Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
[Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

1 2
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Pn wrz 20, 2015 08:02 PM
Reply with quote

Mam do szanownego państwa-draństwa propozycję czy może raczej pytanie.

Jakiś czas temu Sister_of_Mercy otrzymała od swoich współgraczy, który czytają między innymi blog Maniexite (który zapewne ich zainspirował) propozycję zmiany mechaniki wykonywania testów trafienia i zranienia z rzutów K6 na 2K6.

Podobno taka zmiana przyspiesza nieco rozgrywkę, ponieważ udane rzuty wypadają znacznie częściej przy jednoczesnym zmniejszeniu częstotliwości wypadania zranień krytycznych.

Poniżej znajduje tabela rzutów na trafienie i zranienie przystosowana do rzutów 2K6.

W przypadku ewentualnej zmiany, zranienie krytyczne i dodatkowe Ataki z furii miałyby miejsce przy wyniku 10+. Pozostałe modyfikatory do trafień i zranień wynikające z umiejętności i zasad specjalnych pozostałyby bez zmian.

Co o tym sądzicie?



_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Wt wrz 22, 2015 08:26 AM
Reply with quote

Poprawiłem tabele trafienia i zranienia.



Poniżej zamieściłem też wybrane zasady, które uległyby modyfikacji:

-Zranienie krytyczne:
Jeżeli w rzucie na zranienie wypadną dwie niemodyfikowane 6 to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.
Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez tak cherlawe stworzenie!
Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę walki wręcz, a więc jeżeli postać posiada kilka ATAKÓW to jedynie dwie pierwsze niemodyfikowane 6 w rzucie 2K6 na zranienie będą traktowane jako zranienie krytyczne.


- Furia:
Ponadto modele podlegające zasadzie specjalnej FURIA otrzymują dodatkowy +1 ATAK za każdy dublet, który w fazie walki wręcz wypadł w udanym rzucie na trafienie oraz mają prawo do przerzutu wszystkich nieudanych rzutów na trafienie czasie szarży.


- Korbacz, itp.:
Ponadto, korbacz to oręż równie niebezpieczny dla wrogów jak i użytkownika. Jeśli w nieudanym rzucie na trafienie korbaczem wypadnie dublet, to oznacza, że korbacz uderzył także w użytkownika oręża, zadając mu jedno automatyczne trafienie.


-Zawodny:
Tego rodzaju oręż często się zacina lub psuje. Jeśli w czasie nieudanego rzutu na trafienie wypadło dublet, użycie broni kończy się NIEWYPAŁEM!. Należy wykonać rzut K6 a wynik odczytać z TABELI NIEWYPAŁU! BRONI PROCHOWEJ.


-Gniew Mannana!, itp.:
Pan Mórz sprzyja swym wybrańcom. Bohater zadaje zranienie krytyczne jeżeli w udanym rzucie na zranienie wypadnie dublet.


Z kolei STĄD możecie pobrać nową wersję WiP podręcznika, do której wprowadziłem testowo powyższe zmiany. Jeśli macie chwilę czasu, to zerknijcie do podręcznika, być może znajdziecie jeszcze fragmenty które przeoczyłem, a które wymagałyby korekty.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Torin
Przebudzony
Przebudzony

Torin

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 304
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Wt wrz 22, 2015 09:39 AM
Reply with quote

Zmiana dość spora, a trafienia z broni dystansowej? Chyba najlepiej będzie kilka razy zagrać na tych tabelkach i potem się wypowiedzieć. Może być trochę ciężko się przestawić, ale jeśli to przyspieszy grę i nie rozbije rozgrywki to będzie zmiana dobra.


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Wt wrz 22, 2015 09:52 AM
Reply with quote

Torin wrote:
Zmiana dość spora, a trafienia z broni dystansowej? Chyba najlepiej będzie kilka razy zagrać na tych tabelkach i potem się wypowiedzieć. Może być trochę ciężko się przestawić, ale jeśli to przyspieszy grę i nie rozbije rozgrywki to będzie zmiana dobra.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Wt wrz 22, 2015 11:10 AM
Reply with quote

Tak sobie siedzę i liczę.
Rozwiązanie trochę spowalnia wykonywanie testów (ale tylko trochę), ale skraca walki – bo częściej wchodzą hity, a rzadziej automatyczne porażki.

Musimy być świadomi, że to rozwiązanie premiuje jedne bandy, a inne karze. Zyskują szybkie bandy nastawione na walkę wręcz – skaveni, zwierzoludzie, tym podobni. Takie którym wzrośnie szansa na „pozamiatanie” pierwszą szarżą. Nie jakoś drastycznie, ale odczuwalnie.

Bandy defensywne tracą – bo mają mniejszą szansę na przetrwanie pierwszej szarży. Kraśki na ten przykład dostają po swych włochatych zadkach. Niektóre warianty kultystów, czy umarlaków również. Tracą też najemne ostrza przeznaczone do robienia sztucznego tłoku w przejściach Razz

Ale – zmienia się też balans sprzętu. Tracą pancerze – bo częściej wchodzą hity i zranienia, więc w końcu i tak coś się przebije. Tracą dwuraki, bo spada szansa na to, ze dożyjesz ich użycia Razz
Zyskuje „uderza jako pierwszy”.

Wiecie – w praktyce uzyskamy grę bardzo podobną do Warheim. Tylko z krótszymi walkami, częściej rozstrzyganymi pierwszymi atakami w szarży. Z mniejszym znaczeniem pancerzy. I ze strike firstem jako najważniejszą cechą broni. I za słabszym balansem istniejących band. Ale już istnieje taka gra – nazywa się Mordheim.

Grałem w Mordheim, było ekstra, ale wolę Warheim Wink

PS. Za to podałeś tutaj bardzo fajny pomysł na Furię – przerzut w szarży + dodatkowe ataki na 6. Fajna – nie jest tak mocna jak „dodatkowy atak zawsze”, ale nie tak słaba jak w poprzedniej wersji (tylko dodatkowy atak na 6).

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Wt wrz 22, 2015 04:14 PM
Reply with quote

Szczerze powiedziawszy mnie się podobało tak jak było.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Wt wrz 22, 2015 04:17 PM
Reply with quote

Ja mam prośbę. Zagrajcie pare potyczek i dajcie znać.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Wt wrz 22, 2015 09:19 PM
Reply with quote

Widzisz, tylko by sprawdzić jak to wpłynie na balans to nie musiałbym rozegrać paru potyczek, ale kilkadziesiąt - różnymi bandami na różnym poziomie rozwoju w różne scenariusze. A i tak wracamy do pytania - w sumie czemu zmieniać? Przecież ja bardzo lubię ten szkielet zasad z Mordki. Przecież ja uwielbiam to jak działa Warheim 0,75 Smile

Ale może inaczej, bo spróbuję pomyśleć o tym raz jeszcze, ze świeżą głową - co obiecujesz sobie po tej zmianie? Jakich efektów się spodziewasz?

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Śr wrz 23, 2015 05:29 AM
Reply with quote

Zastosowanie rzutu 2k6 daje większą przewidywalność testów. Przy mechanice k6 często dobrze przygotowana szarża niweczona była festiwalem 1 lub samotny goblin powala przeciwników częstymi krytykami - bo niektórym graczom 6 sprzyjają Wink


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Śr wrz 23, 2015 06:14 AM
Reply with quote

No tak, masz rację, z tej strony nie spojrzałem - na pewno skrajne wyniki będą rzadsze, a gra stanie się przez to przewidywalniejsza. Jak będę miał chwilę to sprawdzę to Wink

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Radzik
Przebudzony
Przebudzony

Radzik

Offline

Joined: czerw 17, 2014
Posts: 276
Location: Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Śr wrz 23, 2015 07:37 AM
Reply with quote

W takim przypadku umiejętności takie jak tancerz czy celny cios stają się 2 razy mniej atrakcyjne. Chyba, żeby zamiast o 1 modyfikowały test o 2.

Back to top
View user's profile
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Śr wrz 23, 2015 07:45 AM
Reply with quote

Testujemy kilka rozwiązań:

- Bez zmian. Wbrew pozorom umiejetnosci dalej są przydatne i mają wpływ na rzuty.

- Umiejętności typu celny cios zmodyfikowaliśmy na rzut 3k6 i odrzucenie najniższego wyniku. Bardzo duży wpływ na mechanikę.

- Zwiekszenie modyfikatorów o +/-2.

@Drachu
Zmienia się nieco balans broni ale zyskuje też obrona przeszkoda czy dobrze zaplanowana szarża.

Przy okazji z uwagi na większe prawdopodobieństwo zranienia podwyższony został nieco stopień trudności trafienia w fazie strzelania.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Śr wrz 23, 2015 08:13 AM
Reply with quote

Okej, to jeszcze dwa pytania mam do Ciebie, Sis:)

- Jak wypada parowanie? Bo to jedna z fajnych cech Warheim, że w przeciwieństwie do Mordki WW ma znaczenie - bo właśnie wpływa na parowanie i przy rzucie k6 widać, że model z WW 6 ładnie może się bronić przed typem z WW 3. Przy rzucie 2k6, to już ta różnica wpływa w znacznie mniejszym (o połowę mniejszym, by być dokładnym :P) stopniu. Ale to na papierze. A jak w praktyce?

- Jak czasowo wychodzi Wam wykonywanie testów? Pewnie ataki turlacie osobno? W Warheimie turlam zwykle ataki i zranienia na raz (tylko przy biciu potworów nie, ale już nie pamiętam czemu - coś z krytolami i dużym żw).

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Śr wrz 23, 2015 08:28 AM
Reply with quote

Rzuty są bardziej przewidywalne i zwykle wypadają w okolicy 7. Mniej jest wyników skrajnych i wartość WW wpływa na test parowania. Nie zauważyłam by cecha oreża była mniej przydatna.

Pancerz także zyskał na znaczeniu. Częstsze zranienia i rzadsze krytyki podniosły jego przydatność.

A do testów warto przygotować różnokolorowe pary kości. My mamy kilka różnych kompletów kości i wymieszaliśmy je i podzieliliśmy pomiędzy siebie.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: [Warsztat] Rzuty na trafienie i zranienie - 2K6...
Posted: Śr wrz 23, 2015 09:43 AM
Reply with quote

Dzięki Smile

QC - jeszcze jedno pytanie do Ciebie - jaki jest bonus za szarżę? Czy mam przyjać zasadę, że każde +/- 1 do trafienia/zranienia należy teraz traktować jak +2?

Back to top
View user's profile Visit poster's website

1 2
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Galeria - Figurki [Warsztat] Zwiadowcze stado klanu Eshin.
Szczuroludzie do Warheim FS.
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
25 quidamcorvus 20457 [Warsztat] Zwiadowcze ...
 Śr wrz 04, 2019 04:18 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Magiczne przedmioty
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
123 quidamcorvus 61376 [Warsztat] Magiczne pr...
 Pn sierp 18, 2019 03:45 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Machiny wojenne. 0 quidamcorvus 5708 [Warsztat] Machiny woj...
 Cz lip 18, 2019 09:19 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Magia...
...nowe zaklęcia.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 4, 5, 6 ]
75 Repentia.Vlk 80815 Re: [Warsztat] Magia.....
 Pt May 24, 2019 09:24 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Drużyny
[ Go to pageGo to page: 1 ... 31, 32, 33 ]
485 quidamcorvus 335660 Re: [Warsztat] Drużyn...
 Wt May 14, 2019 05:31 PM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 37
_BBOT: 0
Razem: 37
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Kontakt
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy