Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Apok - Cz czerw 25, 2015 08:52 AM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8512
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Cz paźdź 23, 2014 02:29 AM
Reply with quote

Bierzesz US.

Jeżeli model może używać Broń Wielką, to może również używać Runiczną Broń Wielką.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pt paźdź 24, 2014 11:02 PM
Reply with quote

Stoi pluton strzelecki krasnoludów.Od nich w kolejności od najbliższego zombie,nekromata,gwardzista.Pierwszy strzał oszołomił zombie.Drugi strzał oszołomił nekromatę.Czy trzeci strzał może wykończyć nekromatę,czy trzeba wybrać pomiędzy oszołomionym zombie a gwardzistą?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8512
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pt paźdź 24, 2014 11:16 PM
Reply with quote

Areo wrote:
Stoi pluton strzelecki krasnoludów.Od nich w kolejności od najbliższego zombie,nekromata,gwardzista.Pierwszy strzał oszołomił zombie.Drugi strzał oszołomił nekromatę.Czy trzeci strzał może wykończyć nekromatę,czy trzeba wybrać pomiędzy oszołomionym zombie a gwardzistą?

Quote::
Najbliższy cel:
Jeżeli w opisie modelu lub broni dystansowe nie podano inaczej, postać musi strzelać do najbliższego wroga, ponieważ reprezentuje on bezpośrednie zagrożenie i tym samym jest pierwszym celem. Model może zignorować tę zasadę także wtedy, gdy [...] modele znajdujące się bliżej zostały Powalone na ziemię! lub są Oszołomione!.
Jest już późno ale jeśli dobrze rozumiem powyższy zapis to w przedstawionym przez ciebie przykładzie trzeci strzelec może zignorować zasadę wymuszającą strzelanie do najbliższego celu i dowolnie wybierać pomiędzy znajdującymi się przed nim celami.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Sb paźdź 25, 2014 08:39 AM
Reply with quote

Zatem można zignorować biegnącego gwardzistę i dobijać zombie/nekromantę?


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8512
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Sb paźdź 25, 2014 11:06 AM
Reply with quote

Wychodzi na to, że tak.

Z zapisu Areo wynika, że gwardzista nie jest najbliższym celem w ogóle ale najbliższy który stoi na nogach. Przed gwardzistą leżą nekromanta i zombie. Zasada pozwala zignorować leżące modele ale nie nakazuje tego. Więc krasnoludy w tym wypadku mogą wybrać cel.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Sb paźdź 25, 2014 11:41 AM
Reply with quote

No tośmy namieszali sobie bigosu Very Happy

Dla upewnienia : Biegną 3 modele A B C
A jest 3 cale odemnie
B jest 4 cale
C jest 5 cali

Strzelam, Ogłuszam moele A i B. Mogę strzelać do nich czy muszę do modelu stanowiącego realne zagrożenie czyli modelu C ?


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8512
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Sb paźdź 25, 2014 12:23 PM
Reply with quote

Możesz, ale nie musisz, zignorować Oszołomione! A i B i strzelać do C.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn paźdź 26, 2014 04:46 PM
Reply with quote

Dzięki za odpowiedź,o to dokładnie mi chodziło ;).

Back to top
View user's profile
SzczurTezCzlowiek
Nieświadomy
Nieświadomy

SzczurTezCzlowiek

Offline

Joined: czerw 16, 2014
Posts: 20

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn paźdź 26, 2014 07:34 PM
Reply with quote

Witam,

mam pytanie odnośnie Zrboi Krańca Świata, z opisu:

Quote::
Odziany w Zbroję Krańca Świata model bohatera ignoruje pierwsze trafienie, które uderza
z SIŁĄ wystarczającą do anulowania Ochrony Pancerza, tudzież zabraniające stosowania
Ochrony Pancerza.

Co znaczy pierwsze trafienie? Pierwsze na potyczkę, czy pierwsze na ture walki? Co w przypadku strzelania z siłą łapiącą się na bonus?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8512
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn paźdź 26, 2014 08:05 PM
Reply with quote

Pierwsze jakie otrzyma w czasie rozgrywania potyczki.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1506
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn paźdź 27, 2014 08:59 AM
Reply with quote

Quote::
Jeżeli w opisie modelu lub broni dystansowe nie podano inaczej, postać musi strzelać do najbliższego wroga, ponieważ reprezentuje on bezpośrednie zagrożenie i tym samym jest pierwszym celem. Model może zignorować tę zasadę także wtedy, gdy łatwiej trafić bardziej oddalone cele (na przykład wtedy gdy stojąca bliżej wroga postać korzysta z osłony) lub modele znajdujące się bliżej zostały Powalone na ziemię! lub są Oszołomione!. Ponadto, model może ZAWSZE, pod warunkiem że cel nie znajduje się za osłoną, strzelać do DUŻEGO CELU, nawet jeśli nie jest on najbliższym wrogiem.

Ja strzelałem w przypadku o którym pisał Areo. Mam jednak wątpliwości, bo zgodnie z powyższą zasadą mogę zignorować strzelanie do najbliższego celu który jest powalony/oszołomiony ponieważ nie stanowi on dla mnie bezpośredniego zagrożenia i strzelać do trzeciego w kolejce Gwardzisty. Ale jeżeli strzelam do drugiego w kolejności modelu powalonego którym jest Nekromanta to czy mogę zastosować tą zasadę? Przecież Nekromanta nie stanowi dla mnie bezpośredniego zagrożenia więc powinienem strzelać do Zombie znajdującego się najbliżej.

Czy się mylę?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8512
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn paźdź 27, 2014 09:37 AM
Reply with quote

Ja to rozumiem tak: jeżeli najbliższym celem jest 'pełnosprawny' przeciwnik to nie licząc wyjątków trzeba do niego strzelić. Ale jeśli przed nim znajduje się model odczuwający efekt zranienia to zasady pozwalają na wybór
Quote::
Model może zignorować tę zasadę...
Więc IMO gracz może wybierać pomiędzy najbliższym 'pełnosprawnym' przeciwnikiem a którymś ze znajdujących się pomiędzy nim i strzelającym 'zranionych' modeli.
Taka jest intencja tej zasady.

EDIT:
A to który z O! czy PnZ! modeli stanowi większe zagrożenie to często sprawa bardzo indywidualna.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn paźdź 27, 2014 10:32 PM
Reply with quote

Coby kolega się nie gniewał że go oszukałem: Po rzuceniu na lucznika wiedzmiego lotu, jezeli ten lucznik gdzies poleci to nie moze strzelac bo 1) nie mozna strzelac po locie 2) nie mozna strzelac po uzywaniu umiejetnosci w fazie magii

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8512
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn paźdź 27, 2014 10:44 PM
Reply with quote

1. Nie. Zakaz dotyczy lotu wykonanego w fazie ruchu, tutaj mamy lot w czasie fazy magii.
Quote::
Model, który wykonał LOT w czasie fazy ruchu, nie może korzystać w fazie strzelania ze swej broni dystansowej.

2. Nie. Z zasady specjalnej MAG, która pozwala rzucać zaklęcia skorzystał czarujący.
Quote::
Ponadto, o ile nie podano inaczej, model który w bieżącej turze skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii lub fazie strzelania nie ma prawa, w tej samej turze w fazie strzelania, strzelać z broni dystansowej.
Ofiara zaklęcia wykonała ruch LOT, co oznacza:
Quote::
-1 za STRZELANIE PO RUCHU
Jeżeli model poruszył się w fazie ruchu (lub poruszył się w fazie magii w wyniku działania zaklęcia), to jego szanse na trafienie maleją. Nawet kilka kroków ogranicza koncentrację postaci potrzebną do oddania celnego strzału.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt paźdź 28, 2014 10:42 AM
Reply with quote

1) No ale odnosnie pkt. drugiego - sam czar dał jednostce zasade specjalną "lot" z której ta jednostka skorzystała w fazie magii.

2) Fanatyk (ork) musi towarzyszyć innemu modelowi do momentu uwolnienia.
czy to oznacza ze model fanatyka idzie za modelem prowadzacym, czy przed, czy obok, czy gracz decyduje? A może w ogóle nie jest wystawiany i dopiero go wstawiamy na mape w momencie uwolnienia? A jezeli jest wystawiany , to czy jezeli jest prowadzony a stane obok niego to obowiązują wszystkie zasady jak po uwolnieinu ? (tj. np ze zginie od razu ?)

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 6, 7, 8 ]
108 quidamcorvus 7017 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt czerw 11, 2019 08:33 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2858 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 33650 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 127848 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 179167 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Gwardzista
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 452

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 20
_BBOT: 0
Razem: 20
Kto gdzie jest:
 Goście:
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 169
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy