Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy





























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Home Rules [Mordheim] › Dark Elves
Dark Elves
... czyli wszystko dla ludzi z nadwyżką potencjału twórczego i skłonnością do grafomanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 4 5 6 7
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Pn wrz 20, 2015 07:09 PM
Reply with quote

Uszanowanie!

Oto kolejna porcja moich zmian w zasadach drużyny, którą przedkładam do oceny szerokiego grona współgraczy. Zmiany znów zaznaczyłem na czerwone w celu łatwiejszego śledzenia procesu twórczego.

Druchii 0.5

Powodem dla, którego trzymam się zasady "Strangers" i pochodnych zasady "Slavers" jest założenie, w którym elfy muszą walczyć agresywnie, aby zdobyć dla siebie fundusze.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Wt wrz 22, 2015 08:39 AM
Reply with quote

Na pierwszy rzut oka wygląda całkiem nieźle.

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Cz wrz 24, 2015 05:51 PM
Reply with quote

Po kolejnych walkach w klubie, postanowiłem dokonać kosmetycznych zmian.
Przepisałem tabelę ekwipunku, tak, żeby nie było mowy o nieporozumieniach, oraz dodałem do listy dostępnego uzbrojenia zwykłą kuszę.

Oto najnowsza wersja: Druchii 0.6

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Pn wrz 27, 2015 01:37 AM
Reply with quote

Przybywoj wrote:
Po kolejnych walkach w klubie, postanowiłem dokonać kosmetycznych zmian.
Przepisałem tabelę ekwipunku, tak, żeby nie było mowy o nieporozumieniach, oraz dodałem do listy dostępnego uzbrojenia zwykłą kuszę.

Oto najnowsza wersja: Druchii 0.6

Ok, poczytałem, zrobiłem nawet tabelkę porównawczą dla kilku band w tym DE (wyceniłem poszczególne statsy, podliczyłem, porównałem ceny z wynikiem) i wyszło całkiem ok.

Dobrze, że uwzględniłes uwagi Kuby i Bartka, bo bardzo rzeczowo pisali i mieli rację - pierwsze proponowane wersje były przegięte naprawdę mocno. Dobrze że wywaliłes to branie do niewoli na 4+ przy "Full Recovery" przeciwnika (czy cos takiego) bo to było serio grube Smile

Bohaterowie mocni i wcale nie tak drodzy w stosunku do statsów (jak np. u dwarfów), czary naprawdę mocne. Dostęp do ekwipunku niezły. Szybkość, inicjatywa, strzelanie, dobra walka wręcz. Banda moim zdaniem porównywalna ze skavenami, choc rozwój ograniczony - niemal zerowy dostęp do HS, limit 12, czyli rout zawsze po 3 na OOA... No, ciekawe, ciekawe. Dla mnie można ich wpuścić do Mordheim Wink

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pn wrz 27, 2015 04:36 AM
Reply with quote

Zgadzam się z przedmówcą Smile

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Pn wrz 27, 2015 12:29 PM
Reply with quote

Dziękuję za odpowiedź.

Pierwsze zasady do elfów były zbyt bardzo wzorowane na tych od GW i innych z sieci. Byłoby nadzwyczaj dziwne, gdybym od razu trafił we względny balans (szczególnie, gdy robię bandę dla siebie) - stąd tyle wersji. Chcę aby banda była z jednej strony czymś nowym, a z drugiej pasowała pod względem zasad do istniejących drużyn.

Wnioski Bartka i Kuby uwzględniłem, ponieważ zaiste ładnie wyłożyli w czym rzecz i dlatego głupio byłoby się z nimi nie zgodzić.

Myślę, że największą słabością elfów powinien być dostęp do kasy, co nie zostało wcześniej wymienione. Zaczynają z 4 bohaterami i nie mają żadnych wspomagaczy podobnych do krasanoludzkiego Incomparable miners, a wprost przeciwnie - ich przychód będzie ograniczony przez Strangers i Pride of Druchii.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pn wrz 27, 2015 12:34 PM
Reply with quote

Bartek, kostki i tak zrobią swoje :-)

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Pn wrz 27, 2015 03:16 PM
Reply with quote

To prawda, ale takie było założenie - elfy mają być biedne przez swoją rozrzutność i ceny.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pn wrz 28, 2015 06:41 PM
Reply with quote

Jeżeli elfy są biedne, to sobie nie pograją za wiele.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pn wrz 28, 2015 08:20 PM
Reply with quote

Przejrzałem i oto co sądzę:
1. Strangers - do wywalenia. Osłabiasz warbandę, w której np. wszystkie bronie strzeleckie mają rare 8-10 i kosztują 30gc+ a henche są za 40gc. Jak wyżej - biedne elfy sobie nie pograją. Tym bardziej, że mają zasadę że sprzedają wyrdstone taniej (pride....).
2. Przeciwko przerabianiu najemników na potrzeby warbandy. Elf ranger to elf ranger. Zresztą po co im to?
3. Nie wiem po co przyciąłeś inicjatywę henchmenom do 4. Moim zdaniem niepotrzebne osłabienie.
4. Nie lepiej zmienić te slave hounds na cold one hounds z oryginału? Według mnie lepiej będzie pasować wersja, że to zabawki beastmastera niż to, że elfy wybierają się na slave raid do Ostermarku.
5. Totalnie przeciwko ithilmar armour - czemu? to nie ich bajka. Tym bardziej, że mają sea dragon cloak, które z light armorem kosztuje mniej.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pn wrz 28, 2015 08:25 PM
Reply with quote

Zgadzam się z sugestiami Kuby.

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Pn wrz 28, 2015 10:42 PM
Reply with quote

1. Ta zasada jest po to aby zrównoważyć przewagę elfów pod względem statystyk w stosunku do np. ludzi. Zastanawiam się, czy dla uproszczenia - ograniczenia kostkologii przy dokonywaniu zakupów - nie zamienić Strangers na mocniej klepiący Pride of Druchii (sprzedaż 2 poziomy taniej).

2. Uważam, że dobrze byłoby aby mogli wynająć jakiegokolwiek najemnika, chociażby aby nie mnożyć trudności np. Przy wyrzuceniu "Returning a favour" podczas eksploracji.

3. Inicjatywa została przycięta ze względu na bardzo dobrą umiejętność wspinaczki przy I=5. Poza tym chyba nawet sam pisałeś Kubo, że nikt oprócz kilku bohaterów skavenskich nie ma I=5 na początku.

4. Z tego Slave-party została jedynie nazwa psów, po usunięciu ich specjalnej zdolności. Według mnie te psy to zabawki beastmaster'a, które zdobył dla siebie już na miejscu. Targanie jaszczurów z Naggaroth mogłoby być kłopotliwe. Myślę, że trzeba po prostu zmienić ich nazwę na "Warhounds"

5. Co do zbroi z ithilmaru, to chyba właśnie elfy najbardziej pasują do tego aby ją nosić - to przecież ich wynalazek.

Jeszcze co do 1. i 3. - Chyba dobrze byłoby testować bandę w kampanii raczej z pozycji niezbalansowanej "od dołu" niż "od góry" - gdy okaże się za słaba to można ją będzie kosmetycznie przerobić.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Pn wrz 28, 2015 10:51 PM
Reply with quote

Dla mnie może być tak jak już jest. Jak pisalem.
Sugestie Kuby są też ok, ale może nie rozdrabniajmy się i nie przeciagajmy tematu bardziej niż to konieczne?
Mamy co najmniej 3 głosy za ostatnią wersją Przybywoja: Przybywoja, M.T. i mój. Nie sądzę aby Dark Elfy w tej wersji miały jakoś szczególnie trudniej niż np. dwarfy czy najemnicy.
Serio, popatrzcie w tabelkę z mojego przed-poprzedniego posta. Sporo w niej widać, mimo ograniczenia do głównych statystyk i cen.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dark Elves
Posted: Wt wrz 29, 2015 09:32 AM
Reply with quote

1. No nie wiem, nie wiem.
2. Hm, przykładowo Carnival of Chaos i beastmeni nie mają żadnego najemnika do wyboru. Co więcej jak wspominałem wcześniej taki najemnik (dark elf scout) nie istnieje. Moim zdaniem brak najemników jest w sam raz jedną z tych balansujących zasad.
1,3. Owszem pamiętam, ale byłem za przycięciem z 6 do 5. Generalnie startowa koncepcja była taka (chyba) , że koszt wojowników ma odzwierciedlać te wysokie staty. Jak patrzę na elfy to wydaje mi się, że rasowe atrybuty to właśnie M5 i I5. Według mnie lepiej podnieść koszt (jeżeli jest to konieczne) henchmenów.
4. Ja bym tam wolał jaszczury:)
5. Tak, elfi ale tych elfów z Ulthuanu. Dark elfy nie mają w Nagarroth ithilmaru i nigdy nie mieli tak samo jak Bretończycy pistoletów, mimo że to ludzki wynalazek. Poza tym to jest jeden ze "race specific items" shadow warriorsów i nie widzę potrzeby zabierania im sprzętu. Na koniec elfy wcale nie muszą być super opancerzone a ithilmar + sea dragon cloak daje lepsze combo niż gromril armor.
Do tego (no właśnie): sea dragon cloak.

Back to top
View user's profile
Przybywoj
Przytomny
Przytomny

Przybywoj

Joined: czerw 06, 2015
Posts: 112
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dark Elves
Posted: Wt wrz 29, 2015 10:09 AM
Reply with quote

1. Chyba jak na razie zostawię tak jak jest i zobaczymy. Najwyżej będziemy zmieniać te zasady. (Pobawimy się w rząd szafujący dotacjami dla upadających gałęzi gospodarki)

2. Myślałem, że wszystkie mogą coś tam mieć. Jeśli beastmani nie mają to zaiste mroczniaki też nie powinny mieć.

3. Proponujesz dać henchmanom I5 i podnieść ich cenę do 45-50?

5. Chyba czegoś nie rozumiem - z jeden strony tylko wysokie elfy, a z drugiej można taki pancerz kupić w Mordheim. Szkopuł chyba tkwi w czasie i miejscu nabycia pancerza.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 4 5 6 7
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Recenzje... [Dark Art Studios] Rozpakuj pudełko...
...czyli co kryje się wewnątrz. Minirecenzje modeli.
9 quidamcorvus 748 [Dark Art Studios] Roz...
 Pn lip 24, 2016 02:49 PM 
Krnabrny View latest post
No new posts Galeria - Figurki Ludzki skrytobójca z Dark Elf Assassin
zabieg a'la Michael Jackson
4 Ramzeseba 932 Ludzki skrytobójca z ...
 Wt czerw 10, 2014 09:00 PM 
Ramzeseba View latest post
No new posts Warsztat Konwersja DE Dark Riders 9 Bysior 3269 Konwersja DE Dark Ride...
 Pt czerw 22, 2012 07:57 AM 
Pepe View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Nightwalker
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 403

Na stronie:
Użytkownicy: 1
Goście: 35
_BBOT: 0
Razem: 36
Kto gdzie jest:
 Użytkownicy:
Grish > ForumsPro
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 160
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy