Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy





























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt sierp 21, 2015 09:36 AM
Reply with quote

Moim zdaniem nie może.jeżeli jest za duży by się zmieścić przez drzwi.inaczej ten cały teren nie ma sensu Smile

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt sierp 21, 2015 12:29 PM
Reply with quote

Zgadzam się Smile

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt wrz 11, 2015 09:52 PM
Reply with quote

Wiem, że było, ale nie mogę znaleźć.

Mutacja Great Claw u Possessedów.

?

a) daje dodatkowy atak Possessedowi, czyli świeży opętany z ta mutacją ma łącznie 3 ataki, w tym 1 z +1 do S?

tę opcję zdaje się popierać sformułowanie będące wyraźnie częścią zasad sensu stricte:

"gains an extra attack with a +1 Strength bonus".

CZY RACZEJ

b) nie daje dodatkowego ataku, a jedynie bonus +1 do S w jednym z dwóch startowych ataków?

tę opcję mozna "logicznie" wysnuć z fluffowego zdania wstępnego: "one of the mutant's arms ends in a great, crab-like claw"...

?

jeżeli b, to za 50 gc kompletnie się nie opłaca, jeżeli a, to opłaca się jak najbardziej




ja byłbym za interpretacją również (a) dlatego, że:

- zwykły, standardowy ludek z jedną bronią ma 1 atak

zwykły ludek kiedy używa dodatkowej broni w drugiej ręce zyskuje ekstra atak

- possessed to niezwykły ludek i dlatego ma startowo 2 ataki mimo, ze nie używa broni

- great claw jest jakby wyjątkiem od reguły, że possessed nie może używać broni - jest to jednak jakby broń, która mu wyrosła na końcu ręki, zatem powinna dawać ekstra atak podobnie jak dodatkowa broń u zwykłego ludka

za która interpretacją jesteście?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz wrz 17, 2015 05:11 AM
Reply with quote

Opcja A

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Cz wrz 17, 2015 08:59 AM
Reply with quote

M.T. wrote:
Opcja A

Ok, dzięki Michał.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 01, 2015 05:29 PM
Reply with quote

Pytanie: wiadomo, że "you may never reroll a reroll" ale czy skill Treasure Hunter na 2 bohaterach pozwala zmodyfikować kostkę eksploracji o +2/-2 ???

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz paźdź 01, 2015 07:20 PM
Reply with quote

Według mnie tak.

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 222
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lut 22, 2016 06:06 PM
Reply with quote

Taka sytuacja:

Mutant z black blood wlaczy z przeciwnikiem. Atakuje jako pierwszy, nie zadaje zadnych obrazeń. Przeciwnik ma 3 ataki, deklaruje wszystkie 3 w mutanta. Trafia kazdym z nich. I teraz pytanie - czy po zadaniu 1-szej rany sprawdzamy efekt black blood? Jesli tak i przeciwnik zostaje wyeliminowany w wyniku dzialnai tej mutacji to nie rozpatrujemy juz efektu pozostałych 2 ran?
Czy za tak wyeliminowanego przeciwnika mutanad dostaje PD?

I jeszcze jedno pytanie odnosnie bohatera sprzedanego na arene w wyniku rzutu na tabele po walce. Zdaje mi sie, ze gdzies to czytalem ale nie mam pewnosci. Czy jesli taki bohater przegrywa walke z gadiatorem to sprawdza sie w jakis sposob czy przezyl?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lut 22, 2016 08:00 PM
Reply with quote

1. Tak, sprawdzamy efekt Black Blood - w tym wypadku 3 razy. Ale przeciwnik już trafił i zranił 3 razy, więc nawet jeśli zginie, to mutant i tak dostaje 3 rany. Mutant dostaje PD, jeżeli przeciwnik zostanie wyeliminowany dzięki Black Blood.
2. Rzuca się ponownie na tabelę Serious Injuries. Niezależnie od wyniku bohater traci broń i zbroję, którą posiada.

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 222
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lut 22, 2016 09:06 PM
Reply with quote

Dzieki Michal. Czyli po takim ponownym rzucie heros znów może być sprzedany na arene bez broni?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lut 23, 2016 11:30 AM
Reply with quote

Tak Twisted Evil

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lut 23, 2016 02:16 PM
Reply with quote

Heros po przegranej na arenie traci cały ekwipunek.W Mordheim ekwipunek to nie to samo co broń, w innych miejscach jest to wyraźnie rozgraniczone - np stronnicy mogą używać broni, nie mogą używać ekwipunku.
A zatem heros po przegranej na arenie zgodnie z wordingiem zasad powinien zachować broń i zbroję, a stracić jedynie ekwipunek (rabbit foot, lina, lucky charm itp.).

Znaczy dokładnie odwrotnie :-) Traci broń i zbroję, nie traci ekwipunku :-)

M.T. wrote:
Tak Twisted Evil

Nie.

Kruczek z areną jest taki, że po przegranej na arenie wszystkie rzuty na poważne rany inne niż śmierć lub rana powinny być przerzucane. Kto się uważnie wczyta w oryginalne brzmienie zasad ten się doczyta ;-) Podpowiedź - "ie" ;-)

A to sprawdziłem i nie skreślam, bo się zgadza :-)

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 222
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr lut 24, 2016 04:53 PM
Reply with quote

Myszor, napisz jak jest bez pokretnych wywodow bo nic z tego nie rozumiem.

Co tarci a co mu zostaje? Moim zdaniem powinien wyjsc goly po przegranej walce.
Jak jest z tym przerzucaniem? Jak wylosuje calkowicie wyleczony to chyba nie przerzucam?

Im wiecej gram w Mordheima tym bardziej zakrecony sie wydaje. Nie moge uwierzy, ze wypuszczono takiego bubla na rynek Razz

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr lut 24, 2016 04:57 PM
Reply with quote

Po przegranej na arenie bohater traci broń i zbroję. O ekwipunku nie ma ani słowa.

Poza tym rzut na serious injury po takiej przegranej musi zawierać się między 11 a 35. Inne wyniki trzeba przerzucać. Takie jest tłumaczenie sformułowania "whether he is dead or wounded (ie roll 11-35)"

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 222
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr lut 24, 2016 07:12 PM
Reply with quote

Krotko mowiac - po przegranej na arenie nie ma bata, zeby wrocic w pełni zdrowym.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 160
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy