Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Kantyna › Bery & bojki › Polityka GW
Polityka GW
Zgadnijcie co...
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 11 12 13 14 15
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Apok - Pn lut 23, 2015 10:34 AM
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Polityka GW
Posted: Pt lut 20, 2015 12:48 PM
Reply with quote

Moje opinie są czysto subiektywne, bo opierają się na moim poczuciu, że świat Warhammera to świat, w którym biedna mała jednostka jest tylko pionkiem w rękach władców/ bogów/ innych wielkich potęg, a większość tych potęg ukrywa się właśnie za setkami takich jednostek. Trochę erpegowo tu myślę: bretoński wieśniak, który niejedną ciężką zimę przeżył, zostawia żonę i czworo dzieci, by dołączyć do innych ochotników (każdy ze swoją własną, prostą historią) i walczyć przeciw złu. A po stronie zła też różne historie: nieszczęśliwy mutant, który z powodu rogów na głowie musiał dołączyć do podobnych sobie wyrzutków, rozpieszczony syn szlachcica, który poszedł do niewłaściwego burdelu, zarażeni nurglową zgnilizną weterani imperialnej armii...

A tu nagle mamy Wielkiego Mrocznego Demona na Innym Wielkim Mrocznym Demonie kontra Bardzo Praworządny Rycerz na Wyjątkowo Walecznym Gryfie - obaj tak legendarni, że aż nudni. Choć pewnie dla ludzi myślących bardziej "punktowo" (oddział za 500 punktów, każdy ludek taki sam) to właśnie jest nowa jakość, bo ten legendarny bohater ma swoją historię, a każdy z tych nudnych typków z oddziału 20 "podstawek" nie ma.

A już mniej subiektywnie: metalowych figurek właściwie już nie ma, finecast okazał się niewypałem, za zwykły plastik trzeba płacić krocie. Padła strona hobbystyczna - kiedyś strona GW roiła się od porad, tutoriali, jak zrobić coś samemu, a teraz masz gotowe makiety i płać, nie doradzimy ci, jak zrobić je samemu, bo tylko stracimy na tym kasę. Dobrą stroną jest multum farbek na różne okazje, base, layer, glaze, shade, technical itd. bo to ułatwia początkującym start w malowanie. Choć wiadomo, że też chodzi o kasę. Nie chodzi o to, by grali hobbyści, kolekcjonerzy, klimaciarze, chodzi o to, by grali ludzie, którzy mogą naraz wyłożyć dużo kasy na armię, a czy 2 lata później schowają ją na strych, to już nie jest istotne (czyli targetem są dzieci, wiek późna podstawówka). Zresztą chyba było już o tym w tym temacie.

Co do samego systemu, mechaniki itd. - znów kwestia czysto subiektywna. Ja nie lubię zmian co chwila, i to tak nierównomiernych (jedna armia co edycję dostaje podręcznik, inna czeka 2 edycje aż z nią coś zrobią). Pewnie są ludzie, którym to nie przeszkadza. Ja lubię pewną stałość, dla mnie nie oznacza ona braku rozwoju. Mówię tylko o ogólnych tendencjach, bo nie śledzę przecieków na temat zmian systemowych, tyle co "ludzie mówią". Ale ogólna tendencja w zmianach systemu + świata + figurek nie zachęca mnie do tego, by kupować nowe produkty GW i dlatego też wolałabym, żeby starych nie ruszali.

P.S. Jestem kobietą Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Vercy
Świadomy
Świadomy

Vercy

Offline

Joined: kwiet 23, 2011
Posts: 618
Location: Warshau
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Polityka GW
Posted: Sb lut 21, 2015 10:13 AM
Reply with quote

hyba chodzi o to, że figurki coraz gorsze a ceny coraz wyższe Very Happy


_________________
Mój blogasek, mało w nim o mordheim, ale miodu nie zabraknie Zapraszam:
Back to top
View user's profile
Apok
Śniący
Śniący

Apok

Offline

Joined: paźdź 10, 2014
Posts: 29
Location: Kędzierzyn - Koźle
Filia Opolska

Post Post subject: Re: Polityka GW
Posted: Pn lut 23, 2015 10:40 AM
Reply with quote

Witam,

Na wstępie chciałem przeprosić za pomylenie płci.
Natomiast ceny osiągają coraz wyższe progi co jest niezaprzeczalnym faktem, jednak mało która firma daje taką jakość i tyle tak zwanych bitsów, do personalizacji modeli.
Sam mam piękne staaaaare WD w których GW pokazuje jak zrobić Kamień stadny do Hord chaosu, albo straszne Drzewo wisielców. Nie mówiąc o pokazywaniu krok po kroku jak pomalować i jakimi technikami modele, piękne czasy Smile


_________________
Ground and Pound !
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Polityka GW
Posted: Pn lut 23, 2015 01:21 PM
Reply with quote

Akurat jakość jest standardowa a same sculpty są bardzo słabe (w większości słabe - obecnie jestem pozytywnie zaskoczony b. fajnymi figurkami harlequinów i chyba dokonam zakupu) w porównaniu do innych producentów (np wyrd games - Malifaux). Figurki nie są w skali, nie mają proporcji, są przeważnie nudne i bez wyrazu a pomysły na niektóre są niegodne komentarza (np. Nagash).
GW może sobie mówić, że ma najlepsze figurki do gier bitewnych i jest to stwierdzenie słuszne ale 10 - 20 lat temu. Nie teraz.

Jedyny plus to wyżej wspomniane bitsy (przypominam, że GW nie chce byśmy konwertowali) i chińskie odlewy.

Back to top
View user's profile
Apok
Śniący
Śniący

Apok

Offline

Joined: paźdź 10, 2014
Posts: 29
Location: Kędzierzyn - Koźle
Filia Opolska

Post Post subject: Re: Polityka GW
Posted: Pn lut 23, 2015 02:30 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
Akurat jakość jest standardowa a same sculpty są bardzo słabe (w większości słabe - obecnie jestem pozytywnie zaskoczony b. fajnymi figurkami harlequinów i chyba dokonam zakupu) w porównaniu do innych producentów (np wyrd games - Malifaux). Figurki nie są w skali, nie mają proporcji, są przeważnie nudne i bez wyrazu a pomysły na niektóre są niegodne komentarza (np. Nagash).
GW może sobie mówić, że ma najlepsze figurki do gier bitewnych i jest to stwierdzenie słuszne ale 10 - 20 lat temu. Nie teraz.

Jedyny plus to wyżej wspomniane bitsy (przypominam, że GW nie chce byśmy konwertowali) i chińskie odlewy.
O gustach się nie dyskutuje, ale w takim razie nie chciałbym poznać Twojej opinii o modelach spod bandery PP te są nudne i bez wyrazu dopiero:)
Malifaux to nie mój klimat zupełnie jeśli chodzi o modele, ale widać że jakościowo są wyczesane w kosmos, jednak to zdecydowanie mniejszka produkcja jak GW, podobnie AoW, mają wypasione modele, jednak to na razie bardziej manufaktura:)


_________________
Ground and Pound !
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Polityka GW
Posted: Pn lut 23, 2015 03:45 PM
Reply with quote

Apok wrote:

O gustach się nie dyskutuje, ale w takim razie nie chciałbym poznać Twojej opinii o modelach spod bandery PP te są nudne i bez wyrazu dopiero:)

Hehe to akurat trafiłeś Wink Od pewnego czasu wożę się z zamiarem prejścia na Warmachine i poweim tak: 50/50. Część modeli jest koślawa i baaardzo słaba (zwłszcza w departamecie units). Ale jak widzę np:

Albo:

To wydaje mi się, że GW ze swoimi prostymi wzorami robionymi na kompie może się cmoknąć. Spróbuj powiedzieć, że te nie mają wyrazu Razz Zwłaszcza jeżeli chodzi o twarze (ekspresja) - coś co GW dawno zaniechało.

Back to top
View user's profile
NoName
Przebudzony
Przebudzony

NoName

Offline

Joined: sierp 24, 2013
Posts: 162
Location: W-wa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Polityka GW
Posted: Sb marca 07, 2015 02:44 PM
Reply with quote

Kolejne ciekawostki o Warhammerze:
- Modular Terrain is Coming to WFB
– Similar in concept to the recent 40K interlinking modular terrain system, but Fantasy themed.
– To be released with WFB 9th (summer), or shortly thereafter.
– Designed to to support the skirmish game.
– Look for strong aesthetic and stylistic cues taken from pieces such at the current WFB Watchtower and Chapel


_________________
Bartek
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Polityka GW
Posted: Sb kwiet 04, 2015 08:47 AM
Reply with quote

Z bugmansbrewery

Quote::
Got some (hopefully) positive information regarding 9th edition.

This info come from a GW related source. What do they know, right? I am just repeating what I have heard.
So take this with a pinch of salt as usual. First off, possible release at the end of June/early July. Nothing new here.

Now, on how 9th edition will work. 9th edition won’t be one game as we know Warhammer now. There will be three
different playstyles. GW wants to add some of the elements that have made 40K so popular. Think kill-team, formations
and so forth. With the hope of fantasy becoming more popular. And the game will be played in three different time sets:
Pre-apocalypse, apocalypse and finally post-apocalypse.

The first part Post-apocalypse as in after The end times will be the skirmish part that we have heard of with round bases.
And with merged armies. This will be a small game. Think of it as a friendly start for anyone who has not played Warhammer
before. It will be fast (and easy) to play, cheaper because you need fewer miniatures (A couple of heroes, two five man units,
one monster and maybe some cavalry for example) and more dynamic. This will hopefully be a fun way to start, you don’t have
to spend loads of $$$ and paint a hundred miniatures.

The second part, Apocalypse will be The end times. Straight up with some 9th edition updates.

And lastly there will be the Warhammer we all know and love. Pre-apocalypse. This is the complicated game with lots of rules and
big armies. The rules won’t be 8th edition but close enough. You can call it a usual edition update.

This approach is for GW to broaden their customer circle. As it is now Warhammer is a hard game to just “dive into”. As mentioned
above it has loads of rules, is very expensive and requires lots and lots of miniatures. So the fresh start of Warhammer will be more
intro friendly. So this is GW’s attempt to make everyone happy. Because after all they don’t “want” to lose their current and very
loyal customers. May it be a painter or a gamer, or both!

And that is why the old Warhammer structure will live on as well. And your current armybooks will be more or less usable in 9th but
the new books will be with merged armies as I mentioned above. But how and when the books will be updated (or even IF there will
be updates) there was no mention of.

This is a smart move from GW (for once). Hopefully there will be many new players. And old veterans who already have armies will
likely get tempted to buy a small skirmish force with that cool looking faction you never started because you couldn’t afford/wanted
an entire army with. Win/win! And as mentioned in various threads yhe starter box will be (Super?)Humans VS Chaos(Khorne?)

Sounds very promising if true. As I said. Take with a pinch of salt.

Thank you for looking!

Back to top
View user's profile
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Polityka GW
Posted: Sb kwiet 04, 2015 08:58 AM
Reply with quote

M.T. wrote:
Z bugmansbrewery

Quote::
(...)
The first part Post-apocalypse as in after The end times will be the skirmish part that we have heard of with round bases.
And with merged armies. This will be a small game. Think of it as a friendly start for anyone who has not played Warhammer
before. It will be fast (and easy) to play, cheaper because you need fewer miniatures (A couple of heroes, two five man units,
one monster and maybe some cavalry for example) and more dynamic. This will hopefully be a fun way to start, you don’t have
to spend loads of $$$ and paint a hundred miniatures..(...)

Była kiedyś taka gra już, moment, jak ona się nazywała? Jakoś na M, chyba...


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Polityka GW
Posted: Sb kwiet 04, 2015 09:20 AM
Reply with quote

Główną siłą mordheim są zasady kampanii, a nie to, że jest skirmishem. Bo samych skirmishy jest sporo więcej i w większości zwyczajnie lepiej napisanych ( jeśli idzie o zasady ).


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Polityka GW
Posted: Sb kwiet 04, 2015 10:05 AM
Reply with quote

Jednocześnie główną wadą Mordheim są przestarzałe zasady i przegięcia. Jak gw sensownie podejdzie do zasad skarmisha, to rozwiniecie kampanijne można pobrać/modyfikować w oparciu o Mordheim.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kadzik
Świadomy
Świadomy

Kadzik

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 441
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Polityka GW
Posted: Sb kwiet 04, 2015 12:27 PM
Reply with quote

Grish wrote:
Jednocześnie główną wadą Mordheim są przestarzałe zasady i przegięcia. Jak gw sensownie podejdzie do zasad skarmisha, to rozwiniecie kampanijne można pobrać/modyfikować w oparciu o Mordheim.
Proszę, czym różni się obecny szkielet zasad WFB od tych z Morheim? Absolutnie niczym. To dalej są te same rzeczy, co 30 lat temu, tylko w nieco odmiennym sosie, ale mechanika pozostała bez większych zmian. Trzymając się analogi motoryzacyjnych: wymienią nadwozie, a silnik i układ jezdny pozostaną te same.

Z drugiej strony to, że wreszcie ruszyli coś ze światem bardzo mi się podoba. Z ciekawością przyglądam się temu, co z tego wyniknie, ale całkowicie straciłem wiarę w GW.


_________________
Let's start a war. Start a nuclear war. At the gay bar, gay bar, gay bar!
Wow!
At the gay bar!
Back to top
View user's profile
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Polityka GW
Posted: Sb kwiet 04, 2015 07:13 PM
Reply with quote

Wbrew pozorom kampania jest moim zdaniem najtrudniejszym tematem jeśli robimy skirmish. I nie jest wcale łatwo zaadaptować innych systemów do zasad kampanii.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Polityka GW
Posted: Sb kwiet 04, 2015 09:19 PM
Reply with quote

Kojarzę 2 inne skirmishe w których były tryby kampanijne ( tzn poza mord/gorkamorka/necro ) - Confrontation Rackhamu i Infinity z Corvus Belli. Confrontation miało w 2ed jakieś podstawy systemu kampanii - zdobywania expa i rozwijania postaci, ale nigdy tego nie zrobili porządnie, a od 3ed chyba w ogóle wyparowało. Infinity miało jedną kampanię narracyjną wydaną ( campaign paradiso jeszcze do 2 ed), ale jest specyficzna - na 4 graczy, ustalone scenariusze, taka bardziej fabularna/narracyjna, niż tłuczenie się po mieście jak w Mordheim.
Może jeszcze ktoś robił coś w tym stylu, ale nie kojarzę więcej. Jeśli idzie o kampanie to mimo wsio te starocie GW przodują ( zwłaszcza necro/gorka - tam imo poprawili to trochę w stosunku do mordki ). Ale jeśli idzie o same zasady gry... Wydana, już za czasów mojego liceum konfrontacja była o wiele ciekawsza od zasad wfb i pochodnych, choć też miała swoje bolączki ( nieśmiertelni alchemicy, czy losowa aktywacja jednostek Razz ). Infinity ( zwłaszcza 3ed ) po prostu miażdży mordheim zasadami rozgrywki. Reakcja modeli w turze przeciwnika, zasady stealth i hidden deployment, znacznie ciekawiej rozwiązany ruch i walka itp. Teraz wydali 3 ed, może przerobią kampanię pod nią, czy wydadzą nowe, ale wątpię żeby były na tym poziomie co te z gw.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Polityka GW
Posted: Pn kwiet 05, 2015 05:19 AM
Reply with quote

Quote::
( zwłaszcza necro/gorka - tam imo poprawili to trochę w stosunku do mordki ).
Ciekawe w jaki sposób poprawili zasady gier, które wyszły przed Mordheim Razz

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 11 12 13 14 15
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 39
_BBOT: 0
Razem: 39
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy