Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy






























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 23 24 25 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 389
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 10, 2014 11:09 AM
Reply with quote

Ghoule moą zmaksować T.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 17, 2014 03:48 PM
Reply with quote

Ok, kolejna porcja pytań:

12. Typ X powalił jedynego przeciwnika w HTH (knock down) w kolejce przeciwnika. Ma małą siłę, ale dysponuje bronią strzelecką o znacznie większej sile. Ma bardzo dobry BS, którym z bliska i bez ruchu trafi na 1+. Czy Typ X moze zdeklarować w swoim ruchu "wyjście" z HTH i nie ruszając sie z miejsca strzelić w przeciwnika który jest knocked down (bez kar za ruch i zasięg)? Lub w zupełnie innego przeciwnika?

13. Czy jeżeli typ X walczy samotnie (All Alone) z dwoma/trzema przeciwnikami i wszytskich ich powali (knock down /stun) to nadal musi zdawać Ld wg zasad All Alone?

14. Typ X szarżuje przeciwnika, który w fazie strzeleckiej dostaje OOA z jakiegoś tam czaru. Czy typ X może strzelić w innego przeciwnika?

15. Czy ekwipunek specjalny służący do rzucania (caltrops, net, fire bomb, blessed water itp.) wlicza się w limit broni strzeleckiej? Innymi słowy, czy można mieć np. kuszę, pistolet i blessed water, a do tego jeszcze net?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 17, 2014 04:44 PM
Reply with quote

12. Musi wykonać ruch, żeby odejść z walki. Może wtedy strzelić, ale do najbliższego przeciwnika (pomijając tych, co leżą).
13. Tak.
14. Tak.
15. Nie wlicza się.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 17, 2014 10:42 PM
Reply with quote

Dzięki, M.T.

16. Czy Dramatis Personae są unikalne w ramach bandy, czy całej kampanii? (z RB wynika, że w ramach bandy, co jest moim zdaniem głupie...)

17. Czy czary pozwalające przemieścić się w jakimś zasięgu (np. Flight of Zimmermann) lub wejść w HTH (np. Black Fury) mogą być użyte do "ucieczki" z HTH?

18. Czy skaveński czar Black Fury można rzucić też w drugiej rundzie walki i skorzystać z bonusów jakie daje ale bez wychodzenia z HTH i bez nowej szarży?

19. Czy dobrze to rozumiem: czary w których należy wskazać konkretny target wymagają, aby ten target był widoczny (LOS) przez czarującego, natomiast czary działające w określonym obszarze /zasięgu którego centrum jest czarujący nie wymagają, aby spellcaster widział wroga (np. Słowo Bólu, Ogień Wiary)

20. Wstyd mi, ale spytam - przeszkody do 1'' nie stanowią utrudnienia w ruchu/biegu/szarży, natomiast wszystko co jest wyższe niż 1 cal wymaga już wspinania się, a zatem znajdowania się w base contact z przeszkodą na początku fazy ruchu? Tak?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb paźdź 18, 2014 07:46 AM
Reply with quote

16. Na to wygląda. W Battlu jest to wyjaśnione w ten sposób: jeden jest prawdziwy, drugi się pod niego podszywa.
17. Flight - tak, Black Fury - nie.
18. Hmmm... raczej tak. Nie trzeba szarżować, żeby mieć bonusy.
19. Zgadza się.
20. Tak

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2958
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb paźdź 18, 2014 08:32 AM
Reply with quote

20. A nie czasem od 1,5"?


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 222
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb paźdź 18, 2014 09:18 AM
Reply with quote

.


Last edited by hexenjager on Pn paźdź 19, 2014 11:24 AM; edited 3 time in total
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb paźdź 18, 2014 04:35 PM
Reply with quote

Dwalthrim wrote:
20. A nie czasem od 1,5"?
Nigdzie nie ma zapisu 1,5"

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 222
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 19, 2014 11:23 AM
Reply with quote

Myszor wrote:


17. Czy czary pozwalające przemieścić się w jakimś zasięgu (np. Flight of Zimmermann) lub wejść w HTH (np. Black Fury) mogą być użyte do "ucieczki" z HTH?

Czy w takim wypadku czarodziej dostaje hita od kazdego przeciwnika jak przy wylamywaniu sie z walki czy ucieka bezkarnie?

Myszor wrote:

19. Czy dobrze to rozumiem: czary w których należy wskazać konkretny target wymagają, aby ten target był widoczny (LOS) przez czarującego, natomiast czary działające w określonym obszarze /zasięgu którego centrum jest czarujący nie wymagają, aby spellcaster widział wroga (np. Słowo Bólu, Ogień Wiary)

Kislev Ranger jeszcze raz - podobne pytanie jak wyzej ale dotyczace umiejetnosci nasladowania odglosow zwierzat. Ranger musi widziec postac, ktora chce zmylic czy moze to byc kazdy model w zasiegu dzialnai tej umiejetnosci? Oczywisicie, poza modelami ukytymi.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 19, 2014 04:51 PM
Reply with quote

hexenjager wrote:

Czy w takim wypadku czarodziej dostaje hita od kazdego przeciwnika jak przy wylamywaniu sie z walki czy ucieka bezkarnie?
Nie dostaje hita.


hexenjager wrote:

Kislev Ranger jeszcze raz - podobne pytanie jak wyzej ale dotyczace umiejetnosci nasladowania odglosow zwierzat. Ranger musi widziec postac, ktora chce zmylic czy moze to byc kazdy model w zasiegu dzialnai tej umiejetnosci? Oczywisicie, poza modelami ukytymi.
Nie musi widzieć, może użyć zdolności na model ukryty - pod warunkiem że ten model nie może szarżować.


Last edited by M.T. on Pn paźdź 19, 2014 07:33 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 222
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 19, 2014 07:05 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
hexenjager wrote:


Kislev Ranger jeszcze raz - podobne pytanie jak wyzej ale dotyczace umiejetnosci nasladowania odglosow zwierzat. Ranger musi widziec postac, ktora chce zmylic czy moze to byc kazdy model w zasiegu dzialnai tej umiejetnosci? Oczywisicie, poza modelami ukytymi.
Nie musi widzieć, może użyć zdolności na model ukryty - pod warunkiem że ten model może szarżować.

Jestes pewny, ze tak to działa? Chodzi mi o ten ukryty model. Ta umiejetnosc nie wpływa na postaci, które mogą zaszarzowac w danej turze. I to jest logiczne - widzisz przeciwnika w zasiegu szarzy to nie zwracasz uwagi na jakies glosy zwierzat tylko atakujesz.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 19, 2014 07:33 PM
Reply with quote

Ups, masz rację - poprawione.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 20, 2014 09:28 AM
Reply with quote

21. Parowanie. Proszę o potwierdzenie, czy wszystko dobrze interpretuję:

a) sparować można tylko jedno uderzenie na fazę walki "combat phase"

b) zawsze podejmuje się próbę sparowania tego ciosu, który miał najwyższy wynik na kostce

c) szóstki na trafienie nigdy nie można sparować, a jeżeli było kilka ciosów i między nimi padła 6 na trafienie, to nie można sparować żadnego z nich

22. Veskit i parowanie; napisano:

"he can still parry twice with his claws"

Czy Veskit:

a) może wyjątkowo parować 2 ciosy na fazę walki

czy raczej

b) może po prostu przerzucać nieudane parowanie, jak wynika z posiadania fighting claws?

23. Brace of pistols. Proszę o potwierdzenie, czy dobrze rozumiem Smile

a) Można strzelać raz na rundę, jeżeli posiada się 2 pistolety.

b) Można strzelić dwa razy w ciągu rundy, jeżeli posiada się umiejętność pistolier i oba nabite pistolety.

c) Ale ile pistoletów można naładować w ciągu rundy mając tę umiejętność? Smile Czy w tej samej rundzie, w której oddało się strzały z obu pistoletów mozna je od razu oba naładować, czy naładować da się zdążyć tylko jeden z nich? Smile

d) posiadając 3 ataki w rozpisce i walcząc mieczem w jednej i pistoletem w drugiej łapie można w pierwszej rundzie walki strzelić z pistoletu (jeżeli jest nabity) i zadać 3 ciosy mieczem trzymanym w "podstawowej ręce" (ataki wynikające z rozpiski)

e) walcząc w pierwszej rundzie close combat dwoma pistoletami (strzelając z nich Wink ) ma się zawsze tylko 2 ataki, niezależnie od liczby ataków w rozpisce? Dobyć innej broni można dopiero w kolejnej fazie ("combat phase") - swojej lub przeciwnika?


f) Czy mozna strzał w HTH oddać w combat phase ale w rundzie przeciwnika (w jego combat phase?)

g) Jeżeli jest się szarżowanym i chce się parować uderzenie, to trzeba zadeklarować uzycie przynajmniej jednego miecza w walce, więc mozna strzelić w swojej kolejce zadawania ciosów tylko z jednego pistoletu?
Jeżeli nie decyduje się na parowanie, można przyjąć szarżę przeciwnika z dwoma pistoletami w łapach i w swojej kolejce bicia Smile strzelić z obu pistoletów?

h) rozwijając podpunkt "e" - Veskit wyjątkowo ma pistolety wbudowane w fighting claws, więc może i parować i strzelać w pierwszej rundzie walki?

24. Veskit i warplock pistols. Napisano: "Veskit can shoot in every turn and he fights in close combat with Strength 5 and a save modifier of -3".

a) Rozumiem, że Strength 5 tyczy się tylko ataku pistoletem(/ami) w pierwszej rundzie walki, kiedy może z nich wystrzelić, potem już nie ma czasu na ładowanie, więc Veskit walczy już tylko pazurami już z siłą 4 (z jego rozpiski) a nie 5.
Tak?

b) Czy Veskit może w pierwszej rundzie walki wręcz 2 razy wystrzelić z warplock pistols i zadać jeszcze 2 normalne ataki pazurami? Ma wszak 4 ataki w rozpisce a jego warplock pistols są scalone ("incorporated") z pazurami.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 20, 2014 03:13 PM
Reply with quote

21. 3xtak.
22. Wg mnie b
24. Zakładając, że stosowane są normalne zasady pistoletów:
a: tak
b: 1 runda - 2 ataki z S5 i -3 AS
dalsze rundy - 4 ataki z S4

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 20, 2014 05:42 PM
Reply with quote

Dzięki ponownie M.T. Smile
Większość kwestii się wyjasniła.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 23 24 25 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Aldis
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 420

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 42
_BBOT: 0
Razem: 42
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Artykuły
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 163
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy