
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM |
duszy
Widzący
Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Cz lip 17, 2014 03:49 PM
|
|
No mniej więcej o to mi chodziło. Tylko, jeśli to test warbandy, a nie modelu, to z jakiej paki można na niego używać króliczej łapki? 
brzydalu wyedytowałeś posta - masz za karę:
boringmordheimforum.fo...nbreakable
_________________ Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lip 27, 2014 11:18 AM
|
|
wczoraj wyłoniły mi się 2 kwestie:
1) henchman zdobywa w bitwie 14-ty i 15-ty punkt xp (1 za przeżycie i 1 za underdogs) na karcie można zaznaczyć max 14 kwadracików xp przy henchmanie
ostatni kwadrat expowy na henchmanie jest pogrubiony, rzucam, i jest awans na bohatera - czy nowy bohater ma teraz 14 czy 15 punktów xp?
2) henchman awansując na bohatera dopiero przy 14 punkcie xp przepisuje swoje xp do kwadracików xp bohatera - 14 xp u henchmana to 4 rozwinięcia, u bohatera - to o 2 rozwinięcia więcej - czy henchman powinien wylosować jeszcze dwa awanse, czy te 2 awanse mu przepadają?
|
|
Back to top
|
|
 |
M.T.
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lip 27, 2014 01:04 PM
|
|
1. 14 exp
2. Awansowany henchman ma 4 rozwinięcia.
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
hexenjager
Przebudzony
Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lip 28, 2014 01:31 PM
|
|
Pytanie odnosnie czolgania przez znokautowane postacie:
- czy moga czolgac sie przez przeszkody o wyskosci ponizej 1 cala, tak jakby je przeskaikwaly w czasie normlanlego ruchu bez zadnych kar?
- to samo dotyczy czolgania sie i zeskoku. Ranna postac podpelza do krawedzi i "zeskakuje" a raczej spada w dol. Testuje inicjatywe i jesli uda sie to laduje bez obrazen nawet do 6 cali nizej? Jest to mozliwe i dozwolone?
I taka sytuacja, z zycia wzieta;) - 2 wrogie postacie walcza jedna zostaje znokautowana badz ogluszona. Czy stojacy nad nia przeciwnik moze w takim przypadkui strzelac do innego celu? To. ze moze zaszarzowac wiem, strzelac jak sie domyslam pewnie rowniez, ale teraz rodzi sie pytanie czy ta sama postac moze w takim razie strzelic do lezacego przciwnika, ktorego znokautowal/ogluszyl?
|
|
Back to top
|
|
 |
catachanfrog
Widzący
Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lip 28, 2014 01:46 PM
|
|
1. Tak, w sumie nie jest to przeskakiwanie tylko normalny ruch.
2. Jak najbardziej. Tylko nie wiem czy nie powinna najpierw testować na upadek z wysokości gdy znajdzie się 1" od krawędzi.
Sytuacja życia: żeby strzelać najpierw musi wyjść z btb bo
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 08:26 AM
|
|
catachanfrog wrote: |
Sytuacja życia: żeby strzelać najpierw musi wyjść z btb bo |
czyli jeszcze raz:
postać A rani i robi stunned postać B z którą była w hth
postać A deklaruje "wyjście z walki" i nie ruszając sie z miejsca (pozostając w btb) strzela albo do postaci B, albo do postaci C
dlaczego musi wychodzić z btb, skoro zadeklarował wyjście z hth a przeciwnik leży chwilowo niezdolny do walki?
edit: w grze zdarzają się sytuacje, kiedy jest btb a nie ma hth - kiedy walczą obok siebie dwie pary i z jednej z par odpadnie ktoś na ooa
ten, który zrobił swojemu oponentowi ooa i jest w btb z przeciwnikiem walczącym z inna figurką może moim zdaniem strzelić do jeszcze innej figurki przeciwnika
Last edited by Myszor on Śr sierp 06, 2014 08:35 AM; edited 3 time in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 08:30 AM
|
|
ok, kolejne pytanie:
jest sobie skaveński eshin sorcerer z czarem Children of the Horned Rat
daję mu skilla infiltration z listy skilli special skavenów
1) rozumiem, że ustawiając go w dowolnym miejscu na stole (12'' od przeciwnika) ustawiam w 6'' od niego wyczarowane giant rats?
2) czy wyczarowane giant rats też obowiązuje 12'' odległości od figurek przeciwnika? w przepisach prawa zwykle stosuje się zasadę "co nie jest zabronione, jest dozwolone", więc uważam, że w tej stytuacji giant rats mogą być bliżej niż 12'' od figurek przeciwnika
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 09:49 AM
|
|
kolejne pytania:
1) Co do zasady jezeli w wyniku czaru figurka przeciwnika jest ooa, to rzucający czar dostaje exp - czy w takim razie Eshin Sorcerer nie powinien dostawać exp za figurki zabite przez wyczarowane przez niego szczury? (z czaru Children Of The Horned Rat)
2) Czy w scenariuszu Breakthhrough do "warriors" wymienionych w "ending the game" zaliczają się też zwierzęta? psy, giant rats? Chodzi o to, czy jeżeli na przeciwna stronę przedrą się np. 2 psy Witch Hunterów, to WH wygrywają scenariusz?
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 09:58 AM
|
|
i jeszcze jedno (sorry, że w osobnych postach, ale tak chyba łatwiej ogarnąć)
zasada "hidden" - ostateczne rozstrzygnięcie
jedna banda to DUŻE, druga to małe litery
(A) deklaruje hidden
(b) podbiega na odległość swojej Inicjatywy do (A) i "zdejmuje" mu hidden
(c) widzi kawałęk ręki należącej do (A)
Czy (c) może strzelać do (A)
?
moim zdaniem może
ja rozumiem hidden tak jak w podreczniku - znacznik hidden jest po to, żeby "ukryć" figurkę nie dającą się ukryć z racji swojego kształtu i podstawki w jakims miejscu
po "zdjęciu" hidden wszystko co z racji "dynamicznej pozy" figurki wystaje jest normalnie juz widoczne i nie ma czegos takiego że "gdyby nie podstawka, albo gdyby on inaczej trzymał rękę/nogę/ogon to byś go nie widział"
wniosek z tego taki, że do skutecznej gry lepsze są figurki mało dynamiczne, zbite w sobie, pobawione wystających elementów
moze mniej ciekawe, ale skuteczniejsze
pamiętam moje verminkiny z początków grania - te z Island Of Blood - były takie właśnie małe, zbite, świetnie się wszędzie chowały
natomiast night runners (aka warp hunters) są dużo większe, mają bardziej wystające łapy, ogony, bronie i znacznie trudniej je "kitrać"
|
|
Back to top
|
|
 |
duszy
Widzący
Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 10:24 AM
|
|
Myszor wrote: |
wniosek z tego taki, że do skutecznej gry lepsze są figurki mało dynamiczne, zbite w sobie, pobawione wystających elementów
moze mniej ciekawe, ale skuteczniejsze |
a najlepsze to w ogóle takie zwinięte w pozycji embrionalnej
_________________ Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
|
|
Back to top
|
|
 |
catachanfrog
Widzący
Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 11:32 AM
|
|
Brzmi jak studium power gamingu a nie rzeczywisty problem.
Moi WH są średnio wyżsi o 1-1,5 głowy od zwykłych figurek ludzkich (plastików GW) i prawie wszyscy mają wywalone (czytaj dynamiczne) pozy - nigdy nie miałem problemu z powyższym.
|
|
Back to top
|
|
 |
M.T.
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 01:39 PM
|
|
Myszor wrote: |
i jeszcze jedno (sorry, że w osobnych postach, ale tak chyba łatwiej ogarnąć)
zasada "hidden" - ostateczne rozstrzygnięcie
jedna banda to DUŻE, druga to małe litery
(A) deklaruje hidden
(b) podbiega na odległość swojej Inicjatywy do (A) i "zdejmuje" mu hidden
(c) widzi kawałęk ręki należącej do (A)
Czy (c) może strzelać do (A)
?
moim zdaniem może
|
Zgadza się.
|
|
Back to top
|
|
 |
Myszor
Widzący
Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 03:51 PM
|
|
(spoiler grafomański, poza merytoryczny do pominięcia dla niezainteresowanych)
SPOILER! Click here to read.
catachanfrog wrote: |
Brzmi jak studium power gamingu a nie rzeczywisty problem.
Moi WH są średnio wyżsi o 1-1,5 głowy od zwykłych figurek ludzkich (plastików GW) i prawie wszyscy mają wywalone (czytaj dynamiczne) pozy - nigdy nie miałem problemu z powyższym. |
duszy wrote: |
Myszor wrote: |
wniosek z tego taki, że do skutecznej gry lepsze są figurki mało dynamiczne, zbite w sobie, pobawione wystających elementów
moze mniej ciekawe, ale skuteczniejsze |
a najlepsze to w ogóle takie zwinięte w pozycji embrionalnej |
Powergaming, powergaming ALERT!
Spostrzeżenie było rzucone luźno, przy okazji kwestii hide'a. Ale obaj tego zdaje się nie zauwazyliście, daliście tylko subtelny wyraz swojej "wyższości"
Poza tym, co to jest powergaming? Robienie figurek pod skuteczną grę?
To czemu sami nie macie bogato wypasionych podstawek podnoszących bohaterów o pół cala wyżej nad ziemię, jak w WFB? Hę? Na jakimś imponującym stosiku czaszek albo czymś podobnym? 
(swoją drogą dwarfom czasem by się przydało te pół cala więcej, kurduple nie mogą strzelać nad półcalową przeszkodą... za to moga się za nią świetnie, po dwarfowemu kitrać  )
Gdzie jest granica między graniem normalnym, a powergamingiem?
Kto ma ją wyznaczać? Ech.
Kupiłem ostatnio kilka oryginalnych figurek mordheimowych skavenów.
Sa ewidentnie mniejsze od bitewaniakowych i ewidentnie zaprojektowane tak, żeby dawały się dobrze (czyli blisko) ustawiac przy ścianie.
Skaveny przeznaczone do Battla są duzo bardziej dynamiczne.
Kitranie lezy w naturze skavenów i jest zalecane powszechnie jako element skutecznej taktyki. Natomiast mój AA jest skonstruowany (przeze mnie) tak, że bardzo trudno go schować w rogu budynku. Zawsze wystaje a to ogon, a to łapa. Bo wymyśliłem sobie, że będzie taki właśnie dynamicznie fajny. Uprzedzając - nie miałem z tym "problemu", to po prostu spostrzeżenie. A jeżeli następny mój AA będzie skulony jak embrion, to moja strata na klimacie i utrata resztek szacunku w Klubie Dżentelmenów?
Znów ta moja grafomania... 
Dzięki M.T. że odniosłes się do głównej kwestii którą podniosłem w cytowanym poście.
Byłoby super gdyby udało się jeszcze odnieść do pozostałych moich pytań.
Myszor wrote: |
ok, kolejne pytanie:
jest sobie skaveński eshin sorcerer z czarem Children of the Horned Rat
daję mu skilla infiltration z listy skilli special skavenów
1) rozumiem, że ustawiając go w dowolnym miejscu na stole (12'' od przeciwnika) ustawiam w 6'' od niego wyczarowane giant rats?
2) czy wyczarowane giant rats też obowiązuje 12'' odległości od figurek przeciwnika? w przepisach prawa zwykle stosuje się zasadę "co nie jest zabronione, jest dozwolone", więc uważam, że w tej stytuacji giant rats mogą być bliżej niż 12'' od figurek przeciwnika |
Myszor wrote: |
kolejne pytania:
1) Co do zasady jezeli w wyniku czaru figurka przeciwnika jest ooa, to rzucający czar dostaje exp - czy w takim razie Eshin Sorcerer nie powinien dostawać exp za figurki zabite przez wyczarowane przez niego szczury? (z czaru Children Of The Horned Rat)
2) Czy w scenariuszu Breakthhrough do "warriors" wymienionych w "ending the game" zaliczają się też zwierzęta? psy, giant rats? Chodzi o to, czy jeżeli na przeciwna stronę przedrą się np. 2 psy Witch Hunterów, to WH wygrywają scenariusz? |
|
|
Back to top
|
|
 |
duszy
Widzący
Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|