Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 5 6 7 ... 64 65 66
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8539
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 07:56 PM
Reply with quote

Torin wrote:
Tabela w połączeniu z k3 jest najwygodniejsza. Tylko wrzuć ją do podręcznika i temat zakończony .
Do podręcznika w formie tabeli się nie zmieści. Spróbuję jeszcze w formie tekstowej to upchnąć.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8539
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 08:35 PM
Reply with quote

Quote::
TABELA POWAŻNYCH OBRAŻEŃ

(11-15) MARTWY
Rany bohatera jątrzą się a w część z nich wdaje się gangrena. Bohater umiera w mękach w wyniku odniesionych obrażeń. Ciało postaci spoczywa w jednym z niezliczonych bezimiennych grobów, a cały ekwipunek który model posiadał przy sobie w chwili wykonywania rzutu w TABELI POWAŻNYCH OBRAŻEŃ trafia do skarbca drużyny.
Należy wykreślić bohatera z KARTY DRUŻYNY.

(16-21) WIELOKROTNIE ZRANIONY
Bohater żyje, ale odniesione przez model obrażenia są bardzo poważne. Należy wykonać rzut K3, którego wynik oznacza ilość rzutów K66 jakie należy wykonać określając rany jakie odniósł bohater.
Rzut K66. Wynik 11-14 oznacza RANĘ NOGI, 15-22 RANĘ RĘKI, 23-24 SZALEŃSTWO, 25-31 oznacza STRZASKANĄ NOGĘ, 32-34 RANĘ KLATKI PIERSIOWEJ, z kolei rezultat 35-36 oznacza, że bohater został OŚLEPIONY, przy wyniku 41-43 model odniósł STARE WOJENNE RANY, rezultat 44-46 oznacza USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, zaś 51-54 to RANA DŁONI, 55-56 oznacza GŁĘBOKIE RANY, z kolei rezultat 61-62 oznacza, że bohater ma ZAWZIĘTEGO WROGA, 63-64 TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI, zaś 65-66 to PRZERAŻAJĄCE BLIZNY.

(22) RANA NOGI
W czasie potyczki noga bohatera zostaje poważnie stłuczona, a kości strzaskane w wielu miejscach. Choć rany zabliźniają się to wartość współczynnika SZYBKOŚĆ modelu bohatera zostaje zmniejszona do połowy wartości (zaokrąglając w dół). Należy zauważyć, że wartość współczynnika nie może zostać obniżona poniżej 1 punktu.
Ponadto, bohater który straci drugą nogę zostaje uznany za niezdatnego do walki i musi opuścić kompanię. Należy usunąć taki model z KARTY DRUŻYNY.
Bohater może zastąpić źle zrośniętą nogę protezą (zobacz PROTEZY & DODATKI w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK).

(23) RANA RĘKI
Należy wykonać rzut K6, którego wynik określi jak poważne są uszkodzenia ramienia, które zostało w czasie potyczki poważnie stłuczone. Wynik 1, oznacza że w ranę wdała się gangrena i przedramię zostało amputowane. Od tej pory model nie może używać broni WYMAGAJĄCEJ OBU RĄK oraz WSPINAĆ SIĘ.
Ponadto, bohater który straci drugie ramię zostaje uznany za niezdatnego do walki i musi opuścić kompanię. Należy usunąć taki model z KARTY DRUŻYNY. Wynik 2+ oznacza, że rana ręki jest na tyle poważna, że bohater musi opuścić następną potyczkę by w pełni powrócić do zdrowia.
Bohater, któremu amputowano przedramię, może zastąpić utraconą część kończyny protezą (zobacz PROTEZY & DODATKI w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK).

(24) SZALEŃSTWO
Bohater zdrowieje, przynajmniej fizycznie. Koszmar ostatnich wydarzeń odbił się jednak na psychice postaci. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-2 oznacza, że bohater podlega zasadzie specjalnej GŁUPOTA; wynik 3-4 oznacza, że wartość współczynnika CP modelu zostaje na stałe zmniejszona o -1 punkt, do minimalnej wartości 2 punktów; zaś wynik 5-6 oznacza, że w wyniku obłędu model podlega zasadzie specjalnej FURIA.

(25) STRZASKANA NOGA
Aby określić jak poważne są rany nogi, należy wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że kończyna bohatera została trwale uszkodzona: bohater nie może BIEGAĆ oraz SKAKAĆ, choć nadal może szarżować w zwykły sposób.
Wynik 2+ oznacza, że noga została dość poważnie strzaskana i model, by w pełni wrócić do zdrowia musi opuścić następną potyczkę.

(26) RANA KLATKI PIERSIOWEJ
Bohater odniósł bardzo poważną ranę klatki piersiowej i choć model zdrowieje, to blizny do końca życia będą mu przypominać o odniesionych obrażeniach. Wartość współczynnika WYTRZYMAŁOŚĆ modelu zostaje na stałe zmniejszona o -1 punkt. Należy zauważyć, że wartość współczynnika nie może zostać obniżona poniżej 1 punktu.

(31) OŚLEPIONY
Bohater przeżył, jednak w wyniku odniesionych obrażeń stracił jedno oko. Wartość współczynnika US modelu zostaje na stałe zmniejszona o -1 punkt. Należy zauważyć, że wartość współczynnika nie może zostać obniżona poniżej 1 punktu.
Ponadto, bohater który straci drugie oko zostaje uznany za niezdatnego do walki i musi opuścić kompanię. Należy usunąć taki model z KARTY DRUŻYNY.

(32) STARE WOJENNE RANY
Bohater przeżył, jednak rany nie zabliźniają się dobrze i boleśnie przypominają o sobie w najmniej odpowiednich momentach. Przed rozpoczęciem każdej potyczki należy wykonać rzut K6. Wynik 1, oznacza że stare rany odzywają się boleśnie i model nie może brać udziału w rozpoczynającej się potyczce.

(33) USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO
Choć rany zabliźniają się, to uszkodzenia układu nerwowego są na tyle poważne, że wartość współczynnika INICJATYWA bohatera zostaje na stałe obniżona o ¬-1 punkt. Należy zauważyć, że wartość współczynnika nie może zostać obniżona poniżej 1 punktu.


(34) RANA DŁONI
Dłoń bohatera zostaje poważnie uszkodzona i choć rany powoli zabliźniają się to wartość współczynnika WW modelu zostaje na stałe obniżona o -1 punkt. Należy zauważyć, że wartość współczynnika nie może zostać obniżona poniżej 1 punktu.

(35) GŁĘBOKIE RANY
Choć obrażenia odniesione przez bohatera nie zagrażają jego życiu, to model musi opuścić kolejne K3 potyczki, w czasie których będzie wracał do pełni sił w obozowisku.

(36) OGRABIONY
Cios, który pozbawił bohatera przytomności nie był zbyt groźny. Jednak w czasie, gdy model pozostawał w objęciach Morra, wrogowie ograbili ciało nieprzytomnego bohatera. Kompania, której model Wyłączył z akcji! bohatera może umieścić w skarbcu drużyny cały posiadany przez ograbionego oręż i ekwipunek.

(41-55) POWRÓT DO ZDROWIA
Obrażenia odniesione przez bohatera nie były zbyt poważne. Model powraca do pełni sił i może walczyć w kolejnej potyczce.

(56) ZAWZIĘTY WRÓG
Choć fizyczne rany zostały w pełni wyleczone, to szok spowodowany strachem i bólem pozostawił swe piętno na psychice bohatera. Należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wobec kogo bohater odczuwał będzie NIENAWIŚĆ, obwiniając przeciwnika za ból i strach. Wynik 1-3 oznacza, że model odczuwa NIENAWIŚĆ wobec postaci, przez którą został Wyłączyła z akcji!. Jeżeli bohater został Wyłączony z akcji! przez stronnika, odczuwa NIENAWIŚĆ do DOWÓDCY wrogiej drużyny; 4 oznacza, że bohater odczuwa NIENAWIŚĆ wobec DOWÓDCY wrogiej kompanii; wynik 5 oznacza, że model bohatera NIENAWIDZI całej drużyny przeciwnika, zaś 6 oznacza, że bohater będzie NIENAWIDZIŁ wszystkich modeli należących do wrogiej drużyny oraz wszystkich drużyn tego typu.

(61) POJMANY
Model bohatera zostaje pojmany przez wrogą drużynę, która Wyłączyła go z akcji!. Bohater może zostać odbity w trakcie rozgrywania scenariusza specjalnego Misja ratunkowa (zobacz ROZDZIAŁ XII: SCENARIUSZE), wykupiony za okup, ustalony przez gracza dowodzącego wrogą drużyną lub wymieniony za wojownika, który jest jeńcem w kompanii pojmanego.
Więzień może zostać sprzedany handlarzom niewolników za równowartość K6x5 ZK. Drużyny NIEUMARŁYCH mogą zabić jeńca, by wskrzesić go jako ZOMBIE. Zaś ZŁE i CHAOTYCZNE kompanie mogą złożyć pojmanego w ofierze swym plugawym bóstwom, zaś ich DOWÓDCY otrzymują dodatkowy +1 Punkt Doświadczenia. Jeńcy, którzy zostaną wymienieni lub wykupieni za okup nie tracą swojego ekwipunku, zbroi i oręża. Jeżeli jednak zostaną sprzedani w niewolę, zabici i zamienieni w ZOMBIE lub złożeni w ofierze, cały posiadany przez nich ekwipunek pozostaje w skarbcu drużyny która pojmała bohatera.
Jeżeli model bohatera został Wyłączny z akcji! w wyniku działania zdarzenia losowego, upadku lub utonięcia należy wykonać rzut K66 odczytując wynik z TABELI POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, przerzucając wynik POJMANY.

(62-63) TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI
Bohater wylizuje się z ran, a jego psychika hartuje się w ogniu cierpienia i strachu. Model bohatera staje się odporny na STRACH i w mniejszym stopniu ulega GROZIE (należy wykonać rzut przeciw GROZIE jako rzut przeciw STRACHOWI).

(64) PRZERAŻAJĄCE BLIZNY
Choć rany goją się, to pozostawiają po sobie przerażające blizny układające się w groźne wzory, które mogą wzbudzić strach nawet w najtwardszych wojownikach. Od tej pory bohater wzbudza STRACH.

(65) ZWERBOWANY NA ARENĘ
Model bohatera odzyskuje świadomość na arenie jednego z okolicznych gimnazjonów i zmuszony jest do walki z gladiatorem (zobacz ROZDZIAŁ XVI: NAJEMNE OSTRZA & POSTACIE DRAMATU).
Należy wykonać rzut kostką, którego wynik określi kto szarżuje. Jeżeli bohater przegra walkę, należy wykonać rzut K6. Wynik 1-2 oznacza, że należy wykonać rzut K66. Wynik 11-14 oznacza RANĘ NOGI, 15-22 RANĘ RĘKI, 23-24 SZALEŃSTWO, 25-31 oznacza STRZASKANĄ NOGĘ, 32-34 RANĘ KLATKI PIERSIOWEJ, z kolei rezultat 35-36 oznacza, że bohater został OŚLEPIONY, przy wyniku 41-43 model odniósł STARE WOJENNE RANY, rezultat 44-46 oznacza USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, zaś 51-54 to RANA DŁONI, 55-56 oznacza GŁĘBOKIE RANY, z kolei rezultat 61-62 oznacza, że bohater ma ZAWZIĘTEGO WROGA, 63-64 TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI, zaś 65-66 to PRZERAŻAJĄCE BLIZNY. Wynik 3+ oznacza, że gladiator oszczędził bohatera, który zostaje ograbiony i wyrzucony za bramy gimnazjonu, gdzie odnajdują go kompanii.
Bohater, który wygrał otrzymuje nagrodę w wysokości 50 ZK oraz +2 Punkty Doświadczenia, by w glorii zwycięstwa powrócić w szeregi swojej drużyny.

(66) WBREW WSZYSTKIEMU
Bohater, choć został bardzo ciężko ranny, powraca do zdrowia w zaskakująco szybkim tempie. Model bohatera otrzymuje +1 Punkt Doświadczenia.



_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 08:48 PM
Reply with quote

Super. Very Happy to na pewno ułatwi sekwencje po bitwie.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 10:27 PM
Reply with quote

a mam takie pytanie czy jak zwykły ork zostanie bohaterem to może wybrać sobie dostęp do umiejętności akademickich?
Tak. Nie kojarzę by były jakieś ograniczenia. Tyle, że to mało opłacalny wybór.

w przypadku orków jest to mało opłacalne ale już taki Gor który zostanie bohaterem i weźmie umiejki akademicke ma dostęp do felczera Smile

Back to top
View user's profile
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb lut 06, 2016 10:41 PM
Reply with quote

@KozAa

Grałam też kiedyś przeciwko Zwierzoludziom Tzeetcha, w szeregach których znajdował się Gor snajper-sprinter, uzbrojony w Muszkiet Hochlandzki. Gracz wybrał mu listę umiejętności strzeleckich i szybkościowych.


A co z furią? IMO najciekawsza jest opcja Ax2 w pierwszej rundzie walki.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Trawus
Śniący
Śniący

Trawus

Offline

Joined: stycz 25, 2016
Posts: 33

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 09:44 AM
Reply with quote

Nie sądzicie że cecha zawodny broni prochowej jest trochę głupia? Ten sam strzelec może mieć różną szanse na niewybuch w zależności czy strzela do nieruchomego celu w bliskim zasięgu czy do do kogoś hen daleko za ciężka zasłoną. Może po prostu niewybuch na wynik 3 lub mniej na trafienie?

Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 11:29 AM
Reply with quote

Ja grając khornitami miałem bohatera z 6 US i nożownikiem. 3 noże latały na bodajże 14 cali wtedy z siła 4.

Kombinacji jest dużo. Wbrew pozorom takie kombinowanie pozwala choć trochę zniwelować słabe strony naszej bandy - i o to moim zdaniem chodzi Very Happy


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8539
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 12:04 PM
Reply with quote

Trawus wrote:
Nie sądzicie że cecha zawodny broni prochowej jest trochę głupia? Ten sam strzelec może mieć różną szanse na niewybuch w zależności czy strzela do nieruchomego celu w bliskim zasięgu czy do do kogoś hen daleko za ciężka zasłoną. Może po prostu niewybuch na wynik 3 lub mniej na trafienie?
To i tak znacznie mniejsza szansa na niewypał niż wynik 1 w rzucie K6.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Trawus
Śniący
Śniący

Trawus

Offline

Joined: stycz 25, 2016
Posts: 33

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 12:53 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Trawus wrote:
Nie sądzicie że cecha zawodny broni prochowej jest trochę głupia? Ten sam strzelec może mieć różną szanse na niewybuch w zależności czy strzela do nieruchomego celu w bliskim zasięgu czy do do kogoś hen daleko za ciężka zasłoną. Może po prostu niewybuch na wynik 3 lub mniej na trafienie?
To i tak znacznie mniejsza szansa na niewypał niż wynik 1 w rzucie K6.

Tak, ale chodzi o to że czym trudniejszy strzał tym więcej możliwych do wyrzucenia nietrafionych dubletów, a co za tym idzie łatwiej o wybuch broni. Sensowne jest powiązanie zawodności broni z umiejętnościami strzelca(us) ale czemu z dystansem na który oddaje strzał czy tym czy cel jest schowany czy nie?:) Nie lepiej żeby to prawdopodobieństwo było stałe niezależne od okoliczności strzału? Mogło by być też różne w zależności od jakości broni i/lub pogody( modyfikator zamiast dodatkowego rzutu w przypadku śnieżycy czy silnego wiatru).

Back to top
View user's profile
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 01:01 PM
Reply with quote

Można na to spojrzeć tak.

Modyfikatory dodajesz lub odejmujesz do lub od wyniku rzutu. Przy US 3 trafia na 8, czyli niewypał jest na dubletach 1, 2 i 3. I tylko to cię interesuje. Dublet 4, 5 i 6 oznacza brak niewypału niszależnie od modyfikatorów.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Trawus
Śniący
Śniący

Trawus

Offline

Joined: stycz 25, 2016
Posts: 33

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 01:07 PM
Reply with quote

W sumie racja.Źle to zrozumiałem. Dzięki:)

Back to top
View user's profile
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 01:25 PM
Reply with quote

a co do furii to Ax2 w pierwszej rundzie byłby jeszcze mocniejszy niż obecna furia, np. rozwinięta grupa stronników którzy mają 2 ataki w szarży mieliby 4, moim zdaniem byłoby to zbyt mocne. Obecna furia też jest mocna ale nie aż tak. Ja bym ją zostawił taką jaka jest lub zmienił na +1 atak w pierwszej rundzie, ale to mogłoby ją zbyt osłabić. Ciężko coś innego wymyślić

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8539
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 08:35 PM
Reply with quote

kozAa wrote:
Ciężko coś innego wymyślić
A co reszta społeczeństwa na to?

Dajcie znać, bo chciałbym wypuścić zaktulizowaną o ostatnie zmiany wersję podręcznika:

Quote::
Umiejętności specjalne zwiększające szanse na zranienie krytyczne:
***BYŁO***
Bohater zadaje zranienie krytyczne jeżeli w udanym rzucie na zranienie wypadnie dublet.

***JEST***
Bohater zadaje zranienie krytyczne jeżeli w rzucie na zranienie wypadnie dublet.



Strona 25
***BYŁO***
ZRANIENIE KRYTYCZNE:
Jeżeli w rzucie na zranienie wypadną dwie niemodyfikowane 6 to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.

Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez istotę dysponującą tak lichą bronią!

Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę strzelania, a więc jeżeli postać posiada kilka strzałów to jedynie dwie pierwsze niemodyfikowane 6 w rzucie 2K6 na zranienie będą traktowane jako zranienie krytyczne.


***JEST***
ZRANIENIE KRYTYCZNE:
Jeżeli w udanym rzucie na zranienie wypdanie dublet to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.

Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez istotę dysponującą tak lichą bronią!

Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę strzelania, a więc jeżeli postać posiada kilka strzałów to jedynie pierwszy dublet w udanym rzucie na zranienie będzie traktowany jako zranienie krytyczne.



Strona 28
***BYŁO***
ZRANIENIE KRYTYCZNE:
Jeżeli w rzucie na zranienie wypadną dwie niemodyfikowane 6 to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.

Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez tak cherlawe stworzenie!

Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę walki wręcz, a więc jeżeli postać posiada kilka ATAKÓW to jedynie dwie pierwsze niemodyfikowane 6 w rzucie 2K6 na zranienie będą traktowane jako zranienie krytyczne.


***JEST***
ZRANIENIE KRYTYCZNE:
Jeżeli w udanym rzucie na zranienie wypdanie dublet to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.

Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez tak cherlawe stworzenie!

Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę walki wręcz, a więc jeżeli postać posiada kilka ATAKÓW to jedynie pierwszy dublet w udanym rzucie na zranienie będzie traktowany jako zranienie krytyczne.



Strona 163:
***BYŁO***
KOROWÓD DZIERZB:
Model bohatera, któremu towarzyszy Korowód Dzierzb w fazie strzelania dysponuje dodatkowym, niezależnym od posiadanej broni dystansowej atakiem strzeleckim. Korowód Dzierzb jest atakiem strzeleckim o zasięgu 18”, które trafia na 8+ zadając ofierze trafienie o SILE 4 z cechą oręża STRZELEC WYBOROWY. Bohater nie może stać & strzelać przy użyciu Korowodu Dzierzb.


***JEST***
KOROWÓD DZIERZB:
Model bohatera, któremu towarzyszy Korowód Dzierzb w fazie strzelania dysponuje dodatkowym, niezależnym od posiadanej broni dystansowej atakiem strzeleckim. Korowód Dzierzb jest atakiem strzeleckim o zasięgu 18”, które trafia na 8+ zadając ofierze trafienie o SILE 4 z cechą oręża STRZELEC WYBOROWY. Bohater nie może stać & strzelać przy użyciu Korowodu Dzierzb.



Strona 429
***BYŁO***
WYJĄTKOWY DRAPIEŻNIK:
Doświadczone Skinki są mistrzami w zbieraniu i mieszaniu trucizn. Bohater, który walczy bronią z cechą oręża ZATRUTY ATAK, rani automatycznie swój cel w przypadku, gdy uzyska niemodyfikowalną 5 lub 6 w rzucie na trafienie. Jeżeli ZATRUTY ATAK trafia na 7+ (w przypadku zatrutej broni dystansowej), zasada niniejsza nie ma zastosowania. Jeżeli model trafił, należy rzucić na zranienie w zwykły sposób.


***JEST***
WYJĄTKOWY DRAPIEŻNIK:
Doświadczone Skinki są mistrzami w zbieraniu i mieszaniu trucizn. Bohater, który walczy bronią z cechą oręża ZATRUTY ATAK, rani automatycznie swój cel w przypadku, gdy w rzucie na trafienie uzyska dublet, czy to podczas strzelania, czy też podczas walki wręcz.



Strona 514:
***BYŁO***
(16-21) WIELOKROTNIE ZRANIONY
Bohater żyje, ale odniesione przez model obrażenia są bardzo poważne. Należy wykonać rzut K6, którego wynik oznacza ilość rzutów K66 jakie należy wykonać odczytując wynik z TABELI POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, przerzucając wynik MARTWY, POWRÓT DO ZDROWIA, POJMANY oraz WIELOKROTNIE ZRANIONY i WBREW WSZYSTKIEMU.

(65) ZWERBOWANY NA ARENĘ
Model bohatera odzyskuje świadomość na arenie jednego z okolicznych gimnazjonów i zmuszony jest do walki z gladiatorem (zobacz ROZDZIAŁ XVI: NAJEMNE OSTRZA & POSTACIE DRAMATU). Należy wykonać rzut kostką, którego wynik określi kto szarżuje. Jeżeli bohater przegra walkę, należy wykonać rzut K6. Wynik 1-2 oznacza, że należy wykonać rzut K66 odczytując wynik z TABELI POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, przerzucając wynik POWRÓT DO ZDROWIA, ZAWZIĘTY WRÓG, POJMANY, ZWERBOWANY NA ARENĘ. Wynik 3+ oznacza, że gladiator oszczędził bohatera, który zostaje ograbiony i wyrzucony za bramy gimnazjonu, gdzie odnajdują go kompanii. Bohater, który wygrał otrzymuje nagrodę w wysokości 50 ZK oraz +2 Punkty Doświadczenia, by w glorii zwycięstwa powrócić w szeregi swojej drużyny.

***JEST***
(16-21) WIELOKROTNIE ZRANIONY
Bohater żyje, ale odniesione przez model obrażenia są bardzo poważne. Należy wykonać rzut K3, którego wynik oznacza ilość rzutów K66 jakie należy wykonać określając rany jakie odniósł bohater.
Rzut K66. Wynik 11-14 oznacza RANĘ NOGI, 15-22 RANĘ RĘKI, 23-24 SZALEŃSTWO, 25-31 oznacza STRZASKANĄ NOGĘ, 32-34 RANĘ KLATKI PIERSIOWEJ, z kolei rezultat 35-36 oznacza, że bohater został OŚLEPIONY, przy wyniku 41-43 model odniósł STARE WOJENNE RANY, rezultat 44-46 oznacza USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, zaś 51-54 to RANA DŁONI, 55-56 oznacza GŁĘBOKIE RANY, z kolei rezultat 61-62 oznacza, że bohater ma ZAWZIĘTEGO WROGA, 63-64 TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI, zaś 65-66 to PRZERAŻAJĄCE BLIZNY.


(65) ZWERBOWANY NA ARENĘ
Model bohatera odzyskuje świadomość na arenie jednego z okolicznych gimnazjonów i zmuszony jest do walki z gladiatorem (zobacz ROZDZIAŁ XVI: NAJEMNE OSTRZA & POSTACIE DRAMATU).
Należy wykonać rzut kostką, którego wynik określi kto szarżuje. Jeżeli bohater przegra walkę, należy wykonać rzut K6. Wynik 1-2 oznacza, że należy wykonać rzut K66. Wynik 11-14 oznacza RANĘ NOGI, 15-22 RANĘ RĘKI, 23-24 SZALEŃSTWO, 25-31 oznacza STRZASKANĄ NOGĘ, 32-34 RANĘ KLATKI PIERSIOWEJ, z kolei rezultat 35-36 oznacza, że bohater został OŚLEPIONY, przy wyniku 41-43 model odniósł STARE WOJENNE RANY, rezultat 44-46 oznacza USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, zaś 51-54 to RANA DŁONI, 55-56 oznacza GŁĘBOKIE RANY, z kolei rezultat 61-62 oznacza, że bohater ma ZAWZIĘTEGO WROGA, 63-64 TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI, zaś 65-66 to PRZERAŻAJĄCE BLIZNY. Wynik 3+ oznacza, że gladiator oszczędził bohatera, który zostaje ograbiony i wyrzucony za bramy gimnazjonu, gdzie odnajdują go kompanii.
Bohater, który wygrał otrzymuje nagrodę w wysokości 50 ZK oraz +2 Punkty Doświadczenia, by w glorii zwycięstwa powrócić w szeregi swojej drużyny.



Strona 534
***BYŁO***
DRZEWCOWA:
Model uzbrojony w broń DRZEWCOWĄ, który stoi bezpośrednio za innym sprzymierzonym modelem wielkości człowieka lub mniejszym (cecha oręża nie będzie zatem działała na modele na podstawkach 40x40 mm i większych), który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.


***JEST***
DRZEWCOWA:
Model uzbrojony w broń DRZEWCOWĄ, który stoi bezpośrednio za innym sprzymierzonym modelem wielkości człowieka lub mniejszym (cecha oręża nie będzie zatem działała na modele na podstawkach 40x40 mm i większych), który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.

Ponadto, kawalerzysta trafiony i zraniony bronią DRZEWCOWĄ, otrzymuje modyfikator -1 do testu jeździectwa.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
krzychu88
Przytomny
Przytomny

krzychu88

Offline

Joined: list 10, 2015
Posts: 83

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 10:36 PM
Reply with quote

jeśli idzie o krytykia: co jeżeli model ma zasadę specjalną 'killing blow' ?


_________________
Your doom is coming, man-things!
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8539
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn lut 07, 2016 10:41 PM
Reply with quote

krzychu88 wrote:
jeśli idzie o krytykia: co jeżeli model ma zasadę specjalną 'killing blow' ?

Quote::
Zabójczy cios:
Niektórzy wojownicy uczynili z zabijania sztukę. Krążą opowieści o mistrzach miecza, którzy potrafią ściąć człowiekowi głowę pojedynczym ciosem.
Jeśli w walce wręcz model z zasadą specjalną ZABÓJCZY CIOS w udanym rzucie na zranienie uzyska dublet to Wyłącza z akcji! swego przeciwnika, niezależnie od posiadanych przez trafiony i zraniony model punktów ŻW. Nie stosuje się w tym przypadku Ochrony Pancerza ani REGENERACJI, natomiast Ochrona Magiczna przysługuje w zwykły sposób.
ZABÓJCZY CIOS może być również używany przeciwko KAWALERZYSTOM, bohaterom dosiadającym POTWORA, POTWOROM oraz modelom w MACHINIE WOJENNEJ, a nigdy przeciwko MACHINOM WOJENNYM.
Może się zdarzyć, choć rzadko, że model może skorzystać z zasady specjalnej ZABÓJCZY CIOS w atakach dystansowych (czary czy broń strzelecka). W takim przypadku odnotowano ten fakt w opisie modelu.
Zasada ZABÓJCZY CIOS nie ma zastosowania w przypadku istot eterycznych.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 5 6 7 ... 64 65 66
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 6, 7, 8 ]
116 quidamcorvus 7119 Re: Pytania i odpowied...
 Śr czerw 26, 2019 09:04 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2865 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 33713 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Errata do 2k6
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
32 quidamcorvus 8303 Errata do 2k6
 Śr May 03, 2017 06:11 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 179364 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Gwardzista
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 452

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 18
_BBOT: 0
Razem: 18
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 169
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy