Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy






























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 22 23 24 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 04:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 05:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 08:04 PM
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 08, 2014 05:35 AM
Reply with quote

"I a characteristic is at its maximum, take the other option or roll again if you can only increase one characteristic."
Ten zapis odnosi się do herosów i henchmenów oczywiście i dotyczy sytuacji gdy jedna charakterystyka już nie może być podniesiona - wtedy jest wybór - albo bierzemy drugą albo przerzut - ja to tak interpretuje. W innym wypadku po co by to było napisane.
W ogóle napiszcie kiedy z tego zapisu mogę łaskawie skorzystać - chodzi mi o ten fragment: "or roll again if you can only increase one characteristic." Czyli tłumaczenie: "lub rzuć ponownie jeśli możesz tylko podnieść jedną charakterystykę". Normalnie jak z afery Rywina - lub Czasopisma!
Przecież cały ten paragraf znajduje się pod tabelką z awansami a więc do czegoś musi służyć - to są przecież jakieś wyjątki do tej tabelki na chłopski rozum.
Znam opinie Michała na ten temat ale przecież nikt nie jest alfą i omegą i czasami po latach się okazuje że na niektóre zasady grało się inaczej bo ktoś to interpretował na swój sposób a inni nie protestowali czy grzecznie nie zgłaszali swoich zastrzeżeń.
Czekam na opinie - istotna sprawa - spojrzałem w rozpiskę i mam w Beastmanach dokładnie taką sytuację: szef z 7WS i 4BS, Bestigor z 7WS i 4BS, Centigor 7WS i 4BS, Gor bohater z 7WS i 5BS i jednego henchmena - 5WS i 4BS. Czy właśnie tak się powinno grać - ładując strzelanie w Beastmenów? Rozumiem że jak już będę miał 7WS i 6 BS to wtedy może jak znów wypadnie 6-7 to będę mógł w końcu sobie coś wybrać - może się uda nim zdobędę 90 punktów doświadczenia...
A i jeszcze jedno - czy w przypadku gdy hanchmen ma już podniesione statystyki np WS i BS o jeden czyli wymaksowane to jak wypadnie jeszcze raz to samo (często się zdarza) to mogę podnieść wounda? Jest zapis że mogę podnieść ruch więc chyba i wounda tym bardziej? Chodzi oczywiście o gory - drugi woundzik by się przydał zawsze i wszędzie...
Dajcie znać
p.s. Myszor z tymi weeping blejdsami to wydaje mi się że masz racje - skil tail fighting i powinieneś móc używać ich normalnie bo nigdzie nie jest napisane że musisz je trzymać w łapach jak jeszcze ogon jest do wyboru. Jak by nie patrzeć weeping blades to najzwyklejsze na świecie miecze nasączone tylko trucizną.

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 222
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 08, 2014 06:38 AM
Reply with quote

M.T. wrote:

2. Może, pod warunkiem, że nie biegł lub nie szarżował w fazie ruchu.
To troche dziwna sytuacja, bo rzucenie czaru uniemozliwia ukrywanie sie, tak samo jak bieg. Lot na 12 cali to dosc szybkie poruszanie sie, porownywalne z biegiem wiec latwe do zauwazenia, ale nie upieram sie. Probuje tylko brac to na logike.

Myszor wrote:
Ad.1. Myślę, że może, ale w naszych dzisiejszych sytuacjach wydaje mi się, że ukrywanie się by nie zadziałało, bo odczołgiwało się od walki, która była w zasiegu inicjatywy moich ludków.

Ad.2. Parchaty stał pod samą ścianą wtedy, chyba się w ogóle nie ruszył. Wleciał na górę i się shajdował. Więc nie wałowałem Smile ...tym razem Wink

edit: za to Ty zwałowałeś - kazałeś mi rzucać na rarity za long bow, a on był common! Smile

Ad.3. Zagraliśmy dobrze.

Sorry za te rarity, gram na polskim tlumaczeniu i tam long bow nma dostapnosc 9. Sprawdzilem teraz w oryginalnym podreczniku i faktycznie dostepnosc jest ogolna.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2937
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 08, 2014 10:12 AM
Reply with quote

Jak dla mnie zdroworozsądkowo przy rozwoju BS u beastmanów powinien byc przerzut i tyle. Mysli


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 08, 2014 10:32 AM
Reply with quote

Dwalthrim wrote:
Jak dla mnie zdroworozsądkowo przy rozwoju BS u beastmanów powinien byc przerzut i tyle. Mysli

Jeżeli Beastmani nie mają możliwości użycia w żaden sposób Ballistic Skill'a, to tak.

Dla mnie interpretacja, że przy zmaksowanym WS można albo podnieść BS albo rzucić na awans jeszcze raz jest ok. Jak wiele innych rzeczy w zasadach Mordheim to kwestia umowy między graczami.

Na pewno jednek przy zmaksowanych obu charaktersystykach które się wylosowało można podnieść dowolną inną, a więc i W - ale - pod warunkiem że jest osiągnięty maks rasowy, a nie maks henchmanowy Smile

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 08, 2014 01:30 PM
Reply with quote

hexenjager wrote:

To troche dziwna sytuacja, bo rzucenie czaru uniemozliwia ukrywanie sie, tak samo jak bieg. Lot na 12 cali to dosc szybkie poruszanie sie, porownywalne z biegiem wiec latwe do zauwazenia, ale nie upieram sie. Probuje tylko brac to na logike.

Po przemyśleniu - chyba jednak zwałowałem Smile

Faktycznie - w opisie ukrywania się jest, że ukrywać się można pod warunkiem, że się nie biegło ani nie czarowało. Hide deklaruje się po zwykłym ruchu (lub kiedy się nie ruszyło wcale) w fazie ruchu. Czarowanie lub strzelanie może co najwyżej pozbawić wcześniej deklarowanego hide'a.

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 222
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 08, 2014 02:31 PM
Reply with quote

I tak nie ma to wiekszego znaczenia, mogles ustawic sie po locie tak, zebym nie widzial parchatego. Jednak na przyszlosc trzeba ustalic jak traktowac podobne sytuacje. Ogolnie ruch byl bez sensu, ale jestes mistrzem takich posuniec, wiec nie zadawalem zadnych pytań Wink

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 08, 2014 04:11 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
Dwalthrim wrote:
Jak dla mnie zdroworozsądkowo przy rozwoju BS u beastmanów powinien byc przerzut i tyle. Mysli

Jeżeli Beastmani nie mają możliwości użycia w żaden sposób Ballistic Skill'a, to tak.

Dla mnie interpretacja, że przy zmaksowanym WS można albo podnieść BS albo rzucić na awans jeszcze raz jest ok. Jak wiele innych rzeczy w zasadach Mordheim to kwestia umowy między graczami.

Na pewno jednek przy zmaksowanych obu charaktersystykach które się wylosowało można podnieść dowolną inną, a więc i W - ale - pod warunkiem że jest osiągnięty maks rasowy, a nie maks henchmanowy Smile

Zasada jest prosta: ktoś osiągnął max WS - jeżeli wylosuje ten sam rozwój, jedyne co może zrobić, to sobie podnieść BS.
I najlepiej nie kierować się tu zdrowym rozsądkiem, żeby nie doszło do sytuacji w rodzaju: snajper z rozwiniętym max BS przy awansie losuje rozwój WS/BS, więc sobie wybiera jakiś skill strzelecki. Albo +1 T/W, bo to zawsze się przydaje.

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 09, 2014 05:27 AM
Reply with quote

Widzisz Michał tylko w podręczniku jest wyraźnie napisane co innego
Cytuje:
If a characteristic is at its
maximum, take the other option or roll again if you
can only increase one characteristic.
If both are
already at their racial maximum, you may increase any
other (that is not already at its racial maximum) by +1
instead.
Z tego zapisu jasno wynika że jak mam jedną statystykę wymaksowana to mogę przerzucić (broń boże nie wybrać) jeśli nie chcę podnosić drugiej.
Przecież ten zapis jest po to aby nie było takich sytuacji że pakujesz sobie kogoś do walki wręcz a tu np na brutalu dostajesz rozwinięcie na strzelanie.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 09, 2014 09:23 AM
Reply with quote

Mimo początkowo innego zdania teraz uważam, że jednak Richi ma tu rację.
Stoi jak wół "or roll again". Ten fragment "if you can only" itd. jest nawet niepotrzebny nawet, bo skoro "characteristics is at its maximum", to wiadomo, że można podnieść najwyżej jedną charakterystykę. Widać Angole musieli napisać dwa razy to samo tylko innymi słowami Wink

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 09, 2014 05:22 PM
Reply with quote

"Roll again if you can only increase one characteristic" odnosi się do przypadku, gdy wynik rzutu na rozwój pozwala podnieść wyłącznie jedną charakterystykę - czyli są to wszystkie wyniki w tabelce henchmanów, oprócz wyniku 6-7. Zatem jeżeli henchman wylosował już +1S i wyrzucił ponownie ten sam wynik, musi go przerzucić.

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 09, 2014 06:44 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
"Roll again if you can only increase one characteristic" odnosi się do przypadku, gdy wynik rzutu na rozwój pozwala podnieść wyłącznie jedną charakterystykę - czyli są to wszystkie wyniki w tabelce henchmanów, oprócz wyniku 6-7. Zatem jeżeli henchman wylosował już +1S i wyrzucił ponownie ten sam wynik, musi go przerzucić.

Michał mam wielki szacun za to że zawsze jesteś mistrzem gry i znasz zasady jak nikt inny ale gdzie jest napisane że paragraf ten dotyczy wyłącznie henchmenów - rozumiem że bohaterów i ich tabelkę jak by nie patrzeć dużo bardziej istotną bierzemy w tym wypadku w cudzysłów. Zresztą o henchmenach był wcześniejszy paragraf gdzie napisane jest że mogą zwiększyć charakterystyki o 1 i daleko im do maksymalnych charakterystyk np WS/BS czy I/Ld danej rasy:
Henchmen never add more than +1 point to any of their initial characteristics. If the dice roll indicates an increase in a characteristic which has already been increased (or is at its racial maximum), roll again until an unincreased charateristic is rolled. All warriors in the group gain the same advance.

Przypominam jeszcze raz sporny fragment, który musi się odnosić przede wszystkim do bohaterów bo przecież w jednym zdaniu jest mowa o możliwości podniesienia ruchu co w przypadku henchmenów nie jest w żaden sposób możliwe:
Characteristics for certain warriors may not be increased beyond the maximum limits shown on the following profiles. If a characteristic is at its
maximum, take the other option or roll again if you can only increase one characteristic. If both are already at their racial maximum, you may increase any other (that is not already at its racial maximum) by +1
instead. Note that this is the only way to gain the maximum Movement for some races. Remember that Henchmen can only add +1 to any characteristic.
W ostatniej zdaniu przypomnienie tylko że henchmenów można awansować o +1 każdej charakterystyki.

Uważam że ten sporny fragment pogrubiony raz jeszcze odnosi się jak najbardziej do bohaterów - następne zdanie jest tego kontynuacją i potwierdzeniem.
Zresztą zupełnie nie logicznie jest na siłę podnosić statystyki BS bohaterom, którzy nie mogą strzelać z żadnej broni. Przecież to odnosi się nie tylko do wszystkich beastmenów ale także do brutali, niektórych henchmenów, awansujących na bohaterów: flagelantów, ogra z ostalandu mrocznych dusz - coś tam by się jeszcze znalazło. Ja wiem że Mordheim jak każda gra ma sporo nieścisłości ale w takich sytuacjach powinno się przede wszystkim brać takie kwestie na zdrowy rozsądek.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 10, 2014 12:36 AM
Reply with quote

Richi, M.T. - mając na uwadze wcześniejsze doświadczenia Wink - aby nie stało się to kością niezgody - proponuję to poddać małemu głosowaniu w gronie graczy.
Interpretacja, jaka by nie była, będzie na korzyść lub na niekorzyść Smile wszystkich grających.

Back to top
View user's profile
Domingo
Śniący
Śniący

Domingo

Offline

Joined: sierp 05, 2014
Posts: 47
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 10, 2014 10:05 AM
Reply with quote

Myszor wrote:

Stoi jak wół "or roll again". Ten fragment "if you can only" itd. jest nawet niepotrzebny nawet, bo skoro "characteristics is at its maximum", to wiadomo, że można podnieść najwyżej jedną charakterystykę. Widać Angole musieli napisać dwa razy to samo tylko innymi słowami Wink
Po co mieliby pisać dwa razy to samo tylko innymi słowami?

M.T. ma rację. Moim skromnym zdaniem.

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 10, 2014 10:23 AM
Reply with quote

Domingo wrote:
Myszor wrote:

Stoi jak wół "or roll again". Ten fragment "if you can only" itd. jest nawet niepotrzebny nawet, bo skoro "characteristics is at its maximum", to wiadomo, że można podnieść najwyżej jedną charakterystykę. Widać Angole musieli napisać dwa razy to samo tylko innymi słowami Wink
Po co mieliby pisać dwa razy to samo tylko innymi słowami?

M.T. ma rację. Moim skromnym zdaniem.

Przecież henchmeni mają cały osobny fragment o swoich rozwojach gdzie wszystko jest wyjaśnione jasno i klarownie - miedzy innymi to że jak osiągnie się maximum do np siły to trzeba przerzucać do skutku. Po co mieli by jeszcze raz pisać to samo dwa akapity dalej w cytowanym fragmencie dotyczącym maksymalnych statystyk - przecież ten fragment dotyczy głównie bohaterów. Jedyna statystyka jaką mogą wymaksować henchmeni to siła i Ld w przypadku flagellantów

Back to top
View user's profile
Domingo
Śniący
Śniący

Domingo

Offline

Joined: sierp 05, 2014
Posts: 47
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 10, 2014 11:08 AM
Reply with quote

Napisali dwa razy bo pierwszy zapis tyczy się henchmenów i ich zasady "max +1 do statystyki" a drugi zapis mówi o zasadzie "maximum rasowym", który tyczy się wszystkich.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 22 23 24 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Starless
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 410

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 26
_BBOT: 0
Razem: 26
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 162
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy