Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 33 34 35 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 04:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 05:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 08:04 PM
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 01, 2014 01:38 PM
Reply with quote

Na pewno musi widzieć cel + inne zasady szarży (pomijająć hidden). Tym bardziej, że nie jest to "flight of ...." gdzie masz napisane:
Quote::
The wizard may immediately move anywhere within 12", including into base contact with an
enemy, in which case he counts as charging.
tylko
Quote::
The sorcerer can immediately charge any enemy model within 12" ( ignoring any terrain and interposing models)
Czyli:
- nie można go zinterceptować
- musi widzieć cel
- musi zdać fear
- nie może uciec z walki dobrowolnie
- nie jest to lot, moim zdaniem może zaszarżować każdego kogo mógłby zaszarżować "normalnie" w promieniu tych 12" ale nie musi robić testów wspinania się/schodzenia w dół/skakania.

konfuzja

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 01, 2014 01:47 PM
Reply with quote

No to się zdecydujcie Razz
W skrajnym wypadku pozwala to też na robienie pseudo diving charge 12" w dół bez żadnych testów - matrix normalnie.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 01, 2014 02:09 PM
Reply with quote

Teren blokuje LoS.
Skoro szczur ignoruje teren, to ignoruje też blokowanie LoS.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 01, 2014 02:11 PM
Reply with quote

Quote::
The Verdict:

After further review and looking at past decisions you can not leave combat from any Flight Spell.

Leaving combat is not a "regular" option in Mordheim. If you use the optional leave combat rules then this is an option for YOUR gaming group.

Using a spell to leave combat happens in the Magic phase and not in the normal phase it should.

The spell does not say you can do it so you can not do it.

Nowhere does it say spells are special and are immune to the normal rules of the game.
To jest z boringa. Da Bank to Andy Tabor. Często pisał w TC. Twórca min Mordheimera i z tego co wiem był jednym z rulesowych modów na Specialist Games.
Proponuję wrzucić to do SDKowej sekcji F&Q i erraty.
boringmordheimforum.fo...ght=flight

Konfuzja


Last edited by catachanfrog on Pn grud 01, 2014 02:21 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 01, 2014 02:16 PM
Reply with quote

może jednak faktycznie zacznijmy składać własne uściślenia jako jeden dokument. Nie ważne czyja interpretacja, ważne by była jedna, żeby potem nie wychodziło w grze "ale ty kantujesz, tak nie można".
Swoją drogą grał ktoś na tą opcjonalną zasadę wychodzenia z walki wręcz? Co takiego jest w niej nie tak, że raczej się jej nie stosuje?


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 01, 2014 02:20 PM
Reply with quote

To, że rzucasz na LD i jak wyjdzie to wychodzisz z walki.

konfuzja

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 01, 2014 02:24 PM
Reply with quote

No i? Są sytuacje, w której ta walka jest bezsensowna, bo np. nie możesz zwoundować przeciwnika ( za niska siła ), albo walka jest 4 na 1 i chcesz zwolnić trochę modeli. Wychodzisz w swojej turze, to i tak ryzykujesz, że w następnej zostaniesz zszarżowany


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr grud 03, 2014 03:17 PM
Reply with quote

A ja uważam że:

Quote::
The sorcerer can immediately charge any enemy model within 12" ( ignoring any terrain and interposing models) and gains 2 extra attacks and +1 strength during this turn's hand-to-hand phase only

Jeszcze raz:

"can immediately charge any enemy model within 12 ignoring any terrain and interposing models"

Proponuję tu podejście RAW i nie doszukiwanie się w tym zdaniu nie zapisanych w nim ograniczeń lub rozszerzeń.

Przez analogię do:
"A model can only run if there are no enemy models within 8'' of it"

Nie mamy juz raczej wątpliwości, jak to jest z blokowaniem biegania.
Mierzymy 8'' "w poziomie" i sprawa jest jasna. Nie główkujemy tu, czy wróg musi być w LOS czy nie, bo może go słyszy a może czuje węchem?
Wróg w 8'' nie można biegać i kropka.

Sorcerer po wyczarowaniu Black Fury może natychmiast zaszarżować inny model w promieniu 12 cali ignorując teren i inne modele.
Nic dodać nic ująć.

Zasady Mordheim są tak skonstruowane, że są sobie zasady główne na kilku pierwszych stronach podręcznika, a później leci 1300 wyjątków od tych zasad wynikających z właściwości przedmiotów, ze zdolności specjalnych bohaterów i stworów, ze skilli i z czarów właśnie.

To jest moim zdaniem właściwy algorytm myślenia i należy go konsekwentnie stosować.

Więc jeżeli czar mówi, że coś mozna, ja uznaję, ze można.
Dlatego nie zgadzam się z interpretacją, że nie można wyjść z walki za pomocą Flight of Zimmermann, Dark Wings lub Black Fury, nawet, jeżeli pisal to Andy Tabor. Koleś, który tworzył tak niespójne zasady nie jest dla mnie tym samym wyrocznią w kwestii tych niespójności Smile

Idąc tym torem konsekwentnie:

Black Fury:
- nie trzeba widzieć wroga
- nie da się przechwycić (bo "ignoring")
- nie trzeba robić testów skakania, wspinania
- nie da się combować tego z diving charge, bo skoro "ignoring terrain" to ignorujemy zarówno negatywne jak i pozytywne efekty terenu
- nie trzeba zdawać Fear, bo "may immediately charge any" itd.
- można wyjść z bieżącej walki bez konsekwencji (free hit /optional rules)

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr grud 03, 2014 03:27 PM
Reply with quote

A co do opcjonalnych zasad pozwalających na wychodzenie z HTH to szkoda, że ich nie stosujemy. Sa tuż obok opcjonalnych "krytyków" i od początku nie rozumiem, czemu ich nie stosujemy.

Uważam, że wprowadziłyby fajne urozmaicenie do gry.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr grud 03, 2014 03:57 PM
Reply with quote

Quote::
Więc jeżeli czar mówi, że coś mozna, ja uznaję, ze można.
Dlatego nie zgadzam się z interpretacją, że nie można wyjść z walki za pomocą Flight of Zimmermann, Dark Wings lub Black Fury, nawet, jeżeli pisal to Andy Tabor. Koleś, który tworzył tak niespójne zasady nie jest dla mnie tym samym wyrocznią w kwestii tych niespójności.
Na tej zasadzie możemy też walić erratę i f&q i ogólnie interpretować wszytko jak się komu podoba.


konfuzja

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr grud 03, 2014 04:02 PM
Reply with quote

Ok, a czym się różni errata i FAQ od Boring'a?

Może jednak się różni?

Co jest oficjalne, a co nie?

Ok, wniosek:

KONIECZNIE POTRZEBUJEMY USYSTEMATYZOWANEGO ZBIORU UŚCIŚLEŃ

I powinniśmy się szybciej zgadzać co do interpretacji Smile

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr grud 03, 2014 04:21 PM
Reply with quote

Problem polega na tym, że jak wiemy Mordheim ma system dziurawy jak sito. Wszystko można zakwestionować jak się pomyśli. Np. gdzie jest napisane, że muszę szarżować po ziemi? Głupie nie? ale można i tak. Dlatego też mamy erratę i f&q, które mimo, że niewiele to pomagają. Używamy więc źródeł pisanych przez twórców by jakoś to wyprostować. Nie wiedzę powodu by ignorować jedne a drugie nie - weź pod uwagę, że ten post na boringu był pisany kiedy nie było już np. town cryera a forum SG też chyba bylo na wylocie. Czy na tej zasadzie jeżeli twórcy Mordheim zrobiliby dzisiaj stronę gdzie odpowiadaliby na pytania olałbyś to twierdząc, że niech się wypchają bo zrobili takie dziurawe zasady?
Grając w inne gry, które mają taką właściwość, że istnieją fora na których twórcy/mody zasadowe wyjaśniają,aktualizują na bieżąco zasady nie możesz stwierdzić, że "ale mnie to nie obchodzi". Tutaj jest tak samo - na serio mamy to olać bo boring nie ma pieczątki GW i oficjalnego znaczka Mordheim? Zwłaszcza, że DUŻO ten post wyjaśnia.

konfuzja

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr grud 03, 2014 04:40 PM
Reply with quote

1. Podstawowe zasady
2. Zasady z TC zebrane w Annualu
3. Zasady z EiF
4. Errata z Annuala
5. FAQ z Annuala
6. Inna oficjalna errata
7. Boring
8. Co jest jeszcze?

--------

Nie będę się upierał. Próbowałem uzasadnić jakiś nadrzędny alorytm pomagający interpretować zasady wg konsekwentnego klucza.

Celem jest opracowanie naszych, mazowieckich Wink uścisleń obowiązujących wszystkich w naszych kampaniach.

Dobra, zabierajmy się do roboty.

Proponuję również współdzielony roboczy arkusz Google Calc'a, żeby dało się to szybko sortować alfabetycznie.

Przygotuję wstępną wersję na podstawie wątków uściśleń, ale to chwilę potrwa.

Nie zapominajac oczywiście o HR'ach.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr grud 03, 2014 04:44 PM
Reply with quote

To może zanim zaczniesz zróbmy sprzęt bo został zaczęty? Wink

konfuzja

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr grud 03, 2014 05:06 PM
Reply with quote

Ze sprzetem czekam na Wasz feedback/input za przeproszeniem :-)

A w miedzyczasie bede staral sie tworzyc indexowane uscislenia.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 33 34 35 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy