Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 43 44 45 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 12:43 AM
Reply with quote

Przewracanie modeli:
Quote::
1-2 Knocked down
The force of the blow knocks the warrior down.
Place the model face up to show that he has
been knocked down.
3-4 Stunned
The target falls to the ground where he lies
wounded and barely conscious. Turn the model
face down
to show that he has been stunned.
5-6 Out of action
The target has been badly hurt and falls to the
ground unconscious. He takes no further part in
the game and is immediately removed from the
battle.

1. Jest coverem.
2. Nie wiadomo. Dla prostoty proponuję najbliższy cover przy celu. Nie wiem czy ktoś z czegoś strzelał kiedykolwiek ale jeżeli tak to się zgodzi.
3. Strzelec powinien wyciągnąc blunderbussa, krzycząc: say hello to my little friend!!!"

Myślę że nie kombinować Marcin. Może to ssie na logikę ale jest jasne i raczej nie ma z tym problemu.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 01:15 AM
Reply with quote

1. A nie powinno się "przyjąć punktu widzenia figurki" aby stwierdzić, czy w ogóle można strzelać "przez swojego" czy "swój" nie zasłania wroga całkowicie i wróg jest poza LOS strzelca? (np. własny ogr zasłaniający wrogiego halflinga)

2. Ja dotąd grałem na losowanie, w który cover trafił pocisk. Na dodatek grałem też na losowanie przy strzelaniu przez HTH.

3. Ok, czylu MUSI strzelić do najbliższego (A lub B) mimo, że logika podpowiada wygarnąć w środek drzwi?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 03:19 AM
Reply with quote

duszy wrote:
[...]
I w sumie głupie pytanie - jak się liczy exp henchmanów do raitingu? Ilość w grupie razy exp, czy tylko exp grupy? Np 3 beardlingów z 2 expa to +6 do raitingu czy +2 ? [...]

Skavenblight wrote:
[...]
Co do drugiej kwestii - exp grupy, bez mnożenia przez liczbę jej członków. A hired swordzi mają swoją własną wartość w ratingu, więc nie liczy się ich już za 5 tak jak zwykłych ludków. Tylko to, co w zasadach + exp.

Please, czytam ten wątek od A do Z celem przygotowania zestawienia Uściśleń i natykam się na to... że źle liczyłem rating od samego początku?
Jizzzz... ile underdogów mi uciekło... Ile razy musiałem się bronić w Surprise Attack... Proszę, powiedzcie, że to nieprawda Smile

Jeszcze raz... ufff... Skoro taki henchman z grupy henchmanów awansujac na bohatera 'bierze ze sobą" swoje exp, ale grupa nadal ma tyle samo, to jaki to ma sens?

Moim zdaniem do Ratingu liczy się xp zaznaczone w kratkach przy grupie stronników razy ich liczba w tej grupie.

Proszę, powiedzcie, jak jest bo to jest raczej... ważne??? Smile

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 03:27 AM
Reply with quote

M.T. wrote:
Dwarf Engineer nie zwiększa zasięgu blunderbussa.

1. Z czego to można wywnioskować?

2. Czy można użyć Superior Black Powder do Blunderbussa...?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 04:01 AM
Reply with quote

Dotarłem do 17 strony uściśleń.... z ponad 40...

Zbieram je w Specjalnym Arkuszu Smile

Udostępniłem go z możliwością dodawania komentarzy do komórek.

Link równiez w moim podpisie.

Czytajcie i komentujcie - starałem się uwzględniać Wasze argumenty i twierdzenia możliwie wiernie i zwięźle, co nie było dla mnie łatwe z racji mojego słowotoku kiedy piszę i z racji naprawdę trudnej materii.
Jest tam też kilka moich propozycji uściśleń.


Celem jest szybkie dojście do Uzgodnień i Odrzuceń, aby Wszystkim Grało się Lepiej Wink

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 07:58 AM
Reply with quote

No chłopaki, fajną mieliście imprezę w nocy Twisted Evil

Quote::
Moim zdaniem do Ratingu liczy się xp zaznaczone w kratkach przy grupie stronników razy ich liczba w tej grupie.

Proszę, powiedzcie, jak jest bo to jest raczej... ważne??? Smile
Jeżeli przeczytałeś dalej to chyba już wiesz jak powinno być. Krótko: masz rację.
Quote::
Quote::
M.T. wrote:
Dwarf Engineer nie zwiększa zasięgu blunderbussa.

1. Z czego to można wywnioskować?
W opisie Engineera jest dokładnie opisane na co działa jego zdolność.
Quote::
2. Czy można użyć Superior Black Powder do Blunderbussa...?
Tak

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 01, 2015 11:43 AM
Reply with quote

Z tym strzelaniem przez własny model, logicznie musisz widzieć cel.
Quote::
“Expert Weaponsmith: A Dwarf Engineer is a master of mechanical devices. By using stronger construction materials and time-tested secrets of Dwarf engineering, a Dwarf Engineer can increase the distance the warband’s missile weapons can shoot. Missile weapons bought from the warband’s basic equipment lists have their range increased by 3” for Pistols and 6” for Crossbows and Handguns. Range increases only apply in battles in which the Engineer takes part (though they do apply even if he is yet to enter the battlefield or has already been taken out of action in this battle). He has no effect on the equipment of Hired Swords.”

Marcin jak do tej pory grałeś z ratingiem? Smile

Zanim zapomnę: sprawdzałem tabelkę eksploracji. Czas zrobić porządek z tą dostępnością! moja propozycja (i jedyne sensowne rozwiązanie)
Quote::
NOT AVAILABLE TO - cannot be bought and used by....
COMMON TO - bez zmian
MAY NOT BE BOUGHT by - cannot be bought and used by
ONLY/ONLY AVAILABLE TO - may be bought and used only by ...... only
Zasada "weapons trening/weapons master" nadpisuje tę zasadę w kontekście zdobytych broni.

I tak mamy własną tabelkę tradingu, więc myślę że można byłoby to wkleić.


A teraz te uściślenia.
1. Dlaczego "mierzymy od głowy?". Jak wspominałem wcześniej to jest głupie.
2. Czyli uznajemy mimo wszystko, że można zaszarżować konnym po linie bo "otwarty teren"?
3. Blunderbuss - uznajmy, że nie można strzelać w walkę wręcz więc strzały w walkę wręcz odpadają. To jest właśnie przeginka - niby strzelam do "najbliższego modelu" ale przeciągam (oczywiście "przypadkiem") znacznik przez wrogie modele w cc. BS.
4. Że co? spiked gauntlet ma bludgeoning crit? Czy ktoś kto to pisał widział w ogóle jak to wygląda? Bladed albo thrusting.
Steel whip powinien mieć bladed.

5. Hiding
- trzeba skończyć ruch base to base z zasłoną za którą można się RZECZYWIŚCIE schować
- trzeba zdeklarować hidden
- model przestaje być hidden jeżeli zobaczy go przeciwnik. Jak to rozumieć: oczywiste jest, że zasłona za którą się chowa zasłania go tylko i wyłącznie ze strony, która z punktu widzenia przeciwnika pozwala na to. Czyli: model schował się za ścianą. Model przeciwnika stoi od frontu - model przeciwnika jest hidden.
Model przeciwnika przechodzi np. w prawo gdzie ściana NIE ZASŁANIA już modelu. Model nie jest hidden. Przez cały czas pamiętamy o zasadzie nr1: "trzeba skończyć ruch base to base z zasłoną za którą można się RZECZYWIŚCIE schować."
Tak więc jeżeli przy ścianie stoi kupa cegieł, za którą model chowający się nie może korzystać z hidden (zasada nr1), to (powyższy przykład) model przeciwnika WIDZI GO I ODKRYWA HIDDEN.
Inna interpretacja ( argumentacja, że muszę zobaczyć cały model "bo tak jest w zasadach" z jednoczesnym ignorowaniem zasady nr 1)jest moim zdaniem próbą oszustwa i WAAC.

6. "Kebab" - warto dostawić, że nie dostają free hitów za wyjście z walki.
7. Wolf Cloak - to nie jest light armor. zostawić tylko toughned leathers.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 02, 2015 01:07 PM
Reply with quote

Ja mam pytanie: repeater crossbow i quickshot. czy można?
Ja uważam, że tak bo:
Zasada specjalna repeater crossbowa:
Quote::
Fire twice: A model armed with a repeater crossbow may choose to fire
twice per turn with an extra -1 to hit penalty on both shots.
i
Quote::
Quick Shot. The warrior may shoot twice per turn
with a bow or crossbow (but not a crossbow pistol).
Zasady mają inne działanie więc nie można powiedzieć, że to jedna i ta sama zasada.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2992
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lut 02, 2015 02:37 PM
Reply with quote

Z sold to the pits mnie przekonaliście.

Z qs z rep.x-bowa to w sumie why not.

Natomiast chciałbym poruszyć kwestię która kiedyś mi migneła w podręczniku czy innym annualu, a mianowicie walka z przeciwnikiem, który stoi wyżej. Z tego co pamiętam model stojący wyżej ma/ł mieć bonusy bodajże do trafienia.
Jest to chyba kolejny martwy przepis stosowany od święta. To jak to jest i ile jest to "wyżej"? Wydaje mi się iż 0,5-1" byłoby adekwatnie do wielkości murków, beczek, skrzynek itp pierdół. Wink


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 02, 2015 02:51 PM
Reply with quote

Dwalthrim powiem szczerze, że nie kojarzę czegoś takiego. Kojarzę inną zasadę (przy okazji empire in flames), że jeżeli atakujesz modele na wozie "to trafiasz na 6 bo bronią pozycji" (are counted as defending an obstacle and a 6 is required to hit them regardless of Weapon Skill.) Nigdzie nie znalazłem nic o "degending obstacle". Poza tym byłoby to zbyt przegięte: chowam kolesi za murkiem i przeciwnik trafia tylko na 6. Nie wspominając, że trafianie Aenurem goblina na 6 bo tamten stoi za murkiem jest idiotyczne.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lut 02, 2015 03:10 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
Ja mam pytanie: repeater crossbow i quickshot. czy można?
Ja uważam, że tak bo:
Zasada specjalna repeater crossbowa:
Quote::
Fire twice: A model armed with a repeater crossbow may choose to fire
twice per turn with an extra -1 to hit penalty on both shots.
i
Quote::
Quick Shot. The warrior may shoot twice per turn
with a bow or crossbow (but not a crossbow pistol).
Zasady mają inne działanie więc nie można powiedzieć, że to jedna i ta sama zasada.

Można. Strzelasz wtedy 2 razy bez kar.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lut 02, 2015 03:11 PM
Reply with quote

Dwalthrim wrote:
Z sold to the pits mnie przekonaliście.

Z qs z rep.x-bowa to w sumie why not.

Natomiast chciałbym poruszyć kwestię która kiedyś mi migneła w podręczniku czy innym annualu, a mianowicie walka z przeciwnikiem, który stoi wyżej. Z tego co pamiętam model stojący wyżej ma/ł mieć bonusy bodajże do trafienia.
Jest to chyba kolejny martwy przepis stosowany od święta. To jak to jest i ile jest to "wyżej"? Wydaje mi się iż 0,5-1" byłoby adekwatnie do wielkości murków, beczek, skrzynek itp pierdół. Wink

Tak jest w Battlu (przeciwnik ma karę do trafienia). W Mordheimie nigdy nie było czegoś takiego.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 02, 2015 03:14 PM
Reply with quote

M.T.
Haha. Wiedziałem, że będzie taka odpowiedź. Oczywiście się z nią nie zgadzam. Jakie masz uzasadnienie?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 02, 2015 03:23 PM
Reply with quote

W obu przypadkach możesz strzelać dwa razy na turę. Nic poza tym. Gdyby któraś z zasad mówiłaby coś w rodzaju "fire an additional shot", to bym się z tobą zgodził.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 02, 2015 03:29 PM
Reply with quote

No i właśnie. Quickshot pozawala strzelić 2xz danej broni. Nie jest napisane, że "fire an additional shot" tylko "shoot twice with....".
repKusza zamiast zwykłego strzału pozwala stzrzelić 2 razy. Czyli jeżeli broń pozawala mi strzelić "normalnie" x2 a skill pozwala mi strzelić x2 z broni to 2x2=4.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 43 44 45 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Gwardzista
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 452

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 25
_BBOT: 0
Razem: 25
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 169
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy