Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 30 31 32 ... 36 37 38
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt sierp 15, 2014 01:34 PM
Reply with quote

@Krnabrny
Dzięki za przypomnienie.

Ale od 2012 zaszło już trochę zmian. I w ramach uściśleń uznaliśmy, że broń z gromrilu/ithilmaru może być używana przez modele, które mogą posługiwać się danym orężem, podobnie jak w przypadku broni magicznej - czyli mieczem, toporem bojowym itd.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1069

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt sierp 15, 2014 02:12 PM
Reply with quote

Ja tylko wiesz - przytoczyłem fragment Very Happy

Dobrze wiedzieć swoja drogą bo to wiele zmienia.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1069

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb sierp 16, 2014 09:24 AM
Reply with quote

Pytanie czy Broń wielka z Itilmaru traci cechę uderza jako ostatni czy ma jednocześnie uderza jako pierwszy i uderza jako ostatni ? ( Istotne z racji np szarży )

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb sierp 16, 2014 10:39 AM
Reply with quote

A ja mam pytanie o płonące ataki:

Quote::
Ponadto, każdy model który zostanie trafiony i zraniony PŁONĄCYM ATAKIEM musi wykonać rzut K6. Wynik 5+ oznacza, że trafiona postać staje w płomieniach. W fazie ruchu podczas wykonywania pozostałych ruchów płonący model musi wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że ofiara miota się bezradnie do końca tury, próbując ugasić płomienie i otrzymuje trafienie z SIŁĄ 4; 4-5 oznacza, że ofiara musi poświęcić turę aby ugasić płomienie; 6 oznacza, że model gasi płomienie i może działać normalnie.

Sytuacja wygląda tak: walczy model A z płonącym atakiem z modelem B, model A z racji tego, że ma wyższą inicjatywę uderza jako pierwszy - trafia, rani, podpala - i co teraz ma zrobić model B który płonie (traci ataki? bo dopiero w swojej turze w pozostałych ruchach może się próbować ugasić?)

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb sierp 16, 2014 01:45 PM
Reply with quote

@Krnabrny
Ma jednocześnie obie cechy oręża.
Quote::
Jeżeli model walczy bronią z cechą oręża UDERZA JAKO OSTATNIA i podlega jednocześnie zasadzie UDERZA JAKO PIERWSZY – na przykład w turze w której szarżował, to zasady te znoszą się i żadna nie ma zastosowania, a model atakuje w porządku INICJATYWY.

@Pepe
Walczy normalnie. Dopiero w następnej turze rzuca K6.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr sierp 20, 2014 04:28 PM
Reply with quote

seria pytań.
1.lokacje oraz plądrowanie.
rozumiem że zajęcie lokacji to w momencie wkroczenia na nią bohatera a kontrolowanie lokacji to rozpoczęcie w niej fazy ruchu po uprzednim zajęciu.
w którym momencie zatem następuje plądrowanie lokacji i ile trwa?

2. w scenariuszach występują różne efekty/przeszkadzajki które generalnie działają podobnie i mówią wykonaj test WT, jeśli nieudany tracisz 1 ZW bez możliwości skorzystania z ochrony pancerza. Czy to oznacza że można się przed takim efektem bronić Regeneracją lub ochroną magiczną?

3. broń naturalna i broń do walki wręcz.
Czy broń naturalna zawiera się w broni do walki wręcz? innymi słowy czy um np Urodzony wojownik ma zastosowanie do postaci walczących bronią naturalną?

4. broń drzewcowa. ostatnio wynikło kilka nieścisłości podczas gry. otóż:
model A jest związany walką z modelami wroga W1 i W2. Czy zatem mogę zadeklarować modelem B szarżę na W1 tylko, dobiegając i stykając się z podstawka z modelem A (2 szereg) czy muszę deklarować na W1, W2 ponieważ przez model A będę z nimi niejako... polinkowany?
Czy mogę się od takiego starcia swobodnie w kolejnej turze oderwać? nie jestem wszak w bezpośrednim kontakcie z wrogiem...
czy jeśli w powyższym przykłądzie zadeklarowałem atak tylko na W1, W2 może mi w reakcji oddać ponieważ jest częścią tego samego "łańcucha"?
pomimo tego że mogę atakować z 20mm jak mam kogoś przed sobą nie mogę tego zrobić jeśli od wroga dzieli mnie powietrze tak?

5.
jest umiejętność pozwalająca obniżyć koszt kupowanego przedmiotu. Czy bohater któy ją posiada może jej użyć jeśli inny bohater próbuje kupić przedmiot? lub/oraz boh posiadający z umiejętności bonus do dostępności - może tym zmodyfikować rzut innego bohatera? Zakłądam że umiejętności są do użytku jednorazowego podczas danej sekwencji.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr sierp 20, 2014 10:29 PM
Reply with quote

1. Zajmujesz i korzystasz z właściwości lokacji zaraz po wejściu na jej teren bohatera. Plądrowanie trwa 'chwilę' czyli po wejściu na teren lokacji wykonujesz rzut K6 i odczytujesz wynik, a model jeśli nie stanie się nic niespodziewanego może kontynuować swoją turę normalnie.

2. Jeżeli nie napisano inaczej to tak OM i Regeneracja działa normalnie.

3. Nie. Umiejętność daje bonus tylko w przypadku oręża do walki wręcz.

4. Przydałby się jakiś rysunek albo zdjęcie.

Ale ogólnie jeśli to ty szarżujesz to wybierasz który model atakujesz i tylko z tym lub z tymi modelami z którymi ty stykasz się podstawką jesteś związany walką wręcz.

Ten drugi model z bronią drzewcową mógłby cię zaatakować tylko wtedy gdybyś także na niego zaszarżował i stykał się z nim podstawką, lub to ten model zaszarżował na twoją jednostkę.

Zresztą to jest tak samo jak gdybyś zaszarżował do walki w której już walczy twój jeden model z dwoma modelami przeciwnika. Twoim drugim modelem możesz zaatakować tylko jeden model przeciwnika i tylko z nim będziesz związany walką wręcz.

Z walki możesz 'wyjść' jeżeli model przeciwnika z którym byłeś związany walką wręcz został Oszołomiony!, PnZ! lub WzA!.

Drugi model przeciwnika nie może cię zaatakować jeśli na niego nie szarżowałeś.

Bronią drzewcową nie możesz atakować z odległości podstawki, możesz zaatakować "zza pleców" sprzymierzeńca - tak trzeba na to patrzeć.

5. Zależy o jakie umiejętności ci chodzi, na przykład 'Żyłka handlowa' odnosi się jedynie do bohatera który posiada umiejętność.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz sierp 21, 2014 06:24 PM
Reply with quote

powiem Ci QC że odkąd zaczęliśmy grać z lokacjami to lokalne ekipy chaosu w zasadzie olewają cele scenariusza bo więcej są w stanie wyciągnąć z plądrowania lokacji niż za scenariusz, zadania czy klepanie wroga. Normą jest widok 5-6 bohaterów Chaosu (gramy głównie w multi z podziałem na drużyny) upchanych w lokacji i czekających na czysty łatwy pedet + skarb. Nie jest to aby przepakowana opcja? Zważywszy dodatkowo że w awansach kampanii są Niszczyciele który to efekt nagradza tylko i wyłącznie drużyny plądrujące. Cała reszta efektów ma zastosowanie do każdej innej natury drużyny.
Myślałeś może czy by nie:
a) zmniejszyć szansy na bonus z plądrowania i/lub wydłużyć czas potrzebny na plądrowanie i/lub ograniczyć ilość plądrujących lokację modeli (np można plądrować w momencie przejęcia kontroli czyli wkroczenia na lokację 1 bohaterem po raz pierwszy...)

b) udostępnienia Niszczycieli dla wszystkich na takiej zasadzie że po wylosowaniu tego efektu zły/chaos dostają dwie kostki jak w opisie a cała reszta po prostu możliwość plądrowania na 1 kostce?


bohater w tabelce rozwoju może rzucić dwa razy. Moje pytanie, jeśli w obu rzutach wypadło to samo - musi zaakceptować jedną z tych dwóch (takich samych) opcji czy może rzucać tak długo aż nie będzie miał możliwości wybierać z dwóch różnych?

Back to top
View user's profile
karlee
Nieświadomy
Nieświadomy

karlee

Offline

Joined: paźdź 31, 2011
Posts: 5
Location: Front Wschodni - Białystok

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz sierp 21, 2014 08:37 PM
Reply with quote

Czy aby używać np. miecza z gromrilu to należy nauczyć się do tego specjalnej umiejętności, czy z racji posiadania zwykłego miecza w dostępnym ekwipunku używanie miecza z innego materiału jest traktowane tak samo?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz sierp 21, 2014 08:41 PM
Reply with quote

Można zrobić tak:
Quote::
ZŁE i CHAOTYCZNE drużyny mogą zrezygnować z korzystania z właściwości lokacji umieszczonej na KARCIE LOKACJI i po wejściu na teren lokacji splądrować ją. Aby określić rezultat jakim zakończyło się plądrowanie należy wykonać rzut K6 dla każdego wybranego modelu bohatera, który bierze udział w plądrowaniu. Wynik 1-3 oznacza, że bohater musi wykonać test Niebezpiecznego terenu; 4 oznacza, że model nic nie znalazł; natomiast rezultat 5 oznacza, że bohater otrzymuje +1 Punkt Doświadczenia, zaś wynik 6 oznacza, że bohater otrzymuje +1 Punkt Doświadczenia oraz odnajduje jeden znacznik kosztowności.
Czyli ograniczenie plądrowania do jednego bohatera i zwiększenie ryzyka na test terenu niebezpiecznego.



Musisz wybrać jeden z dwóch rzutów, nawet jeśli wypadło to samo.

karlee wrote:
Czy aby używać np. miecza z gromrilu to należy nauczyć się do tego specjalnej umiejętności, czy z racji posiadania zwykłego miecza w dostępnym ekwipunku używanie miecza z innego materiału jest traktowane tak samo?
Można używać bez umiejętności.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz sierp 21, 2014 09:39 PM
Reply with quote

czy ja wiem czy 9d razu 50% na test terenu niebezpiecznego? niech nawet zostanie to na 1 tylko. bardziej zalezaloby mi na wprowadzeniu niszczycieli dla wszystkich. zauwaz ze jest to jedyna sytuacja kiedy tak naprawde druzyny neutralne dobre i praworzadne marnuja sobie rzut w tabeli. a druzyny zle i chaotyczne co by nie wykulaly przez cala kampanie to zawsze cos beda mialy poniewaz kazdy inny efekt jest mniej lub bardziej ale jednak uniwersalny. a tak dodasz zapis "natomiast druzyny neutralne dobre i praworzadne zyskuja mozliwosc pladrowania lokacji na zasadach z podrecznika" i juz. Wink

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz sierp 21, 2014 09:41 PM
Reply with quote

Zależy jakie drużyny, zasady specjalne kilku kompanii powtarzają się w punktach kampanii.

A plądrowanie pozostanie dostępne jedynie dla 'złych i chaotycznych', natura zobowiązuje.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt sierp 22, 2014 11:22 AM
Reply with quote

czy własne modele blokują LOS przy deklaracji szarży? Murki, lasy itp to rozumiem. Ale jak mam 2 chłopa jeden za drugim, podstawka w podstawke np...

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt sierp 22, 2014 11:36 AM
Reply with quote

Nie.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn sierp 24, 2014 09:39 PM
Reply with quote

1.
Quote::
(...) w trakcie sekwencji po potyczce, na potrzeby zasad
sprzedaży Łupów! model pojazdu wraz z zaprzężonymi zwierzętami
pociągowymi liczony jest podwójnie.

czyli model Karocy + 2 konie to jeden model czy 3 modele? i dopiero to x2?

2. Wierzchowce powozu po WzA rzucają na przeżycie tak jak stronnicy? Działają na nie efekty kampanii? np Nieśmiertelni?

3. Jeśli nie stać mnie na odkupienie zabitego zwierzęcia z powozu to nie mogę wstawić powozu w potyczce czy wystawiam ale jeździ tak jak z jednym?

4. Jeśli powóz ma zasady działające w sekwencji po potyczce, mogę go nie wystawiać do potyczki a tylko skorzystać z jego funkcji (i zapłacić jego utrzymanie) po potyczce? Np Czarna Karoca.

5. co oznacza w ładowności odpowiednik w towarze? 1 model = 1 znacznik kosztowności?

6. powóz z jednym (z dwóch) zwierzęciem pociągowym porusza się z normalną prędkością czy z połową (chodzi o sytuację kiedy jedno zwierzę padnie a woźnica odetnie truchło)

7. Kiedy i jak mogę zmieniać modele woźnicy oraz dodatkowy model na koźle? zatrzymać, zsiąść, wsiąść, ruszyć czy mogę to robić podczas jazdy też?

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 30 31 32 ... 36 37 38
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
63 quidamcorvus 2770 Pytania i odpowiedzi.....
 Pn grud 02, 2018 04:08 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2221 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 20745 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 02:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 89325 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 148922 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy