Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy





























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 27 28 29 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn paźdź 27, 2014 02:35 PM
Reply with quote

@ Danon
1. Zawsze uderza pierwszy. To jest wyjątek do wszystkiego.
2. Jako, że atakujesz w cc (a nie w fazie strzelania) działa jak dodatkowy atak w walce wręcz - czyli rzucasz standardowo.
3. Tak i tak.
4. Nie można - model atakując używa BS a nie WS.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 30, 2014 06:39 PM
Reply with quote

aniollech wrote:
Czy można ukrywać się za modelem, stanowiącym zasłonę?
Quote::
A model can hide if he ends his move behind a low wall, a column or in a similar position where he could reasonably conceal himself.
Trudne pytanie. Wg mnie model o normalnej wysokości (człowiek) mógłby się ukryć za Large Targetem, ale już nie za innym człowiekiem.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 386
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 30, 2014 08:25 PM
Reply with quote

Pytanie dodatkowe.
Czy mogę na zombiaka (w początkowej rozpisce) wziąć large target- martwego ogra?
Oczywiście z charakterystykami normalnego zombi?

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 30, 2014 08:47 PM
Reply with quote

Musisz mieć zombich o normalnych wymiarach.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 386
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 30, 2014 09:22 PM
Reply with quote

Po co więc klauzula "lub jeżeli jego ciało przekracza 2" wzdłuż lub w szerz"?

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1759
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 30, 2014 10:28 PM
Reply with quote

Z tej zasady chyba wycofali się w którejś erracie i jeżeli coś nie ma wprost napisane, że jest Large Target, to nie jest.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 386
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 31, 2014 08:37 AM
Reply with quote

OK, teraz alles clear!

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 05, 2014 01:51 AM
Reply with quote

Czy Weeping Blades ranią automatycznie wampira na 6 na trafienie?
Wampir jest odporny na trucizny, więc chyba nie...?

Aniollechu, screaming walls dziś mogły też zakrzyczeć wampira Smile
Jednak S1 może zranić T4 na 6-tce Smile Dopiero jeżeli T-S>3 nie jest już możliwe zranienie. Do zapamiętania Wink

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 386
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 05, 2014 07:11 AM
Reply with quote

Zawsze coś, przynajmniej raz na moją korzyść, no i mój wampir ma umiejętność żywotny. Pytanie jak potraktować krzyk ściany jako walkę wręcz czy strzelanie...

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr list 05, 2014 09:35 AM
Reply with quote

aniollech wrote:
[...]mój wampir ma umiejętność żywotny. Pytanie jak potraktować krzyk ściany jako walkę wręcz czy strzelanie...

ani jedno ani drugie Smile

A Resilient działa (tu również nie kumam czemu Smile ) tylko na walkę wręcz.

Back to top
View user's profile
Staś
Świadomy
Świadomy

Staś

Offline

Joined: lut 02, 2013
Posts: 842
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 05, 2014 10:35 AM
Reply with quote

Myślę że to dlatego że niezależnie od tego jaką masz siłę łuk/strzelba/proca/kusza/nóż wali z taką samą siłą nie możesz jej zwiększyć.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr list 05, 2014 06:25 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
Czy Weeping Blades ranią automatycznie wampira na 6 na trafienie?
Wampir jest odporny na trucizny, więc chyba nie...?

Zgadza się. Rzucasz normalnie na ranienie.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb list 08, 2014 02:08 PM
Reply with quote

To tak po tej pyskówce parę radosnych pytań o mutacje i ciekawi mnie Wasza interpretacja ( szczególnie na podstawie czego tak interpretujecie )

Tentacle:
1) W przeciwieństwie do clawa, nie ma zapisu, że nie można w tej ręce mieć broni - czyli mutant z tentacle dalej może walczyć 2 brońmi?
2) Nigdzie nie ma też zapisu, że nie można mieć 2 mutacji na tej samej ręce - czyli claw i wyrastająca obok macka Razz

Spines:
model w btb z mutantem/possessed dostaje automatycznego hita z siłą 1 na początku cc phase. Rozumiem, że ma to pierwszeństwo przed strike first. A crossbow pistol?

Extra arm:
1) Czy z extra armem model może mieć 2 tarcze? I ma wtedy 5 save'a ( 3 w walce wręcz na sdk-owych hr'ach )
2) morgerstern - morgerstern nie pozwala używać w drugiej ręce innej broni, poza ew. tarczą, a co z 3 ręką?
3) Possessed w ramach serious injuries traci rękę. Jeśli wybierze, że traci jedną z "defaultowych" rąk nie traci bonusowego ataku za extra arm?


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 386
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb list 08, 2014 02:20 PM
Reply with quote

A jeśli w dwóch rękach trzymasz broń dwuręczną a w trzeciej np. miecz to ile wynosi Twoja HR inicjatywa? I czy mogę trzymać jeszcze tarczę (oczywiście ino do obrony przed ostrzałem)?
Wg. mnie HR tarcza jak no swoją moc i jej stosunek do ceny stanowczo przegina. Te 2 tarcze to tego dobry przykład duszy, a wyobraźmy sobie 3.
He he ach te niuanse...

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb list 08, 2014 04:26 PM
Reply with quote

aniollech wrote:
A jeśli w dwóch rękach trzymasz broń dwuręczną a w trzeciej np. miecz to ile wynosi Twoja HR inicjatywa? I czy mogę trzymać jeszcze tarczę (oczywiście ino do obrony przed ostrzałem)?
imo masz po prostu jeden atak w normalnej inicjatywie z miecza, jeden z "strike last" ( lub I-2 na hr-ach ) z 2h - przy założeniu, że masz 1A w profilu. Tarczę możesz mieć i daje save'a przeciw strzelaniu normalnie.
Quote::

Wg. mnie HR tarcza jak no swoją moc i jej stosunek do ceny stanowczo przegina. Te 2 tarcze to tego dobry przykład duszy, a wyobraźmy sobie 3.
He he ach te niuanse...
A jak często spotykasz te tarcze? W tej kampanii na 3 gry chyba żaden z moich przeciwników nie miał, w poprzedniej też za specjalnie nie kojarzę, żeby ktoś używał.


A to jeszcze do extra arm, bo ciekawi mnie jak interpretujecie:
Mamy mutanta z 1A w profilu, extra arm, pałką, sztyletem i tarczą ( dla łatwiejszego rozpisania ). Ile ataków ma w sytuacji gdy:
1) Pałka i tarcza w normalnych rękach, sztylet w extra arm
2) Pałka i sztylet w normalnych rękach, tarcza w extra arm


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 27 28 29 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Nightwalker
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 403

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 35
_BBOT: 1
Razem: 36
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 160
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy