Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy




























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Home Rules [Warheim FS] › Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Sala natchnionych, mniej i bardziej...
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

1 2 3
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Radzik
Przytomny
Przytomny

Radzik

Offline

Joined: czerw 17, 2014
Posts: 135
Location: Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 03:45 PM
Reply with quote

Nie wiem czy dobry dział, jak nie to proszę o przeniesienie.

Obecnie każda drużyna, która straci 25% i więcej modeli musi w każdej turze testować rozbicie. Nie ważne, czy straciła dopiero 25% czy został jej jeden model. Nie za bardzo oddaje to rzeczywiste morale ekipy.

Proponuję zmianę, która najlepiej opisze na przykładzie. Powiedzmy, że mamy drużynę złożoną z 8 modeli.
W 3 turze tracimy 2 modele, więc na początku 4 tury testujemy CP normalnie.
W 4 turze tracimy 1 model, więc na początku 5 tury testujemy CP -1.
W 5 turze nikogo nie tracimy, więc na początku 6 tury nie musimy testować CP.
W 6 tracimy kolejne 2 modele, więc na początku 7 tury testujemy CP -3.

Podsumowując:
- każdy stracony model powyżej 25% to -1 do testu CP
- po ostatnim udanym teście, nie przeprowadzamy testów rozbicia aż do utraty kolejnego modelu

Oddaje to prostą zasadę, że pomimo strat w ludziach dowódcy udało się utrzymać morale i ekipa trzyma się przy danej liczebności. Ale wraz ze wzrostem strat, dowódcy jest coraz trudniej utrzymać podkomendnych w ryzach.

System ten był używany podczas naszych rozgrywek w WarZagu i świetnie się sprawdził. Dopóki jest dużo modeli i małe straty drużyny walczą, przy wzroście strat za to ciężko się utrzymać na stole.

Co Wy na to?

Back to top
View user's profile
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 711
Location: Będzin/Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 04:59 PM
Reply with quote

Zgadza się, rozwiązanie sensowne i faktycznie lepiej oddające "realia".


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7230
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 05:50 PM
Reply with quote

Nie podoba mi się powiązanie modyfikatora z ilością straconych modeli. Czym innym jest strata 1 Kawalerzysty a czym innym strata 1 Niewolnika.

Poza tym IMO obecny system jest prostszy.

To moje zdanie Smile


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 231
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 07:44 PM
Reply with quote

A ja jestem zdania, że w WFS jest wiele skomplikowanych zasad i modyfikatorów, a ten wydaje mi się jednym z sensowniejszych. Zapobiegnie to sytuacje, kiedy gracz po zdjęciu przeciwnikowi 25% wycofuje się i czeka aż tamten się rozbija.
Widzę jeszcze jedną zaletę- wyrownywałoby szanse band o CP 7 czy 8 z bandami HE czy innych wampirów.
Mam propozycję.
Jeśli QC nie aprobuje takiej inicjatywy wyprubujmy to w formie beta testów w innym wymiarze.
Kiedyś WFS na tym opierał swój rozwój, powiedziałbym, że nawet to stało się podwaliną tego systemu.
A nie autokratywne i niepodzielne wymysły jednego twórcy.

PS. QC nie wyskakuj proszę z argumentem że coś jest prostsze, jak ludziom każesz przezucic się na 2K6 i od nowa uczyć furii, krytyka, zabójczego ciosu, druzgoczacego, zatrutego itd itd itd ...

Back to top
View user's profile
Radzik
Przytomny
Przytomny

Radzik

Offline

Joined: czerw 17, 2014
Posts: 135
Location: Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 07:55 PM
Reply with quote

Niewolnik nadal jest liczony jak pół modelu, więc trzeba stracić 2 żeby był modyfikator naliczany.

QC, Mordheim w ogóle było prostsze, bardzo dużo zasad zostało skomplikowanych w Warheim, aby poprawić balans czy po prostu dla tego, że stare zasady były słabe. I to jest kolejna zasada, która wg. mnie wymaga poprawy.

Jak najbardziej jestem za testami, bo liczę, że inni się przekonają do tego systemu.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7230
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 07:59 PM
Reply with quote

@Szczery
Miśku, czytaj uważnie Smile

Napisałem, że przede wszystkim nie podoba mi się przelicznik -1 do CP za jeden model WzA!. Bo nie jest sprawiedliwy.

A jako swoją prywatną opinię dodałem, że uważam to system bardziej skomplikowany. Bo gracze będą zapominać kiedy rzucać i z jakim modyfikatorem.

I nigdzie nie napisałem, że z góry odrzucam pomysł.

Więc więcej merytoryki a mniej emocji Smile

@Radzik
A duże cele jak liczyć?


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7230
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 08:16 PM
Reply with quote

Ja bym proponował tak.
- Kumulatywny modyfikator -1 za każde kolejne 25% straconych modeli
- Test CP co rundę po utracie pierwszych 25% modeli.

Dlaczego?
Modyfikatory OK przyspieszą rozbicie a ich wzrost odda większe straty.
IMO test co rundę musi zostać, ponieważ nadrzędna zasadą jest test rozbicia po utracie 25% drużyny. Nie ważne czy później jeszcze jakieś modele zostaną WzA!.

Uzależnienie kolejnych testów od kolejnych strat to zmiany dużo bardziej poważne niż to co wymieniliscie powyżej jako przykład mojej ingerencji.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 912

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 08:33 PM
Reply with quote

Graliśy tak przez rok z okładem. Gra się super.

Testujesz się tylko w turach przed którymi bezpośrednio straciłeś model, modyfikator -1 do CP za stracony model powyżej 25%. Liczy się szybko i sprawnie. Gra wybornie i prosto.

Albo graliśmy w inną grę albo u nas działało - szybciej, lepiej i sprawniej. Hordowe bandy są hordowe bo są słabsze więc szybciej się rozbijają jak tracą swoją hordowość. Ogry i tak tego nie poczują.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 711
Location: Będzin/Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 08:58 PM
Reply with quote

Poza tym u Ogrów jak padnie 25%, czyli np. Rzeźnik, który sam potrafi zrobić grę, to co jak co, ale jest to wydarzenie. Jestem za testami, bo system proponowany jest o wiele prostszy i sensowniejszy, niż się mogłoby wydawać.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7230
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 09:08 PM
Reply with quote

Jak napisałem powyżej: odnośnie modyfikatorów OK. Ale testy co turę po utracie pierwszych 25%.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 231
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 09:31 PM
Reply with quote

Z przyjemnością spróbuję waszego sposobu tzn przy 25% a potem przy każdym straconym pełnym modelu (bo jak rozumiem połówki jak niewolnik muszą być dwie do kolejnego testu).

Back to top
View user's profile
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 711
Location: Będzin/Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Śr lut 17, 2016 09:36 PM
Reply with quote

szczery-do-bolu wrote:
(bo jak rozumiem połówki jak niewolnik muszą być dwie do kolejnego testu).
Dokładnie tak.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
inkofon
Przytomny
Przytomny

inkofon

Offline

Joined: kwiet 03, 2014
Posts: 107
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 08:52 AM
Reply with quote

a może -1CP po stracie bohatera? w końcu nikt się nie przejmuje stronnikami.

Back to top
View user's profile
Radzik
Przytomny
Przytomny

Radzik

Offline

Joined: czerw 17, 2014
Posts: 135
Location: Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 10:37 AM
Reply with quote

No nie wiem, u HE stronnicy są po 50 zk, więc np. ja się przejmuję:). Oczywiście kwestia modyfikatorów jest dyskusyjna. I można to rozbić, ale to zwiększy stopień komplikacji. Tak jak do 25% każdy model, (poza "przeznaczonym na straty") czy to duży czy mały, czy kawalerzysta jest liczony jako 1, tak później każdy model to -1 do CP. Testowanie się co rundę po udanym teście, pomimo braku kolejnych start jest słabe. Dowódca ogarnął drużynę i się trzyma, dopóki kogoś znowu nie stracą. Inna sprawa, że tak jak Szczery wspominał, może to rodzić zagrania w stylu, wezmę go na przeczekanie, bo się musi zawsze testować.

Można np. za duży cel dać modyfikator -2. Ale jak pisałem to już pod dyskusję.

Back to top
View user's profile
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 711
Location: Będzin/Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 10:50 AM
Reply with quote

Radzik wrote:

Można np. za duży cel dać modyfikator -2. Ale jak pisałem to już pod dyskusję.

Bez sensu IMO. W Ograch test jest już po stracie 1 modelu (nie liczę Traperów). Modyfikator "-2" za bardzo by bolał. Wprawdzie wbić trzeba 3 rany, ale nie sądzę, żeby to było usprawiedliwieniem.

W innych drużynach trzeba przetestować.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website

1 2 3
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Warsztat [Figurki] Modele do bandy Witch Hunters
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
71 Izwor 24340 Re: [Figurki] Modele d...
 Wt czerw 06, 2017 04:44 PM 
Dwalthrim View latest post
No new posts Endless war... Endless war... v0.1 - projekt zasad
science fiction skirmish game
10 Bahior 332 Endless war... v0.1 - ...
 Pt list 04, 2016 09:23 AM 
Grish View latest post
No new posts Warsztat Modele do bandy Nizołków z Krainy Zgromadzenia 4 kozAa 432 Modele do bandy Nizoł...
 Pn czerw 13, 2016 06:28 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Galeria - Figurki Good vs Bad czyli rożne bandy i postacie do Mordheim
Possesed, Carnival, Mercenaries i itp
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
39 NoName 10605 Good vs Bad czyli roż...
 Pn sierp 17, 2015 06:40 PM 
M.T. View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Tworzenie bandy
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
29 inkofon 6556 Tworzenie bandy
 Wt stycz 06, 2015 07:36 PM 
fBombadil View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: KolPom
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 395

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 16
_BBOT: 0
Razem: 16
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 160
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy