Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Home Rules [Mordheim] › Modyfikatory przy strzelaniu
Modyfikatory przy strzelaniu
... czyli wszystko dla ludzi z nadwyżką potencjału twórczego i skłonnością do grafomanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
Kadzik
Świadomy
Świadomy

Kadzik

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 438
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Modyfikatory przy strzelaniu
Posted: Pt czerw 17, 2011 07:15 PM
Reply with quote

Sporo myślałem dzisiaj jak poprawić nieco strzelanie w Mordheim. Coś co pozwoli mieć zbalansowaną bandę, która może oprzeć się na broni zasięgowej i jednocześnie nie zbliżać się niebezpiecznie ku opcji grupki kuszników z Quick Shootem.

Wyjściem jest więc wzmocnienie broni o mniejszej sile rażenia czyli łuków, oraz o mniejszym zasięgu jak pistolety. Uzbrojenie pokroju procy i noży do rzucania uważam za mocne i nie wymagające poprawy.

Moim pomysłem jest pozbycie się modyfikatora za ruch. Tak, całkowite wyeliminowanie -1 za strzał po ruchu. Moje argumenty:
1. Poprawienie pistoletów.
Pistolety używamy teraz wyłącznie do walki w zwarciu. Przy zasięgu 6" by ich sensownie użyć musimy podejść do wroga, a i nawet wtedy często mamy karę za zasięg i trafiamy na 6+. Z modyfikacją można swobodniej podejść i wypalić mając sensowną szansę na trafienie.
Duelingi stają się zabójcze nie tylko w zwarciu ale i przy wymianie ognia na odległość. Przeważnie mój champion trafiał na 5+ (BS3, -1 za ruch, -1 za zasięg, +1 za dueling) a i tak wystawiony był na możliwą szarżę (Skaveny, Bestie) i marnował ładunek prochu na następną turę.

2. Poprawa łuku
Jedyną zaletą łuku nad kuszą jest możliwość ruchu i strzału. Niestety, jeśli z tego dobrodziejstwa skorzystamy, mamy karę -1 zarówno do trafienia, jak i ranienia (S3 vs. S4). Z modyfikacją kusza dalej jest lepsza w woundowaniu (i w przeciwieństwie do łuku pozwala na krytyki przy T5), ale nie posiada już tak miażdżącej przewagi. Oczywiście skill QS wymaga, by postać nie ruszała się w ogóle, więc nie ma przegięcia w postaci ruszającego się łucznika oddającego 2 strzały. Patrząc dalekowzrocznie można dać kusznikowi skill Nimble, pozwalający na ruch i strzał z kuszy, ale wymaga to rozwinięcia, które łucznik może wykorzystać np. by wziąć Trick Shootera. Tak więc łucznik będzie łatwiej trafiał, ale za to trudniej ranił. To chyba uczciwe.

3. Zwiększenie grywalności
Patrząc przez pryzmat PG kusza>>łuk. Większa siła jest bardzo korzystna, zwłaszcza przeciw bandom kraśków, orków, bestii itp. Wykorzystanie ruchu i strzału dla łuku powoduje, że jednocześnie gorzej trafiamy, jak i słabiej ranimy. Często gęsto łucznik nie miał po co wykorzystywać ruchu, bo trafienie jest niemożliwe (BS3, daleki zasięg, cover, ruch, co daje nam trafianie na 7+), a rani dużo słabiej.
Myślę, że dzięki tej zmianie łuki zostały znacznie wzmocnione i warte są swojej ceny przy porównaniu z kuszą.


Co o tym myślicie?


_________________
Let's start a war. Start a nuclear war. At the gay bar, gay bar, gay bar!
Wow!
At the gay bar!
Back to top
View user's profile
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Ragnarsson
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 453

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 21
_BBOT: 0
Razem: 21
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Strona główna
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 169
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy