Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 25 26 27 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 03:46 PM
Reply with quote

No to sugerując się samym tekstem możesz przejmować szarże zza pleców szarzowanego Wink


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 04:46 PM
Reply with quote

Najpierw mówisz, że rysunek pozwala na przejęcie szarży zza pleców szarżowanego, potem, że tekst.
Zdecyduj się Razz Razz

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 07:04 PM
Reply with quote

Tekst mówi, że musisz być 2" od linii szarży. Tylko. Nie ma ani słowa o tym, że prostopadle. Więc teoretycznie możesz być za plecami szarżowanego, na pięterku powyżej itp., jeśli tylko jesteś w zasięgu tych 2" od linii szarży.
Rysunek pokazuje, że można być obok, jeśli interpretować to szare pole jako pole przechwytywania.
Żeby było zabawniej inny jest diagram w tym rulebooku ze strony GW - w 3 pdfach, inny w czymś co znalazłem podpisane jako "Living rulebook", gdzie faktycznie diagram to już tylko pole 2" prostopadle do linii szarży, ale tam jest też inny tekst.

A żeby było jeszcze zabawniej, to czepiając się słownictwa możesz interceptować szarże jeśli masz do niej te 2" nawet, jeśli oddziela Cię od niej np. murek na obiegnięcie którego potrzebujesz pełnego ruchu Razz Bo nic nie napisali, że to ma być 'unobstructed 2" '

Innymi słowy:
Interpretacja, że przechwytywanie szarży jest możliwe tylko w prostokącie o boku 4" i osi pokrywającej się z linią szarży, w żaden sposób nie wynika z tekstu o przechwytywaniu w podręczniku. Wynika pośrednio z diagramu, ale diagram jak sam zauważyłeś jest mierny i wynikałoby z niego, że model stojący po prawej stronie szarżowanego może przechwytywać, ale po lewej już nie. ( co ma sens, lewactwo podwija kiece i ucieka, a nie się tłucze Very Happy )


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji

Last edited by duszy on Śr paźdź 22, 2014 07:23 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 07:22 PM
Reply with quote

To jest świetny przykład głupiej reguły po prostu Smile

Przechwycenie szarży powinno być możliwe wyłacznie wtedy, kiedy przechwytujący jest w stanie szybciej dotrzeć/doskoczyć do szarżowanego, niż szarżujący.

Zgodnie z obecnymi regułami można sobie wyobrazić sytuację:
Szarżujący IKS stoi o jeden cal od szarżowanego YGREKA, natomiast kolega Ygreka, jegomość ZET stoi o 2 cale z boku od linii szarży. Niech będzie, że patrząc "prostopadle". IKS jest w stanie dopaść YGREKA w momencie, kiedy ZET przebędzie dopiero połowę potrzebnego dystansu. Kiszka.

Myślę, że bliżej tej sensownej wersji jest ta, kiedy nie dodajemy do naszego Świętego Podręcznika Wink słówka "prostopadle" - którego tam nie ma de facto Smile

Czyli 2 cale od linii szarży z jakiejkolwiek strony i pod jakimkolwiek kątem Smile

"Albowiem ktokolwiek doda choćby słowo do tego proroctwa, temu Pan doda plag w Dniu Ostatecznym". Czy jakoś tak to szło Razz

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 08:29 PM
Reply with quote

26. Sword Breaker.

Ponawiam pytanie - co sie stanie, kiedy w wyniku użycia Sword Breakera ulegnie złamaniu:

a) fighting claw(s)
b) weeping blade(s?)
c) pistol użyty w hand to hand w pierwszej rundzie walki Wink
d) brace of pistols jak wyżej Wink ;)

Pytanie nieprzypadkowe.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 08:46 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
26. Sword Breaker.

Ponawiam pytanie - co sie stanie, kiedy w wyniku użycia Sword Breakera ulegnie złamaniu:

a) fighting claw(s)
b) weeping blade(s?)
c) pistol użyty w hand to hand w pierwszej rundzie walki Wink
d) brace of pistols jak wyżej Wink ;)

Pytanie nieprzypadkowe.

Broń jest bezużyteczna, model musi walczyć inną, jeżeli nie ma, wali z pięści.
W przypadku a,b,d, zniszczeniu ulegają obie bronie.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 22, 2014 10:51 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Myszor wrote:
26. Sword Breaker.

Ponawiam pytanie - co sie stanie, kiedy w wyniku użycia Sword Breakera ulegnie złamaniu:

a) fighting claw(s)
b) weeping blade(s?)
c) pistol użyty w hand to hand w pierwszej rundzie walki Wink
d) brace of pistols jak wyżej Wink ;)

Pytanie nieprzypadkowe.

Broń jest bezużyteczna, model musi walczyć inną, jeżeli nie ma, wali z pięści.
W przypadku a,b,d, zniszczeniu ulegają obie bronie.

Hmm Smile
Gość blokuje sword breakerem dwa miecze na raz i łamie je?
Albo dwie opazurzone łapy?
Albo dwa pistolety, bo nazywają się brace of pistols?
Nieee... Smile

Poza tym brace of pistols to juz na pewno można dzielić.
Choćby z tego wnoszę, że możesz mieć najpierw 1 pistolet, a potem dokupic drugi i w ten sposób zrobić sobie brace.

Niestety, nie ma o czyms takim mowy z wypadku weeping blades, co jest dla mnie skończoną głupotą.

Co do fighting claws mogę się zgodzić bez większych sprzeciwów, bo mają "nie dające się dzielić" zasady - combos z art of silent death, wspinanie, cumbersome. Ale te weeping blades mnie wnerwiają. Ok, może wytłumaczę sobie fluffowo - z nie dających się zrozumieć powodów płaczące ostrza płaczą tylko w parach (heh, to zaczyna brzmieć dziwnie Razz ). Zniszczenie lub zagubienie jednego ostrza powoduje solidarne samounicestwienie drugiego.
Tadam.

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 23, 2014 08:41 AM
Reply with quote

Faktycznie z tymi płaczącymi ostrzami to mały problem jest. Można kupić tylko w parach ale potem już nie ma żadnych wzmianek świadczących o tym ze koniecznie trzeba używać dwóch na raz przez jednego zawodnika. Też przymierzam się do scavenów i wkrótce ich złoże mając w składzie dwóch black scavenów właśnie z tymi mieczami. Co się stanie w sytuacji gdy jedno ulegnie wytrąceniu? Krytyk z pały na 5. Pomijam już skrajny przypadek ze sword breakerem...

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 09:46 AM
Reply with quote

kolejne pytania i interpretacje dla Waszej oceny/opinii:

27. Ja z tymi płaczącymi ostrzami grałbym jednak tak, że ok, kupic można tylko w parach ("traditionally"), ale w dwóch szczególnych przypadkach można walczyć jednym ostrzem: wytrącenie, złamanie. Nie neguje to żadnej zasady i jest logiczne. Słowo "traditionally" z podręcznika uzasadniałoby (nagięte, ale niech tam) że nie można rozdzielić weeping blades między dwóch wojowników i ze mając dwa takie nie można walczyć jednym.
Tail fighting umożliwiający walkę mieczem moim zdaniem umozliwia też walkę weeping blade'm - klasa "WeepingBlade" dziedziczy z klasy "Sword" Wink
Co za tym idzie można mieć Tail fighting i walczyć na przykład weeping blades w łapie i ogonie, a w drugiej łapie mieć buckler.

28. Richi, wczoraj źle zinterpretowałęs "strike first' i włócznię. Z zasad wyraźnie wynika że:

a) szarża daje szarżującemu "strike first"
b) włócznia daje szarżowanemu "strike first"
c) lightning reflexes daje szarżowanemu "strike first"
d) zasady wyraźnie mówią: jeżeli po obu stronach jest "strike first" decyduje inicjtywa, a jeżeli inicjatywa jest równa - kostki. Strike first z włóczni nie jest mocniejszy niż "strike first" z szarży. Sprawdź Smile

29. Jakoś nie potrafię wywnioskowac z opisu, że walcząc sword'em i buckler'em ma się tylko jedno parowanie.
Sword daje parowanie. Buckler daje parowanie. Combo sword i buckler daje przerzut, uwaga! - "any failed parries" - zamysłem autora było moim zdaniem, że mając sword i bucker parowac można 2 ciosy i oba ("any") przerzucać.

30. Richi, wczoraj Zielak stwierdził, że jedynka na trafienie przy strzelaniu to zawsze pudło. Ustąpiłem, ale poprzyj mnie proszę next time, bo zasady tego nie mówią. Przeciwnie - jest tabelka, w której podano nawet minusowe wartości dla BS>6 Smile

31. Jak to jest z losowaniem pierwszego czaru/modlitwy dla maga/priesta?
Moim zdaniem można to zrobić przed zakupami sprzętu i przed najmowaniem henchmanów - z podręcznika nie wynika nic przeciwnego. A czasem wylosowany czar może mieć wpływ na decyzję, jak wyposażyć czarodzieja/priesta.

33. Niektóre czary są czarowane przed bitwą "Children of The Horned Rat" albo po bitwie "Spell of Awakening". Czy to oznacza, że czarodziej może rzucić czar przed bitwą, a potem założyć armour i już w czasie bitwy nie czarować? Lub nosić armour w czasie bitwy, a po bitwie "zdjąć" i zająć się czarowaniem?

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 10:50 AM
Reply with quote

W tłumaczeniu PL zasad dot. plączących się ostrz jest napisane "tradycyjnie" używane w parach.

A czy 2X strike first jest więcej niż jedno strike first?

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 12:39 PM
Reply with quote

27. Moje zdanie znasz.
28. Tu masz rację. Ponadto Strike First z włóczni działa tylko w pierwszej turze walki.
29. Napisano "parries", ponieważ można parować kilka razy w ciągu gry. Poza tym ograniczasz się, Myszor - dlaczego wg ciebie można re-rollować tylko dwa nieudane parowania, a nie np. dwadzieścia? Razz
30. W Necromundzie 1 na trafieniu zawsze oznaczała pudło. W Mordheimie tego nie ma - możliwe jest automatyczne trafienie.
31. Można tak robić, ale wtedy musiałbyś robić całą rozpiskę na miejscu. Wypadałoby, żeby przeciwnik zobaczył twój rzut na czar Razz
32. (a nie 33 Razz ) Ekwipowanie modeli jest w Post-battle Sequence - pkt 9 w tabelce na stronie 78 3 części pdfa z zasadami. Potem już nic nie można zmieniać.

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 01:24 PM
Reply with quote

Faktycznie coś mi się ubzdurało że włócznia zawsze jest pierwsza bez względu na wszystko - przepraszam Myszor za wprowadzenie w błąd.
Co do tego automatycznego trafiania to znam twoją opinie Michał ale uważam że ta zasada jest beznadziejna. Mając 7 WS trafia się gościa z 2WS na 3+ a mając 6 BS trafia się automatycznie z kuszy na bliskim zasięgu na open. W ogóle bronie strzeleckie w Mordheimi potraktowano ulgowo - brakuje sytuacji gdy się kończą strzały czy amunicja. Nie lubię jak ktoś zabunkruje się na jakiejś wieży i strzela bezkarnie przez cała walkę czasami wywalając dwadzieścia bełtów z kuszy.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 03:19 PM
Reply with quote

Richi wrote:
W ogóle bronie strzeleckie w Mordheimi potraktowano ulgowo - brakuje sytuacji gdy się kończą strzały czy amunicja. Nie lubię jak ktoś zabunkruje się na jakiejś wieży i strzela bezkarnie przez cała walkę czasami wywalając dwadzieścia bełtów z kuszy.
Bo są słabsze niż w necro/gorce itp. Nie ma pinningu, serią też raczej nie postrzelasz, są właściwie tylko minusy do trafień ( z jednym wyjątkiem plusa za large target ) itd. Poza tym tu niemożliwe jest trafienie na 7+ w przeciwieństwie do necromundy.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 03:30 PM
Reply with quote

M.T. wrote:

29. Napisano "parries", ponieważ można parować kilka razy w ciągu gry. Poza tym ograniczasz się, Myszor - dlaczego wg ciebie można re-rollować tylko dwa nieudane parowania, a nie np. dwadzieścia? Razz
[...]
31. Można tak robić, ale wtedy musiałbyś robić całą rozpiskę na miejscu. Wypadałoby, żeby przeciwnik zobaczył twój rzut na czar Razz
32. (a nie 33 Razz ) Ekwipowanie modeli jest w Post-battle Sequence - pkt 9 w tabelce na stronie 78 3 części pdfa z zasadami. Potem już nic nie można zmieniać.

Ad.29. A skąd wiesz, że nie chodziło o parry z bucklera + parry ze sworda = 2 parries Smile ? Każda z tych broni daje mozliwość sparowania 1 ciosu na rundę.

Walczysz pałką i bucklerem => masz jedno parowanie na rundę.
Walczysz mieczem i pałką => masz jedno parowanie na rundę.

Pokaż mi proszę w podręczniku, że jak

walczysz mieczem i bucklerem to => jedno parowanie jest ci zabierane i przysługuje ci parowanie tylko jedną ręką?

Nie pokażesz, bo nie jest to napisane, w przeciwieństwie do czarno na białym: buckler daje jedno parowanie i miecz daje jedno parowanie.

Dodatkowo combo miecz + buckler daje przerzut "any failed parries".

Nie ograniczam się, tylko stosuję zasadę - dwa możliwe parowania (bo masz dwie łapy (chyba, ze masz "tail fighting" i dwa bucklery Wink - wtedy trzy Razz ) w których trzymasz miecz i buckler.

Jak widzisz wyżej uwzględniam czarno na białym napisane, że dwoma mieczami nie masz dwóch parowań - czego nie ma o mieczu i bucklerze Smile

To, że zawsze tak się grało jak piszesz, nie znaczy, że to jest jedynie słuszna interpretacja Wink

Ad. 31 - Można sobie rzucić na czary najpierw na spotkaniu n, a na spotkaniu n+1 mieć już gotowa rozpiskę.

Ad. 32 nie 33 Smile Słusznie. Czyli jeżeli wyekwipuję Eshin Sorcerera w hełm, mogę zapomnieć nie tylko o rzucaniu czarów w czasie następnej walki, ale też o wyczarowaniu przed następnej walką giant ratów z Children of T.H.R.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 24, 2014 03:56 PM
Reply with quote

Myszor wrote:

Nie pokażesz, bo nie jest to napisane, w przeciwieństwie do czarno na białym: buckler daje jedno parowanie i miecz daje jedno parowanie.
Ach, już jasne - masz inny podręcznik. W moim jest napisane:
Quote::
A buckler or sword may only parry one blow per hand-to-hand combat phase.
Nie wiem jak to przetłumaczyć, żeby wyszło to samo co tobie.
I jedna rada - nie stosuj logiki do zasad Mordheima. Ta gra opiera się wszelkiej logice.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 25 26 27 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Gutek
Nowych dzisiaj: 1
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 460

Na stronie:
Użytkownicy: 1
Goście: 22
_BBOT: 1
Razem: 24
Kto gdzie jest:
 Użytkownicy:
Gutek > ForumsPro
 Goście:
ForumsPro
Moje konto
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy