Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 30 31 32 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 03:51 PM
Reply with quote

Quote::
Note that a model with multiple attacks may not stun/knock down and then automatically take a warrior out of action during the same hand-to-hand combat phase. The only way you can achieve this is to have more than one of your models attacking the
same enemy. So, if the enemy is stunned/knocked down by the first warrior, he can be hit and put out of action by the next warrior to attack.
proszę bardzo. Jest napisane.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 03:52 PM
Reply with quote

A to a propos...?
Bo to jest odnośnie atakowania tej samej figurki wieloma atakami a nie kilku. Smile

konfuzja


Last edited by catachanfrog on Śr list 12, 2014 03:57 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 03:56 PM
Reply with quote

Tego, że nie potrzeba atakować żeby móc dobijać. Bo już na serio, nie wiem czy trollujesz czy co.
Żeby dobić trzeba móc zaatakować, co jak byk stoi w zasadach. Można zaatakować nie mając ataków? Pokaż mi proszę w podręczniku jak Razz


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 04:00 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
TAK, DOBIJA!!! AAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Wink
[...]

Odpowiem cytatem.
"Masakra. Bez kitu. Nie wierzę." Razz

Ale jaja swoją drogą. Dyskutujemy o podstawowych zasadach Smile

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 04:07 PM
Reply with quote

Mówiłem, że kończę już z tym tematem - po co znowu zaczynasz?
Ale jeżeli już: pokaż mi gdzie w zasadach stunned jest napisane, że muszę przeznaczyć atak? nigdzie. Tak jest tylko przy knock downie.
Tym bardziej, że opierasz się na interpretacji: "can attack". Dla Ciebie to jest przeznaczyć atak. Dla mnie to jest bycie w btb,możliwość walki w walce wręcz (nie 0 ataków lub WS 0) i nie bycie KD/stunned. Już pomijając, że "intencja" czyli "może atakować" nie oznacza, że "przeznacza atak"
I to co pogrubiłeś: w takim razie możemy darować sobie knock down skoro he can be hit and put out of action by the next warrior to attack - czyli w wypadku KD nie musze rzucać na zranienie? Wink

Myszor wrote:

Ale jaja swoją drogą. Dyskutujemy o podstawowych zasadach Smile
hehee
konfuzja

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 04:15 PM
Reply with quote

Mogę grać z każdym z was wg interpretacji przez każdego z was uznawanej, pod warunkiem, że interpretacja będzie ta sama dla obu stron Razz Niniejszym milknę w tej iście talmudycznej kwestii.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 04:18 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
Dla Ciebie to jest przeznaczyć atak. Dla mnie to jest bycie w btb,możliwość walki w walce wręcz (nie 0 ataków lub WS 0) i nie bycie KD/stunned
zużyłeś wszystkie ataki, masz ich 0 Razz

Swoją drogą M.T. się obraził i już nie odpowiada? Very Happy

Quote::
Mogę grać z każdym z was wg interpretacji przez każdego z was uznawanej, pod warunkiem, że interpretacja będzie ta sama dla obu stron
niech każdy sobie przygotuje zbiór własnych interpretacji spornych kwestii i przed bitwą będziemy się wymieniać dla porównania Razz


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 04:21 PM
Reply with quote

duszy wrote:
[...]
niech każdy sobie przygotuje zbiór własnych interpretacji spornych kwestii i przed bitwą będziemy się wymieniać dla porównania Razz

Znacznie lepszym sposobem jest dialog w trakcie bitwy:
"- Dobijam ich wszystkich.
- Jak to, nie masz juz ataków.
- Acha, ok. No to nie dobijam."

Lub taki:
"- Dobijam ich wszystkich.
- Cholera, ok."

Wink

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 04:25 PM
Reply with quote

HAHAH. Brawo
ok. Wink
Myszor wrote:
Niniejszym milknę w tej iście talmudycznej kwestii.
Aj waj!
Zamiast tego proponuję przenieść się do wątku HRowego i zacząć to F&Q, erratę i to co zmienić.

konfuzja


Last edited by catachanfrog on Śr list 12, 2014 04:27 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 04:27 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
duszy wrote:
[...]
niech każdy sobie przygotuje zbiór własnych interpretacji spornych kwestii i przed bitwą będziemy się wymieniać dla porównania Razz

Znacznie lepszym sposobem jest dialog w trakcie bitwy:
"- Dobijam ich wszystkich.
- Jak to, nie masz juz ataków.
- Acha, ok. No to nie dobijam."

Lub taki:
"- Dobijam ich wszystkich.
- Cholera, ok."

Wink

Ee nie lepiej:
" - Ok zaakceptuję Twoje zasady dobijania, jeśli Ty przyjmiesz moje liczenia ataków?
- No nie, to za mało, dorzuć jeszcze moją interpretację immune to psychology
- Ale za to, to ja chciałem..."
Razz


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 05:03 PM
Reply with quote

duszy wrote:

Swoją drogą M.T. się obraził i już nie odpowiada? Very Happy

M.T. nie nadąża z czytaniem tego co piszecie. Razz
Najpierw lucky charm, potem atakowanie knocked/stunned, potem znowu possessed z clawem... chyba muszę tu jakiś porządek zrobić.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 07:01 PM
Reply with quote

Jeśli dwa modele są walce z jednym to puki jeden stoi drugiego zdjąć nie można - tak?
Dobić można jednym modelem (tylko?) zdejmując na 5-6 - tak?
a jeśli zgodzimy się, że w jednej turze model nie może automatycznie powalić i zdjąć przeciwnika moje pytanie brzmi ,że czy może to zrobić nie automatycznie- normalnie rzucając na trafienie i zranienie? Według mnie nie może bo jedynym sposobem jest zaatakowanie innym modelem.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 07:22 PM
Reply with quote

Nie bardzo rozumiem pytanie, ale postaram się odpowiedzieć Smile

1) Zły wampir nie może "zdjąć automatycznie" dobrego skavena który jest ogłuszony, jeżeli jednocześnie musi walczyć z drugim dobrym skavenem Razz

2) Dobijanie polega na:

a) automatycznym zdjęciu modelu który jest stunned (z wyłączeniem sytuacji opisanej wyżej, kiedy ogłuszonego "broni" jego stojący(!) towarzysz)

LUB

b) skutecznym zranieniu modelu, który jest knocked down - trafienie jest automatyczne, ale trzeba zranić - nie na 5,6 ale zgodnie z tabelą ranienia -> S(Siła) vs T(Odporność) i rzut D6

zaznaczam tu, że nie stosuje się to do strzelania!
"nie ma dobijania ze strzelania" to takie hasło do zapamiętania Smile
strzelając do leżącego trzeba tak samo trafić i zranić jakby się strzelało do stojącego
i nie ma żadnych bonusów za to, że leży i się nie rusza lub rusza się mało Wink

3) Od "dobijania" opisanego wyżej trzeba odróżnic sytuację normalnej walki. Nie można "automatycznie", w tej samej fazie walki, drugim atakiem tego samego fightera, "zdjąć" modelu, który po pierwszym jego (tego fightera) ciosie jest stunned (sorry za interpunkcję, jest celowa choć pewnie niepoprawna). Może to zrobić w tej samej fazie walki tylko inny fighter walczący z tym samym modelem i atakujący później.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr list 12, 2014 07:42 PM
Reply with quote

Tak, zły skaven nie może atakować (rozdzielić ataków) wampira który jest knocked down dokąd walczący z tym samym skavenem zombiak trzyma się na nogach.
Czyli wszystko dobrze rozumiałem, ale się pogubiłem w tej polemice.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt list 18, 2014 02:44 AM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
W annualu/erracie jest tylko napisane, że do listy orków dochodzi pała za 3gc.
[...]
konfuzja

Gdzie to znajdę na piśmie? Smile

I, na Gorkę i Morkę, czy orki naprawdę nie mogą używać heavy armour?
Widział ktoś warbossa bez przyzwoitego pancerza z kolcami? Razz
Proszę, powiedzcie że to pomyłka(!) i że w jakiejś erracie obok dali im jednak h.a. ...

I dlaczego nie przewidziano skilla "armour expert"...? Sad

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 30 31 32 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 13
_BBOT: 0
Razem: 13
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy