Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 35 36 37 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz grud 04, 2014 10:17 PM
Reply with quote

Ok, czyli najlepsze opcje:

a) 20x20 mm ukośnie
b) 25 mm prostopadle lub ukośnie ?

Te 25 mm zamiast 20 mm juz chyba nie stanowi problemu?

Latają na takich orki, beastmeni i wielu innych. Ten Snikch jest naprawdę spory.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz grud 04, 2014 10:22 PM
Reply with quote

20x20mm

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz grud 04, 2014 10:30 PM
Reply with quote

Ech. No dobra.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 01:51 AM
Reply with quote

Na razie w fazie projektu jest ustalenie HRowe, że rzucenie blessed water, net, fire bomb lub flash powder będzie traktowane jako atak strzelecki.

Tymczasem nasunęło mi się pytanie.

Czy blessed water można rzucić do walki np. w wampira walczącego z kimś komu woda święcona nie szkodzi?

Wyjaśnienie zakazu strzelania do walki jest wszak takie, że jest zbyt duże ryzyko trafienia "kolegi" z bandy.

Blessed water jednak nie zaszkodzi koledze, który nie jest undead ani possessed. Więc jak - można czy nie można? Smile

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 06:50 AM
Reply with quote

Zgodnie z zasadami nie można strzelać do walki. Skoro HRujesz atak wodą święconą jak atak strzelecki to nie możesz nią strzelać do walki wręcz Razz

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 09:00 AM
Reply with quote

Myszor wrote:

Wyjaśnienie zakazu strzelania do walki jest wszak takie, że jest zbyt duże ryzyko trafienia "kolegi" z bandy.

Blessed water jednak nie zaszkodzi koledze, który nie jest undead ani possessed. Więc jak - można czy nie można? Smile
może się zakrztusic. Albo być wojujacym ateistą


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 10:43 AM
Reply with quote

Ech. Jak dla mnie może. Szansa otrzymania obrażeń z racji "friendly fire"=zero.

konfuzja

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 11:30 AM
Reply with quote

OK, to jedźmy dalej. Gdyby można było rzucać do walki, to czy cel będący w walce może używać Dodge? Bo według mnie tak Twisted Evil

Dlatego też jestem za całkowitym zbanowaniem wszelkiego strzelania lub rzucania do walki. To rodzi więcej problemów niż rozwiązuje.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 11:50 AM
Reply with quote

M.T. ma argument związany z uproszczeniem.

Może wystarczy przeformułować zapis o traktowaniu rzucania przedmiotami-nie-broniami do rzucania jako atak strzelecki - na cos w rodzaju:

"Model używający fire bomb, net, blessed water nie może użyc broni dystansowej, czaru ani modlitwy w tej samej fazie."

Zamiast pisać, że to jest atak strzelecki?

Moze tędy droga? Zachowamy opcję rzucenia do walki np. fire bomb, które aktualnie i wg zasad MOŻNA rzucać do walki ryzykując powalenie własnych modeli (sam to robiłem). To samo z blessed water i net. Nigdzie nie napisano, ze nie można.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 11:51 AM
Reply with quote

Hehe. Twisted Evil
Niemniej jednak się zgadzam z zostawieniem jak jest.
Jakkolwiek strzelanie do walki trzeba rozwiązać bo:
a) strzelanie do celu, który jest za coverem z walki
b) strzelanie do wrogich modeli (chaos on the streets).
c) blunderbuss i przypadkowe lub "przypadkowe Confused " trafienie modelu w walce
Mam też nadzieję, że "rzucanie" dotyczy też czarów dystansowych Wink

Konfuzja

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 11:55 AM
Reply with quote

Myszor wrote:
M.T. ma argument związany z uproszczeniem.

Może wystarczy przeformułować zapis o traktowaniu rzucania przedmiotami-nie-broniami do rzucania jako atak strzelecki - na cos w rodzaju:

"Model używający fire bomb, net, blessed water nie może użyc broni dystansowej, czaru ani modlitwy w tej samej fazie."

Zamiast pisać, że to jest atak strzelecki?
to nie tylko kwestia większej ilości strzałów, ale też:
czy dodge działa na blessed water/bomby
czy model, który z jakichś powodów nie może strzelać w tej rundzie może rzucać itd.


Czy wolfcloack ( to dla middenheimu ) liczy się jako armor? Tzn czy modele nie mogące normalnie korzystać z pancerzy mogą ją mieć?


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 12:02 PM
Reply with quote

Quote::

"Model używający fire bomb, net, blessed water nie może użyc broni dystansowej, czaru ani modlitwy w tej samej fazie."

Wstawić jako atak strzelecki z taką właśnie adnotacją.

Wolfcloak jest equipmentem tylko dla bohaterów.

konfuzja

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 12:09 PM
Reply with quote

Ok, skopiujcie TO (rzucanie przedmiotami jako atak strzelecki) proszę do tematu HR 2.0, ja muszę na razie się oderwać od komp. Jak widać trzeba to jeszcze chwilę przedyskutować.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 12:19 PM
Reply with quote

To ja sobie pozwolę ponowić pytanie:
1) Czy modele, nie mogące używać broni/zbroi mogą używać wolfcloak ( konkretnie berserkerzy z norse explorers ).
i dodając:
2) Czy bohaterowie, którzy nie używają broni/zbroi ( ale nie ma nic napisanego, że nie mogą w ogóle używać ekwipunku ), mogą używać łapek itp?


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt grud 05, 2014 12:30 PM
Reply with quote

Ad. 1 moim zdaniem mogą, wolfcloak to nie zbroja, podobnie jak śmierdzące skóry Wink

Ad. 2 moim zdanie mogą

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 35 36 37 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 168
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy