Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 25 26 27 ... 43 44 45
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Apok - Cz czerw 25, 2015 08:52 AM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn kwiet 19, 2015 01:21 PM
Reply with quote

W kolejnej edycji z dużym prawdopodobieństwem pojawi się zmiana w zasadzie działania zasady specjalnej Głód Krwi, która zostanie ograniczona do 'żywych' modeli które zostały WzA!.

Ponadto, prawdopodobnie będą jej także podlegać Wampiry.

Quote::
Głód krwi:
Niektóre stworzenia są uzależnione od zapachu krwi, która działa na nie narkotyzująco. Jeśli stwór w fazie walki wręcz Wyłączy z akcji! wrogi model który nie podlega zasadzie specjalnej NIEUMARŁY, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH oraz DEMON lub ZWIERZĘ i nie będzie związany walką z inną postacią, musi wykonać test CP. Jeżeli uda się zdać test, to wszystko jest w najlepszym porządku – stworzenie zachowuje się rozsądnie i porusza się w normalny sposób.
Jeżeli test zakończył się niepowodzeniem, to nie jest dobrze, a model momentalnie zapomina, co ma ze sobą zrobić. Stworzenie do końca tury zatrzymuje się przy Wyłączonym z akcji! przeciwniku i zaczyna delektować się zapachem krwi oraz upajać widokiem konającego wroga.
Powyższe zasady obowiązują aż do początku kolejnej tury tych stworzeń (lub tury drużyny jeśli do jakiejś należą), kiedy to w fazie rozpoczęcia tury przeprowadzą one ponowny test, by sprawdzić, czy przełamały GŁÓD KRWI. Efekty działania GŁODU KRWI zostaną zakończone automatycznie również w sytuacji, gdy stwór zostanie związany walką wręcz, albowiem instynkt walki przezwycięża GŁÓD KRWI.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 08:35 AM
Reply with quote

Da radę wprowadzić zapis doprecyzowujący kilka rzeczy ? Mianowicie:
- Model żeby przejść gdzieś musi zmieścić się cała podstawką ( nie wiem czy jest taki zapis ale nie umiem go znaleść )
- Model szarżujący należy dostawić do najbliższej możliwej krawędzi tak by stykał się jak największą częścią swojej podstawki

Wiem że to może i bezsensowne rzeczy ale by się przydało.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 08:49 AM
Reply with quote

Akurat te zapisy są bardzo wskazane, jak pokazała nasza gra z zeszłego piątku Wink


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 09:15 AM
Reply with quote

@Krnabrny
Co do ruchu to tak. Można wprowadzić zasadę że jeśli podstawka się nie mieści to jest to teren trudny lub bardzo trudny.

Natomiast w przypadku szarży model należy dostawić do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika ale można to zrobić krawędzią lub narożnikiem.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 09:45 AM
Reply with quote

Czyli dopóki zmieszcze podstawkę i styka sie ona z podstawką przeciwnika bez względu na "powierzchnię" styku, to moge szarżować?


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 10:03 AM
Reply with quote

Tak.

Najlepszym przykładem jest szarża na trzy modele na takich samych podstawkach. Dwa z nich stykają się narożnikami.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 10:25 AM
Reply with quote

Czy postać oszołomiona moze korzystać z umiejęntości ? (np z uniku ?)

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 10:50 AM
Reply with quote

Tak. Podobnie jak może korzystać z ochrony pancerza.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 11:27 AM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
@Krnabrny
Co do ruchu to tak. Można wprowadzić zasadę że jeśli podstawka się nie mieści to jest to teren trudny lub bardzo trudny.

Natomiast w przypadku szarży model należy dostawić do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika ale można to zrobić krawędzią lub narożnikiem.

Chodzi o to że jak jest miejsce żeby dostawiać jak największe czesci podstawki do siebie. Przykład 1 model szarżuje na 1 model. Może doszarżować całą krawędzią a dostawiony jest tyko rogiem. Chodziło by o to żeby coś takigo wyeliminować.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 11:54 AM
Reply with quote

Coś takiego?

Quote::
Model szarżujący wykonując ruch szarży powinien pokonać dystans dzielący go od przeciwnika po najkrótszej możliwej drodze i zakończyć ruch szarży dostawieniem własnej krawędzi podstawki do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika. Jeżeli dostawienie do najbliższej krawędzi jest niemożliwe, na przykład model przeciwnika pozostaje związany walką wręcz z innym modelem, należy dostawić model do kolejnej krawędzi, o ile pozwala na to zasięg szarży.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 12:36 PM
Reply with quote

Krnąbrnemu chodzi chyba o to, czy podstawie tego co pisaleś wczesniej, moge sie dostawic tylko kantem podstawki, aby zostawic miejsce na inne ewentualne modele, ktore bym chcial, zeby zaszarżowaly.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 01:36 PM
Reply with quote

To może tak:
Quote::
Dostawianie walczących:
Kiedy szarżujący model wejdzie w kontakt z wrogiem, to znaczy krawędź lub narożnik podstawki szarżującego modelu zetknie się z krawędzią lub narożnikiem podstawki przeciwnika, to szarżujący zostaje do niego automatycznie dostawiony tak, by krawędzie podstawek walczących modeli zetknęły się możliwie dużą powierzchnią krawędzi. Ten dodatkowy ruch dostawienia się do walki wykonuje się za darmo.
Jeżeli ruch dostawienia się nie jest możliwy, czy to z powodu przeszkadzającej w tym makiety, innych modeli, czy też z innej przyczyny, dopuszcza się również (bądź tylko) takie przestawienie modeli, by podstawki postaci stykały się możliwie dużą powierzchnią krawędzi lub narożnikami.

Choć i tak najlepiej porobić zdjęcia.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 08:17 PM
Reply with quote

IMO warto jeszcze doprecyzować, czy strona szarżująca MOŻE zdecydować, aby po szarży jej podstawka stykała się tylko narożnikiem z podstawką przeciwnika (nawet jeśli w tym momencie może dostawić się krawędzią), aby móc dostawić w następnym ruchu kolejną podstawkę szarżującą.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt kwiet 21, 2015 08:20 PM
Reply with quote

Pierwszy dostawia się podstawką do podstawki, kolejne modele szarżujące do boków lub narożników zależnie od tego na co pozwala zasięg szarży. Ruchy szarżujących wykonuje się zgodnie z kolejnością deklaracji szarż.

Myślę, że łatwiej to będzie na diagramach pokazać.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Śr kwiet 22, 2015 09:33 AM
Reply with quote

Yep, diagramy i screeny to good idea ;]

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 25 26 27 ... 43 44 45
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 19315 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 4626 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 45820 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 149773 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 202036 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: AreMas
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 459

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 20
_BBOT: 1
Razem: 21
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy