Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 27 28 29 ... 36 37 38
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn sierp 03, 2014 07:06 PM
Reply with quote

Pełna zasada brzmi:

Quote::
Model szarżujący wykonując ruch szarży powinien pokonać dystans dzielący go od przeciwnika po najkrótszej możliwej drodze i zakończyć ruch szarży dostawieniem do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika. Jeżeli dostawienie do najbliższej krawędzi jest niemożliwe, na przykład model przeciwnika pozostaje związany walką wręcz z innym modelem, należy dostawić model do kolejnej krawędzi, o ile pozwala na to zasięg szarży.
Co oznacza, że jeżeli gracz chce zaszarżować na dwa lub więcej wrogich modeli to może dostawić swoją figurkę do kolejnej krawędzi, o ile pozwala na to zasięg szarży.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn sierp 03, 2014 07:25 PM
Reply with quote

Ok, skoro tak to tak Very Happy

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn sierp 03, 2014 08:22 PM
Reply with quote

Cytat z forum WarZag.
Krnabrny wrote:
Zasada mówi że musisz szarżować do najbliższej wolnej krawędzi. Jedna jest sprzeczna z drugą.
Zasad nie jest sprzeczna. Treść zasady mieści się w przytoczonym przez QC akapicie, który wystarczy przeczytać w całości ze zrozumieniem.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt sierp 05, 2014 07:37 PM
Reply with quote

Czy po ogluszeniu postac ze zdolnoscią transformacja moze poleciec?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt sierp 05, 2014 09:35 PM
Reply with quote

pan_sarin wrote:
Czy po ogluszeniu postac ze zdolnoscią transformacja moze poleciec?
Ogłuszona w sensie Oszołomiona!?

Nie, nie może. Model może tylko wykonać ruch na dystans 2".

Quote::
Postać, która została Oszołomiona! chwieje się i zatacza. Należy umieścić obok modelu znacznik Oszołomiony! lub obrócić model twarzą/pyskiem do góry. Modele Oszołomione! mogą poruszyć się o 2” w fazie ruchu, ale nie mogą rzucać zaklęć, strzelać oraz walczyć wręcz. Jeżeli model Oszołomiony! jest związany walką wręcz może wykonać ruch na dystans 2” tylko wtedy, jeżeli przeciwnik pozostaje związany walką z innym modelem.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt sierp 05, 2014 10:11 PM
Reply with quote

zle zadalem pytanie - chodzi mi o sytuacje w ktorej postac byla ogluszona, oprzestala byc ale nie moze biegac, latac, czarowac ani strzelac - ale czy moze uzyc zdolnosci transformacja?

Back to top
View user's profile
SzczurTezCzlowiek
Nieświadomy
Nieświadomy

SzczurTezCzlowiek

Offline

Joined: czerw 16, 2014
Posts: 20

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt sierp 05, 2014 10:47 PM
Reply with quote

Hej,

Pytanie1: w klanie Moulder mam grupę Wielkich Szczurów po mutacji. Zginęła mi część grupy, czy mogę w jakiś sposób odkupić stracone szczury i dodać z powrotem do zmutowanej grupy stronników? Czy też odkupienie zmutowanych szczurów jest niemożliwe, a kupione szczury mają zawsze podstawowe statystyki.

Pytanie2: tak bardziej ogólnie, jak rozwiązujecie sytuacje w których przeciwnik:
a) wykonuje ruch/szarże na model który widzi, i ma problemy z ustawieniem swojej figurki (mieści się na styk, minimalnie przesuwa inne obiekty na planszy)?
b) Co jeśli szarżujemy przez niski mur na figurkę która stoi tuż za murem a obok niej nie ma miejsca (jest tylko za)? Wtedy mamy szarżować za figurkę? na około czy przez model który jest celem?
c) czy pozwalacie na ustawianie figurek na murkach/skałach etc gdzie figurka ledwo stoi?
d) czy można szarżować figurkę ustawioną na na przykład wysokim słupie (nie ma możliwości ustawianie atakującej figurki blisko celu)?

Wiem, że dużo podstawowych pytań, ale ostatnio graliśmy w 4 osoby (kolejne 2 się przyglądały) i wychodziły dziwne sytuacje, i chcielibyśmy mieć wprost powiedziane jak wy rozwiązujecie takie problemy. Z góry dziekuję za odpowiedź.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr sierp 06, 2014 01:11 AM
Reply with quote

@pan_sarin
Jeśli pytasz o model, który był Oszołomiony! i powstał w fazie ruchu:
Quote::
Model, który został Oszołomiony! może powstać w fazie ruchu podczas wykonywania pozostałych ruchów. Postać może wykonać ruch (ale nie bieg lub LOT), rzucać zaklęcia oraz strzelać. Jeśli model pozostaje związany walką to końca trwania tury w której powstał, będzie atakował jako ostatni, bez względu na wartość INICJATYWY, broń którą walczy lub inne zasady specjalne.
To może on użyć w fazie magii zdolności transformacja.
Quote::
Transformacja (tylko Hrabia von Carstein):
Von Carsteinowie słyną ze swej zdolności do zmiany kształtu. Wampir który opanował tajniki transformacji może na początku fazy magii zmienić swe ciało w dziesiątki nietoperzy i wykonać zwykły ruch lotu na 16”, który może być również ruchem szarży (szarża ta podlegać będzie wszystkich zasadom szarży). Wampir może nawet, jeśli gracz sobie tego życzy, przerwać walkę, w której brał udział, ale w takim wypadku nie będzie mógł szarżować.


@SzczurTezCzlowiek
1. Niestety, odkupujesz szczury z podstawowymi charakterystykami.
2a. Zależy ale przeważnie jeżeli model się nie mieści to nie może się zatrzymać na danym obszarze.
2b. Tutaj zastosowałbym zasady obrony przeszkody przez szarżowany model.
2c. Pozwalamy na ustawienie modeli w miejscach, gdzie mogą same stać.
2d. Tak, ale tutaj zastosowałbym zasady obrony wzniesienia/piętra.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr sierp 06, 2014 08:06 AM
Reply with quote

Quote::
@SzczurTezCzlowiek
1. Niestety, odkupujesz szczury z podstawowymi charakterystykami.

czy to tyczy się również innych band (np kulty Chaosu) gdzie grupa stronników przy tworzeniu losuje jakieś mutacje? Np Odrzucony z Grasantów...
jeśli tworzę grupę powiedzmy 3 losuję im taką samą mutację. gdy jeden zginie i go odkupuję losuję mu inną mutację i jako taki nie może wejść w skład pierwszej grupy bo nie jest tak samo wyposażony, czy tak?

edit:
Jeśli w wyniku TPO obniżam na stałe wartość jakiegoś współczynnika to max wartość też obniżam czy tylko aktualną?
Można mieć wielokrotność efektu 32? rzucam w takim razie za każdą przypadłość z osobna przed potyczką?


Last edited by softiron on Śr sierp 06, 2014 10:03 AM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr sierp 06, 2014 08:30 AM
Reply with quote

1) Talizman z runą szczęścia i pozeracza czarów u kowala run - czy gdy rozproszę czar pozeraczem i w rzucie na zapomnienie czaru nie rzuce 5+ to moge rzut przerzucic przy uzyciu runy szczescia ?

2) Czy mogę sparować "zabójczy cios" ?

3) Czy talizman przeznaczenia działa na zabójczy cios?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz sierp 07, 2014 01:47 AM
Reply with quote

@softiron
Modele muszą mięć takie same mutacje, rozwoje charakterystyki i ewentualne wyposażenie żeby tworzyć grupę stronników.

Obniżasz aktualną i maksymalną.

Można mieć wielokrotnie. Rzucasz raz.


@pan_sarin
1 i 2. Możesz.

3. Nie kojarzę tego przedmiotu. Przybliż go.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz sierp 07, 2014 08:39 AM
Reply with quote

Model
bohatera chroniony runicznym talizmanem na którym wykuto Runę Przeznaczenia
otrzymuje Ochronę Magiczną na 2+, przeciwko pierwszej nie wybronionej rani

Jeśli w walce wręcz model z zasadą specjalną ZABÓJCZY CIOS uzyska
niemodyfikowaną 6 w rzucie na trafienie, a następnie niemodyfikowane 5+ w udanym
rzucie na zranienie to automatycznie Wyłącza z akcji! swego przeciwnika, niezależnie od
posiadanych przez trafiony i zraniony model punktów Ż W . Nie stosuje się w tym
przypadku Ochrony Pancerza ani REGENERACJI , natomiast Ochrona Magiczna przysługuje
w zwykły sposób.

hmm w sumie wnioskuje ze przysluguje, bo "zranienie automatycznie wyklucza z akcji" czyli mozna to traktowac jako niewybroniona rane..

Back to top
View user's profile
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz sierp 07, 2014 10:47 AM
Reply with quote

całkiem przypadkiem uruchomiłem wczoraj sobie kompanię Krasnoludów i po pierwszej nią potyczce takie pytania/spostrzeżenia subiektywne.
Bohater który się zhańbił - rozumiem że nie wlicza się do limitu zabójców trolli które może nająć kompania?
Jeśli się wlicza to co zrobić gdy mam już komplet i kolejny bohater w wyniku zasady Zhańbiony postanowi dołączyć do Zabójców?

Tworzenie mechanizmów i wadliwe mechanizmy. Prawo czystości mówi że nie można montować mechanizmów na innych mechanicznych przedmiotach natomiast tabela wadliwego konceptu 3-4 sugeruje że jest taka możliwość. 5-6 również...

tworzenie mechanizmów
osobiście wydaje mi się że jak na takich specjalistów jak Inżynierowie Krasnoludzcy oraz nakład i czas pracy który mają poświęcić na zbudowanie mechanizmu zwykłe uda się albo nie uda to trochę kiepsko. Równie dobrze możesz rzucić monetą bo szanse masz 50%. Czy nie ciekawiej byłoby zzrobić tak że:

a) wraz ze wzrostem doświadczenia Inżyniera rosną też jego szanse na poprawne zbudowanie mechanizmu? (ustaw dla Inżyniera +1 do rzutu na jakichś progach doświadczenia i załatwione)
b) jeśli dać mu więcej czasu i pieniędzy to szanse na sukces będą większe? Jak: a prosto - każda sekwencja po potyczce + 50% wartości mechanizmu da kumulatywne +1 do rzutu na sukces. Dalej masz test zdany na 4+ ale po 3 dodatkowych sekwencjach i 150% wartości przedmiotu dodatkowo zainwestowanych w projekt - voila! wyciągniesz się nawet z 1. Deus ex Machina panie...

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz sierp 07, 2014 03:08 PM
Reply with quote

@pan_sarin
1. Nie wliczają się. Zhańbiony model nie staje się trollobójcą ale podlega podobnym zasadom.

2. Niby w jaki sposób poniższy zapis sugeruje, że można ponownie założyć mechanizm?
Quote::
Montując mechanizm INŻYNIER popełnia błąd. Choć mechanizm został zamontowany, to mechaniczny przedmiot nie działa, co więcej, nie można na takim przedmiocie zamontować kolejnego mechanizmu.

3. Na razie zmian w tym aspekcie mechaniki nie będzie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz sierp 07, 2014 04:26 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
@pan_sarin
1. Nie wliczają się. Zhańbiony model nie staje się trollobójcą ale podlega podobnym zasadom.

2. Niby w jaki sposób poniższy zapis sugeruje, że można ponownie założyć mechanizm?
Quote::
Montując mechanizm INŻYNIER popełnia błąd. Choć mechanizm został zamontowany, to mechaniczny przedmiot nie działa, co więcej, nie można na takim przedmiocie zamontować kolejnego mechanizmu.

3. Na razie zmian w tym aspekcie mechaniki nie będzie.

yyy chyba softiron odpowiadales a nie mi ;] ja w zasadize pytan juz nie mam ;D

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 27 28 29 ... 36 37 38
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 58918 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9624 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 118267 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 364314 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 349766 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 44
_BBOT: 0
Razem: 44
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy