Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy






























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Home Rules [Mordheim] › Dark Elves
Dark Elves
... czyli wszystko dla ludzi z nadwyżką potencjału twórczego i skłonnością do grafomanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

1 2 3 4 5 6 7
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Wt wrz 01, 2015 10:22 PM
Reply with quote

Uszanowanie!

[edit]
Udostępniam w pierwszym poście najnowsze wersje zasad bandy w celu ułatwienia poznawania moich przemyśleń:
Druchii 0.3
Druchii 0.4
Druchii 0.5
Druchii 0.6
Druchii 0.7
Druchii 0.8
Druchii 0.9
Druchii 1.0
Druchii 1.1
[/edit]


Pragnę poruszyć temat hr'ów do bandy mrocznych elfów. Jak to już zauważył jeden z użytkowników forum, wspomniałem ten temat już w połowie sierpnia, lecz nie mogłem go rozwinąć ze względu na fakt przebywania z harcerzami w lesie, gdzie uzyskanie dostępu do internetu było dość trudne.

Ze względu na istnienie głosów twierdzących, że banda jest za mocna postaram się poddać pod rozwagę gremium graczy kilka zmian ją osłabiających.

Uważam, że istotą tej rasy/bandy są jej wysokie umiejętności zarówno walki wręcz jak i strzelania oraz wysokie morale i mobilność i tych aspektów nie chcę zmieniać.

W kwestii mechaniki proponuję wprowadzić wszystkie lub jedynie niektóre zmiany z poniższych:

1. Zmniejszenie wytrzymałości wszystkich elfów w tej bandzie do 2.
2. Obniżenie inicjatywy bohaterów do 5, a stronników do 4 lub wszystkim do poziomu 5.
3. Jasny zakaz używania naraz smoczego płaszcza i lekkiej zbroi.
4. Wprowadzić zasadę nakazującą przerzucenie pierwszego rezultatu "Lad's got talent" w bandzie.

Po zastosowaniu tego typu zmian o charakterze ujemnym proponuję jedną o dodatnim wpływie na siłę bandy - wprowadzeniu do listy broni dostępnej dla elfów zwykłej kuszy.

Oprócz tego można zmienić układ bohaterów i stronników bandy tak aby bardziej przypominał grupę korsarzy mogącą się pojawić w starym świecie - Kapitan zamiast Szlachcica, usunięcie Beast Mastera i/lub czarodziejki, dodanie zabójcy.

Tego typu drastyczne zmiany mogły by być korzystne, niemniej wtedy skala ingerowania w oryginalne zasady byłaby znaczna.


Last edited by Przybywoj on Pn paźdź 11, 2015 10:31 PM; edited 10 time in total
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Wt wrz 01, 2015 10:46 PM
Reply with quote

Prawdę mówiąc sądziłem, że chodzi o Shadow elfy, a tu jeszcze gorzej - ich sado-macho kuzynki Razz
Zmniejszenie T do 2 może być krokiem za daleko, stworzysz bandę na granicy grywalności. Raczej kombinuj z cenami.
Jakaś próba zbalansowania dark elfów była:
mordheimer.com/warband...ruchii.htm
mają nawet to rozwiązanie z przerzutem lads got talent.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Śr wrz 02, 2015 09:05 AM
Reply with quote

Jak dla mnie problem z elfami jest taki, że są lepsze od każdego we wszystkim (nie licząc potworków w stylu possessd itd):
a) Inicjatywa min 5 - wszystkie testy I failują tylko na 6, zawsze atakują pierwsze, wykrywają ukrywających się baaaardzo łatwo (zwłaszcza z tą głupią zasadą specjalną). Generalnie I5 w mordheim to rzadkość, z oficjalnych rzeczy startowo I5 mają chyba 4figurki (2 skaveny, wampir, elf ranger i imperial assassin). Tutaj I5 to minimum na CAŁEJ warbandzie. Więc: nie, nie nie.

b) bazowe WS/BS 4 (lub nawet 5) co jest po prostu śmieszne

c) cholernie wysoki LD

d) cena - corsair - 35, swordsman - 35. Korsarz ma +1M, +1WS, +1BS, +3I, +1LD.

e) movement 5

Elfy ogólnie mi zupełnie nie leżą bo to nie jest warbanda do Mordhim tylko do Lustrii. To jest inny setting, tam są inne bandy i inny heh "balans" sił. Tak jak mówiłem wcześniej, nie mieszamy raczej takich rzeczy. To zupełnie tak jakby wziąć motocykl na zawody kolarskie.
Możemy zrobić Lustrię jako kolejną kampanię (tak, właśnie tak) i tam elfy mogą być, ba, sam nawet nimi zagram.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pt wrz 04, 2015 12:46 PM
Reply with quote

Warbanda w wersji Druchii zarzucona przez Bartka mogłaby być.

Wprowadziłbym jednak modyfikacje:
- usunąć z listy henchmenów: witch elves.
- slavehounds: stupidity
- usunąć z listy sprzętu: draich i zmienić na: two handed weapon
- usunąć z listy skills: survival of the fittest

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Pt wrz 04, 2015 11:28 PM
Reply with quote

Na podstawie danych przesłanych przez Bartka parę postów niżej, tych podesłanych mi przez Kubę (Oto one) oraz podręcznika do Warheim postanowiłem trochę pogrzebać w zasadach i stworzyć coś własnego.

Tutaj można je zobaczyć. Zasady ekwipunku specjalnego oraz specjalnych zdolności przyjmuję takie jakie znajdują się w pliku podesłanym mi przez Kubę, z tą różnicą, że nie powinno tam być zdolności "Uraithen Master" oraz "Survival of the fittest"

Chciałbym zaznaczyć, że jest to dopiero pierwsza wersja - z wieloma zmianami i pomysłami można się zapewne nie zgodzić i zapewne dość łatwo przekonać mnie do zmiany zdania po wskazaniu i uargumentowaniu co jest bez sensu.

Mam też wrażenie, że banda ciągle jest zbyt silna, choć osłabiłem ją znacznie pod względem finansowym. Dodałem zasady specjalne zmniejszające efektywny przychód po bitwie, zwiększyłem cenę wynajęcia poszczególnych członków bandy oraz ograniczyłem liczbę bohaterów możliwych do wzięcia do czterech.

Zmianami na korzyść bandy jest zapewne wprowadzenie nowego rodzaju henchmana (pewnie jest za tani), zezwolenie beastmasterowi na branie zdolności siłowych, wprowadzenie kuszy i lekkiej kuszy do dostępnego dla członków bandy ekwipunku.

Liczę na konstruktywną krytykę. Proszę podejść do sprawy tak jakbyśmy dyskutowali na temat dopuszczenia tej bandy do turnieju. Cieszyłbym się gdyby udało się odbyć gry testowe jeszcze przed nową kampanią tak aby banda była względnie zbalansowana i dopuszczona do rozgrywek.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Sb wrz 05, 2015 12:00 PM
Reply with quote

Chyba nawet za bardzo ją osłabiłeś finansowo. Przy 4 drogich bohaterach, drogich henchamanach, zwiększonych kosztach utrzymania, dodatkowe zwiększenie cen to już za dużo - będzie Ci cholernie ciężko to rozwinąć.
Obniżyłbym też cenę slavehoundów - mają staty zwykłych psów + są ograniczone obecnością bohatera, 25 gc to dużo


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Sb wrz 05, 2015 01:22 PM
Reply with quote

Po raz kolejny przerobiłem te warbandy i trochę się zagalopowałem. To wszystko rzeczywiście jest bardzo mocne.

Ale oto co uważam.
Profile:
- Inicjatywa 5 to moim zdaniem max.
- Khainite warriors to po prostu tańsi korsarze bez strzelania, moim zdaniem do usunięcia.

- dodatek kusz i łuków (lekkich kusz) to już trochę zbyt pięknie Przybwoj Smile Rozumiem idee ale nie rozszerzałbym sprzętu o dodatkowe - nie muszą mieć wachlarza sprzętu na każdą okazję i po każdej cenie. U np. dwarfów, WH czy skavenów lista strzelania też jest niezwykle ograniczona - WH mają np. tylko kusze (liczę bronie 10"+ zasięgu), dwarfy mają kusze i handguny, a skaveny mają tylko proce. Każda warbanda ma jakieś ograniczenie. Tym bardziej, że nawet w Batlu jedyną strzelawką (pomijając balisty i hand bowy później) był repeater crossbow - sprawdziłem we wszystkich army bookach Smile

- Ten skill z dark venomami jako zasada specjalna to już za mocne. Efektwnie robi mu S4 w cc + w połączeniu ze sprzętem i wysokimi statami robi z niego zbyt efektywną maszynkę do mielenia na bardzo wczesnym poziomie. Ten poisoner mógłby po prostu być skillem TYLKO dla assassina.

- Jestem wciąż za usunięciem tego draicha - raczej niezbyt podoba mi się sytuacja gdzie elfy mają "always strike first" na great weaponie. Always - bo nawet z I5 raczej bardzo rzadkie będą przypadki gdy będzie się rzucać na inicjatywę kto uderza pierwszy.
Pomijając, że nawet z punktu widzenia fuzja bckgr+zasady jest bez sensu - równie dobrze ludzie mogą mieć flammberga, czyli greatsword który daje specjalne zasady. pomijając, że draich nigdy nie miał specjalnych zasad np. w batlu).

- Bartek looknij zasadę "pack work" u tych houndów. Wystarczy, że jeden po prostu widzi cel by reszta (bestmaster + drugi hound) mogła szarżować na niego niezależnie od LOS. Zasada jest dosyć gięta i widzę już potencjalne komplikacje.

Generalnie jestem raczej za cold one houndami z Lustrii (inny profil, stupidity, fear i scally skin). Do tego to trochę mija się z celem robienie super-elitarnej bandy z psami za 15gc do routowania/zbierania strzał.

- Widzę, że w Druchii ktoś grzebał w magii DE i obniżył doombolt z difficulty 9 na 8 co mi się bardzo nie podoba. Tak samo deathspasm (wręcz prostacko potężne) - zmienić na spell of doom z nekromancji.

- Ta zasada "Strangers" rzeczywiście za mocno klepie - nie dałbyś rady w eksploracji chcąc kupować jakieś rare. Myślę, że liczba wyrdów -1 już wystarczy. No i oczywiście coś w stylu: Contempt - (dowolny text bckgr opisujący szowinizm, rasizm i pogardę elfów dla całej reszty ras) nie mogą brać najemników.

- Zmiana nazwy zasady "elegant fighting style" na "Disdain" Wink

Z mojej strony to wszystko - te elfy to chyba jednak trudny temat. Wciąż zerkam na bandę mercenaries i myślę sobie: "ech" Smile Mimo wszystko można przetestować, przynajmniej zobaczymy jak to działa.

Ale i tak Przybwoj Twoje kombinowanie mi się podoba Smile

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Sb wrz 05, 2015 01:50 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
- Bartek looknij zasadę "pack work" u tych houndów. Wystarczy, że jeden po prostu widzi cel by reszta (bestmaster + drugi hound) mogła szarżować na niego niezależnie od LOS. Zasada jest dosyć gięta i widzę już potencjalne komplikacje.
średnio, przy I5 testy inicjatywy i tak nie bolą, to jedynie zwiększa zasięg takiej szarży z tych 4". A jeśli wystawienie ich jest uzależnione od beastmastera to jedno serious injuries potencjalnie eliminuje 4 modele, względnie drogie modele.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Sb wrz 05, 2015 02:21 PM
Reply with quote

I5 robisz jak nie chcesz zaszarżować kogoś kto jest 4" od ludzika a nie na pełen zasięg szarży.
A to nie jest "jedynie" zwłaszcza, że walisz LOS I nie musisz rzucać kostką. czyli 12" u psów szarżujących zza winkla na model 12" którego nie widzą. No thanks. Acha, tym bardziej, że zasada nie mówi, że wszyscy mają szarżować na jeden model.

A co do injuries to nie orbi to na mnie wrażenia prawdę mówiąc bo Kislev przy injuries Bear Tamera nie wystawi niedźwiedzia za 150gc, który poza tym ma stupidity.

Do tego drugi punkt pt.
Quote::
Do tego to trochę mija się z celem robienie super-elitarnej bandy z psami za 15gc do routowania/zbierania strzał.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Sb wrz 05, 2015 02:28 PM
Reply with quote

Niedźwiedź ma też S5, T5, W2, fear, chroni tamera przed częścią serious injuries, a na stupidity jest odporny w zasięgu 6" od tamera Razz

Jak dla mnie - zlikwidować tą zasadę pack work i obniżyć cenę. Ew. faktycznie wstawić te cold one, choć kurde dinozaury w Mordheim to jakoś dziwnie wygląda Razz


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Sb wrz 05, 2015 02:32 PM
Reply with quote

Bartek dinozaury to mały problem - rozmawiamy przecież o elfach Razz Razz Razz

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Sb wrz 05, 2015 02:52 PM
Reply with quote

Kolczaste elfy, na dinozaurach, w towarzystwie czarodziejki w slave Leia bikini, yeap, mrok Razz

Jakiegoś względnie taniego henchmana powinni mieć, nawet dwarfy przecież mają beardlingi. Zwłaszcza, że jeśli obniżyć zarabianie przez to Pride of Druchii, to przy 4 bohaterach jest spora szansa, że nie będą mieli nawet na odkupienie strat.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Sb wrz 05, 2015 03:21 PM
Reply with quote

Ale właśnie o to chodzi. To ma być elita z drogimi kolesiami którzy mają wysokie staty i właśnie dlatego są drodzy a nie elita którą możesz se dopchać henchami za 15-20-25 gc. W każdej bandzie jak polecą Ci słabo kostki/nie ma co rzucać masz problem z dokupieniem henchmena - wiesz zresztą bo grałeś dwarfami. Koszty jednostek i bohaterów (jeżeli porównać te dwie bandy) na niekorzyść dwarfów zdecydowanie.

Z tym zarabianiem bym nie przesadzał bo -1 wyrd to jest 5-10 gc mniej. To jest i tak niedużo.

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Sb wrz 05, 2015 04:41 PM
Reply with quote

Zgadzam się z większością/wszystkimi uwagami Kuby na temat osłabiania elfów. Przygotuję wersję drugą. Pochylę się w niej nad czarami - niespecjalnie do nich zaglądałem do tej pory. Dzięki za mocny odzew.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Sb wrz 05, 2015 05:34 PM
Reply with quote

To ja czekam - to co zrobiłeś do tej pory podoba mi się (mimo adnotacji) i zdecydowanie wygląda lepiej niż oryginał i to Druchii jeżeli chodzi o balans "w Mordheim".

Back to top
View user's profile

1 2 3 4 5 6 7
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Recenzje... [Dark Art Studios] Rozpakuj pudełko...
...czyli co kryje się wewnątrz. Minirecenzje modeli.
9 quidamcorvus 819 [Dark Art Studios] Roz...
 Pn lip 24, 2016 02:49 PM 
Krnabrny View latest post
No new posts Galeria - Figurki Ludzki skrytobójca z Dark Elf Assassin
zabieg a'la Michael Jackson
4 Ramzeseba 974 Ludzki skrytobójca z ...
 Wt czerw 10, 2014 09:00 PM 
Ramzeseba View latest post
No new posts Warsztat Konwersja DE Dark Riders 9 Bysior 3324 Konwersja DE Dark Ride...
 Pt czerw 22, 2012 07:57 AM 
Pepe View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 161
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy