Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 21 22 23 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 03, 2014 04:43 PM
Reply with quote

Ucz się, Myszor, ucz... bardzo dobrze ci idzie Smile

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 05, 2014 09:46 PM
Reply with quote

Dobra, next.

? 1. Jest sobie henchman. Dostaje Lad's got talent.

Czy po awansie ekwipunek bohaterów jest dla niego dostępny, czy nadal obowiązuje zapis z opisu henchmena, że ekwipunek moze mieć z listy dla henchmanów?

Konkretnie - verminkin, czyli klanbrat. Czy po awansie na herosa moze używać sprzętu z listy dla bohaterów?

? 2. Jest sobie bohater z Arcane Lore (taki skill z listy Academic). Kupuję mu Tome of Magic. Z opisu Tome of Magic wynika, ze natychmiast dostaje czar z listy Lesser Magic lub z własnej listy czarów.
Z opisu Arcane Lore wynika, że posiadając Tome of Magic może uczyć się czarów Lesser Magic.

a) verminkin który awansuje na bohatera i któremu wybiorę Academic Skills, który wylosuje skill przy awansie i dam mu Arcane Lore i któremu cudem jakims kupię Tome of Magic może:

a.1 - wylosować czar z Lesser Magic lub Magic of The Horned Rat
czy
a.2 - wylosowac czar wyłacznie z Lesser Magic
oraz
a.3 - uczyć się później kolejnych czarów z tej samej Księgi Magii?

? 3. Czy jeżeli skaveni wylosują 5x5 w eksploracji i lider zda test Ld, to do bandy skavenów przyłączy się wardog? Czy nie przyłączy się, bo w cenniku jest, że wardoga nie mogą kupować skaveni?

A jeżeli ten wardog może przyłączyć się do skavenów (bo czemu nie? to futro i to futro?) to przyłącza się jako ekwipunek lidera, czy jako niezależny, zajmujący slot henchman?

? 4. Czy zgodnie z zasadami gracz ma prawo wysłać na emeryturę bohatera, który jest tak poraniiony, że nie ma z niego wielkiego pożytku a zajmuje slot dla bohatera?

? 5. Czy jak wypadnie Lad's got talent i mam wolny slot bohatera to MUSZĘ awansować henchmana na bohatera, czy mogę przerzucić ten wynik i zostawić wolny slot na bohatera, którego zamierzam kupić?

? 6. Czy na przedmioty z własnej listy ekwipunku:

a) nie trzeba rzucać na rarity, bo są dla danej bandy Common, czy (b)

b) nie trzeba rzucac na rarity tylko przy ekwipowaniu nowej bandy lub nowo-kupionego bohatera?

? 7. Czy bohater, który stracił rękę (amputacja) może dalej używać weeping blades? W końcu to miecze... A jak dostanie tail fighting (skaven), będzie mógł znowu używać obu?

? 8. Czy bohater, który stracił rękę, może walczyć pięścią? Smile A włócznią?

! 9. Zabawne - nie ma słowa o tym, że bohater z amputowanymi obiema rękami odpada z bandy Smile No, skaven może mieć tail fighting jeszcze... Razz
Swoją drogą - mam black skavena z 1 ręką i I=6, co oznacza, że zdaje wszystkie testu I, więc również na wspinaczkę... Smile Poczekam, aż mu amputują drugą łapę hi hi hi

? 10. Czy dwie grupy henchmanów z identycznym wyposażeniem, tą samą liczbą expa i samymi wylosowanymi awansami mozna połączyć w jedną grupę henchmanów?

! 11. Jeżeli na awans dla tej samej grupy henchmanów wyrzuci się drugi raz po tej samej bitwie Lad's got talent! trzeba przerzucić ten wynik. Nie da się jednoczesnie awansować na bohatera więcej niż 1 henchmana z danej grupy.

Back to top
View user's profile
DanonBiczBoży
Przytomny
Przytomny

DanonBiczBoży

Offline

Joined: sierp 18, 2014
Posts: 62
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 06, 2014 12:39 PM
Reply with quote

Jaki jest sens używania morgenszternu, skoro tyle samo kosztuje cep, działający identycznie, a dający +2 zamiast +1 do siły?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 06, 2014 03:49 PM
Reply with quote

może morgensztern jest jednoręczny...?

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 06, 2014 05:52 PM
Reply with quote

Siema Myszor - widzę że parę pytań masz po niedzielnej walce. Ostro było...
Na kilka mogę Ci odpowiedzieć - reszta to do Michała

1. Gdy henchmen zostanie bohaterem może używać normalnie przedmiotów no chyba że jest jakaś adnotacja w opisie konkretnej jednostki - np ghoule tak mają że gdy stają się bohaterami nie mogą używać ekwipunku choć tu też są różne interpretacje - faq mówi swoje a gracze i tak to modyfikują czy interpretują na swój sposób.

4 Na emeryturę możesz wysłać każdego poza szeryfem
6 B - ostatnio wprowadziłem Cię w błąd z nożami do rzucania bo myślałem że są ogólnodostępne a dzisiaj spojrzałem w papiery i widzę że ich rarity jest na 6+

7 Jak mu urwie łapę (wczorajszy przypadek) to może używać tylko jednego płaczącego ostrza - co do tego skilla to nie wiem dokładnie ale wydaje mi się że można używać tylko noże walcząc ogonem
8 Możesz walczyć włócznią normalnie mając tylko jedną rękę - tak mi się wydaję...
9 Faktycznie nic nie ma napisane na temat tak beznadziejnego przypadku - od biedy może robić za żywą tarczę bądź w najlepszym wypadku rzucać czary. Myszor w ogóle da rade załatwić amputację i drugiej kończyny - zapraszam do HTH z Bestiami
10 Nie
11 Nic o tym nie słyszałem - osobiście uważam że nie ma takich przeciwwskazań

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 06, 2014 05:58 PM
Reply with quote

Na szybko:
1. Z ekwipunku henchmenów. Cały czas jest verminkinem

4. Tak

5. Musisz

6. Nie trzeba rzucać na rarity tylko przy ekwipowaniu nowej bandy. Dla nowokupionego bohatera trzeba rzucać.

7. Nie. Nawet jak ma Tail Fight.

8. Tak

10. Grup nie można łączyć

11. Tak

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 06, 2014 07:07 PM
Reply with quote

Jeszcze do pytań Myszora
11. Faktycznie jest dokładnie tak jak napisałeś - zrobiliśmy ostatnio błąd w sztucę.
7. Jak black scavenowi urwie łapę to czy może zachować drugie płaczące ostrze i walczyć ze zmniejszoną liczbą ataków?
Troszkę się tych obrażeń nazbierało ostatnio... Mój Szaman ma 3 Inicjatywy i trzy razy jest nerwowy, dwa razy leg wound, hand injoury - na szczęście po obniżeniu ma jeszcze 6WS - na koniec klasycznie Old Battle Wound Wink Myślicie że upuści bande - oj nie wciąż jest bardzo groźny i ciężki do ubicia...

Ja też mam jedno pytanie:
Mam Beastmenów którzy w ogóle nie strzelają. WS podpakowane na 7 u pięciu bohaterów - pięknie tylko robi się problem bo strzelania maja 3 na starcie a mogą mieć maksa 6 a co chwila wypadają mi właśnie takie rozwoje. Oczywiście nie che żadnych awansów na zdolności strzeleckie które co najwyżej przydały by mi się na rzucanie wodą święconą w wampira lub ciskanie bombą ogniową, której sens zakupu przeczy jakiemukolwiek rozsądkowi... Czy mogę przerzucić w takiej sytuacji rzut na awans?
Cytuje polskie tłumaczenie podręcznika:
Charakterystyki pewnych wojowników nie mogą być podniesione ponad maksymalne limity profili pokazanych poniżej. Jeżeli charakterystyka osiągnie maksimum wybierz drugą opcję lub rzuć ponownie.

To jak jest w końcu bo wcześniej słyszałem że muszę brać w ciemno niechciane rozwinięcie? To istotne bo dwóch bohaterów ma 4 strzelania a jeden dorobił się już BS 5 z zadatkiem nawet na 6 bo jeszcze nieźle może się rozwijać! Czy w przypadku hanchmenów sprawa wygląda podobnie - tu też gory maja już awansy na umiejętności strzeleckie? Jeszcze brakuje mi tylko żeby Minotaur dorobił się awansu na BS i będzie bajka.

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 06, 2014 07:58 PM
Reply with quote

DanonBiczBoży wrote:
Jaki jest sens używania morgenszternu, skoro tyle samo kosztuje cep, działający identycznie, a dający +2 zamiast +1 do siły?

Też sie nad tym zastanawialem.

Myszor wrote:
może morgensztern jest jednoręczny...?

Niestety, nie jest. Bezuzyteczna bron, tak jak napisal Danon - lepiej wziac cep.

Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 06, 2014 08:08 PM
Reply with quote

Jest jednoręczny, ale nieporęczny, więc może być używany tylko z tarczą. I w zasadzie wyłącznie możliwość użycia tarczy jest jego przewagą nad flailem.

BTW, ktoś kiedyś słusznie zauważył, że morgensztern najbardziej przydaje się jednorękim bohaterom-flagellantom... i miał rację, bo jedyne pozostałe dwie bronie z ich listy ekwipunku są dwuręczne.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 06, 2014 08:35 PM
Reply with quote

Faktycznie, nieporeczny to nie to samo co 2-reczny. Jesli postac ma obie lapy to nie ma dyskusji - cep wygrywa.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 06, 2014 08:54 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Na szybko:
[...]
7. Nie. Nawet jak ma Tail Fight.
[...]

Hmmm.

W opisie weeping blades stoi m.in. "weeping blades are swords".
W opisie tail fighting mamy: "a shield, knife or a sword".

Jak więc uzasadnisz, że skaven z tail fighting nie może mieć weeping blades w łapie i w ogonie, kiedy ma drugą łapę amputowaną?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt paźdź 07, 2014 04:02 PM
Reply with quote

Weeping Blades można używać wyłącznie w parze - nie ma zasad do jednego Weeping Blade, tak jak nie ma zasad do jednego Fighting Claw.

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt paźdź 07, 2014 04:50 PM
Reply with quote

Ukrywanie sie:
1)Postac znokautowana moze sie ukrywac jesli padla za zaslona badz po odczolganiu sie za cos dajacego cover? Mysle, ze tak ale proszę o potwierdzenie.
2) Czy po rzuceniu czaru Lot Zimmermana i wykonianiu przyslugujacego dzieki temu ruchu czrodziej moze zadeklarowac, ze sie ukrywa? Wedlug mnie nie. Chyba dalem sie dzis zwałowac w takiej sytuacji (pozdro Myszor) Wink
3) Rykoszet z tabeli trafien krytycznych dla broni strzeleckich trafia rowiniez w modele ukryte, znokautowane, zaangazowane w walke wrecz lub ukryte za zasłoną ale znajdujace sie w odleglosci do 6 cali? O ile w 3 pierwszych przypadkach nie widze problemu, to co do ostaniego mam watpliwosci.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt paźdź 07, 2014 05:00 PM
Reply with quote

1. Może.
2. Może, pod warunkiem, że nie biegł lub nie szarżował w fazie ruchu.
3. Rykoszet trafia w najbliższy model wroga w 6", niezależnie od tego gdzie stoi.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt paźdź 07, 2014 09:22 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Weeping Blades można używać wyłącznie w parze - nie ma zasad do jednego Weeping Blade, tak jak nie ma zasad do jednego Fighting Claw.

Z tą róznicą, że zasady dla Fighting claws nie dają się dzielić, a weeping blades to po prostu dwa zatrute ostrza. Nie mają niczego ponad to, ze są zatrute - cała reszta działa jak przy zwykłych dwóch mieczach.

W takim razie powiedz mi, co w sytuacji, kiedy z krytyka bludgeoning wypada 5 i przeciwnik wytrąca uzytkownikowi weeping blade(s) - no właśnie - wytrąca jedno, czy od razu oba? Hę? Smile
Albo co w sytuacji, kiedy ktoś sword breakerem złamie weeping blade(s) - łamie jedno, czy dwa? Hę? Wink

Moim zdaniem weeping blades są wymyślone źle, bo rodzi mnóstwo wątpliwości co do interpretacji wyjątkowych sytuacji (vide amputacja łapy + tail fighting). Powinno być pojedyncze weeping blade za 25 gc i tyle, jako zatruty miecz. no dobra, niech by było za 30 gc zgodnie z zasadą rynku.

Zdroworozsądkowa interpretacja pozwala na używanie weeping blades w łapie i w ogonie.

hexenjager wrote:
Ukrywanie sie:
1)Postac znokautowana moze sie ukrywac jesli padla za zaslona badz po odczolganiu sie za cos dajacego cover? Mysle, ze tak ale proszę o potwierdzenie.
2) Czy po rzuceniu czaru Lot Zimmermana i wykonianiu przyslugujacego dzieki temu ruchu czrodziej moze zadeklarowac, ze sie ukrywa? Wedlug mnie nie. Chyba dalem sie dzis zwałowac w takiej sytuacji (pozdro Myszor) Wink
3) Rykoszet z tabeli trafien krytycznych dla broni strzeleckich trafia rowiniez w modele ukryte, znokautowane, zaangazowane w walke wrecz lub ukryte za zasłoną ale znajdujace sie w odleglosci do 6 cali? O ile w 3 pierwszych przypadkach nie widze problemu, to co do ostaniego mam watpliwosci.

Ad.1. Myślę, że może, ale w naszych dzisiejszych sytuacjach wydaje mi się, że ukrywanie się by nie zadziałało, bo odczołgiwało się od walki, która była w zasiegu inicjatywy moich ludków.

Ad.2. Parchaty stał pod samą ścianą wtedy, chyba się w ogóle nie ruszył. Wleciał na górę i się shajdował. Więc nie wałowałem Smile ...tym razem Wink

edit: za to Ty zwałowałeś - kazałeś mi rzucać na rarity za long bow, a on był common! Smile

Ad.3. Zagraliśmy dobrze.

Richi wrote:
[...]
Ja też mam jedno pytanie:
Mam Beastmenów którzy w ogóle nie strzelają. WS podpakowane na 7 u pięciu bohaterów - pięknie tylko robi się problem bo strzelania maja 3 na starcie a mogą mieć maksa 6 a co chwila wypadają mi właśnie takie rozwoje. Oczywiście nie che żadnych awansów na zdolności strzeleckie które co najwyżej przydały by mi się na rzucanie wodą święconą w wampira lub ciskanie bombą ogniową, której sens zakupu przeczy jakiemukolwiek rozsądkowi... Czy mogę przerzucić w takiej sytuacji rzut na awans?
Cytuje polskie tłumaczenie podręcznika:
Charakterystyki pewnych wojowników nie mogą być podniesione ponad maksymalne limity profili pokazanych poniżej. Jeżeli charakterystyka osiągnie maksimum wybierz drugą opcję lub rzuć ponownie.

To jak jest w końcu bo wcześniej słyszałem że muszę brać w ciemno niechciane rozwinięcie? To istotne bo dwóch bohaterów ma 4 strzelania a jeden dorobił się już BS 5 z zadatkiem nawet na 6 bo jeszcze nieźle może się rozwijać! Czy w przypadku hanchmenów sprawa wygląda podobnie - tu też gory maja już awansy na umiejętności strzeleckie? Jeszcze brakuje mi tylko żeby Minotaur dorobił się awansu na BS i będzie bajka.

"I a characteristic is at its maximum, take the other option or roll again if you can only increase one characteristic."

Przerzucić rzut na awans możesz tylko jeżeli wylosujesz pojedynczą charakterystykę, którą masz już wymaksowaną.
Wniosek - to może tyczyć się tylko henchmana, który ma juz maksa dla rasy w wylosowanej w rzucie na awans charakterystyce.

Bo herosi zawsze mają "choose either sth or sth" lub "roll again". Dla nich stosuje się zasadę obligatoryjnego wybierania drugiej opcji (nieszczęsne BS dla beastmanów i pewnie paru innych niestrzelających istot). Dopiero jeżeli obie charakterystyki z wylosowanych są już zmaksowane, można wybrać inną, która nie jest jeszcze wymaksowana.

Uff Smile To moje zrozumienie tego akapitu, dajcie znać, czy tak samo rozumiecie.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 21 22 23 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: dzikusbb
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 458

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 18
_BBOT: 1
Razem: 19
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
Moje konto
Statystyki
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy