Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 16 17 18 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz lip 17, 2014 03:49 PM
Reply with quote

No mniej więcej o to mi chodziło. Tylko, jeśli to test warbandy, a nie modelu, to z jakiej paki można na niego używać króliczej łapki? Razz
brzydalu wyedytowałeś posta - masz za karę:
boringmordheimforum.fo...nbreakable


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lip 27, 2014 11:18 AM
Reply with quote

wczoraj wyłoniły mi się 2 kwestie:

1) henchman zdobywa w bitwie 14-ty i 15-ty punkt xp (1 za przeżycie i 1 za underdogs) na karcie można zaznaczyć max 14 kwadracików xp przy henchmanie

ostatni kwadrat expowy na henchmanie jest pogrubiony, rzucam, i jest awans na bohatera - czy nowy bohater ma teraz 14 czy 15 punktów xp?

2) henchman awansując na bohatera dopiero przy 14 punkcie xp przepisuje swoje xp do kwadracików xp bohatera - 14 xp u henchmana to 4 rozwinięcia, u bohatera - to o 2 rozwinięcia więcej - czy henchman powinien wylosować jeszcze dwa awanse, czy te 2 awanse mu przepadają?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lip 27, 2014 01:04 PM
Reply with quote

1. 14 exp
2. Awansowany henchman ma 4 rozwinięcia.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lip 27, 2014 03:07 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
1. 14 exp
2. Awansowany henchman ma 4 rozwinięcia.

Ok, dzięki. Dobrze więc jak najszybciej awansować henchman'ów Smile
Np. rzucać im rozwinięcia w odpowiedniej kolejności Smile

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 222
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lip 28, 2014 01:31 PM
Reply with quote

Pytanie odnosnie czolgania przez znokautowane postacie:
- czy moga czolgac sie przez przeszkody o wyskosci ponizej 1 cala, tak jakby je przeskaikwaly w czasie normlanlego ruchu bez zadnych kar?
- to samo dotyczy czolgania sie i zeskoku. Ranna postac podpelza do krawedzi i "zeskakuje" a raczej spada w dol. Testuje inicjatywe i jesli uda sie to laduje bez obrazen nawet do 6 cali nizej? Jest to mozliwe i dozwolone?

I taka sytuacja, z zycia wzieta;) - 2 wrogie postacie walcza jedna zostaje znokautowana badz ogluszona. Czy stojacy nad nia przeciwnik moze w takim przypadkui strzelac do innego celu? To. ze moze zaszarzowac wiem, strzelac jak sie domyslam pewnie rowniez, ale teraz rodzi sie pytanie czy ta sama postac moze w takim razie strzelic do lezacego przciwnika, ktorego znokautowal/ogluszyl?

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lip 28, 2014 01:46 PM
Reply with quote

1. Tak, w sumie nie jest to przeskakiwanie tylko normalny ruch.
2. Jak najbardziej. Tylko nie wiem czy nie powinna najpierw testować na upadek z wysokości gdy znajdzie się 1" od krawędzi.
Sytuacja życia: żeby strzelać najpierw musi wyjść z btb bo

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 08:26 AM
Reply with quote

catachanfrog wrote:

Sytuacja życia: żeby strzelać najpierw musi wyjść z btb bo

czyli jeszcze raz:

postać A rani i robi stunned postać B z którą była w hth

postać A deklaruje "wyjście z walki" i nie ruszając sie z miejsca (pozostając w btb) strzela albo do postaci B, albo do postaci C

dlaczego musi wychodzić z btb, skoro zadeklarował wyjście z hth a przeciwnik leży chwilowo niezdolny do walki?

edit: w grze zdarzają się sytuacje, kiedy jest btb a nie ma hth - kiedy walczą obok siebie dwie pary i z jednej z par odpadnie ktoś na ooa
ten, który zrobił swojemu oponentowi ooa i jest w btb z przeciwnikiem walczącym z inna figurką może moim zdaniem strzelić do jeszcze innej figurki przeciwnika


Last edited by Myszor on Śr sierp 06, 2014 08:35 AM; edited 3 time in total
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 08:30 AM
Reply with quote

ok, kolejne pytanie:

jest sobie skaveński eshin sorcerer z czarem Children of the Horned Rat

daję mu skilla infiltration z listy skilli special skavenów

1) rozumiem, że ustawiając go w dowolnym miejscu na stole (12'' od przeciwnika) ustawiam w 6'' od niego wyczarowane giant rats?

2) czy wyczarowane giant rats też obowiązuje 12'' odległości od figurek przeciwnika? w przepisach prawa zwykle stosuje się zasadę "co nie jest zabronione, jest dozwolone", więc uważam, że w tej stytuacji giant rats mogą być bliżej niż 12'' od figurek przeciwnika

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 09:49 AM
Reply with quote

kolejne pytania:

1) Co do zasady jezeli w wyniku czaru figurka przeciwnika jest ooa, to rzucający czar dostaje exp - czy w takim razie Eshin Sorcerer nie powinien dostawać exp za figurki zabite przez wyczarowane przez niego szczury? (z czaru Children Of The Horned Rat)

2) Czy w scenariuszu Breakthhrough do "warriors" wymienionych w "ending the game" zaliczają się też zwierzęta? psy, giant rats? Chodzi o to, czy jeżeli na przeciwna stronę przedrą się np. 2 psy Witch Hunterów, to WH wygrywają scenariusz?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 09:58 AM
Reply with quote

i jeszcze jedno (sorry, że w osobnych postach, ale tak chyba łatwiej ogarnąć)

zasada "hidden" - ostateczne rozstrzygnięcie

jedna banda to DUŻE, druga to małe litery

(A) deklaruje hidden
(b) podbiega na odległość swojej Inicjatywy do (A) i "zdejmuje" mu hidden
(c) widzi kawałęk ręki należącej do (A)

Czy (c) może strzelać do (A)
?

moim zdaniem może

ja rozumiem hidden tak jak w podreczniku - znacznik hidden jest po to, żeby "ukryć" figurkę nie dającą się ukryć z racji swojego kształtu i podstawki w jakims miejscu
po "zdjęciu" hidden wszystko co z racji "dynamicznej pozy" figurki wystaje jest normalnie juz widoczne i nie ma czegos takiego że "gdyby nie podstawka, albo gdyby on inaczej trzymał rękę/nogę/ogon to byś go nie widział"

wniosek z tego taki, że do skutecznej gry lepsze są figurki mało dynamiczne, zbite w sobie, pobawione wystających elementów
moze mniej ciekawe, ale skuteczniejsze

pamiętam moje verminkiny z początków grania - te z Island Of Blood - były takie właśnie małe, zbite, świetnie się wszędzie chowały
natomiast night runners (aka warp hunters) są dużo większe, mają bardziej wystające łapy, ogony, bronie i znacznie trudniej je "kitrać"

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 10:24 AM
Reply with quote

Myszor wrote:

wniosek z tego taki, że do skutecznej gry lepsze są figurki mało dynamiczne, zbite w sobie, pobawione wystających elementów
moze mniej ciekawe, ale skuteczniejsze
a najlepsze to w ogóle takie zwinięte w pozycji embrionalnej


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 11:32 AM
Reply with quote

Brzmi jak studium power gamingu a nie rzeczywisty problem. Twisted Evil
Moi WH są średnio wyżsi o 1-1,5 głowy od zwykłych figurek ludzkich (plastików GW) i prawie wszyscy mają wywalone (czytaj dynamiczne) pozy - nigdy nie miałem problemu z powyższym.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 01:39 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
i jeszcze jedno (sorry, że w osobnych postach, ale tak chyba łatwiej ogarnąć)

zasada "hidden" - ostateczne rozstrzygnięcie

jedna banda to DUŻE, druga to małe litery

(A) deklaruje hidden
(b) podbiega na odległość swojej Inicjatywy do (A) i "zdejmuje" mu hidden
(c) widzi kawałęk ręki należącej do (A)

Czy (c) może strzelać do (A)
?

moim zdaniem może
Zgadza się.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 03:51 PM
Reply with quote

(spoiler grafomański, poza merytoryczny do pominięcia dla niezainteresowanych)

SPOILER! Click here to read.




Dzięki M.T. że odniosłes się do głównej kwestii którą podniosłem w cytowanym poście.

Byłoby super gdyby udało się jeszcze odnieść do pozostałych moich pytań.

Myszor wrote:
ok, kolejne pytanie:

jest sobie skaveński eshin sorcerer z czarem Children of the Horned Rat

daję mu skilla infiltration z listy skilli special skavenów

1) rozumiem, że ustawiając go w dowolnym miejscu na stole (12'' od przeciwnika) ustawiam w 6'' od niego wyczarowane giant rats?

2) czy wyczarowane giant rats też obowiązuje 12'' odległości od figurek przeciwnika? w przepisach prawa zwykle stosuje się zasadę "co nie jest zabronione, jest dozwolone", więc uważam, że w tej stytuacji giant rats mogą być bliżej niż 12'' od figurek przeciwnika

Myszor wrote:
kolejne pytania:

1) Co do zasady jezeli w wyniku czaru figurka przeciwnika jest ooa, to rzucający czar dostaje exp - czy w takim razie Eshin Sorcerer nie powinien dostawać exp za figurki zabite przez wyczarowane przez niego szczury? (z czaru Children Of The Horned Rat)

2) Czy w scenariuszu Breakthhrough do "warriors" wymienionych w "ending the game" zaliczają się też zwierzęta? psy, giant rats? Chodzi o to, czy jeżeli na przeciwna stronę przedrą się np. 2 psy Witch Hunterów, to WH wygrywają scenariusz?

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr sierp 06, 2014 04:16 PM
Reply with quote

i znowu drama, a to był zwykły żart, zjedz snickersa Razz


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 16 17 18 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Creator
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 423

Na stronie:
Użytkownicy: 1
Goście: 8
_BBOT: 0
Razem: 9
Kto gdzie jest:
 Użytkownicy:
quidamcorvus > ForumsPro
 Goście:
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:
PM quidamcorvus

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 163
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy