Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 28 29 30 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb list 08, 2014 06:03 PM
Reply with quote

Quote::
A to jeszcze do extra arm, bo ciekawi mnie jak interpretujecie:
Mamy mutanta z 1A w profilu, extra arm, pałką, sztyletem i tarczą ( dla łatwiejszego rozpisania ). Ile ataków ma w sytuacji gdy:
1) Pałka i tarcza w normalnych rękach, sztylet w extra arm
2) Pałka i sztylet w normalnych rękach, tarcza w extra arm
2A i +1/+2 AS w obu przypadkach. Chyba, że jest coś, o czym nie wiem.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb list 08, 2014 06:16 PM
Reply with quote

Wiem czemu miał służyć ten bonus dla tarczy. Uważam tylko, że został przegięty i tyle.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn list 09, 2014 12:44 AM
Reply with quote

M.T. wrote:
Quote::
A to jeszcze do extra arm, bo ciekawi mnie jak interpretujecie:
Mamy mutanta z 1A w profilu, extra arm, pałką, sztyletem i tarczą ( dla łatwiejszego rozpisania ). Ile ataków ma w sytuacji gdy:
1) Pałka i tarcza w normalnych rękach, sztylet w extra arm
2) Pałka i sztylet w normalnych rękach, tarcza w extra arm
2A i +1/+2 AS w obu przypadkach. Chyba, że jest coś, o czym nie wiem.
Widzisz to imo interpretujesz RAI, a nie RAW ( co swoją drogą jest wg mnie poprawną interpretacją ). Ale tak jak jest napisane:
Extra arm wrote:
The mutant may use any single-handed weapon
in the extra arm, giving him +1 attack when fighting in hand-to-hand combat.
two weapon fighting wrote:
A warrior armed with two one-handed
weapons may make 1 extra Attack with the additional weapon.

Nigdzie* nie jest napisane, że +1A z extra arm jest tożsamy z extra attack z additional weapon. Jest prosty warunek: jeśli w tej ręce masz broń, dostajesz dodatkowy atak. Tak to pewnie sformułowali, żeby uniknąć rozpisywania "fighting with 3 weapons", natomiast jest to nieprecyzyjne. Do tego użyty jest zupełnie inny wording ( +1 attack, a nie extra attack jak np. w great claw) Nie mam pomysłu, jak to rozpisać po ludzku, nie "informatycznie", ale mam nadzieję, że rozumiesz, o co mi chodzi. Traktując to czysto wg. rozpisanych warunków z tych dwóch zasad w pkt 1 miałbyś:
1A z profilu
+1A, ponieważ w extra arm masz dodatkową broń
+ extra attack ponieważ masz 2 bronie ręczne.


* w przeciwieństwie do clawa, który ma jakąś, chodź imo cholernie słabą i niejasną klaryfikację w annualu


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn list 09, 2014 08:05 PM
Reply with quote

Na chłopski rozum:

a) "główna ręka" ma tyle ataków ile wynika z rozpiski, pod warunkiem, że to ona trzyma broń (co jest dobrym pomysłem Wink )

b) jeżeli z czaru czy innej właściwości (np. frenzy) wynika, że się ma 2x więcej ataków, to się mnoży przez 2 tylko liczbę ataków z rozpiski

c) broń w drugiej ręce daje dodatkowy (extra, additional, +1) atak, który dodawany jest już po ewentualnym "mnożeniu" z ppkt.b

d) broń w trzeciej ręce (lub w ogonie Wink ) daje dodatkowy atak na identycznej zasadzie jak w ppkt.c.

Zasady nie odróżniają czegoś takiego, jak "normalne ręce" i "dodatkowe ręce" - raczej odróżniają "ataki z rozpiski" i dodatkowe ataki dodatkowymi kończynami prócz (co wynika, choć nie jest wprost napisane) ręki "głównej".

Uważam, że to najbardziej logiczna interpretacja, zgodna ze wszystkimi zapisami dotyczacymi "dodatkowych ataków" z podręcznika.

Ad.a - stąd też nie powinno się dowolnie rozdzielać ataków np. mieczem i pałką, jeżeli ma się ich więcej niż 1 w rozpisce. Przykład: jeżeli są 3 ataki w rozpisce, w głównej ręce miecz a w drugiej ręce pałka, to 3 ataki wykonać powinno się mieczem a 1 pałką, a nie odwrotnie lub po 2 każdą z broni.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn list 09, 2014 08:31 PM
Reply with quote

Myszor wrote:

d) broń w trzeciej ręce (lub w ogonie Wink ) daje dodatkowy atak na identycznej zasadzie jak w ppkt.c.

Zasady nie odróżniają czegoś takiego, jak "normalne ręce" i "dodatkowe ręce" - raczej odróżniają "ataki z rozpiski" i dodatkowe ataki dodatkowymi kończynami prócz (co wynika, choć nie jest wprost napisane) ręki "głównej".
Nie ma takiego zapisu w podręczniku przy extra arm. Reszta to już jest "interpretacja własna"/uściślenia/pkz/hr/whatever. Jest prosty warunek - masz w niej broń dostajesz +1A. Nie wykluczający, ani nie tożsamy wg podręcznika z warunkiem z two weapons fighting, że jeśli masz dwie bronie jednoręczne dostajesz dodatkowy atak z 'offhandu'. W two weapons fighting jest też tylko zapis o walce dwoma brońmi, a nie ich większą ilością, więc z kolei bez tego zapisku, trzecia broń nie dawałaby żadnego bonusu. Urok zasad by GW, albo traktujemy literalnie i wtedy część nie ma sensu, albo próbujemy domyślić się, co "autor miał na myśli", ale wtedy ten sam/podobny zapis pod różnymi wpisami jest traktowany inaczej.

Swoją drogą w two weapons fighting jest napisane, że bonus dostajesz przy dwóch broniach jednoręcznych. Co z sytuacją:
mutant, z extra arm, 2h w normalnych łapach i one handed weapon w extra arm?

A zapis przy szczurzym tail fighting jest inny i jest już imo lepiej sformułowany.

Ale ogólnie - taka interpretacja jest imo poprawna, po prostu w tym wypadku nie traktujemy literalnie zapisu z podręcznika.

Quote::
b) jeżeli z czaru czy innej właściwości (np. frenzy) wynika, że się ma 2x więcej ataków, to się mnoży przez 2 tylko liczbę ataków z rozpiski

c) broń w drugiej ręce daje dodatkowy (extra, additional, +1) atak, który dodawany jest już po ewentualnym "mnożeniu" z ppkt.b
a to akurat wynika z matematyki Razz Najpierw mnożymy, potem dodajemy.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn list 09, 2014 08:39 PM
Reply with quote

duszy wrote:
[...]

Ale ogólnie - taka interpretacja jest imo poprawna, po prostu w tym wypadku nie traktujemy literalnie zapisu z podręcznika.

Myszor wrote:
b) jeżeli z czaru czy innej właściwości (np. frenzy) wynika, że się ma 2x więcej ataków, to się mnoży przez 2 tylko liczbę ataków z rozpiski

c) broń w drugiej ręce daje dodatkowy (extra, additional, +1) atak, który dodawany jest już po ewentualnym "mnożeniu" z ppkt.b
a to akurat wynika z matematyki Razz Najpierw mnożymy, potem dodajemy.

No i git. Interpretacja na zdrowy rozsądek Smile

Nie bądźmy jak ten programista, co miał kupić parówki, a jak byłyby jajka, to miał kupić dziesięć Razz

Kolejność działań w matematyce jeszcze pamiętam Wink
chodziło mi nie o sposób rozwiązania równania, ale o jego zapis Wink

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn list 09, 2014 09:59 PM
Reply with quote

Takie pytanie:
Czy muszę widzieć czy też znajdować się odpowiednio blisko zdejmowanego ze stołu zombiaka by go reanimować w tych 6''.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn list 10, 2014 12:35 AM
Reply with quote

aniollech wrote:
Takie pytanie:
Czy muszę widzieć czy też znajdować się odpowiednio blisko zdejmowanego ze stołu zombiaka by go reanimować w tych 6''.

Wg mnie zombiak jest najpierw zdjęty całkiem ze stołu <=> OOA.

Zwykle następuje to w fazie walki we własnej turze, lub w fazie strzelania lub w fazie walki w turze przeciwnika.

W swojej fazie strzelania/magii (czyli PÓŹNIEJ) nekromanta czaruje Re-Animation i "przyzywa go" z powrotem => zombie pojawia się do 6'' od nekromanty.

Nie ma tu znaczenia, w którym miejscu na stole (czyt. jak daleko od nekromanty) nastąpiło OOA.

Oznacza to że:

a) zombie zdjęte w "the last combat or shooting phase" powinny być trzymane osobno od zdjętych wcześniej modeli - własnie na wypadek użycia Re-Animation

b) tym sposobem można "teleportować" zombich kiedy są wy-OOA-utowani gdzieś daleko od nekromanty Smile

c) nekromanta nie musi, bo też i nie może już "widzieć" lub "być nie dalej niż 6'' od" zombiego, który wcześniej był zdjęty ze stołu całkiem

Zaznaczam - to moja interpretacja, nie wiem, czy istnieją jakieś uścislenia w tej kwestii. Proszę o negację mojego wywodu lub jego potwierdzenie Smile

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn list 10, 2014 11:55 AM
Reply with quote

Zgadza się. Zwłaszcza to pierwsze.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt list 11, 2014 11:08 AM
Reply with quote

Dzięki chciałem się upewnić- marzy mi się wylosowanie tego czaru.
Pytam bo nie wiedziałem, że muszę widzieć cel przy rzucaniu większości czarów. (W tłumaczeniu nie jest to odpowiednio zaznaczone. Zazwyczaj jest albo "najbliższy wrogi model" albo "możesz wybrać dowolny model w odległości" i tu liczba cali.) Ta świadomość dużo w opracowywaniu strategii zmienia...

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt list 11, 2014 12:15 PM
Reply with quote

Tutaj rzucasz czar na model którego nie ma na stole, więc to nie ma znaczenia.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 12:24 PM
Reply with quote

Lucky charm - chroni przed pierwszym hitem w grze. A co z efektami, które mogą model knock down'ować/ogłuszyć, ale nie są hitami per se? Np. dark blood z rytuałów chaosu, muddy soil w pogodzie w btb, ataki duchów w którymś ze scenariuszy z thy soul to keep itp.
I jeśli przy takich rzeczach lucky charm się nie uaktywnia to czy może np. obronić przed automatycznym dobiciem w close combat? W sensie model knock down/stunned ( z jakiegoś efektu ) z niezużytym lucky charmem, może go użyć do obrony przed pierwszym dobiciem?


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 12:47 PM
Reply with quote

w przypadku dark blood akurat chodziło mi o to:
Quote::
After using this spell the Chaos Mage must roll on the Injury table for him
self to see how dangerous the wound is, though treat the out of action result as stunned instead.
To jest rzut na injury table, a nie 'hit'. Tak samo przy muddy soil w pogodzie btb, model jest knock down jeśli nie zda I


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 12:59 PM
Reply with quote

Acha. W takim razie nie bardzo, jako że nie jest to hit.

konfuzja

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 01:05 PM
Reply with quote

A co w takim razie z tym?
Quote::
W sensie model knock down/stunned ( z jakiegoś efektu ) z niezużytym lucky charmem, może go użyć do obrony przed pierwszym dobiciem?

( ostatnio czytając zasady na kibelku, wynajduję w nich w cholerę dziur Razz )


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 28 29 30 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: AreMas
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 459

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 18
_BBOT: 1
Razem: 19
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Statystyki
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy