Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Home Rules [Mordheim] › Dark Elves
Dark Elves
... czyli wszystko dla ludzi z nadwyżką potencjału twórczego i skłonnością do grafomanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 4 5 6 7
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Pn wrz 06, 2015 06:15 PM
Reply with quote

Zgodnie z zapowiedzią publikuję nową wersję zasad. Druchii 0.2

Wziąłem pod uwagę większość uwag, oraz znowu pozwoliłem swojemu mózgowi poszaleć i dodałem parę rzeczy. Są to między innymi:
1. Rapier w ekwipunku
2. Zdolność Cieni do strzelania podwójnie z kuszy powtarzalnej z mniejszym modyfikatorem.
3. Możliwość zarobku dla elfów poprzez sprzedawanie do niewoli przeciwników. ( Ten pomysł dość mocno mi się podoba, ponieważ zachęca do agresywnej gry i wyłączania z akcji modeli przeciwnika - styl gry, który wg mnie pasuje do Mrocznych Elfów)

Poproszę po raz kolejny o uwagi.

Zdrówko!

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pn wrz 06, 2015 10:32 PM
Reply with quote

Jak dla mnie:
combat na czarodziejce to trochę przesada Razz
To seeker też lekkie przegięcie, szczególnie, że min 2 bohaterów ma też academics skills. Pomiędzy wyrdstone hunter, seeker i króliczymi łapkami masz spore możliwości manipulowania eksploracją.

Zmiana zdolności assassina jak dla mnie na +. Niby z tymi poisonami ma efektywną siłę 4, do tego throwing knifes, więc combo z knife figher i eagle eyes. Ale to kosztem 3 skilli, a i tak wypada słabiej niż skaven assassin adept.

1) rapier - ogólnie nie jest jakiś super mocny, ale z 5WS u noble'a, a 4 u reszty, z reguły trafiasz na 3+, poprawka na 4+ itd. Z łatwym dostęp do poisona zwiększającego siłę do 4, negującym ten jego +1 Armor save i ułatwiającym ranienie. Wychodzi trochę mocne combo Razz Szczególnie mając u wszystkich dostęp do speed skilli z lighting refleks, gdzie w większości wypadków będziesz bić pierwszy tak, czy siak.
2) skill cieni - dla mnie ujdzie, efektywnie zwiększasz cenę henchmana do 60gc i blokujesz mu ruch jeśli chce z tego skorzystać. Chociaż linia 5-6 shade może zaboleć Wink Szczególnie jeśli dostaną rozwinięcie BS.
3) Niby obniżyłeś potencjalny zarobek za niewolnika, średnio 3d6 wychodzi 10-11gc + to, co ze sprzedaży ekwipunku. I zostawiłeś te zwiększone ceny przedmiotów w zasadzie Strangers. Na początku pewnie będziesz na minusie, póki bandy nie są uzbrojone na bogato ( no chyba, że jakiś marienburg na wypasie trafisz Razz ). Nie wiem, nie mam siły tego liczyć.

czarów jakoś za specjalnie nie przeglądałem.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pn wrz 07, 2015 09:43 AM
Reply with quote

To co wspominał Bartek:
- Nie wiem czemu nagle u czarodziejki znalazły się combt skills w liście Smile Deathspasm ciągle do przeróbki - ten czar w swoim brzmieniu po prostu jest za mocny. A do tego usunąłeś opcję, że przed konock downem nie broni skill jump up. Czemu?
- Rapier dla mnie zupełnie wypada (od kiedy elfy mają rapiery btw). Rapier JEST bardzo mocny i nie widzę powodu dla którego elfy miałyby go mieć. Tym bardziej, że to unikalny ekwipunek dla marienburga/reiklandu.
- Skill ze strzelaniem - dlaczego/po co?
- Slavers odpada - znów, dlaczego? Tym bardziej, że w wypadku bohaterów 11-15 to JEST dead a robienie z tego "tak naprawdę nie jest martwy tylko elfy go złapały" nie leży mi zupełnie. Z henchmenami tak samo. Po prostu usuń "Strangers".
- Dlaczego wrzuciłeś seekera i Excellent Sight?

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Pn wrz 07, 2015 10:37 AM
Reply with quote

1. Combat to chyba pozostałość po jakiejś mojej rozkminie, o której chwilowo nie pamiętam - usunę, nie upieram się.

2. W zaklęciach nie grzebałem - przyjąłem wersję z TC. Co do Deathspasm'u, w mojej opinii jest to najgorszy czar z listy w związku z jego bardzo dużą trudnością. Jak dla mnie to można go nawet na coś zamienić, tyle że wtedy lista czarów będzie według mnie lepsza.

3. Rapier wpadł mi do głowy w trakcie oglądania figurek oraz przeglądania podręczników do battla. Zauważyłem, że biała broń elfów jest smukła, a przez to musi być lekka. Właśnie te bronie nazwalibyśmy rapierami lub szablami, a nie mieczami. Poza tym wydawało mi się, że ów sprzęt się marnuje nieużywany.

4. Skill ze strzelaniem po to aby można było wycisnąć coś z tych cieni uzbrojonych w powtarzalną kuszę, która moim zdaniem jest słaba ze względu na swój stosunek cena/jakość. Chodzi tu głównie o niewielki zasięg i moc pocisku.

5. Pozostawienie zasady "Strangers" i wprowadzenie "Slavers" jest próbą stworzenia bandy "zbalansowanej skrajnie". Pragnę aby granie mrocznymi elfami nie wybaczało błędów - przegrywanie bandą o wysokich umiejętnościach i jeszcze większym ego, powinno mocno boleć. Tak będzie gdy Elfy będą przegrywały - nie skorzystają wtedy z zasady "Slavers", a w kwestii dokupowania straconego ekwipunku dokopie im jeszcze "Strangers". To dlatego nie specjalnie chcę wyrzucić tej ostatniej zdolności.

6. Seekera wrzuciłem pod wpływem listy "Druchii" - tam była zasada specjalna dająca im dodatkowego wyrdstone'a tak jak krasnoludom. Oprócz tego wydaje mi się, że standardem jest 5 specjali do wyboru, dla band, które mają do nich dostęp, więc starałem się coś wymyślić.

7. Excellent sight wrzuciłem znacznie osłabiony, po to aby zasygnalizować, że elfy naprawdę mają lepsze zmysły. To bardziej zdolność pod klimat, więc też mogę usunąć. Niemniej nie wiem czy zauważyliście, że w moim jej opisie zwiększa zasięg wykrywania jedynie o 1".

8. Może w "Slavers" zablokować możliwość odsprzedania więźnia z powrotem do bandy macierzystej? Wtedy patrząc pod względem mechaniki, więzień i tak będzie "martwy".

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pn wrz 07, 2015 11:28 AM
Reply with quote

2. Death spasm pozwala Ci ściągnąć (lub uwalić na KD, Stunned czyli potem dobić) dowolny model - niezależnie ile ma ran czy wytrzymałości. Nie jest słaby - jest przegięty. Do tego dif. 10 wygląda głupio na początku - sorceresska może 1)kupić familiara, który pozawala na przerzuty 2)wziąć skilla który pozwala na przerzuty 3)wziąc skilla który jednorazowo na bitwę pozwala na rzucenie czaru z dodaniem +2 4)obniżyć dif. skilla przez awans. Jestem za zmianą tego czaru tak jak stoi u Undead -
Quote::
Choose one enemy model within 12". The model must immediately roll equal to or less than his
Strength on a D6 or the dead emerging from the earth will rend him with supernatural power. If
he fails, you may roll on the Injury table to see what happens to the unfortunate warrior.
Dif. 9
3. Jestem przeciwko rapierowi. Tak jak wpsomniałem to jest jedyna broń specjalna Marienburga i Reiklandu - i jest używana często. Zresztą zobaczysz.
7. Excellent sight (tak, zauważyłem że 1) nie jest im potrzebny. I5 pozawala im wykrywać modele i tak na większym dystansie niż wszyscy. (przeciw)
6. W oryginale banda nie miała dostępu do seekera - jeden wyrdstone to nie to samo co modyfikacja jednej kostki o +/- 1. Tym bardziej, że na tak wysokim LD elfy mogą sobie pozwolić na Tarot Cards - item, który po zdaniu testu LD pozwala właśnie na modyfikację kostki o +/- 1. (przeciw tym bardziej, że nie będzie Ci się to nawet opłacać)
5/8. Moim zdaniem te dwie zasady specjalne niekoniecznie są potrzebne ALE jeżeli chcesz mogą być. Zastrzeżenie to: a) ciągle podtrzymuję, że wynik 11-15 u bohaterów to śmierć (nomen omen) i naprawdę nie wydaje mi się ok, by elfy go sprzedawały. b)kwestia sprzętu, jeżeli zasada ta miałaby obowiązywać jestem przeciwko temu by elfy dostawały sprzęt po martwym kolesiu. Do tego nie radzę pisać zasady, że złapanego bohatera nie możesz przehandlować z warbandą do której należy. Możesz zrobić na tym więcej pieniędzy a nie sądzę by elfy były takie głupie, żeby sprzedawać slaveów do Naggaroth (z Mordheim Smile )w skupie po dumpingowych cenach zawsze.
(więc za, jeżeli bohaterów zostawi się w spokoju i nie będzie przejmowania sprzętu).
4. Przybwoj tak jak mówiłem, niektóre bandy mają ograniczenia - tutaj jest to dostęp do jednej broni strzeleckiej. Elfy w tej wersji i tak wypadają lepiej pod kątem specjalizacji henchmenów niż inne warbandy. Masz korsarzy z WS4 do walki wręcz i masz Shadeów do strzelnia z BS4. W chyba wszystkich warbandach (poza reiklandem) nie masz wyspecjalizowanych strzelców - generalnie modele z listą sprzętu dla "strzelców" mają taki sam profil co reszta (czyli np. BS3). Repeater crossbow i tak pozwala na oddanie 2 strzałów w systemie "coś za coś" - albo jeden bardziej precyzyjny albo 2 z ujemnymi modyfiktorami. 24" to nie jest mało - to jest średnio. Poza kuszą i handgunem żadna broń strzelecka o zasięgu wyższym niż 12" nie ma S4. Do tego w opisie z jednej strony masz, że shades to "young and inexperienced scouts" z drugiej BS4 i zasadę ze słowem "mastery" Smile
ALE
Możemy spróbować, zobaczymy jak będzie. (więc za)

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Pn wrz 07, 2015 01:20 PM
Reply with quote

1. Zmienię Deathspasm.
2. Wywalę Rapier.
3. Wywalę Excellent sight.
4. Zamiast seeker'a wymyślę inną zdolność.
5. Jeszcze nie wiem co począć ze Slavers/Strangers - mam zagwozdkę, ponieważ trafiają do mnie wasze argumenty.
6. Argumentacja dotycząca shadów też do mnie trafia. Chcę jednak zrobić tak aby korsarze nie byli jedynym właściwym wyborem.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pn wrz 07, 2015 01:55 PM
Reply with quote

4. Seeker moim zdaniem (jednak, sorry) może być. Jeżeli już to nawet ten crossbow mster mógłby być.
5. Moim zdaniem urżnij obie. Graj po prostu jak dark elf Smile Jak kogoś złapiesz sprzedawaj! Ja (próbowałem) tak grać WH, że gdy złapałem jakiegoś chaos-undead-nie człowieka szedł na stos (czyli był sprzedawany bo nie ma opcji "iścia na stos").
6. Nie no, możemy zostawić tę opcję na Shade'ach - po prostu zobaczymy co się stanie.

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Pn wrz 07, 2015 06:56 PM
Reply with quote

Niniejszym publikuję wersję trzecią mojego dłubania.
Druchii 0.3

Zamieniłem Deathspasm wedle sugestii, oprócz tego, że zmieniłem test siły na test inicjatywy.

Zamiast Seeker'a dałem inną zdolność.

Nadałem zasadzie "Slavers" trochę inne brzmienie.

Wygląda na to, że banda jest już na końcu początkowej podbudowy teoretycznej - teraz trzeba będzie ją sprawdzić na stole.

Rzeczy, które mogą jeszcze nie pasować - będą pierwsze do zmiany w razie potrzeby:
1. Walenie zasad "SS" - "Slavers" i "Strangers"
2. Odebranie Shade'om zdolności "Uraithen Masters"
3. Dobór piątej zdolności specjalnej "Seeker", "Blessing of Khaine" lub może coś jeszcze innego.

Proszę o wskazanie jeszcze rzeczy, które potencjalnie mogą nie działać lub o wyrażenie swojej aprobaty na temat zasad oraz błogosławieństwo na przejście do testów w ogniu.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pn wrz 07, 2015 09:35 PM
Reply with quote

Poza Slavers banda ma moje oficjalne błogosławieństwo.
(fury of khaine jest z deka słabe - zmień np na może przerzucić wszystkie ataki gdy szarżuje)

wywal te dwie rzeczy Smile Strangers - Slavers. Jeżeli chodzi o Strangers to w Mordheimie rzeczy kupują Orki, Skaveny, Beastmeny i inne wynalazki. Z tej ekipy dark elfy wypadają jak wymarzony klient miesiąca.
Z kolei jeżeli chodzi o slavers to teraz jest jeszcze gorzej Smile Bartek Ci pewnie wszystko ładnie wyłoży bo ja się ostatnio gubię w słowach zwłszcza jak pisze z tel.

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Cz wrz 17, 2015 11:11 PM
Reply with quote

Pod wpływem przemyśleń poczynionych pod wpływem dwóch spotkań w SDQ i nie tylko, postanowiłem troszkę jeszcze podłubać w elfach.

Niniejszym publikuję efekty owych działań. W celu ułatwienia śledzenia procesu twórczego różnice względem poprzedniej wersji zaznaczyłem kolorem czerwonym.

Ponownie proszę o opinie i konstruktywną krytykę.


Last edited by Przybywoj on Pt wrz 18, 2015 10:14 AM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pt wrz 18, 2015 06:59 AM
Reply with quote

Link nie działa.

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Pt wrz 18, 2015 10:14 AM
Reply with quote

Powinno już śmigać. Dziękuję, za zwrócenie uwagi.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pt wrz 18, 2015 10:51 AM
Reply with quote

Ok, przejrzę i dam znać.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pt wrz 18, 2015 11:07 AM
Reply with quote

Shade's - scouts. Wiem, że nawiązujesz do zasady z batla ale w Mordheim to działa inaczej niż w WH. Tutaj dodatkowy ruch daje Ci np. możliwość:
- przestawienia modeli tak by nie były na linii strzału (jeżeli sa niestandardowe strefy rozstawiania)
- przybliżenie się do objectivów (np wyrdstone, budynki i inne) przed rozpoczęciem bitwy
itd.
Więc nie jestem za.

Skill Slaver - zdecydowanie odpada. Nie wiem czy nie pisałem o tym wcześniej ale ingerencja w/modyfikowanie przeżywajek przeciwnika (lub własnych) jest po prostu poza dyskusją Smile
Jeżeli już proponuję by za każdego przeciwnika który został zabity po walce z DE (czyli henczmeni 1-2, bohaterowie 11-15): henchmen - D6 gc, bohater 2D6gc czy coś w tym stylu.

Wyrzuć to strangers Smile Naprawdę, nie jest konieczne (wręcz przeciwnie).

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Sb wrz 19, 2015 07:16 AM
Reply with quote

+1 Smile

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 4 5 6 7
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Recenzje... [Dark Art Studios] Rozpakuj pudełko...
...czyli co kryje się wewnątrz. Minirecenzje modeli.
9 quidamcorvus 6667 [Dark Art Studios] Roz...
 Pn lip 24, 2016 02:49 PM 
Krnabrny View latest post
No new posts Galeria - Figurki Ludzki skrytobójca z Dark Elf Assassin
zabieg a'la Michael Jackson
4 Ramzeseba 4349 Ludzki skrytobójca z ...
 Wt czerw 10, 2014 09:00 PM 
Ramzeseba View latest post
No new posts Warsztat Konwersja DE Dark Riders 9 Bysior 9654 Konwersja DE Dark Ride...
 Pt czerw 22, 2012 07:57 AM 
Pepe View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy