
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › [Warsztat] Drużyny
[Warsztat] Drużyny
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Sb lip 19, 2014 01:58 PM
|
|
Unik działa tylko w fazie walki wrecz a demony pojawiaja sie w fazie magii.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Śr wrz 03, 2014 10:49 PM
|
|
Po koniec sierpnia na łamach forum Azylium, na przykładzie magicznych przedmiotów, Ramzeseba zwrócił uwagę na fakt, iż posiadany przez kompanię ekwipunek nie wlicza się do Prestiżu Drużyny.
Także wcześniej kilku graczy zwróciło mi uwagę na ten fakt. W związku z tym, postanowiłem rozbudować nieco reguły dotyczące Prestiżu Drużyny, które do tej pory były niemal identyczne z zasadami z Mordheim, i tak:
Tak więc, gracz do Prestiżu Drużyny powinien doliczyć +1 punkt za każde 10 zk, które wart jest posiadany przez kompanię ekwipunek. Przy czym nie ma znaczenia w jaki sposób drużyna weszła w posiadanie owego ekwipunku, czy to poprzez kupno czy grabież. Liczy się jedynie fakt, że kompania dysponuje takim wyposażeniem, nawet, jeśli przedmiot kurzy się w skarbcu.
Przy okazji powyższe zmiany uwzględniłem w Karcie Drużyny, a aktualną wersję można pobrać klikając w poniższe odnośniki.
Karta Drużyny
w wersji:
PDF|DOC
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Sb wrz 06, 2014 07:08 PM
|
|
Grungnar Gundrikson na łamach forum WarZag zaproponował kilka dni temu modyfikacje zasad dotyczących kompanii Khazadów z Gór Krańca Świata.
Dwie z nich uznałem za zasadne. Pierwsza dotyczy zasady specjalnej Zhańbiony której podlega kompania Krasnoludów. I tak zmodyfikowana zasada z dużym prawdopodobieństwem będzie brzmieć w sposób następujący (pogrubiłem poprawiony fragment):
Quote:: |
Zhańbiony:
Honor jest dla Khazada najcenniejszą rzeczą jaką posiada, a krasnoludzki bohater który okryje się hańbą traci wszystko. Wstyd, jaki odczuwa zhańbiony Khazad przed Grungnim i swoimi przodkami sprawia iż Krasnolud przyłącza się do antycznego Kultu Pogromców. Okrywa wówczas swe ciało rytualnymi tatuażami, farbuje swoje włosy na pomarańczowo, usztywnia je zwierzęcym tłuszczem i staje się Trollobójcą.
Krasnoludzki bohater okryje się hańbą gdy w reakcji na szarżę Snotlinga, Gnoblara, Goblina, Hobgoblina, Orka, Czarnego Orka, Krasnoluda Chaosu lub Bykocentaura zadeklaruje Ucieczkę! lub w pierwszej rundzie walki wręcz jeden na jednego zostanie Wyłączony z akcji! przez model, którego WW lub SIŁA jest dwukrotnie niższa od wartość WW lub SIŁY Khazada.
Zhańbiony Khazad natychmiast traci swój status oraz dostęp do dotychczasowego ekwipunku i od tej pory może korzystać wyłącznie z listy ekwipunku Pogromców Trolli. Trollobójca podlega następującym zasadom specjalnym: FANATYK, POGROMCA, TOPORY POGROMCY. |
Kolejna modyfikacja dotyczy zasad specjalnych bohatera Mistrza Inżyniera, także tego służącego w szeregach Kultu Pogromców z Karak Kadrin:
Quote:: |
ZASADY SPECJALNE:
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ (2), TRUDNY DO ZABICIA, ZASADZKA.
BŁOGOSŁAWIEŃSTWO PRZODKÓW: Dopóki Mistrz Inżynier znajduje się na polu bitwy (i nie Ucieka!, nie został Powalony na ziemię! lub Oszołomiony!), generuje na potrzeby gracza jedną Kostkę Rozproszenia.
INŻYNIER: Khazadzi z Gór Krańca Świata to świetnie wyszkoleni i zdyscyplinowani żołnierze, wspomagani przez doświadczonych Mistrzów Inżynierów. W grze odzwierciedla to zasada wedle której jedna z grup stronników, znajdująca się w odległości nie przekraczającej 6” od bohatera, może użyć w fazie strzelania jako podstawę testu wartość współczynnika UMIEJĘTNOŚCI STRZELECKIE Mistrza Inżyniera lub skorzystać z jednej, znanej przez bohatera zdolności z listy umiejętności STRZELECKICH. Należy pamiętać, że zasada ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy Inżynier w bieżącej turze biegł, skorzystał z umiejętności lub zasady specjalnej używanej w fazie magii lub fazie strzelania, strzelał, skakał, szarżował, upadł, wspinał się został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, Wyłączony z akcji! lub wykonywał jakiekolwiek inne działania poza zwykłym ruchem.
MISTRZ INŻYNIER: Mistrz Inżynier zna KONCEPTY wyszczególnione w ROZDZIALE XXIIII: MAGIA.
|
Powyższe zmiany mają na celu zróżnicowanie postaci Mistrza Inżyniera i Kowala Run.
Ponadto Mistrz Inżynier ma dostęp do kolejnego konceptu:
Quote:: |
mechanizm olowiu
Potężny mechaniczny talizman został skonstruowany z mysią o ochronie Khazadów przed zaklęciami wrogich magów.
KOSZT: 35 ZK
DZIAŁANIE: stałe
EFEKT: Dopóki właściciel mechanizmu błogosławieństwa znajduje się na polu bitwy (i nie Ucieka!, nie został Powalony na ziemię! lub Oszołomiony!), mechaniczny talizman generuje na potrzeby gracza jedną Kostkę Rozproszenia.
|
A przy okazji dyskusji dotyczącej broni dystansowej i zasady wymaga obu rąk uściśliłem zapisy dotyczące wszelkiej maści łuków, kusz oraz długiej broni prochowej.
Powyższe zmiany zostały wprowadzone do wersji WiP podręcznika.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Grish
Świadomy
Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt wrz 09, 2014 03:43 PM
|
|
Podana przez Ciebie wersja WiP ma tylko 98 stron. Czemuż?
_________________ fatlazypainter.blogspot.com
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt wrz 09, 2014 03:54 PM
|
|
Grish wrote: |
Podana przez Ciebie wersja WiP ma tylko 98 stron. Czemuż? |
O! Coś się zepsuło przy konwersji. W nocy jak wrócę do domu poprawię.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt wrz 09, 2014 09:40 PM
|
|
Grish wrote: |
Podana przez Ciebie wersja WiP ma tylko 98 stron. Czemuż? |
Naprawione.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt paźdź 28, 2014 07:41 PM
|
|
Kiedy można się spodziewać bandy nocników?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt paźdź 28, 2014 09:35 PM
|
|
Pepe wrote: |
Kiedy można się spodziewać bandy nocników? |
Pewnie jakoś w drugiej połowie listopada.
Ale Leśne Gobliny mam skończone i gotowe do testów. Na emaila ci pdfa wysłałem.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt paźdź 28, 2014 09:39 PM
|
|
Dzięki. A jakie jednostki w NG będą występowały?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt paźdź 28, 2014 09:41 PM
|
|
Herszt, Szaman, Łowca niewolników i prawdopodobnie 2x Poganiacze Squigów lub 2x Sieciarze - tutaj jeszcze muszę pokombinować.
W stronnikach.
Niewolnicy, Nocne Gobliny, Squigi, 3x Jeźdźcy na Squigach, Wielki Squig i Troll
Więźniarka lub Rydwan
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt paźdź 28, 2014 09:45 PM
|
|
Szkoda, że w leśnych nie ma snotlingów  to są bardzo sympatyczne stworzonka. Poza tym ok, banda szału nie robi (nie czytałem czarów).
|
|
Back to top
|
|
 |
Krnabrny
Widzący
Joined: May 24, 2014
Posts: 1073
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt paźdź 28, 2014 09:45 PM
|
|
Fanatyk ?
_________________ The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.
Age of Sigmar na części
|
|
Back to top
|
|
 |
Grish
Świadomy
Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt paźdź 28, 2014 09:49 PM
|
|
Poza tym, dlaczego pająki nie maja zatrutych ataków?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt paźdź 28, 2014 10:00 PM
|
|
Krnabrny wrote: |
Fanatyk ? |
Tak. Zapomniałem o o Fanatyku.
Co do Snotlingów to Grish już mnie o to pytał i właśnie mu na emaila odpisuję, to i tu wrzucę.
Co do Snotlingów to jedyna możliwość jaką tu widzę, to pojedyncze modele na podstawkach 20x20 mm, kosztujące 10 zk, uzbroje w broń ręczną, nie zadające zranień krytycznych, mogą w drużynie występować w ilości nie większej niż 2 Snotlingi na 1 Goblina. Charakterystyka z Battla, tyle że Zw i A 1. Nie zdobywają doświadczenia.
I takie można by dodać do wszystkich Zielonoskórych.
Pepe wrote: |
Poza tym, dlaczego pająki nie maja zatrutych ataków? |
Mają:
Quote:: |
BROŃ/PANCERZ: Pajonk posiada zdolność broń naturalna z cechą oręża ZATRUTY ATAK. Pajonki nigdy nie mogą używać oręża i pancerzy. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Normal
|
|
Galeria - Figurki
|
[Warsztat] Zwiadowcze stado klanu Eshin.
Szczuroludzie do Warheim FS.
[
Go to page:
1, 2 ]
|
25 |
quidamcorvus |
19683 |
[Warsztat] Zwiadowcze ... Śr wrz 04, 2019 04:18 PM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
[Warsztat] Magiczne przedmioty
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
123 |
quidamcorvus |
56986 |
[Warsztat] Magiczne pr... Pn sierp 18, 2019 03:45 PM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
[Warsztat] Machiny wojenne.
|
0 |
quidamcorvus |
5570 |
[Warsztat] Machiny woj... Cz lip 18, 2019 09:19 AM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
[Warsztat] Magia...
...nowe zaklęcia.
[
Go to page:
1 ... 4, 5, 6 ]
|
75 |
Repentia.Vlk |
77593 |
Re: [Warsztat] Magia..... Pt May 24, 2019 09:24 AM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
[Warsztat] Trucizny, mikstury & Narkotyki
|
2 |
quidamcorvus |
3944 |
[Warsztat] Trucizny, m... Cz marca 21, 2019 06:54 PM quidamcorvus  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|