Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy




























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Home Rules [Warheim FS] › Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Sala natchnionych, mniej i bardziej...
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7340
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 11:04 AM
Reply with quote

@Radzik
Test rozbicia co rundę po stracie 25% modeli jest jedną z podstawowych zasad. Udany test oznacza, że dowódca zapanował nad morale drużyny ale musi to robić co rundę. Tutaj nie ma miejsca na dyskusję bo to zmienia całkowicie założenia gry.

Jednorazowy test premiuje drużyny z wysokim CP i małą ilością modeli.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Bahior
Przebudzony
Przebudzony

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 302
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 11:18 AM
Reply with quote

Ja też przychylam się do tego, że test powinien być co rundę.
(już teraz krasie są nierozbijane a co dopiero gdyby mógłby niekiedy nie testować).

W ramach kompromisu co powiedzie na stosowanie kar do CP tak jak wspomniano wcześniej i premii + 1 CP jeśli nie miało się strat.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 944

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 11:27 AM
Reply with quote

QC - zachowujesz się jakbyś się uparł że ci się nie podoba i ma być jak ty chcesz...


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1345
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 11:47 AM
Reply with quote

A mnie się podoba po staremu. Po to płacisz więcej za dowódcę w pewnych bandach aby mieć wyższe CP. Poza tym zawsze można się zabezpieczyć przed testem np sztandar, duża liczebność, przedmioty specjalne/magiczne.
Wcale nie uważam, że trzeba coś zmieniać.

Back to top
View user's profile
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 246

Post Post subject: Re: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 11:52 AM
Reply with quote

Obecny test rozbicia jest spoko:), bandy z niskim LD mają przewagę liczebną więc minus w postaci niskiego LD też musi być. Na niskie LD można jakoś zaradzić np.sztandar, można rozwinąć CP. A część band z niskim LD ma dostęp do umiejętności Wojenny Ryk. Moim zdaniem w tej grze chodzi o to żeby uważać na straty, grać taktycznie, a nie huraa i na pałę do przodu, nie licząc się ze stratami.

Back to top
View user's profile
Radzik
Przytomny
Przytomny

Radzik

Offline

Joined: czerw 17, 2014
Posts: 135
Location: Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 11:52 AM
Reply with quote

@QC
W jaki sposób zmienia całkowicie założenia gry? Test rozbicia ogólnie premiuje drużyny z wysokim CP. Ale fakt, może naliczanie bezwzględne nie jest najlepsze, bo rzeczywiście premiuje drużyny z mała ilością silnych modeli.

@Bahior
Test w każdej rundzie + modyfikatory, to będzie za ostro. Niekiedy nie będziesz testować, a niekiedy będziesz miał np. -3 do testu.

Proponuję potestować, spodoba się to wprowadzimy, nie to nie.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7340
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 12:11 PM
Reply with quote

@Krnabrny
Tak niepodobna mi się i wymieniłem kilka argumentów dlaczego mi się nie podoba.

Dyskusja trwa.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 737
Location: Będzin/Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 12:16 PM
Reply with quote

Nie ma się co ekscytować bez potrzeby. Ja osobiście przy najbliższej okazji chętnie zagram z kimś na testowe zasady i zachęcam do tego samego. Nie przyjmie się, to świat się nie zawali, ale warto dać temu rozwiązaniu szansę.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 944

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 01:18 PM
Reply with quote

Dokładnie. Obecne zasady premiują rozwiązania w stylu " zamknij się w domu i siedź tam aż przeciwnik cię znienawidzi i się podda/będzie wchodził po kolei do domu i się rozbije "


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7340
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 01:22 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Dokładnie. Obecne zasady premiują rozwiązania w stylu " zamknij się w domu i siedź tam aż przeciwnik cię znienawidzi i się podda/będzie wchodził po kolei do domu i się rozbije "
Chętnie z kimś takim zagram. Bo na razie nie miałem przyjemności Smile


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 246

Post Post subject: Re: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 01:56 PM
Reply with quote

większości scenariuszy nie da się wygrać siedząc zabunkrowanym w domku, zawsze trzeba gdzieś dotrzeć czy to po znacznik, czy po inny cel, w nie których scenariuszach da się wygrać bez walki. Jeszcze nie zdarzyło mi się żeby przeciwnik schował się w domku i nic nie robił.

Back to top
View user's profile
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 236
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 07:03 PM
Reply with quote

QC możesz się zdecydować czy
"Tutaj nie ma miejsca na dyskusję bo to zmienia całkowicie założenia gry."
czy
"Dyskusja trwa."
?

Fajnie, że dyskusja jest tak żywa i przedstawiacie tyle argumentów, ale obawiam się , że całość sprowadza się do sytuacji: mówcie, słucham was, ale i tak będzie jak było, bo wasze argumenty nie skłonią mnie do zmiany.

Obym się mylił Smile

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7340
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 07:38 PM
Reply with quote

Słucham każdej propozycji ale nie każdą da się wprowadzić.

A test rozbicia co rundę po stracie 25% modeli to jedna z fundamentalnych zasad gry.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 527
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 08:10 PM
Reply with quote

Ja myślę, że to fundamentalna zasada battla w którym biły się armie i miała ona oddać sytuacja na polu bitwy gdzie działała psychologia tłumu i wojska potrafiły stracić morale po dotkliwych stratach, tak samo jak pogoń za "spanikowanym" - też żywcem z walki oddziałów ściągnięte.
Zasada przeniesiona do Mordheim jako kalka, raczej bez głębszej analizy, potem do Warheim. W skirhmishu moim zdaniem nie jest fundamentalna, tu walczą ze sobą indywidualności mamy pojedynki bohaterów (w warheim to już w ogóle często epickie postacie, dwa żywka na kapitanie, po paru bitwach magiczne artefakty itp. itd.) i tutaj zasada która sprawdza się przy oddziałach wojsk, nie musi pasować do grupy awanturników. Dlatego nie wiem czemu ma byc tak podstawową dla tej gry, która stał się Warheim.


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7340
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
Posted: Cz lut 18, 2016 08:20 PM
Reply with quote

Ponieważ jest podstawowym sposobem na pokonanie przeciwnika. Ponadto wpływa na szybkość rozgrywki, nie musisz wybijać całej bandy przeciwnika aby wygrać. A na to narzekają na przykład gracze innych systemów gdzie często trzeba gonić pojedyncze modele po stole.

Test po utracie kolejnych modeli wzmocni, i to bardzo, drużynę Ogrów - gdzie trudno wyłączyć kolejne modele.

A modyfikatory ujemne do CP osłabią drużyny z niskim CP.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Warsztat [Figurki] Modele do bandy Witch Hunters
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
71 Izwor 25508 Re: [Figurki] Modele d...
 Wt czerw 06, 2017 04:44 PM 
Dwalthrim View latest post
No new posts Endless war... Endless war... v0.1 - projekt zasad
science fiction skirmish game
10 Bahior 464 Endless war... v0.1 - ...
 Pt list 04, 2016 09:23 AM 
Grish View latest post
No new posts Warsztat Modele do bandy Nizołków z Krainy Zgromadzenia 4 kozAa 514 Modele do bandy Nizoł...
 Pn czerw 13, 2016 06:28 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Galeria - Figurki Good vs Bad czyli rożne bandy i postacie do Mordheim
Possesed, Carnival, Mercenaries i itp
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
39 NoName 11295 Good vs Bad czyli roż...
 Pn sierp 17, 2015 06:40 PM 
M.T. View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Tworzenie bandy
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
29 inkofon 7059 Tworzenie bandy
 Wt stycz 06, 2015 07:36 PM 
fBombadil View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: krzewyozdobne
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 399

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 27
_BBOT: 0
Razem: 27
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 160
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy