Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 02:44 PM
Reply with quote

To ja też wtrącę swoje 5 groszy.
Jestem za zostawieniem k6 i rzucaniem na poniższą tabele:

11-12 RANA NOGI
13-14 RANA RĘKI
15-16 SZALEŃSTWO
21-22 STRZASKANA NOGA
23-24 RANA KLATKI PIERSIOWEJ
25-26 OŚLEPIONY
31-32 STARE WOJENNE RANY
33-34 USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO
35-36 RANA DŁONI
41-42 GŁĘBOKIE RANY
43-44 OGRABIONY
45-46 ZAWZIĘTY WRÓG
51-54 TO CO NAS NIE ZABIJE
55-56 PRZERAŻAJĄCE BLIZNY
61-62 ZWERBOWANY NA ARENE
63-64 POTURBOWANY
65-66 FART


Pare słów wyjaśnienia - poza TO CO NAS NIE ZABIJE wszystkie inne efekty występowały tylko na 1 wyniku a wspomniane TO CO NAS NIE ZABIJE na 2 wynikach - dlatego tez i tu na ten efekt sa największe szanse.
Dodatkowo proponuje dodać dwa efekty (dla zrównoważenia tabeli i uniknięcia przerzutów) są to:

POTURBOWANY - boheter odniósł niezliczoną ilość niezbyt groźnych ran, siniaków oraz stłuczeń. Jeśli inny efekt nie zabrania tego może dołączyć z powrotem do kompani ale na czas następnej bitwy wszystkie jego statystyki są zredukowane o jeden (do minimum 1)

FART - to co miało być poważną rana jest tylko źle wyglądającym zadrapaniem. Bez efektu w mechanice. Bohater nie otrzymuje jednak PD za przeżycie.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 02:51 PM
Reply with quote

Argumen, że to jest uściślenie z Mordheim po tym jak niedawno zmieniłeś mechanikę z k6 na 2k6 jest słaby. Cały czas jestem za vox populi czyli za tym jak ludzie grali i sami zinterpretowali tą zasadę w rozsądniejszy sposób niż uściślenie. Ta zmiana nie ma dla mnie sensu i tyle.


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 03:21 PM
Reply with quote

a mam takie pytanie czy jak zwykły ork zostanie bohaterem to może wybrać sobie dostęp do umiejętności akademickich?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 03:23 PM
Reply with quote

A co ma jedno do drugiego? Mechanika K6 była zbyt losowa jak na skirmish, a uściślenie do tabeli poważnych obrażeń jest dobre. Wielokrotnie zraniony ma być wielokrotnie zraniony, a nie wielokrotnie powrócony do zdrowia.

Trzeba zmienić tylko ilość rzutów z K6 na K3.

kozAa wrote:
a mam takie pytanie czy jak zwykły ork zostanie bohaterem to może wybrać sobie dostęp do umiejętności akademickich?
Tak. Nie kojarzę by były jakieś ograniczenia. Tyle, że to mało opłacalny wybór.


_________________

Last edited by quidamcorvus on Sb lut 06, 2016 03:24 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 03:24 PM
Reply with quote

Z tego co pamiętam, to może wybrać tylko te listy umiejętności do których maja dostęp bohaterowie jego bandy - czyli jeśli któryś z początkowych bohaterów ma na liście um. akademickie to rzeczony stronnik może je wybrać stając się herosem.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 03:36 PM
Reply with quote

No ja uważam, że nie jest dobre, pisałem wyżej dlaczego. Podawałeś jako argument, że ma zostac bo bylo uscisleniem do mordheim dlatego napisalem, ze mnie to nie przekonuje, skoro innne rzeczy i tak zmieniasz. Jeśli na 100% zostanie to jestem za tabelką osobną np. Bahiora. Bo nie jest dobre nawet przy trzech ranach czy przy jednej jak, musisz wydluzyc sekwencje po potyczce o kolejne 10/12 rzutów.


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
Radzik
Przebudzony
Przebudzony

Radzik

Offline

Joined: czerw 17, 2014
Posts: 276
Location: Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 04:08 PM
Reply with quote

Nie do końca rozumiem, o co jest dyskusja. Propozycja QC żeby było K3 rany jest ok, ale może też zostać K6. Tabelka osobna jest niezbędna, bo te przerzucanie jest bez sensu. Jak widać Bahoir już odwalił robotę i tabelka jest, więc w czym problem.

Back to top
View user's profile
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 04:50 PM
Reply with quote

Radzik wrote:
Nie do końca rozumiem, o co jest dyskusja. Propozycja QC żeby było K3 rany jest ok, ale może też zostać K6. Tabelka osobna jest niezbędna, bo te przerzucanie jest bez sensu. Jak widać Bahoir już odwalił robotę i tabelka jest, więc w czym problem.

Teraz trzeba spowodować, żeby zmiany weszły w życie Smile


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 05:25 PM
Reply with quote

W podręczniku zmienię rzut z K6 na K3.

A jeśli chcecie korzystać z tabeli, to nie widzę problemu. Zróbcie sobie taką, z której będziecie losować te K3 efekty. Tylko sprawdźcie, czy prawdopodobieństwo następujących efektów jest zachowane:

RANA NOGI
RANA RĘKI
SZALEŃSTWO
STRZASKANA NOGA
RANA KLATKI PIERSIOWEJ
OŚLEPIONY
STARE WOJENNE RANY
USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO
RANA DŁONI
GŁĘBOKIE RANY
ZAWZIĘTY WRÓG
TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI
PRZERAŻAJĄCE BLIZNY


Do wykluczeń można dodać też zwerbowanego na arenę i ograbionego.
Quote::
(16-21) WIELOKROTNIE ZRANIONY
Bohater żyje, ale odniesione przez model obrażenia są bardzo poważne. Należy wykonać rzut K3, którego wynik oznacza ilość rzutów K66 jakie należy wykonać odczytując wynik z TABELI POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, przerzucając wynik MARTWY, OGRABIONY, POWRÓT DO ZDROWIA, POJMANY oraz WIELOKROTNIE ZRANIONY, ZWERBOWANY NA ARENĘ i WBREW WSZYSTKIEMU.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 05:36 PM
Reply with quote

A wiec zostaje po wykluczeniach 13 opcji z podręcznika z tego jedna ma dwukrotnie większe prawdopodobienstwo od pozostałych.

To daje nam 14 rekordów - co ciężko dzieli się na rzuty k6.
Dlatego dalej optuje za dorzuceniem moich dwóch dodatkowych opcji ponieważ 16 możliwych wyników to suma rzutu 3k6.

Proponuje taka tabelkę:
3 RANA NOGI
4 RANA RĘKI
5SZALEŃSTWO
6 STRZASKANA NOGA
7 RANA KLATKI PIERSIOWEJ
8 OŚLEPIONY
9 STARE WOJENNE RANY
10 USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO
11 RANA DŁONI
12 GŁĘBOKIE RANY
13 ZAWZIĘTY WRÓG
14-15 TO CO NAS NIE ZABIJE
16 PRZERAŻAJĄCE BLIZNY
17 POTURBOWANY
18 FART

POTURBOWANY - boheter odniósł niezliczoną ilość niezbyt groźnych ran, siniaków oraz stłuczeń. Jeśli inny efekt nie zabrania tego może dołączyć z powrotem do kompani ale na czas następnej bitwy wszystkie jego statystyki są zredukowane o jeden (do minimum 1)

FART - to co miało być poważną rana jest tylko źle wyglądającym zadrapaniem. Bez efektu w mechanice. Bohater nie otrzymuje jednak PD za przeżycie.


Co wy na to?

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 05:38 PM
Reply with quote

Rozkład prawdopodobieństwa wyników 2k6, 3k6 jest zupełnie inny niż K66. Lepiej zrobić zbliżoną tabelę K66, niż 3k6, gdzie wyniki będą zupełnie inne.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 05:53 PM
Reply with quote

11-14 RANA NOGI
15-22 RANA RĘKI
23-24 SZALEŃSTWO
25-31 STRZASKANA NOGA
32-34 RANA KLATKI PIERSIOWEJ
35-36 OŚLEPIONY
41-43 STARE WOJENNE RANY
44-46 USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO
51-54 RANA DŁONI
55-56 GŁĘBOKIE RANY
61-62 ZAWZIĘTY WRÓG
63-64 TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI
65-66 PRZERAŻAJĄCE BLIZNY


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 06:02 PM
Reply with quote

W twojej tabelce QC szanse na pozytywne efekty zmalały w stosunku do tego co było oryginalnie. Szanse na wykaraskanie się bohatera z tej sytuacji z jakimś plusem spadają. Za to widze, że największe szanse są na ranę reki, nogi bądź dłoni co też brzmi rozsądnie.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 06:14 PM
Reply with quote

Wielokrotnie zraniony do czegoś zobowiązuje. Ale teraz będą tylko K3 efekty, a nie K6.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Torin
Przebudzony
Przebudzony

Torin

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 304
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 07:55 PM
Reply with quote

Tabela w połączeniu z k3 jest najwygodniejsza. Tylko wrzuć ją do podręcznika i temat zakończony .


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 4 5 6 ... 64 65 66
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 58898 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9621 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 118194 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 349507 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 36503 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 02:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 44
_BBOT: 0
Razem: 44
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy