Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 19 20 21 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Cz sierp 21, 2014 12:59 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
Królicza łapka. Królicza łapka należąca do bohatera który był OOA i nie użyta przez niego w bitwie może być wykorzystana do przerzutu w eksploracji?
Z opisu łapki nie wynika, że nie może.

Nie, bo bohater ooa nie rzuca na eksplorację.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Cz sierp 21, 2014 01:30 PM
Reply with quote

Telchar wrote:
Myszor wrote:
Królicza łapka. Królicza łapka należąca do bohatera który był OOA i nie użyta przez niego w bitwie może być wykorzystana do przerzutu w eksploracji?
Z opisu łapki nie wynika, że nie może.

Nie, bo bohater ooa nie rzuca na eksplorację.

zdecydowana większość graczy z którymi grałem uzywa łapki bohatera ooa w eksploracji (heh, może inny bohater ja pożyczał...)

ale fakt - przeoczyłem "providing the hero is able to search through the ruins"
- stąd skreślenie wyżej

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb sierp 23, 2014 09:52 PM
Reply with quote

Nie można łączyc nimble i quick shot.

Czy to znaczy, że:

a) nie można dać obu tych skilli bohaterowi

czy

b) można dać oba te skille bohaterowi, ale nie mozna ich jednocześnie użyć (można je używać osobno: stoję i strzelam z kuszy 2 razy (quick shot) lub ruszam się i strzelam z kuszy raz (nimble))

?

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn sierp 24, 2014 06:16 AM
Reply with quote

Z tego co pamiętam opcja B jest prawidłowa.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn sierp 24, 2014 07:00 AM
Reply with quote

Zgadza się

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt sierp 26, 2014 12:34 PM
Reply with quote

Drobna sprawa:
Po walce rzucamy za wyrdstony - jak to jest z króliczą łapką bo różnie jest to interpretowane.
Większość osób bierze np 5 kostek i po rzucie korzysta np z dwóch króliczych łapek przerzucając najniższe wyniki. Czy przypadkiem nie powinno być tak że oddziela się bohaterów z króliczą łapką i rzuca za nich oddzielnie. Uważam ze powinno się rzucać po kolei za bohatera - wtedy byłoby jasne - mam królicza łapkę to mogę przerzucić a jak nie mam to akceptuje wynik i jadę dalej.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt sierp 26, 2014 12:41 PM
Reply with quote

W zapisie króliczej łapki masz
Quote::
(...)If not used in the battle, it can be used to re-roll one dice during the exploration phase, providing the hero is able to search through the ruins
Jedną kostkę - bez sprecyzowania, że chodzi o tą, którą rzuca bohater. Zresztą takiego samego doprecyzowania nie ma w skillach Wyrdstone hunter, czy tych pozwalających modyfikować rzut w eksploracji - np. krasnoludzki Resource hunter.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt sierp 26, 2014 01:30 PM
Reply with quote

No właśnie tylko że króliczą łapkę wpisujesz do sprzętu danego bohatera więc siłą rzeczy jest do kogoś przypisana na walkę. Skoro jest przypisana na walkę to logika podpowiada że i na eksplorację też.

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt sierp 26, 2014 02:53 PM
Reply with quote

duszy wrote:
Richi wrote:
No właśnie tylko że króliczą łapkę wpisujesz do sprzętu danego bohatera więc siłą rzeczy jest do kogoś przypisana na walkę. Skoro jest przypisana na walkę to logika podpowiada że i na eksplorację też.
Logika to nakazuje żeby lepszy szermierz parował bez problemów gorszego, wszyscy chodzili w pancerzach, a przynajmniej z hełmem i tarczą, a topór był lepszą bronią od pałki. Niestety logika logiką, zasady zasadami. Jak to już ktoś stwierdził, jakbyś chciał każdą głupią zasadę logicznie zHRować to powstaje kolejny warheim Wink

Okejla - Mordheim to tylko gra więc wiele rzeczy jest tu umownych i nie ma co tego brać na poważnie czy porównywać do rzeczywistości bo to dopiero komedia by była. Część zasad jest kiepskich, jest dużo niedopowiedzeń i jak widać różnie ludzie grają. Ja np najbardziej nie lubię jak ktoś nie przestrzega WYSWIGu (jak by nie patrzeć fundamentalna zasada) dając jednej figurce miecz (parowanie), włócznie (first strike), łuk (strzelanie po ruchu), kusze (strzelanie bez ruchu) i tarcze (save 5+ przeciw strzałom choć sama tarcza skitrana w majtkach). W ogóle niezły realizm - 4 bronie na jednej figurce i brak jakichkolwiek minusów... Na figurce oczywiście jakaś lipa bo przecież trzeba by było ją oblepić jak choinkę a tak równie dobrze można i grac kulką z modeliny.
Dlatego uważam że trzeba najpierw zacząć od przestrzegania WYSWIGu a potem modyfikować inne zasady...

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt sierp 26, 2014 03:04 PM
Reply with quote

WYSIWYG jest niewykonalny i nadaje się do Warhammera gdzie masz jedną/dwie/trzy opcje na jednsostce. Do tego nie widzę powodu by nie miały być reprezentowane takie rzeczy jak: no armor, light armor, heavy armor, gromril armor, rope and hook, holy relic, elven cloak itd. Do tego: jakiś model ma łuk - skąd mam wiedzieć jaki to łuk? tak samo z pistoletami. Nie wspominając o injuries.
A jeżeli nie wiem co to, to pytam przeciwnika, a jeżeli pytam przeciwnika to w sumie o inne rzeczy też mogę spytać.
Ja zawsze mówię "pokaż rozpiskę - masz moją". Zwłaszcza, że niektórzy zapominają co ma dany bohater (lub nie ma). A niketórzy nawet "zapominają".

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt sierp 26, 2014 04:00 PM
Reply with quote

WYSWIG dotyczy tylko broni i tarcz i błagam nie pisz że jest niewykonalny a poza tym to jest zasada i jest wyraźnie napisane że możesz użyć takiej broni jaka jest reprezentowana na figurce. Nie jesteś w stanie spełnić tego wymogu - nie możesz kupić danej bronni i nie ma żadnych swordów w majtkach. A z pistoletami przecież doskonale wiadomo że w kaburze możesz mieć dowolny rodzaj pistoletu! Zasada WYSWIGu to bodajże jedna z pierwszych stron wszystkich podręczników GW od dawien dawna. Kiedyś był to problem - pamiętam jak pod koniec lat 90tych zaczęliśmy grac w Necromunde w czasach licealnych. Były trzy sklepy w mieście i bardzo drogo a człowiek przecież nie zarabiał (15 lat na karku)- brak jakichkolwiek zamienników (ówczesny plastik to był szczyt tandety) a grać jakoś trzeba. Teraz kupić bitsy na allegro to jakieś grosze a zamienników od groma i wystarczy tylko kilka kliknięć. Są przecież strony gdzie można bitsy kupować na sztuki - sam tak robiłem wiele razy. Naprawdę zrobienie sobie 30 figurek (w rożnych wariacjach uzbrojenia) na kampanie dla doświadczonego gracza to jest jak małe piwo przed śniadaniem. Sam policzyłem na półce - 40 beastmenów, 30 Undedów (5 wampirów w różnych wariacjach uzbrojenia), 40 figurek do Opetanych - samych opętanych 6 rożnych w zależności od mutacji a jeszcze robię 7 z piękna metalowa macką... Robię jeszcze łuczników z tarczami w odpowiednich klimatach - będzie 5 osobowa grupa henchmenów. Na prawdę dla chcącego nic trudnego...
W ogóle pamiętam jeszcze jak graliśmy kampanie w Necromunde z 10 lat temu w Twierdzy - jako jedyny miałem pełny WYSWIG na Goliatach - Nie zapomnę kilku graczy(Ci z dużym stażem) co mieli odlewy oryginalnych figurek porobione chałupniczą metodą - nie dość ze wyglądało tandetnie to każdy ganger miał sworda, boltguna, lasguna, bolt pistolax2, czasami jeszcze jakaś melta się trafiała na specjaliscie. Wszystko oczywiście na jednej figurce a jak. WYSWIG jest właśnie po to by nie było tego typu przegięć i nieustającego pytania podczas gry co dana figurka ma w majtkach - i tak często zapomina się co własna figurka ma w rozpisce - jakie skile i sprzęt a tu jeszcze trzeba pamiętać jaką tandetę trzymają w w gaciach wszystkie figurki drożyny przeciwnej w starciach 2 vs 2.
Dodam ze w Necromundzie o wiele trudniej zrobić figurkę z pokrywającymi się broniami (ze dwa razy więcej rodzai broni strzeleckiej niż w Mordheimie) a mimo to przez lata graliśmy na melinie przestrzegając tego dość skrupulatnie. Powiem więcej - zawsze był ogromny fan z tego jak ktoś zrobił sobie fajnie exterminatory na figurkach Redempcji czy Kultystów Chaosu. Długo mógłbym opowiadać... To była cała esencja gry zrobić sobie gang w zaciszu domowym, często godzinami kombinując z bitsami czy green stafem. Ale potem jaka przyjemność z gry - bezcenne Wink

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr wrz 03, 2014 08:13 AM
Reply with quote

Ok, na naszych hrach dwuręczne zamiast 'strike last' dają -2 do inicjatywy. Jeżeli szarżuję to mam 'Strike First' więc inicjatywa nie ma znaczenia, ale:
Co w wypadku gdy mam 'lightning reflexes' i great weapona?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr wrz 03, 2014 11:44 AM
Reply with quote

Porównujesz I zmniejszoną o 2 z I przeciwnika.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr wrz 03, 2014 11:46 AM
Reply with quote

Dzięki Smile . Tak żem był właśnie żem podejrzewał byłem.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn wrz 21, 2014 06:49 PM
Reply with quote

Czy Imperialny Zabójca zaczyna z każdą bronią (włączając noże do rzucania) pokrytą trucizną, czy z wybranym zatrutym ostrzem?
Trucizny nie mogą być na broniach palnych, czy oznacza to, że można zatruwać strzały? (wówczas czy jedna fiolka starcza na strzałę czy na bitwę?)

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
<
1 2 3 ... 19 20 21 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 34
_BBOT: 0
Razem: 34
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Kontakt
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy