Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 49 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lip 21, 2015 07:19 PM
Reply with quote

Skoro model skacze nad innym modelem, to przeskakiwany model nie przeszkadza mu w niczym - czyli nie może przejąć szarży.

Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lip 21, 2015 08:04 PM
Reply with quote

Niby tak ale ja pierwsze co pomyślałem to że skoro można przejmować szarżę modelem stojącym w odległości 2 cali od linii szarży to model wykonujący skok aby uniknąć przejęcia musiałby go rozpocząć i zakończyć co najmniej 2 cale od modelu, który jest przeszkodą i przeskoczyć 2 cale nad nim.
Co jest złego w moim rozumieniu tego tematu?

Back to top
View user's profile
Kadzik
Świadomy
Świadomy

Kadzik

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 441
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr lip 22, 2015 08:21 PM
Reply with quote

Bo to gra jest?


_________________
Let's start a war. Start a nuclear war. At the gay bar, gay bar, gay bar!
Wow!
At the gay bar!
Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz lip 23, 2015 04:48 PM
Reply with quote

No to jest dla mnie oczywiste Smile
Ale właśnie dlatego że to jest gra to pytam żeby nie mieć wątpliwości jakimi zasadami się w niej kierować. Ja w podręczniku nie znalazłem niczego co wskazywałoby na to że tego typu szarży nie można przejąć dlatego zdziwiła mnie taka interpretacja. No ale skoro tak gra większość ( lub wszyscy Smile ) to rozumiem i nie będę drążył tego tematu.

Back to top
View user's profile
Kadzik
Świadomy
Świadomy

Kadzik

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 441
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt lip 24, 2015 08:47 AM
Reply with quote

Mordheim nie jest systemem doskonałym (żaden nie jest) i sporo w nim luk (jak w każdym).

Generalnie w zasadach nie ma czegoś takiego jak przejmowanie szarży. Napisane jest, że model nie może szarżować jeśli przebiegłby w 2" od przeciwnika, bo ryzykowałby przejęcie szarży. Jak widzisz, nasza interpretacja różni się znacznie od podręcznikowej, ale "tak grało się od zawsze" i tak już zostało Smile
Moim zdaniem możliwe jest wykonanie leap'a nad modelem przeciwnika, choćby z tego powodu, że o tym w opisie zasady wspomnieli. W innym wypadku faktycznie można zastanawiać się, czy można skoro wchodzi się w te 2" od wrogiego modelu. Autorzy napisali, że można przeskoczyć, więc traktuj, że można Smile


_________________
Let's start a war. Start a nuclear war. At the gay bar, gay bar, gay bar!
Wow!
At the gay bar!
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt lip 24, 2015 08:58 AM
Reply with quote

Kadzik wrote:
Generalnie w zasadach nie ma czegoś takiego jak przejmowanie szarży. Napisane jest, że model nie może szarżować jeśli przebiegłby w 2" od przeciwnika, bo ryzykowałby przejęcie szarży.
E, że co? Jak byk w erracie i living rulebook jest:
Quote::
If an unengaged (ie, not in hand-to-hand combat) enemy model lies within 2" of the charge route, that model may choose to intercept charger if he whishes(...)
Jak dla mnie powinien móc przejmować taką szarżę, w końcu stojąc te 2" od linii szarży też w niczym nie przeszkadza. Ale w tych zasadach jest ogólnie tyle nieścisłości, że jakąś interpretację ogólną trzeba przyjąć Wink


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
Kadzik
Świadomy
Świadomy

Kadzik

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 441
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt lip 24, 2015 12:10 PM
Reply with quote

W oryginalnym podręczniku było, że nie może szarżować jeśli w 2" od linii szarży znajduje się przeciwnik. Nie było przejmowania szarży, tylko właśnie brak możliwości szarży, bo przeciwnik mógłby ją przejąć.
Zapomniałem, że w Erracie to zmienili.


_________________
Let's start a war. Start a nuclear war. At the gay bar, gay bar, gay bar!
Wow!
At the gay bar!
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt lip 24, 2015 01:25 PM
Reply with quote

A fakt, źle pomyślałem - w końcu celem leapa jest przeskakiwanie modelu, więc bez sensu by było, gdyby przeskakiwany mógł przejąć szarżę. Można by się kłócić że jeśli cel szarży znajduje się w zasięgu tych 2" od przeskakiwanego to mimo wszystko może przejąć, ale to już niepotrzebne komplikowanie sprawy ( i osłabianie skilla w sumie ).


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt lip 24, 2015 06:02 PM
Reply with quote

Dzięki wszystkim za wyjaśnienie sprawy Smile

Kadzik wrote:
Mordheim nie jest systemem doskonałym (żaden nie jest) i sporo w nim luk (jak w każdym).
Zdaję sobie z tego sprawę od dawna ale po około 20 latach grania w fabularnego Warhammera nie widzę alternatywy dla Mordheim mimo jego wad. Ten świat ma świetny klimat Smile
Na szczęście gramy w niewielkim gronie bliskich znajomych i najważniejsza jest dobra zabawa więc jak mamy wątpliwości to po swojemu ustalamy co i jak. Jednak tam gdzie to możliwe wolimy stosować oficjalną interpretację zasad stąd moje czasem dziwne pytania.

A teraz moje kolejne pytanie z gatunku dziwnych.
Czy można się "wspinać" w poziomie. Na przykład od okna do okna lub przejść po ścianie nad dziurą w podłodze?

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt lip 24, 2015 06:49 PM
Reply with quote

uxellimus wrote:
A teraz moje kolejne pytanie z gatunku dziwnych.
Czy można się "wspinać" w poziomie. Na przykład od okna do okna lub przejść po ścianie nad dziurą w podłodze?
już kiedyś mieliśmy dyskusję o tym Wink M.T. twierdził, że tak, Catachanfrog, że nie, ja bym to traktował indywidualnie w zależności od makiety/sytuacji.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lip 27, 2015 03:07 PM
Reply with quote

Usiadłęm do rozpisania bany Kislevu i znalazłem ciakawa rzecz - cena kapitana raz wynosi 60 gc innym razem 80. To samo z misiem 125 lub 145 gc. Która wersja jest prawidłowa? Jeśli te wyższe to niestety jest to bardzo nedzna banda(zlozylem 9 slabo zbrojonych postaci + mis). Za te 40 gc można kupic dodatkowego wojownika lub dozbroić pozostałych i być moze cos ugrac.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lip 27, 2015 03:37 PM
Reply with quote

Kapitan - 60gc
Misiek - 125gc

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt sierp 04, 2015 09:45 PM
Reply with quote

Cat O' nine tails piratów - ma zapis special rules jak steel whips u siostrzyczek ( 4" zasięgu itd ), ale nie ma wprost zasady whipcrack, która została zmieniona w erracie. Rozumiem, że mimo wszystko traktujemy go tak jak baty siostrzyczek?


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr sierp 05, 2015 04:53 AM
Reply with quote

Jestem za tym, żeby go traktować tak jak bat sióstr (ale nadal daje przeciwnikowi +1 Armour save)

Back to top
View user's profile
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt sierp 21, 2015 09:19 AM
Reply with quote

Pewnie było to setki razy ale i tak zapytam.

Jak rozwiązywać przechodzenie przez drzwi dużych jednostek jak troll - jeśli w budynku mam wystarczająco miejsca aby taka figurkę umieścić - zakładamy, że ów troll jakoś się przeciśnie czy jest jest za duży na drzwi to nie wejdzie do budynku i kropka.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
<
1 2 3 ... 49 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 29
_BBOT: 0
Razem: 29
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Szukaj
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy