Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 35 36 37 ... 43 44 45
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Apok - Cz czerw 25, 2015 08:52 AM
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Cz sierp 06, 2015 09:17 PM
Reply with quote

A jak będzie chciał założyć nową?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Cz sierp 06, 2015 09:20 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
A jak będzie chciał założyć nową?
No to tak samo, wciąż przysługuje mu od 1 do 5 rzutów, bo tyle maksymalnie może liczyć grupa stronników. Tyle, że zakładając nową, nie będzie mógł uzupełnić już istniejącej.
Z tym, że jak napisałem wcześniej, początkujący dowódca miałby tylko 1 pulę rzutu/ów dla 1 grupy stronników. Później mógłby zdobyć możliwość zwiększenia tej ilości.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Torin
Przebudzony
Przebudzony

Torin

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 304
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn sierp 09, 2015 07:46 AM
Reply with quote

Hej, pomysł dobry, ale nie ograniczałbym tego do tylko jednej grupy stronników, chyba lepiej i wygodniej było by ustalić ilogść rzutów dla dowódcy który w dowolny sposób mógłby je podzielić wedle swojego uznania.
Sam pomysł sprawi że trzeba będzie szanować modele;-)


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn sierp 09, 2015 08:34 AM
Reply with quote

Jedna grupa to podstawa. W miarę zdobywania Punktów Kampanii dowódca zdobywały kolejne rzuty.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn sierp 09, 2015 10:03 AM
Reply with quote

Patent fajny, tylko nie wiem czemu miałby służyć. Torin sugeruje, że szanowaniu modeli.

Modele to siano i doświadczenie - szanuje się je tak, czy siak. Są nieliczne jednostki, których się nie szanuje - zombiasy, tańsze zwierzaki, gobasy. Ale właśnie ich fajność polega na tym, że nie trzeba ich szanować. Gobasy czy niewolnicy mają nawet specjalne zasady, które sprawiają że warto ich poświęcać.
Wprowadzenie takich zasad zmieniłoby trochę sposób gry.
- Na umarlakach wymusi odejście od fali zombie. To skuteczna taktyka, a umarlaki i tak jakoś przesadnie mocne nie są.
- Po dupie dostaną też ludzie i skaveny. I znowu umarlaki - ogólnie te bandy ze sporym limitem modeli. Liczebość jest ich siłą - ale zwykle ich stronnicy są słabsi, a co za tym idzie - śmiertelni. Chociaż zatem rozwiązanie to, na pozór, promuje te bandy (bo ich jednostki mają lepszą dostępność), to i tak może się zdarzyć, że kilka walk z rzędu nie będziesz w stanie uzupełnić grupy.
- Nie podoba mi się też ograniczenie do jednej grupy stronników, zwłaszcza że od 0.75 opłaca się mieć włócznie i mega opłaca się współpraca zwykłych piechurów z pikinierami. To ogromna zmiana na plus (wielkie propsy), więc szkoda byłoby teraz te możliwości taktyczne przycinać.
- Po dupie dostają też te bandy, gdzie kapitan czaruje (co samo w sobie jest już karą:P) - bo albo rozwijasz kapitana jako maga, albo jako poszukiwacza rekruta.
- Jeżeli ograniczyć to tak, ze możesz uzupełniać tylko 1 grupę, to to mocno zaszkodzi różnorodności band - bo będzie się dokupowało tylko te najbardziej opłacalne jednostki. Kto będzie Ci się wygłupiał z zelotami jak trzeba uzupełniać flagusów? A własnie różnorodność jest jedną z najważniejszych przewag Warheim.

Ja bym zrobił tak:
- Modele stronników faktycznie mają dostępność.
- Chcesz zarekrutować np. miecznika - rzucasz na dostępność. Udało się - fajnie, zrekrutowałeś go. Jeśli chcesz zrekrutować drugiego miecznika - znowu rzucasz na dostępność. Jeśli jednak w którymś momencie rzut na dostępność nie wyjdzie, to znaczy że na rynku nie ma już mieczników. Oczywiście, zawsze można w tej sytuacji sprawdzić, czy nie ma na rynku pikinierów, kuszników, albo zwykłych wojowników. Krótko mówiąc - możesz rekrutować stronników danego rodzaju aż do pierwszego spartolonego rzutu na dostępność.
- Ale wtedy odszedłbym od losowania dostępnego doświadczenia stronników - bo gra robi się trochę rules heavy i bez sensu regulować jedną kwestię dwiema zasadami. Bez kitu - sekwencja po potyczce robi się u nas diabelnie długa.

Moje rozwiązanie nie ogranicza aż tak liczebnego rozwoju bandy (bo kogoś w końcu zrekrutować się uda), ale zmuszać będzie do walki w różnych konfiguracjach (bo zawaliłeś test na szukanie zabójcy trolli i kupiłeś rajtara) i dzięki temu na stół trafią jednostki, które normalnie pojawiały się nieczęsto. I trzeba będzie kombinować z tym, co się ma Razz

Aha - apropos grup stronników. Rekrutuję Tzangory. Trzech.
U nich trzeba losować mutacje. Losuję jedną na trzech? Czy każdy ma inną i przez to każdy tworzy osobną grupę? Czy może też każdy ma inną mutację, ale dalej są w jednej grupie i awanse łapią takie same?
I czy jak uzupełniam taką grupę to automatycznie każdy nowy dostaje tą samą mutację?
(BTW. i jak takich uzupełniać zakładając, że wejdą Twoje proponowane zmiany?)

PS. Ogólnie testuję teraz 0.75 i jestem pod mega wrażeniem. Reguły włóczni i korbaczy naprawdę wiele zmieniają w taktyce gry, przycięte limity modeli najsilniejszych band wpływają na balans i do tego jeszcze ogrom pracy w dziedzinie magii - super!

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn sierp 09, 2015 10:23 AM
Reply with quote

Pierwsze mutacje losujesz po wystawieniu modeli na stół, więc wszystko zależy od tego jak są rozpisane. Jeżeli każdy zwierzoczłek tworzy osobną grupę stronników to każdemu losu jesz osobną mutację. Jeśli modele tworzą jedną grupę to rzucasz raz.

W sumie dostępność modeli można upodobnić do przedmiotów. Czyli na dostępność dla bohaterów może rzucić tylko dowódca, a dla każdej grupy stronników mogą rzucać bohaterowie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn sierp 10, 2015 02:47 PM
Reply with quote

Czyli rozumiem, że większego sprzeciwu przeciwko dostępności dla modeli nie ma, pozostaje tylko kwestia dopracowania zasad?


To mam jeszcze jedną propozycję, którą ukradłem chłopakom dyskutującym nad HR do SDK gier Mordheim.

Co szanowne państwo-draństwo myśli o podniesieniu o +1 współczynnika Żw dla wszystkich dowódców bez zmian w koszcie ZK?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Pn sierp 10, 2015 08:49 PM
Reply with quote

[quote="quidamcorvus"]Czyli rozumiem, że większego sprzeciwu przeciwko dostępności dla modeli nie ma, pozostaje tylko kwestia dopracowania zasad?


Z mojej strony nie Smile

Co do dowódców... kurcze, nie wiem - lubiłem to, ze to tacy sami kolesie jak inni, tylko minimalnie lepsi. Trzeba było myśleć i chronić chłopaków - a nie rzucać ich na solo. Dla mnie to było takie warhammerowe - niby jesteś lepszy, ale nie fisiuj bo jedna luta pod oko i pozamiatane.

W Warheim fajne jest to, ze jak model ma więcej żw to od razu widać, ze to straszny koń z którym lepiej nie zadzierać - wiesz - opętani, ogry, wymiot chaosu...
Chociaż czekaj... własnie stwierdziłem, że nie wiem chcę się drapać z wampirami z 3 żw na dzień dobry. Już teraz są ciężcy Razz A tu taki von Carstein włazi. Albo jeszcze gorzej - Krwawy Smok. No daj spokój - koleżka będzie samodzielnie składał każdą bandę Razz

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt sierp 11, 2015 06:01 AM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
(...)

Co szanowne państwo-draństwo myśli o podniesieniu o +1 współczynnika Żw dla wszystkich dowódców bez zmian w koszcie ZK?

Nie sądzę, aby to był dobry pomysł. Lepszy i "bardziej klimatyczny" jest system od-zera-do-bohatera.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt sierp 11, 2015 06:09 AM
Reply with quote

Jestem na nie.
Notabene od razu przyszły mi na myśl nieumarli podobnie jak koledze drachu.

Co do dostępności jak dopracujesz zasady to się wypowiem aczkolwiek jestem sceptycznie nastawiony.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt sierp 11, 2015 07:45 AM
Reply with quote

Ok. Czyli Wampir z 3 Żw nie wzbudza entuzjazmu Wink

A macie jakieś uwagi do erraty?

No i czekam na pomysły na Postacie Dramatu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Apok
Śniący
Śniący

Apok

Offline

Joined: paźdź 10, 2014
Posts: 29
Location: Kędzierzyn - Koźle
Filia Opolska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt sierp 11, 2015 12:45 PM
Reply with quote

Witam,

Ja mam, czy dodanie punktu Żw do opętanego bez powiększenia jego kosztu do dobry pomysł? Niby dostał Tempy i inne atuty monstrualnej piechoty, jednak myślę że lekka zwyżka by nie zaszkodziła.

Pozdrawiam,


_________________
Ground and Pound !
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt sierp 11, 2015 01:19 PM
Reply with quote

QC - ogólnie errata na plus, są jednak dwie sprawy, które mi mocno nie leżą.

Ogólnie nie przypadł mi do gustu nowy Opętany - zupełnie. Gdyby nie komentarz Apoka pewnie bym nie zauważył, ale zauważyłem.

Już pal diabli to, że muszę robić nowy model (bo dotychczasowy mam na 25x25) Wink .
Już pal diabli, że nie wiem jak ogromny miałby być, żeby na tej 40x40 nie wyglądał głupio.
Już pal diabli, że do dotychczasowgo fluffu pasuje on średnio - bo to nie były 3,5 metrowe bydlaki. A fluff kultyści mieli fajny.
Już pal diabli, że za Chiny nie wiem jak to złożyć, żeby to jakoś wyglądało.
Już pal diabli, że jakbym chciał mieć coś co taktycznie na stole działa jak ogr chaosu, to wziąłbym ogra chaosu, którego jako kultysta i tak mam na liście. Mam też trolla, który w walce też robi to samo. I chyba smoczego ogra. Kolejny duży byku z byczą szarżą i wiadrem Żw.

Ale pomyśl co robi bohater z byczą szarżą, 3 żw i jeszcze mutacjami. Nawet przy przeciętnych mutacjach początkujący opętany mógłby składać samodzielnie większość innych band. Przy mocnych - strach pomyśleć. Przy sklonowaniu - nawet nie warto wystawiać własnych modeli.
Chyba nikt nie narzekał, że kultyści są za słabi?
A ja się martwiłem wampirem z 3 żw. Wampir miał 1 atak i nie miał byczej szarży.

Opętany w dotychczasowej odsłonie był fajny. Czy ktoś narzekał, że jest za słaby/za mocny? Był świetnie zbilansowany. I jedyny w swoim rodzaju. Teraz to takie samo wielkie bydle jak każde inne wielkie bydle. Na zasadach każdego innego wielkiego bydlęcia.
Po co szkodzić różnorodności własnej gry?

Druga rzecz to furia - w dotychczasowej odsłonie działała fajnie. W obecnej - widzę więcej turlania i też nie bardzo wiem po co.

QC - zarówno furia jak i opętany działały świetnie w dotychczasowej wersji. IMO bez sensu zmieniać coś, co świetnie działa tylko dla samej zmiany.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt sierp 11, 2015 01:58 PM
Reply with quote

Więcej rzucania przy furii? Nie rozumiem. Celem zmiany jest wprowadzenie nieprzewidywalności tej zasady.

Co do opętanego to gramy z tymi zasadami od dłuższego czasu. Tempy i duży cel to spory minus dla tego modelu, który zdobywa dużo doświadczenia. Dodatkowo model zwiększa prestiż o +20 i utrzymanie więcej kosztuje. Można do niego zawsze strzelać i łatwiej go trafić. Bycza szarża to często straszak, szczególnie jeśli uda się przejąć szarże.
Zmiana tak naprawdę wprowadza więcej minusów niż plusów.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.75
Posted: Wt sierp 11, 2015 03:08 PM
Reply with quote

Czekaj - z furią - dostajesz te ataki oprócz dodatkowego ataku istniejącego to dej pory, czy zamiast niego. Bo jeśli oprócz - to więcej rzucania, bo będzie więcej ataków Razz
No i to kolejna reguła o której trzeba pamiętać. Ty piszesz Warheim i nie sądzę, by na świecie ktoś ogarniał jego reguły lepiej niż Ty Smile Ale ja po potyczce zawsze odkrywam, że o czymś zapomniałem.

Co do opętanego.
Prestiż aż tak nie robi. Tempy - powiem szczerze - nie powinien być aż tak bolesny. Bo taki bohater będzie zabijał więcej i aż tak stratny nie będzie. Utrzymanie - jestem kultystą, modeli mam mało, na najemników góry siana nie kosztuję, policzenie 1 modelu za 2 to nic strasznego.
Mimo zwiększonych kosztów i tak nie miałem lipy z sianem grając kultystami.

Co do byczej szarży - dużo grałem ogrem chaosu (w zasadzie po zmianach opętanego to naprawdę podobne jednostki) i wierz mi, rzucałem ludźmi po ścianach. A Opętany to taki ogr, tylko lepszy.

Tzn jasne, zrobisz jak uznasz, ale o ile furię jeszcze łyknę, to opętanego shałsruluję Wink

Back to top
View user's profile Visit poster's website
<
1 2 3 ... 35 36 37 ... 43 44 45
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 59581 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9793 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 120092 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 02:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 370651 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 357923 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 42
_BBOT: 0
Razem: 42
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy