
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Errata do wersji 0.12
Errata do wersji 0.12
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Errata do wersji 0.12
Posted: Sb marca 12, 2011 05:53 PM
|
|
Umiejętność akademicka:
Quote:: |
STRATEG (TYLKO DOWÓDCA)
Bohater odebrał szkolenie od tileańskich strategów i taktyków. Po rozstawieniu, ale przed rzutem ustalającym komu przypadnie pierwsza tura, każdy ze sprzymierzonych modeli może natychmiast wykonać ruch, ale nie może biegać oraz latać i nie może szarżować. Taki ruch modelu uznawany będzie za ruch na potrzeby strzelania w najbliższej turze. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Sb marca 12, 2011 05:57 PM
|
|
a upierałeś się że ta zasada była bardzo dobra:)
popieram poprawkę
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Sb marca 12, 2011 06:01 PM
|
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Sb marca 12, 2011 06:23 PM
|
|
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Pn marca 13, 2011 06:06 AM
|
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Quintus
Przytomny
Joined: marca 07, 2011
Posts: 85
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Pn marca 14, 2011 05:26 AM
|
|
Mi tam pasowała:D Hehe.
_________________ A.Ś.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Pn marca 14, 2011 12:54 PM
|
|
Quote:: |
Niektóre stworzenia nie słyną z wielkiego intelektu i w porównaniu z innymi istotami z trudem nabywają nowe umiejętności i przyswajają wiedzę. W grze odzwierciedla to zasada TEMPY, zgodnie z którą stwory zdobywają doświadczenie dwa razy wolniej. Bohaterowie mają prawo wykonania rzutu na rozwinięcie w momencie gdy zgromadzą 4, 8, 13, 17, 23, 30, 36, 42, 50, 58, 68, 78 i 90 Punktów Doświadczenia. Jednocześnie należy zauważyć, że liczba 90 wyznacza górną granicę maksymalnej ilości Punktów Doświadczenia jakie może zgromadzić bohater. Natomiast stronnicy podlegający zasadzie TEMPY otrzymują prawo wykonania rzutu na rozwinięcia w momencie gdy zgromadzą 4, 9 i 14 Punktów Doświadczenia. Należy także pamiętać, że liczba 14 wyznacza górną granicę maksymalnej ilości Punktów Doświadczenia jakie może zgromadzić stronnik. Ponadto, jeżeli w rzucie na TABELĘ ROZWOJU model uzyska wynik Chłopak ma talent! gracz określając dostępne dla bohatera LISTY UMIEJĘTNOŚCI nie może wybrać UMIEJĘTNOŚCI AKADEMICKICH. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Śr marca 16, 2011 06:01 AM
|
|
Quote:: |
Kamień Ciszy:
Kamień Ciszy to gładki, czarny kamień, grubo ciosany i bez zdobień. Biegli w sztuce widzą w nim mroczną pustkę, niepewną ścieżkę nicości, wiodącą przez świat magii.
Wszystkie modele, wrogie i sprzymierzone, znajdujące się w odległości do 6” od Kamienia Ciszy nie mogą rzucać zaklęć oraz korzystać z mocy magicznych i runicznych przedmiotów, które należy traktować jak zwykłe niemagiczne przedmioty odpowiedniego rodzaju.
UWAGI: Kamień Ciszy jest niedostępny dla kompanii Khazadów z Gór Krańca Świata oraz drużyn w szeregach których służą DUCHOWNI Sigmara lub Ulryka.
CENA: 150+4K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 12.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Śr marca 16, 2011 04:26 PM
|
|
Quote:: |
Kitajskie jedwabie:
Ludzie uwielbiają obnosić się swym bogactwem i dostatkiem, lecz tylko najbogatszych stać na odzienie, kunsztownie tkane z kitajskiego jedwabiu.
Drużyna, której dowódca nosi jedwabne ubranie może przerzucić pierwszy nieudany test rozbicia. Dowódca drużyny, odziany w kitajskie jedwabie, który zostanie Wyłączony z akcji! musi wykonać rzut K6. Wynik 4+ oznacza, że odzienie zostało zniszczone i musi zostać wyrzucone.
UWAGI: Kitajskie jedwabie są dostępne wyłącznie dla modeli należących do kompanii Muszkieterów z Nuln, Piechoty morskiej z Marienburga, Strażników dróg z Averlandu, Zbrojnej kompanii z Ostlandu, Zbrojnych z Middenheim, Żołnierzy z Reiklandu oraz Piratów z Sartosy i Psów Wojny.
CENA: 50+2K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 9. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Quintus
Przytomny
Joined: marca 07, 2011
Posts: 85
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Cz marca 17, 2011 09:32 AM
|
|
Eh, czemu jeszcze bardziej przytępiłeś ogry, i tak powoli awansują:]
_________________ A.Ś.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Śr marca 23, 2011 01:28 PM
|
|
CHOWAŃCE:
Quote:: |
POWIERNIK:
Według podań Powierniki przyjmują najczęściej postać chodzących ksiąg, które nieustannie podążają za swoimi panami.
MAG posiadający Powiernika może raz w ciągu potyczki przerzucić wszystkie kostki podczas rzucania lub rozpraszania zaklęcia. Przerzut może unieważnić uzyskane Przekleństwo Tzeentcha, może też prowadzić do rzucenia czaru z Nieodpartą Siłą lub Przekleństwa Tzeentcha.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Śr marca 23, 2011 03:41 PM
|
|
Quote:: |
Nieumarły:
Wszystkie stworzenia ze zdolnością specjalną NIEUMARŁY podlegają następującym zasadom:
- Nieumarli są ODPORNI NA PSYCHOLOGIĘ.
- Nieumarli stronnicy nigdy nie zdobywają doświadczenia.
- Nieumarli są odporni na wszelkie zaklęcia działające na umysł oraz niepodatni na choroby i trucizny – za wyjątkiem grobowego korzenia.
- Ożywieńcy są całkowicie odporni na ból, w grze odzwierciedla to zasada według której wynik rzutu Powalony na ziemię! w TABELI EFEKT ZRANIENIA, należy traktować jako Oszołomiony!. Ponadto, w przypadku ożywieńców nie stosuje się zasady OGŁUSZAJĄCY.
- Nieumarli stronnicy nie mogą biegać o ile w momencie rozpoczęcia ruchu nie znajdują się w zasięgu dowodzenia modelu bohatera podlegającego zasadzie DOWÓDCA. Należy pamiętać, że zasada ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy bohater jest Oszołomiony!, został Powalony na ziemię! lub Ucieka!.
- Nieumarli stronnicy w ramach reakcji na szarżę mogą tylko trzymać pozycję. |
Quote:: |
Ghoule zaczynają z A2. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Śr marca 23, 2011 06:54 PM
|
|
Ok, raz jeszcze usiadłem przy zasadach dotyczących wyznawców Khorna i wymyśliłem coś takiego.
Quote:: |
Piętno Khorna:
Khorne sprzyja swym wybrańcom. Bohater naznaczony Piętnem Khorna zadaje trafienia krytyczne jeżeli w rzucie na zranienia wypadnie niemodyfikowalna 5 lub 6 |
Kult Karmazynowej Czaszki posiadał już dostęp do tej umiejętności tyle, że nazywała się 'Gniew Khorna', zamiast w/w zdolności mają teraz dostęp do:
Quote:: |
Egida Khorna:
Bohater cieszy się wyjątkową łaską Pana Krwi, która naznacza ciało wybrańca runami Chaosu. Bohater podlega zasadzie specjalnej ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ (2). |
Pozostałe kompanie (Grasanci i Zwierzoludzie) mają dostęp do 'nowego' Piętna Khorna.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Errata do wersji 0.12
Posted: Sb marca 26, 2011 12:51 AM
|
|
Quote:: |
Strzelanie a Walka Wręcz:
Modele związane walką wręcz są dalece zbyt zajęte bojem o życie, by korzystać z broni dystansowej lub umiejętności czy zasad specjalnych używanych w fazie strzelania.
Związane walką wręcz modele nie mają prawa strzelać z broni dystansowej oraz korzystać z umiejętności lub zasad specjalnych używanych w fazie strzelania.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Errata do wersji 0.12
Posted: Pn marca 27, 2011 05:45 PM
|
|
Quote:: |
Obrona przeszkody oraz schodów & drabin:
Modele ustawione do 1” za murem, żywopłotem, czy inną przeszkodą lub stojące do 1" od szczytu schodów czy drabiny mogą zająć pozycje do ich obrony. W takim przypadku należy model natychmiast dostawić do przeszkody lub schodów albo drabiny. Wróg, chcąc zaatakować obrońcę w walce wręcz, musi to zrobić w zwykły sposób, a więc wykonując szarżę. Atakujący model nie musi fizycznie przekraczać przeszkody, a wręcz nie może tego zrobić, gdyż jest broniona. Zamiast tego model ustawia się po drugiej stronie przeszkody, na wprost obrońcy.
Model szarżujący na wroga za bronioną przeszkodą czy stojącego u szczytu schodów lub drabiny nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem INICJATYWY, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej.
Zasadzie tej nie podlegają atakujące wroga modele ze zdolnością LOT.
Broniący przeszkody model, może związać walką maksymalnie tyle modeli, ile stykałoby się z jego podstawką, gdyby ustawić je w linii prostej.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|