Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 45 46 47 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt lut 06, 2015 07:07 PM
Reply with quote

Nie, ty kpiarzu :-)
Jedna z dwoch opcji na maksa.
W koncu nie chodzi o to, zeby ork orkowi dal po mordzie, ale zeby od razu zabil, prawda? Szczegolnie, kiedy to orki przeciwnika :-P
"Animozja" to wszak taki eufemizm, zeby nie napisac "wkoorwienie polaczone z żądzą mordu" :-P

Back to top
View user's profile
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt lut 06, 2015 10:16 PM
Reply with quote

Proponuję przygotować dodatkowe tabelki dla animozji.

Każda z możliwych kombinacji broni z zestawu broni (kompletnego, wszak można wziąć ten skill, który pozwala walczyć bronią spoza zestawu danej bandy) rozpisana na 6 możliwości.

Serio - na pewno wielu osobom będzie się grało lepiej przez to.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt lut 06, 2015 10:50 PM
Reply with quote

nahar wrote:
Proponuję przygotować dodatkowe tabelki dla animozji.

Każda z możliwych kombinacji broni z zestawu broni (kompletnego, wszak można wziąć ten skill, który pozwala walczyć bronią spoza zestawu danej bandy) rozpisana na 6 możliwości.

Serio - na pewno wielu osobom będzie się grało lepiej przez to.

Serio, gram orkami. Ok, przyjalem argumenty ze nie moga walczyc na piesci jezeli maja bron. Ale jak okreslic czym walcza, jezeli maja dwie opcje gdzie trudno orzec, ktora jest bardziej deadly?
Stanelo na losowaniu. Nie ma potrzeby robic tabelek. Uscislenie jest gotowe. Chyba, ze uwazacie je za niepotrzebne. Wtedy w grze powiem tak: on co prawda ma 2handed axe, ale ma tez 2 daggery i to nimi wlasnie atakuje z animozji orka obok.


Last edited by Myszor on Sb lut 07, 2015 12:30 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 09:55 AM
Reply with quote

Myszor, w takim razie powinieneś rzucac na tableke uzbrojenia kiedy atakujesz wroga postac. Będzie milo jak zamiast dwurakiem zaatakujesz 2 sztyletami. Wystarczy proste uscislenie, ze zawsze atakuje sie bronia majaca największe szanse na trafienie i zadanie obrazen.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 01:35 PM
Reply with quote

Mam wrażenie, że momentami mnożycie zasady.
np. 1.) z multiple cover- po co coś takiego, albo ktoś jest skitrany i go całego nie widać albo nie. Wystarczającym uściśleniem jest,że jeśli ktoś chowa się za kamratem to "omyłka" o 1 trafia w tego co za zasłonę robił.
np. 2.) Jeśli masz więcej broni niż możesz dzierżyć w łapach, przed potyczką deklarujesz którą walczysz i jeśli ją stracisz walczysz zapasową i już nie ma żadnego komplikującego losowania...


_________________
plus.google.com/u/0/+L...Tarnawczyk
Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 02:04 PM
Reply with quote

1) Chodzi o sytuację gdzie np. lini strzału przechodzi przez np. murek, jakieś krzaki i model przeciwnika/swój. Z punktu widzenia strzeljącego każdy z nich stanowi cover dla celu. Pytanie: czy jeżeli zwalę rzut o 1 (czyli trafia w cover) w co trafi mój strzał? murek, krzaki czy model przeciwnika/swój?
2)Przed potyczką? W sensie przed bitwą? Nie. Po to masz wiele broni by wybierać przed walką. Np. masz dwuręczny miecz i zwykły miecz. Szarżujesz model z wysoką wytrzymałością lub po prostu chcesz mocniej pier.olnąć - wybierasz przed walką dwuręczny. Walczysz z modelem z niskim T/wileoma przeciwnikami/chcesz mieć więcej ataków - wybierasz miecz i sztylet.

Back to top
View user's profile
fBombadil
Nieświadomy
Nieświadomy

fBombadil

Offline

Joined: grud 07, 2014
Posts: 13

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 02:37 PM
Reply with quote

Czy jesli wchodze po drabinie, to moge skonczyc swoj ruch na niej? Tj. powiedzmy czlowiek z M4 wchodzi na budynek o wysokosci chociazby 5'. Nie moze biec po drabinie, prawda?
I tak samo, jak jest ze wspinaniem? Np. krasnal nie ma szans wspiac sie na 4' budynek?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 02:39 PM
Reply with quote

hexenjager wrote:
Myszor, w takim razie powinieneś rzucac na tableke uzbrojenia kiedy atakujesz wroga postac. Będzie milo jak zamiast dwurakiem zaatakujesz 2 sztyletami. Wystarczy proste uscislenie, ze zawsze atakuje sie bronia majaca największe szanse na trafienie i zadanie obrazen.

Będzie miło? Smile Otóż wcale byś tego nie wolał, tylko jeszcze tego nie wiesz.
Zadałem sobie małe zadanie matematyczne (zawsze lubiłem matmę, bo jest spójna i logiczna) i poświęciłem 10 cennych minut życia Smile na porównanie 2 ataków sztyletami początkującego orkowego henchmana na drugiego takiego samego. Atakując 2 sztyletami szansa zranienia przynajmniej 1 atakiem wynosi 15,3%, natomiast z użyciem dwuręcznego topora szansa ta wynosi 33,3%. Nadal uważasz, że wolisz, żeby moje orki tłukły się sztyletami?
Uwzględniłeś save'a na sztylety i S5 przy ataku dwurakiem? Smile

Po drugie - prawdopodobieństwa zmieniają się kiedy jest więcej ataków, są inne bronie w użyciu na figurce. Niesposób wyliczać w trakcie gry, które prawdopodobieństwo jest wyższe, chyba, że chcesz w tej sytuacji przerywać grę na 10 minut potrzebnych na takie wyliczenie Razz
Jakby co, mogę wyjaśnić jak się liczy takie złożone problemy z rachunku prawdopodobieństwa za pomocą schematów drzewkowych Razz

W wypadku walki wręcz opcje są zwykle dwie: atak dwiema broniami lub atak jedną dwuręczną - z racji ograniczenia liczby broni do 2+sztylet.

aniollech wrote:
Mam wrażenie, że momentami mnożycie zasady.
np. 1.) z multiple cover- po co coś takiego, albo ktoś jest skitrany i go całego nie widać albo nie. Wystarczającym uściśleniem jest,że jeśli ktoś chowa się za kamratem to "omyłka" o 1 trafia w tego co za zasłonę robił.
np. 2.) Jeśli masz więcej broni niż możesz dzierżyć w łapach, przed potyczką deklarujesz którą walczysz i jeśli ją stracisz walczysz zapasową i już nie ma żadnego komplikującego losowania...

1) Multiple cover. Lechu, a jeżeli za zasłonę robi kilku? A jeżeli część figurki zasłania ściana, a część inna figurka? Jak chcesz nie mnozyć zasad, to w czasie gry powiem Ci, że moją figurkę akurat zasłania ściana, więc jak się pomylisz o 1 w trafianiu, Twój pocisk trafi w ścianę, a nie w inną moją figurkę. A jeżeli to ja będę strzelał, w analogicznej sytuacji powiem, że mój pocisk trafił w Twoją figurkę a nie w ścianę. Pasuje Ci to? Gwarantuję Ci, że większość graczy będzie wykorzystywać Twoją nieświadomość niuansów zasad plus ich niedoskonałości na swoją korzyść a Twoją niekorzyść.
I właśnie aby tego uniknąć, potrzebne są: primo - znajomość zasad jak najlepsza, secundo - uściślenia obowiązujące równo wszytskich graczy w danej kampanii czy turnieju.

I dalej:
Uściślenia to nie HRy. Jeżeli jest problem z odróżnianiem, śpieszę z wyjaśnieniem:

HR-y to modyfikacje zasad lub nowe zasady zastępujące niedoskonałe zasady oryginalne. Tego mnożyć nie chcemy faktycznie, bo musielibyśmy napisać nową grę lub stworzyć księgę 300 stron jak podręcznik do Warheim.

Uściślenia natomiast to dodatkowe objaśnienia jak należy interpretować niektóre zasady oryginalne lub jak rozstrzygać najczęściej pojawiające się watpliwości.

2) Lechu, tutaj jest rozmowa o animozji, czyli o tym, co robi ork lub goblin poza kontrolą graczą. Diabeł często tkwi w szczegółach - patrz wyżej co napisałem w odpowiedzi hexenjagerowi.




Podsumowując i wyjaśniająć, o co mi właściwie k... chodzi Smile

1. Lubię grać na jasnych zasadach
2. Lubię grać uczciwie i wygrywać na jasnych zasadach i uczciwie
3. Mogę nawet lubić przegrywać z przeciwnikiem, który gra uczciwie i na jasnych zasadach
4. Nie cierpię gięcia lub interpretacji zasad wg swojego widzimisię, a jeszcze bardziej gięcia zasad nie popartego logiką
5. Lubię myśleć i lubię, kiedy inni też STARAJĄ SIĘ myśleć spójnie, logicznie po to, aby każda rzecz, jaką się zajmuję sam czy wspólnie z innymi była jak najlepszej JAKOŚCI.

Tak już mam, więc sorry. Jakoś musicie znosić moją grafomanię...

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 02:45 PM
Reply with quote

fBombadil wrote:
Czy jesli wchodze po drabinie, to moge skonczyc swoj ruch na niej? Tj. powiedzmy czlowiek z M4 wchodzi na budynek o wysokosci chociazby 5'. Nie moze biec po drabinie, prawda?
I tak samo, jak jest ze wspinaniem? Np. krasnal nie ma szans wspiac sie na 4' budynek?

Możesz skończyć ruch na drabinie. Wg zasad możesz biegać po drabinie.
Ba, wg oryginalnych zasad możesz biegać i szarżować nawet po linie! (to jest klasyczny przykład bzdurnej zasady oryginalnej, która nie woła, ale która wręcz wrzeszczy: shaerujcie mnie, proszę!).

Wg zasad krasnal z M3 nie ma szans wspiąć się na 4'' budynek (cale oznacza się podwójnym apostrofem ;), pojedynczym oznacza sie stopy Smile ).

Gdyby krasnal mógł brac skille z grupy Speed, mógłby za pomoca Scale Sheer Surfaces wbiec po pionowej ścianie nawet na 6'' Smile Ale niestety, umiejętności z grupy Speed sa dla krasnali niedostępne.

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 03:11 PM
Reply with quote

Ależ Ty umiesz wszystko skomplikować Wink

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 03:42 PM
Reply with quote

hexenjager wrote:
Ależ Ty umiesz wszystko skomplikować Wink

W nieskończoności i wieczności Kosmosu, ja, mały i marny pył, przez pomyłkę ewolucji uświadamiający sobie własne istnienie, w mojej nic nie znaczącej w skali Kosmosu i Wieczności skorupie otaczającej Duszę lub, co gorsza, jedynie Kilogram Przypadkowej Galarety wypełnionej elektrycznymi impulsami, w moim niewiele znaczącym wobec sił Natury życiu próbuję nadać jakiekolwiek znaczenie moim działaniom, rozpaczliwie szarpiąc się z wszechogarniającą entropią, której jednym z nieskończonej liczby przejawów jest ludzkie lenistwo, zarówno w działaniu jak i w myśleniu, i przez to lenistwo rezygnacja z Idei, dążeń do Doskonałości, do Pełni - tak - wszystko próbuję komplikować Smile

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 03:49 PM
Reply with quote

Nie podobają mi się uściślenia z losowaniem. Niech to ułatwia i nie wprowadza dodatkowych rzutów. Wystarczająco jest ich dużo. (odnośnie coveru)

Z tą bronią to nie uściślenia- trzeba dodać najmniej kilka zasad np. kiedy można jedną odłożyć bu użyć następnej itp. Według mnie oczywiście logiczne, że mogę wymienić w oręż w walce, ale jak dla mnie niepotrzebnie zagracające zasady. Zhaerujcie szachy tak by wieża nie mogła się ruszać - toć nielogiczne!


_________________
plus.google.com/u/0/+L...Tarnawczyk
Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 04:02 PM
Reply with quote

aniollech wrote:
Nie podobają mi się uściślenia z losowaniem. Niech to ułatwia i nie wprowadza dodatkowych rzutów. Wystarczająco jest ich dużo. (odnośnie coveru)

Z tą bronią to nie uściślenia- trzeba dodać najmniej kilka zasad np. kiedy można jedną odłożyć bu użyć następnej itp. Według mnie oczywiście logiczne, że mogę wymienić w oręż w walce, ale jak dla mnie niepotrzebnie zagracające zasady. Zhaerujcie szachy tak by wieża nie mogła się - toć nielogiczne!

Dobra, Lechu, tracę już siły na dyskutowanie z Tobą.

Nie czytasz argumentów i nie zadajesz sobie wysiłku przemyślenia argumentów adwersarza w dyskusji, nie odnosisz się do nich konkretnie.

"Nie podobają mi się." to cały Twój argument? "Niech to ułatwia" - w miejsce czego wstawiłeś zaimek "to"? Niech "co" ułatwia? Nawet zdania nie chce Ci się sformułować jasno i precyzyjnie. Serio, nie mam juz siły.

Kolejne zdania to również jakieś nieuporzadkowane myśli, chaotycznie gubiące podmioty i orzeczenia. Nie chce mi się kontynuować dyskusji w której, z powodów, których tylko jedna strona się domyśla, rozmijamy się całkowicie ze sobą tak, jakbym ja grał po jednej stronie boiska w siatkówkę, a Ty próbował grać przeciwko mnie w koszykówkę.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 05:14 PM
Reply with quote

Czytam argumenty, i jedyne co mi się nie podoba to hry wynikające z wprowadzenia uściśleń. Nie mnóżmy zasad. Nie wszystko musi być super logiczne- ważne by było grywalne. Podałem przykład zmiany broni podczas bitwy, ale chodzi mi o zasadę. Wszystko inne jest w porządku.


_________________
plus.google.com/u/0/+L...Tarnawczyk
Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb lut 07, 2015 06:15 PM
Reply with quote

Myszor - jak dla mnie to możesz grać orkami bez animozji.

Zawsze kojarzyłem tą bandę z radosnym waleniem się po łbach nawzajem durnowatym trollem, który w decydujących momentach nie zdaje głupoty i armią szalejących pomidorów. Plus okazjonalnie gobby z kulą. Nigdy żadna osoba z którą grałem i która prowadziła orki nie robiła takich problemów jak Ty z animozji. Zawsze wiadomo było czym wali - tym czym może najbardziej dowalić. A jak była wątpliwość co to jest (2h czy dwa daggery) pomaga stosowanie ZŁOTEGO HR - rzut k6 50% na to 50% na tamto.

Ale nikt nigdy nie robił z tego takiego problemu jak Ty. Udało Ci się zdobyć Puchar Świata w komplikowaniu sobie i innym życia (tj gry). lol

Of kors to tylko moja skromna opinia....i co ja się tam znam Embarassed Embarassed Embarassed .

[ZŁOŚLIWOŚĆ MODE ON]
Jakbyś zamiast pisać masę postów pomalował figurki to by chyba lepiej było (a na pewno ładniej) Razz Razz
[ZŁOŚLIWOŚĆ MODE OFF]

Niemniej życzę miłej gry - z zestawem tabelek - takich czy owakich.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 45 46 47 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 30
_BBOT: 1
Razem: 31
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy