Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 42 43 44 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr stycz 28, 2015 02:11 AM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Quote::
AAAAABY3. ewentualnie, czy przejmującemu szarżę należą się bonusy jak przy szarży nurkującej jeżeli przechwytuje szarżę skacząc z wysokości 1 lub 2 cali?
A jakiej racji? Taki model się w końcu nadstawia do bicia a nie atakuje.

Z racji grawitacji Razz

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr stycz 28, 2015 02:13 AM
Reply with quote

Myszor wrote:
Z racji grawitacji Razz
Jak sama nazwa wskazuje model 'przejmuje' szarżę a nie szarżuje. Stąd nie powinien być w uprzywilejowanej sytuacji. A z racji grawitacji to może ewentualnie upaść.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr stycz 28, 2015 02:31 AM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Myszor wrote:
Z racji grawitacji Razz
Jak sama nazwa wskazuje model 'przejmuje' szarżę a nie szarżuje. Stąd nie powinien być w uprzywilejowanej sytuacji. A z racji grawitacji to może ewentualnie upaść.

Tak, wiem, masz rację - w kontekście zasad M/W Smile
Dla mnie pomysł z szarżowaniem i z tej racji uderzaniem jako pierwszy jest...
ok, to temat na dłuższą dyskusję i nowego skirmisha.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 10:24 PM
Reply with quote

Sold To The Pits

Proponuję uścislenia:

1. "fight battle as normal" oznacza "normalną" walkę wręcz, czyli że bohater może korzystać ze wszystkiego, co ma wpisane w swoich rubrykach w rozpisce, za wyjątkiem broni strzeleckiej i przedmiotów rzucanych oraz zwierząt i przybocznych (wierzchowców, psów bojowych, ochroniarzy itp.)

2. Po sprawdzeniu, kto szarżuje pierwszy następuje walka wręcz z podziałem na tury, w której to walce można używać ekwipunku specjalnego typu rabbits foot, lucky charm itd., broni ręcznej, zbroi (w tym tarcz i hełmów); można również "używać" czarów i modlitw ofensywnych i ochronnych;

3. Efekty działania czarów (np. Sword Of Rhezebel) i przedmiotów "konsumowanych" (np. Crimson Shade) nie przechodzą z normalnej bitwy na walkę z Pit Fighterem - czary muszą być rzucane ponownie a przedmioty "konsumowane" muszą być wcześniej (przed właściwą bitwą) wpisane w ekwipunek bohatera, aby mogły być użyte w walce z Pit Fighterem

4. Po przegranej z Pit Fighterem należy rzucić na Injury Roll przerzucajac wszystkie wyniki wyższe niż 35. Bohater który przeżyje taką przegraną walkę musi z niej wyjść z przynajmniej jedną raną. Ta interpretacja wynika z fragmentu: "check whether he is dead or injuried".

-------

Macie do tego jakieś uwagi?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 10:35 PM
Reply with quote

Rzucanie czarów "do walki wręcz"

No właśnie - które mozna rzucac do walki, a których nie można?

Od razu nadmienię, że Silver Arrows of Arha mają zastrzeżenie, że nie mozna ich rzucać będąc w walce, nigdzie natomiast nie jest napisane, że nie mozna ich rzucać w przeciwnika związanego walką z naszym wojownikiem...

RB wrote:
The spell summons D6+2 arrows which the wizzard can use to shoot against one enemy model, following the
rules for normal shooting.

Po drugie proszę o wzięcie pod uwagę, ze niektóre czary ofensywne działają jakby fizycznie (np. Fire Of U'Zhul) a inne działają jakby... na umysł? (np. Word Of Pain).

Sorry, jeżeli było wałkowane...


Last edited by Myszor on Sb stycz 31, 2015 11:22 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 10:38 PM
Reply with quote

Strzelanie "przez inną własną figurkę".

Czy można strzelać do wroga, kiedy na linii strzału (mniej lub bardziej centralnie, ale jednak) stoi inny nasz wojownik?

Jeżeli można, ale nasz wojownik stanowi cover, to czy skill Trick Shooter ma tu zastosowanie?

I analogicznie - strzelanie "przez walkę wręcz".

Jak to jest według was?

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 11:07 PM
Reply with quote

Rabbit foot i in lucky charmy itp extra sprzety pod warunkiem ze nie zostały wykorzystane wczesniej w bitwie/potyczce.

Ostatni punkt jak dla mnie trochę HC.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 11:11 PM
Reply with quote

Dwalthrim wrote:
Rabbit foot i in lucky charmy itp extra sprzety pod warunkiem ze nie zostały wykorzystane wczesniej w bitwie/potyczce.

Ostatni punkt jak dla mnie trochę HC.

Odnosisz się do "Sold To The Pits" z tym "HardCore"?

Jeżeli tak, to jak inaczej rozumieć:

"roll to see whether he is dead or injuried (ie, a D66 roll of 11-35)"

w tłumaczeniu:

"rzuć czy jest martwy czy ranny (czyli rzuć D66 w zakresie 11-35)"

W końcu jakim cudem ktoś sprzedany na arenę, kto przegrał walkę 1:1 z gladiatorem miałby ujść bez szwanku lub nawet z bonusami?

A co z rzutem 61 albo 65 po przegranej walce z gladiatorem?

Aby uniknąć tego pytania autorzy napisali "WHETHER" zamiast zwykłego "IF".

(ang. konstrukcja "whether ... or ..." nie pozostawia trzeciej opcji)

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 11:35 PM
Reply with quote

Ok, następne (piszę, bo zasiadłem do lektury Uściśleń celem ich zebrania w jedno uporzadkowane miejsce).

Czy leżący (knocked down / stunned) może stanowić cover?

Uściślenia Sędziowskie z dnia 5.10.2008 roku wrote:
Hand to hand phase, Knocked down and stunned models.

Czy przewrócony model liczy się jako wiążący walką wręcz?

-Tak, dopóki przeciwnik nie zadeklaruje, Ŝe opuszcza walkę.

a) czy do stojącego modelu można wtedy strzelać i czy leŜący stanowi osłonę?

-Nie można, póki nie zadeklaruje, że opuszcza walkę. Kiedy to zrobi, można, ale leŜący nie
stanowi osłony. Byłoby to dość niezgodne z zasadami strzelania - wszak np. jeśli leŜący jest
pierwszym modelem na drodze, nie trzeba do niego strzelać [chociaż można]. LeŜące modele
nie są tak waŜne, ponieważ nie stanowią zagrożenia. Z tego teŜ powodu leŜący nie jest osłoną.

ALE: czy do przewróconego pierwszym strzałem leżącego modelu zawsze można oddać drugi strzał dzięki Quick Shot?
nawet, jeżeli przewraca się za zasłonę?

Zgodnie z zasadami gry koło modeli knocked down /stunned powinno się kłaść znaczniki, PRAWDA?

A zatem skoro znacznik (żeby uniknąć sporów pt. "gdzie się przewrócił i gdzie wstał) i skoro Sędziowie turniejowi uznali, że leżący nie stanowi covera (bo aż tak płąsko leży Wink ) to czy nie powinniśmy uznać, że aby strzelić ponownie do leżącego modelu trzeba "widzieć" jego podstawkę?

To chyba mogłoby mieć sens, jak myślicie?

I idąc dalej: czy kolejny strzelec może strzelić do przewróconego modelu, jeżeli "nie widzi" jego podstawki?

Piszę o tych podstawkach, bo o ile mi wiadomo, przewracanie figurek "na twarz" i "na plecy" to powszechnie przyjęty HR graczy Smile a nie zasada z podręcznika Mordheim?
(a jak pisąłem wyżej, to przewracanie figurek rodzi spory w rodzaju "ale on tu nie stał"/"ale on powinien upaść tu a nie tu")

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 11:48 PM
Reply with quote

Zgadzam się z powyższym objaśnieniem i uściśleniami co do "Sold..". Ale jeżeli chcesz to wstawić to usuń wstawkę z broniami strzeleckimi - a) pamiętajmy o pistoletach w cc b)i tak z kuszy, łuku, handguna się nie postrzela.

Dwalthrim - to co pisze Marcin z 11-35 to zasady bez interpretacji.

Co do strzelnia z trick shooterem - działa w tym sensie, że nie msz -1 za cover. Co nie zmienia faktu, że jak spudłujesz o 1 to i tak dostaje ktoś/coś co było zasłoną.

Strzelanie przez walkę wręcz jest nierozwiązanym problemem. Proponuję:
a) wprowadzić zasadę "nie można strzelać przez walkę wręcz".
b) rzuty kostką określajace kto został trafiony
c) "realistyczny LOS" - czyli strzelam przez walkę ale w wypadku trafienia covera dostaje ten kto stoi na linii strzału

Najbardziej jestem za opcją a). Najprostsza i najbardziej "realistyczna"

Z tym strzelaniem do leżących dokładnie jest takie pytanie w annualu.

Co do przewracania uważam, że to syf. Co prawda Marcin przewracanie jest częścią zasad (tylko przy hidingu kładziesz markery) ale utrudnia rozgrywkę zwłaszcza w cc. Zwłaszcza, że przewrócona figurka "dodaje" do ruchu szarżującego całą swoją długość co sprawia, że:
a) szarżujący który nie miałby zasięgu nagle go ma
b) figurka kładziona i otoczona z wszystkich stron w CC przesuwa jeden model. efekt: jak wyżej.
Do tego w strzelaniu tak samo: gmeranie przy LOS.
Zwłaszcza, że w całej grze wszytko dotyczy "od podstawki do podstawki".


Last edited by catachanfrog on Pn lut 01, 2015 12:04 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb stycz 31, 2015 11:58 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
Zgadzam się z powyższym objaśnieniem i uściśleniami co do "Sold..". Ale jeżeli chcesz to wstawić to usuń wstawkę z broniami strzeleckimi - a) pamiętajmy o pistoletach w cc b)i tak z kuszy, łuku, handguna się nie postrzela.

[...]

Masz rację, uściślę to uściślenie Smile o mozliwość użycia pistoli i xbowpistoli w HTH

catachanfrog wrote:

Co do strzelnia z trick shooterem - działa w tym sensie, że nie msz -1 za cover. Co nie zmienia faktu, że jak spudłujesz o 1 to i tak dostaje ktoś/coś co było zasłoną.

Skoro Gremium Sędziów turniejowych uznało, że leżący nie stanowi covera, to może trzymajmy się tego?

Natomiast czy stojąca ale w dynamicznej pozie figurka własna może być coverem dla wrogiego modelu, czy w tej sytuacji nie można strzelać, nawet, jeżeli laserem "trafimy" wroga np. pod pachą własnej figurki...?
Jak stwierdzimy, czy inna nasza figurka jest coverem dla wroga? Bazując na położeniu podstawek, na "patrzeniu" przez własną figurkę czy jakoś inaczej?

catachanfrog wrote:

Strzelanie przez walkę wręcz jest nierozwiązanym problemem. Proponuję:
a) wprowadzić zasadę "nie można strzelać przez walkę wręcz".
b) rzuty kostką określajace kto został trafiony
c) "realistyczny LOS" - czyli strzelam przez walkę ale w wypadku trafienia covera dostaje ten kto stoi na linii strzału

Najbardziej jestem za opcją a). Najprostsza i najbardziej "realistyczna"

Jestem za opcją (a) przez analogię zakazu strzelania "do walki wręcz".
Walka jest tłumaczona w RB jako coś tak dynamicznego, że ryzyko trafienia sprzymierzeńca jest po prostu zbyt duże.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 12:11 AM
Reply with quote

Nie gramy na uściślenia sędziwoskie. W którymś poście (dawno) pokazywałem kilka punktów w uściśleniach, które są niezgodne z zasadami/pozwalają na przeginki.

A jeżeli leżący model zasłania cel to JEST coverem (by the book).
Uzasadnienie, że
Quote::
"Byłoby to dość niezgodne z zasadami strzelania - wszak np. jeśli leŜący jest
pierwszym modelem na drodze, nie trzeba do niego strzelać [chociaż można]. LeŜące modele
nie są tak waŜne, ponieważ nie stanowią zagrożenia. Z tego teŜ powodu leŜący nie jest osłoną. "
Jest słabe bo:
1) Interpretacja zasad przecząca zasadom. leżący model jest celem jak każdy inny. Gracz może zdecydować (jak np przy zasadzie LARGE TARGET lub 2" nad poziomem gleby )czy do nie go strzelać czy nie na normalnych zasadach.
2) Sory bardzo ale COVER NIGDY NIE JEST CELEM ataku, atakujący nie decyduje "strzelę se w covera" tylko chybiony strzał sam w niego trafia. Zdarzenie niezależne od gracza. Tak więc uzasadnienie, że strzała która nie trafiła w cel PRZYPADKIEM NIE TRAFIA także w leżący-zsłaniający model "bo jest mniej groźny" jest trochę śmieszne. Czy tak samo z rykoszetem? Zrykoszetowany strzał nie trafia w leżacy model bo inteligentny/a strzała/kula/noż/bełt stwierdza "on jest niegroźny"?
Do tego: co jeżeli coverem jest leżący ogr? Wrogiemu modelowi widać np głowę ale z powyższą logiką ogr nie stanowi zasłony?


Last edited by catachanfrog on Pn lut 01, 2015 12:27 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 12:26 AM
Reply with quote

Ok, to ja robię tak:

1. Czytam ten wątek (uch, ciężka lektura... Smile )

2. Staram się zebrać wszystko w tabelce na Google Docs w chmurze za przeproszeniem w 3 kolumnach: hasło, uściślenie, źródło uściślenia, status (propozycja/w trakcie dyskusji/uzgodnione/odrzucone; status odrzucone zostawiłbym dla informacji, że propozycja kiedyś była, ale nie została przyjęta - ucinamy wałkowanie już omówionych tematów).

Dzięki temu będzie można łatwo to edytować, sortować alfabetycznie, edytować i uzupełniać w trakcie dyskusji

(linka umieszczę wnet w moim podpisie)

3. Dyskutujemy nad uściśleniami, które się nam nie podobają do skutku

4. Ponieważ zbiór uściśleń będzie się prawdopodobnie zmieniał a przede wszystkim rósł, proponuję tylko co jakiś czas lub z jakiejś okazji (np. turnieju organizowanego przez Dębową Tarczę) będzie sens drukować aktualną wersję Uściśleń

5. Czekam rozsądny czas aż wszyscy aktywni na forum gracze się odniosą lub przemilczą daną kwestię i na podstawie wypowiedzi zmieniam status danego Uściślenia na Uzgodnione albo Odrzucone


Last edited by Myszor on Pn lut 01, 2015 12:45 AM; edited 4 time in total
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 12:30 AM
Reply with quote

Ok, ale co z przewracaniem modeli?
To zgodne z zasadami (by the book) czy raczej powinno się używac żetonów?

I co z pozostałymi pytaniami:

Czy stojący na linii strzału model własny ale nie w HTH jest tylko coverem, czy w ogóle uniemożliwia strzelanie (bo "ryzyko trafienia swojego jest zbyt duże analogicznie jak strzelanie do i przez HTH).

I jeszcze: jeżeli na drodze strzału jest kilka coverów, to przy "pomyłce" w to-hit o 1 losujemy, w który cover trafił pocisk, czy trafia zawsze w pierwszy cover na drodze, czy jak?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 12:42 AM
Reply with quote

Następne:



A, B i C to wrogowie stojący w otwartych drzwiach budynku, na tym samym poziomie co strzelec S. Strzelec S może wybrać za cel:

a) A
b) B
c) C

?

I dlaczego A lub B ale C już nie? Smile

(moja sugestia - może, a nawet powinien wybrać C, dla którego cover stanowią A i B, bo co prawda C tak samo trudno trafić jak A i B, ale "myląc się" w to-hit o 1 trafi się również jakiegoś wroga a nie ścianę - wiem, że by the book musiałby wybrać A lub B, ale... - co myślicie?)

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 42 43 44 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 32
_BBOT: 0
Razem: 32
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy