Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy





























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › FAQ...
FAQ...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 4 5
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Gabriel_Daco - Cz paźdź 04, 2012 09:31 AM
basic
Przytomny
Przytomny

basic

Joined: grud 27, 2015
Posts: 63
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Pn marca 07, 2016 11:54 PM
Reply with quote

Ad 1. A widziałem taki ładny model skavena dźwigającego beczkę od miotacza spaczognia i trzymającego miecz w ręce... :/
Ad 2. Czyli krasnolud może dowolnie przeskakiwać między kuszą, a np. toporem i tarczą?
Ad 4. Może ta zasada byłaby czytelniejsza gdyby zapis brzmiał "Każdy bohater otrzymuje +1 PD za każdy wrogi model który osobiście wyłączy z akcji!"?
Ad 6 Podejrzewam, że ruszanie tak ściśniętej i wyważonej już konstrukcji zasad może ją pozbawić balansu w nieoczekiwanych miejscach ale czy w imię prostoty, nie było by lepiej dać wszystkim bohaterom 0 PD na początek i w okienkach PD zmienić rozszerzenie z 2 na np. 5? Jeśli jednak przyjmujemy w trakcie kampanii nowych bohaterów do drużyny (na takich samych zasadach jak na początku), czyli z konkretną ilością PD - to jaka jest różnica jeśli po prostu damy wszystkim po 0 na początku? Być może czegoś nie rozumiem jeszcze i stąd przepraszam jeśli zajmuje czas bezsensowną paplaniną.

Pozdrawiam i dziękuję za czas poświęcony na objaśnianie (nabytą wiedzą postaram się zarazić kogoś innego... np. kogoś obcego w tramwaju)

Back to top
View user's profile Send e-mail
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7446
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Wt marca 08, 2016 12:13 AM
Reply with quote

2. Nie. Model związany walką wręcz nie może korzystać z broni strzeleckiej.

Stać i strzelać jest wyjątkowym działaniem bo model strzela w fazie ruchu. W fazie walki deklarujesz czym walczysz i tak zostaje do końca walki.

6. Niektórzy bohaterowie zaczynają z 0PD inni z 8PD lub 20PD. Wartości są różne dlatego nie da się tego zrównać do 0.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
basic
Przytomny
Przytomny

basic

Joined: grud 27, 2015
Posts: 63
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Pn marca 21, 2016 11:14 PM
Reply with quote

Ok, więcej gier... i więcej pytań :/

1. Czy miotacz spaczognia może obrać za cel kawałek terenu (np ziemię między 2 przeciwnikami), czy zawsze musi strzelać jedynie w model przeciwnika?

2. Czy jeśli obiorę za cel model przeciwnika oddalonego o 1", a wyrzucę na kostce artyleryjskiej 10" to wzornik płomienia, mimo większej ilości oczek zatrzyma się na modelu przeciwnika pokrywając go, czy przeleci mu nad głową dalej?

3. W sekwencji po rozgrywce chcę zarekrutować stronników - czy muszę rzucać na pulę doświadczenia dla nich, czy mogę zadecydować, że chcę samych niedoświadczonych stronników?

4. Czy jeśli rekrutując stronników rzucę na ich doświadczonych np. 12 oczek to czy muszę na nich już wtedy przyznać wszystkie te punkty, czy mogę np. z tej puli 12 PD wziąć jedynie 3 PD na 1 stronnika i resztę PD zostawić?

5. Jeśli chcę w sekwencji po potyczce dołączyć dopiero zrekrutowanego stronnika z PD 2 do istenijącej już grupy stronników o ilości PD 2 z rozwinięciem + 1 do A, to czy ten nowo dołączony stronnik automatycznie zyskuje to samo rozwinięcie?

Back to top
View user's profile Send e-mail
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7446
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Wt marca 22, 2016 05:11 AM
Reply with quote

1. Strzelając z miotacza spaczognia wybierasz kierunek w którym zamierzasz strzelać - więc może to być element terenu.

2.Wzornik przesuwa się i model nie otrzymuje obrażeń.

3. Jeśli kupujesz niedoświadczonych stronników nie musisz rzucać.

4. Wynik rzutu to maksymalna pula dostępna na rynku, możesz wykorzystać tylko jej część, a reszta przepada.

5. Tak.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Juri
Nieświadomy
Nieświadomy

Juri

Offline

Joined: marca 31, 2016
Posts: 9
Filia Dolnośląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz marca 31, 2016 03:24 PM
Reply with quote

Witam,

Na samym początku chciałbym oznajmić, że po raz pierwszy wypowiadam się na tym forum. Mam nadzieję, że na mój pierwszy post nie wyleje się zbyt dużo hate'u.

Z tego miejsca chciałbym podziękować twórcy systemu, moderatorom forum i wszystkim użytkownikom oraz graczom - dzieki Wam kolejne osoby dołaczyły do grona graczy Warheim, a ja mam przyjemność byc jednym z nich.

Jako, że ode niedawna zaczęliśmy grąc ze znajomymi w Warheim (we Wrocławiu gdzie mieszkam na stałe, jak i w Częstochowie, moim rodzinnym mieśćie), chciałbym zadać kilka pytań dot. zasad. Przejrzałem FAQ kilka razy i nie znalazłem tu odpowiedzi, a jesli którychś nie zauważyłem, to z góry przepraszam. Pytania zamieszczam poniżej.

1) Czy jeśli armia posiada dwóch duchownych na rozproszenie rzuca się 4 kostkami?

2) Jak wygląda rozpraszanie magii w grze wieloosobowej? Czy przeciwnicy decydują kto będzie rozpraszał dane zaklęcia w grze „każdy na każdego”? Jak to wyglada w przypadku rozgrywki 2na2?

3) Czy w przypadku ataku w plecy przeciwnika (od tyłu) w walce wręcz (tura szarży) i strzelania od tyłu model posiadający średni pancerz, tarcze i broń ręczną otrzyjmuje premię 3+ do Ochrony pancerza (5+ pancerz, +1 za tarcze, + 1 za tarcze i broń ręczną)?

4) Model może wykonać piwot na początku każdej fazy (ruchu, magii, strzelaniaa itd.). Czy to oznacza ze w przypadku fazy walki model który został poprzednio zaszarżowany w plecy i frontalnie przez drugi model, może ustawic się bokiem do obu przeciwników?

5) Oszołomiony model może korzystać w normalny sposób z Ochrony Pancerza w walce wręcz. Czy tak samo jest w przypadku strzelania do modelu oszołomionego. Analogicznie model powalony na ziemię nie może korzystać z ochrony pancerza i przy strzelaniu i przy walce wręcz, czy może jest inaczej?

6) Ile modeli znajdujących w odleghłości 2 cali od szarżowanego modelu może spróbować przejąć szarżę? Czy każdy może spróbować?

7) Jakie dokładnie są konsekwencje nieudanej szarży? Czy model po spaleniu szarży oprocz poruszenia się w kierunku wroga do połowy może zrobić cokolwiek więcej w pozostałych fazach (mag rzucic zaklecie, strzelec skorzystać z broni dystansowej).

Cool Dwa modele walczą z jednym przeciwnikiem. Mają taki sam współczynnik inicjatywy i zarazem jest ona wyższa od przeciwnika, także udeżają pierwsze Czy gracz wybiera w jakiej kolejności atakują, czy ataki wyprowadzane są jednocześnie? Czy są możliwe dwa zranienia krytyczne (po jednym od każdego modelu walczącego z przeciwnikiem)?

Analogicznie do przedstawionej powyzej sytuacji – dwa modele które ze wzgędu na szarżę uderzają pierwsze (AA) i deklaruja ataki w 2 rozne jednostki (powiedzmy że jednostki oznaczone jako OO sa szarzowane). Wszystkie modele po dostawieniu stykają się ze sobą. Czy jeśli mają taką samą sarżowały w tym samym momencie to w momencie gdy jeden model (A) wyłączy z akcji swoim pierwszym atakiem model (O), może kolejne ataki skierować w drugi model, z którym styka się rogiem?
OO
AA

Co w przypadku gdy akcja ma miejsce w turze przeciwnika walki wręcz, nie ma już szarży, jeden z modeli atakujących ma I5, drugi I4, czy model uderzający jako pierwszy może przekierować swój 2 atak po wyłączeniu z akcji jednego mdoelu obroncy? Jak powinna wyglądać poprawna sekwecja w takich sytuacjach? Czy taka potyczka traktowana jest jako jedna walka i atakujący musi najpierw rozdzielić ataki? Czy każdy atak jest rozpatrywany osobno (model z I 5 bije jako pierwszy, wyprowadza atak w model O, wyłączył go z akcji, ma drugi atak, atakuje drugi model z I4 którym się styka, powalil go na ziemię, kolejny model atakujacy uderza w powalonego na ziemie, trafil przeciwnika i to wystarczylo do wylaczenia z akcji)? Jeśli tak to atakujący wybiera kto atakuje jako pierwszy majac modele które uderzaja w tym samym momencie (szarza/wyzsza inicjatywa itp.)?

9) Czy jest możliwość udostępnienia scheamtów rysunkowych przykladowych walk w dodatkach do podrecznika? Suplemetnach wraz z całym faq’iem wyjaśniającym „trudne zagadnienia”?

10) Czy szarża i bieg w terenie trudnym są możliwe? Czy potrzeba do tego specjalnej zdolności (zdolności/czary/magiczne przedmioty które pozwalają na traktowanie terenów trudnych jako otwarte itp. )? Jeśli jest to możliwe to kary odległości są takie same do ruchu, do biegu i do szarży i trzeba je wliczać w przypadku szarży w teren trudny? Czy w przypadku tych dwoch ostatnich nie stosuje się ograniczenia ½ szybkosci za teren trudny ¼ za teren bardzo trudny?

11) Pyt dodatkowe do 10 - czy była możliwość ujednolicenia terenów? teren otwarty nie ma wplywu na bieg, szarze ruch; teren trudny – skraca ruch, bieg, szarze o polowe, a w przypadku biegu/szarzy teren należy traktowac jako niebezpieczny. Teren bardzo trudny zmniejsza ruch do ¼, bieg i szarża przez teren trudny traktowana jest jako teren niebezpieczny.

12) Czy w przypadku wykonywania szarży/biegu w teren trudny i niebezpieczny zarazem lub bardzo trudny i niebezpieczny wykonujemy tylko jeden test terenu?

13) W którym momencie biegu/szarży przez teren trudny, przechodzenia przez teren niebezpieczny zadziała efekt w wyniku którego po stracie ZW zostalismy oszołomieni lub powaleni na ziemie?

11) Proszę o wyjaśnienie (bazując również na pyt 10) jak dokładnie działają zdolności wpływające na ruch, które otrzymuje model ubrany w maske merlorda:
Ponadto model ignoruje kary za poruszanie się po terenie trudnym, zaś ujemne modyfikatory za poruszanie się po terenie bardzo trudnym zmniejszone są o połowę (teren bardzo trudny należy traktować jako teren trudny). Ponadto, modele objęte działaniem hełmu mogą
biegać po terenie trudnym lub terenie bardzo trudnym, a także wtedy, gdy pokonują przeszkody oraz automatycznie zdaje wszystkie testy terenu niebezpiecznego


12) Czy postacie będące w lesie widzą się wyłącznie na 2 cale? Czy szarża na drugi model, gdy oba znajdują się w lesie w odległości większej niż dwa cale wymaga testu wykrycia (I)?

13) W przypadku Leśnych Elfów, czy kary za poruszanie się w lesie uwzględniają bieg i szarżę? Czy elfy wykonują testy (2+ sukces, 1 strata Żw) podczas biegania, szarży w lesie? Czy jeśli las jest terenem niebezpiecznym również ywkonują taki test?

14) Czy można prosić tak jak w pytaniu 9 o stworzenie ilustracji z ograniczeniem ruchów, nieudanych szarż przez teren trudny/bardzo trudny/niebezpieczny oraz ilustracji przedstawiającą walkę w lesie?

15) Czy pladrowanie lokacji jest akcja natychmiastowa (wystarczy wejść w obręb terenu i zamiast tego odczytywac karte lokacji spróbować jak splądrowac)? Czy pladrowanie lokacji wykonujemy w fazie pozostałych ruchów? Czy model po wykonaiu pladrowania może nadal strzelić, rzucic zaklecie?

16)Czy wystarczy przejsc przez lokację czy trzeba się w niej zatrzymać aby odczytać kartę lokacji/splądrować ja?

17) Czy model może wykonać bieg a nastepnie może zostac na niego rzucony czar Lotu ktory umozliwi mu dodatkowy ruch lub tez szarżę? Czy po nieudanej szarży mag może rzucic czar Lotu na jednostkę która ją spaliła i w ten sposób sprawic, ze szarża doszła do skutku? Czy może tak samo zrobic rzucając czar Lotu na siebie (pyt nie ma sensu o ile wyjasnienie będzie zawarte w pyt. 7)?

Z gory bardzo dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam z Breslau! Wink


_________________
Juri
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7446
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: FAQ...
Posted: Cz marca 31, 2016 04:57 PM
Reply with quote

Quote::
1) Czy jeśli armia posiada dwóch duchownych na rozproszenie rzuca się 4 kostkami?
Może wykonać rzut 4 lub więcej kostkami. Bo do puli wchodzi jeszcze kość generowana przez drużynę i ewentualne kości z umiejętności.

Quote::
2) Jak wygląda rozpraszanie magii w grze wieloosobowej? Czy przeciwnicy decydują kto będzie rozpraszał dane zaklęcia w grze „każdy na każdego”? Jak to wyglada w przypadku rozgrywki 2na2?
Gracze decydują. Aczkolwiek słuszne wydaje się by rzut wykonał gracz który zadeklaruje największą ilość kości i takie coś wpisze do podręcznika.

Quote::
3) Czy w przypadku ataku w plecy przeciwnika (od tyłu) w walce wręcz (tura szarży) i strzelania od tyłu model posiadający średni pancerz, tarcze i broń ręczną otrzyjmuje premię 3+ do Ochrony pancerza (5+ pancerz, +1 za tarcze, + 1 za tarcze i broń ręczną)?
Nie, nie dostaje bonusu za walkę bronią ręczną i tarcze. Co więcej w przypadku strzelania w ogóle nie otrzymuje tego bonusu niezależnie od tego jak jest ustawiony.

Quote::
4) Model może wykonać piwot na początku każdej fazy (ruchu, magii, strzelaniaa itd.). Czy to oznacza ze w przypadku fazy walki model który został poprzednio zaszarżowany w plecy i frontalnie przez drugi model, może ustawic się bokiem do obu przeciwników?
Tak, może tak zrobić w swojej turze.

Quote::
5) Oszołomiony model może korzystać w normalny sposób z Ochrony Pancerza w walce wręcz. Czy tak samo jest w przypadku strzelania do modelu oszołomionego. Analogicznie model powalony na ziemię nie może korzystać z ochrony pancerza i przy strzelaniu i przy walce wręcz, czy może jest inaczej?
O! może. PnZ! nie może.

Quote::
6) Ile modeli znajdujących w odleghłości 2 cali od szarżowanego modelu może spróbować przejąć szarżę? Czy każdy może spróbować?
Jeden, wybrany przez gracza.

Quote::
7) Jakie dokładnie są konsekwencje nieudanej szarży? Czy model po spaleniu szarży oprocz poruszenia się w kierunku wroga do połowy może zrobić cokolwiek więcej w pozostałych fazach (mag rzucic zaklecie, strzelec skorzystać z broni dystansowej).
Model który spalił szarżę nie może zrobić nic więcej.

Quote::
8) Dwa modele walczą z jednym przeciwnikiem. Mają taki sam współczynnik inicjatywy i zarazem jest ona wyższa od przeciwnika, także udeżają pierwsze Czy gracz wybiera w jakiej kolejności atakują, czy ataki wyprowadzane są jednocześnie? Czy są możliwe dwa zranienia krytyczne (po jednym od każdego modelu walczącego z przeciwnikiem)?
W turze szarży uderzają wg kolejności w jakiej szarżowały. Później wg wyboru (choć tutaj zastanawiam się czy nie ustalać tego za pomocą rzutu K6) .
Tak, dwa modele mogą żądać zranienia krytyczne.

Quote::
Analogicznie do przedstawionej powyzej sytuacji – dwa modele które ze wzgędu na szarżę uderzają pierwsze (AA) i deklaruja ataki w 2 rozne jednostki (powiedzmy że jednostki oznaczone jako OO sa szarzowane). Wszystkie modele po dostawieniu stykają się ze sobą. Czy jeśli mają taką samą sarżowały w tym samym momencie to w momencie gdy jeden model (A) wyłączy z akcji swoim pierwszym atakiem model (O), może kolejne ataki skierować w drugi model, z którym styka się rogiem?
Modele uderzają w kolejności w jakiej szarżowały i jeśli WzA! przeciwnika to mogą zaatakować inny model o ile zaszarżowały na niego.

Quote::
Co w przypadku gdy akcja ma miejsce w turze przeciwnika walki wręcz, nie ma już szarży, jeden z modeli atakujących ma I5, drugi I4, czy model uderzający jako pierwszy może przekierować swój 2 atak po wyłączeniu z akcji jednego mdoelu obroncy? Jak powinna wyglądać poprawna sekwecja w takich sytuacjach? Czy taka potyczka traktowana jest jako jedna walka i atakujący musi najpierw rozdzielić ataki? Czy każdy atak jest rozpatrywany osobno (model z I 5 bije jako pierwszy, wyprowadza atak w model O, wyłączył go z akcji, ma drugi atak, atakuje drugi model z I4 którym się styka, powalil go na ziemię, kolejny model atakujacy uderza w powalonego na ziemie, trafil przeciwnika i to wystarczylo do wylaczenia z akcji)? Jeśli tak to atakujący wybiera kto atakuje jako pierwszy majac modele które uderzaja w tym samym momencie (szarza/wyzsza inicjatywa itp.)?
Szarża. Inicjatywa. Rzut K6 w przypadku takiej samej.

Quote::
9) Czy jest możliwość udostępnienia scheamtów rysunkowych przykladowych walk w dodatkach do podrecznika? Suplemetnach wraz z całym faq’iem wyjaśniającym „trudne zagadnienia”?

Quote::
10) Czy szarża i bieg w terenie trudnym są możliwe? Czy potrzeba do tego specjalnej zdolności (zdolności/czary/magiczne przedmioty które pozwalają na traktowanie terenów trudnych jako otwarte itp. )? Jeśli jest to możliwe to kary odległości są takie same do ruchu, do biegu i do szarży i trzeba je wliczać w przypadku szarży w teren trudny? Czy w przypadku tych dwoch ostatnich nie stosuje się ograniczenia ½ szybkosci za teren trudny ¼ za teren bardzo trudny?
Tak jest możliwe. Trzeba wykonać test terenu niebezpiecznego.

Quote::
11) Pyt dodatkowe do 10 - czy była możliwość ujednolicenia terenów? teren otwarty nie ma wplywu na bieg, szarze ruch; teren trudny – skraca ruch, bieg, szarze o polowe, a w przypadku biegu/szarzy teren należy traktowac jako niebezpieczny. Teren bardzo trudny zmniejsza ruch do ¼, bieg i szarża przez teren trudny traktowana jest jako teren niebezpieczny.
Tak właśnie jest.

Quote::
12) Czy w przypadku wykonywania szarży/biegu w teren trudny i niebezpieczny zarazem lub bardzo trudny i niebezpieczny wykonujemy tylko jeden test terenu?
Jeden test.

Quote::
13) W którym momencie biegu/szarży przez teren trudny, przechodzenia przez teren niebezpieczny zadziała efekt w wyniku którego po stracie ZW zostalismy oszołomieni lub powaleni na ziemie?
W momencie wejścia na teren.

Quote::
11) Proszę o wyjaśnienie (bazując również na pyt 10) jak dokładnie działają zdolności wpływające na ruch, które otrzymuje model ubrany w maske merlorda:
Ponadto model ignoruje kary za poruszanie się po terenie trudnym, zaś ujemne modyfikatory za poruszanie się po terenie bardzo trudnym zmniejszone są o połowę (teren bardzo trudny należy traktować jako teren trudny). Ponadto, modele objęte działaniem hełmu mogą
biegać po terenie trudnym lub terenie bardzo trudnym, a także wtedy, gdy pokonują przeszkody oraz automatycznie zdaje wszystkie testy terenu niebezpiecznego
Teren trudny traktujesz jak otwarty, bardzo trudny traktujesz jak trudny. Automatycznie zdajesz testy terenu niebezpiecznego.

Quote::
12) Czy postacie będące w lesie widzą się wyłącznie na 2 cale? Czy szarża na drugi model, gdy oba znajdują się w lesie w odległości większej niż dwa cale wymaga testu wykrycia (I)?
Tak.

Quote::
13) W przypadku Leśnych Elfów, czy kary za poruszanie się w lesie uwzględniają bieg i szarżę? Czy elfy wykonują testy (2+ sukces, 1 strata Żw) podczas biegania, szarży w lesie? Czy jeśli las jest terenem niebezpiecznym również ywkonują taki test?
Tak. Nie wykonują.

Quote::
14) Czy można prosić tak jak w pytaniu 9 o stworzenie ilustracji z ograniczeniem ruchów, nieudanych szarż przez teren trudny/bardzo trudny/niebezpieczny oraz ilustracji przedstawiającą walkę w lesie?
Stwórz, a my opiszemy.

Quote::
15) Czy pladrowanie lokacji jest akcja natychmiastowa (wystarczy wejść w obręb terenu i zamiast tego odczytywac karte lokacji spróbować jak splądrowac)? Czy pladrowanie lokacji wykonujemy w fazie pozostałych ruchów? Czy model po wykonaiu pladrowania może nadal strzelić, rzucic zaklecie?
Pierwsze.

Quote::
16)Czy wystarczy przejsc przez lokację czy trzeba się w niej zatrzymać aby odczytać kartę lokacji/splądrować ja?
Zatrzymać.

Quote::
17) Czy model może wykonać bieg a nastepnie może zostac na niego rzucony czar Lotu ktory umozliwi mu dodatkowy ruch lub tez szarżę? Czy po nieudanej szarży mag może rzucic czar Lotu na jednostkę która ją spaliła i w ten sposób sprawic, ze szarża doszła do skutku? Czy może tak samo zrobic rzucając czar Lotu na siebie (pyt nie ma sensu o ile wyjasnienie będzie zawarte w pyt. 7)?
1. Tak. 2. Tak. 3. Tak.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: FAQ...
Posted: Pt kwiet 01, 2016 01:56 PM
Reply with quote

1. Czy koń bojowy używany jako wierzchowiec liczy się do limitu postaci w drużynie?
2. Czy bohater/stronnik posiadający wierzchowca może wystąpić w bitwie bez niego (np. jeśli uzna że w tej bitwie nie będzie mu potrzebny)?
3. Jeśli postać zostawi wierzchowca i oddali się od niego (np. wejdzie do budynku) a w tym czasie wierzchowiec zostanie zaatakowany przez wroga to może normalnie walczyć?
4. Jeśli pozostawiony wierzchowiec zostanie wyłączony z akcji to czy jego "właściciel" może nadal kontynuować grę?
5. Czy trafienie z uderzenia w trakcie szarży kawalerii jest traktowane jako dodatkowy atak i po nim wierzchowiec i jeździec mogą wykonać swoje normalne ataki z charakterystyki?
6. Czy zasada specjalna szermierz działa z każdą bronią do walki wręcz?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7446
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Pt kwiet 01, 2016 04:54 PM
Reply with quote

1. Nie.
2. Tak. Umieszczasz go w skarbcu.
3. Tak.
4. Tak.
5. Tak.
6. Tak.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Vulturius
Nieświadomy
Nieświadomy

Vulturius

Offline

Joined: lut 25, 2016
Posts: 9
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: FAQ...
Posted: Sb kwiet 02, 2016 04:51 PM
Reply with quote

Czy jeśli rzucam zaklęty czar, a wcześniej Mag elfów Wysokiego rodu rzucił czar Wyssanie Magii, to czy rozproszenie zaklętego czaru będzie także zwiększone o 3 ?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7446
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Sb kwiet 02, 2016 05:07 PM
Reply with quote

Wyssane magii zwiększa trudność rzucenia zaklęcia
Nie ma wpływy na rozproszenie.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Vulturius
Nieświadomy
Nieświadomy

Vulturius

Offline

Joined: lut 25, 2016
Posts: 9
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: FAQ...
Posted: Sb kwiet 02, 2016 07:40 PM
Reply with quote

dziękuje za szybką odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie, jak gracz A broni drabiny na górze, to czy przy szarży gracz B musi wykonywać test niebezpiecznego terenu szarżując na tą pozycje?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7446
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Sb kwiet 02, 2016 08:21 PM
Reply with quote

Quote::
Schody, stopnie & drabiny:
Choć schody, stopnie & drabiny zalicza się do terenu otwartego to modele, które chcą pokonać taki teren biegiem lub szarżując muszą wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że model traci równowagę i przewraca się na schodach, stopniach lub boleśnie uderza w drabinę, w wyniku czego traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza. Wynik 2+ oznacza, że model dociera do miejsca przeznaczenia bezpiecznie.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Juri
Nieświadomy
Nieświadomy

Juri

Offline

Joined: marca 31, 2016
Posts: 9
Filia Dolnośląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Pn kwiet 03, 2016 12:52 PM
Reply with quote

Witam,

Dziekuje za odpowiedzi.

Poniżej jeszcze kilka dodatkowych pytań:

Q: Czy jeżeli w opisie zdolności pojawia się wyraz zawsze[i] oznacza to, że nie uwzględnia się pozostałych modyfikatorów (np. za pogodę, odległość, strzał po ruchu itp.) Chodzi mi np. o sfromulowanie pochodzace z Wybuchowych Zarodnikow:

Rzut WYBUCHOWYM ZARODNIKIEMjest atakiem strzeleckim o zasięgu
6” , który trafia [i]zawsze
na 8+

w przypadku stada złowróżbników istnieje zapis bez słowa zawsze:

Stado Złowróżbników jest atakiem strzeleckim o zasięgu 6”, które trafia
na 8+

Czy w obu przypadkach stosujemy modyfikatory?

Q: Upewniam się na prośbę kumpla - czy można wykupić poniższe umiejętności jeśli osiągnęliśmy już maksimum w charakterystyce postaci i czy tym samym mozna ich uzywać? przykład: elf (max WT3) z umiejętnością TWARDZIEL

TWARDZIEL
Ciało bohatera zostało zahartowane w ogniu bitwy, a jego skóra
wygarbowana pod ciosami wrogów. Na potrzeby testów zranienia wartość
współczynnika WT bohatera zostaje zwiększona o +1.

lub

SILNY CIOS
Dzięki doświadczeniu nabytemu w wielu walkach i znajomości odpowiednich
technik bohater potrafi precyzyjnie wymierzać potężne ciosy. Model posługujący się orężem do walki wręcz, otrzymuje premię +1 do SIŁY.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdr,
Juri


_________________
Juri
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7446
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Pn kwiet 03, 2016 01:50 PM
Reply with quote

1. Tak. Model zawsze trafia na takiej wartości.
Dzięki za zwrócenie uwagi na słowo zawsze postaram się ujednolicić zapis.

2. Tak. Można nabyć.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Juri
Nieświadomy
Nieświadomy

Juri

Offline

Joined: marca 31, 2016
Posts: 9
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Re: FAQ...
Posted: Pn kwiet 03, 2016 02:08 PM
Reply with quote

[quote="quidamcorvus"]1. Tak. Model zawsze trafia na takiej wartości.
Dzięki za zwrócenie uwagi na słowo zawsze postaram się ujednolicić zapis.

Q: Czyli w przypadku Stada Złowróżbników modyfikatory stosujemy normalnie? Tak samo w przypadku Korowodu DzierzB?

Q: Czy model z umiejętnością FANATYK, po awansie na bohatera nadal nie będzie mógł korzystać z ekwipunku dostępnego dla bohaterów (lub powszechnego)? Jeśli nadal będzie musiał korzystać wyłącznie z własnej listy ekwipunku to czy będzie mógł rzucać na dostepność w trakcie sekwencji po potyczce, aby kupić przedmiot, który od razu przekaże do skarbca/innemu bohaterowi? Czy model podlegający zasadzie fanatyk, który jest bohaterem może grabić i przechowywać ekwipunek, który jest dla niego niedostepny i nie może go używać (np. pancerz)?

Ponadto, modele podlegające zasadzie specjalnej fanatyk nigdy nie mogą używać pancerzy i mogą korzystać wyłącznie z własnej listy ekwipunku. Co więcej, jeżeli model stronnika podlegający zasadzie specjalnej fanatyk w rzucie na TABELĘ ROZWOJU uzyska wynik Chłopak ma talent! gracz określając dostępne dla bohatera LISTY UMIEJĘTNOŚCI nie może wybrać UMIEJĘTNOŚCI STRZELECKICH oraz AKADEMICKICH.

Jeszcze raz dzieki wielkie za rozwianie wątpliwości.

Pozdr,
Juri


_________________
Juri
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 4 5
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 160
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy