
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb sierp 06, 2016 07:32 PM
|
|
oNe-PoL wrote: |
czy w warhaim są, że tak spytam Tomb Kings? bo chciałem pobrać zasady ale jakiś błąd wyskakuje |
Tak, jest drużyna nieumarłych z Nehekhary.
Najnowsza wersja podręcznika to dwa pierwsze odnośniki w dziale download.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
beszcza
Przytomny
Joined: list 05, 2011
Posts: 83
Location: Chełmża
Filia Kujawsko-Pomorska
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn sierp 08, 2016 04:15 PM
|
|
Duże zmiany nastąpiły w stosunku do poprzedniej wersji czy raczej kosmetyka ?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn sierp 08, 2016 04:24 PM
|
|
beszcza wrote: |
Duże zmiany nastąpiły w stosunku do poprzedniej wersji czy raczej kosmetyka ? |
quidamcorvus wrote: |
Dla porządku zamieszczam cytat pochodzący STĄD:
quidamcorvus wrote: |
drachu wrote: |
Okej. Ja mam kilka propozycji zmian na listach band.
Muszkieterzy z Nuln.
Moim skromnym zdaniem nie ma sensu wprowadzenie ograniczenia, które polega na wyborze muszkieterzy lub halabardziści. Muszkieterzy są jajem tej bandy, jej głównym pazurem (w połączeniu z Inżynierem rzecz jasna) i nie widzę przyczyny, by ktokolwiek miał w strzeleckiej bandzie zrezygnować z podstawowej jednostki strzelającej. No nikt przy zdrowych zmysłach nie zrobi Nuln na halabardach. Jak będzie chciał się bawić ludźmi z halabardami, to ma do tego lepsze bandy.
W o,75 wybór był rangerzy lub strażnicy - i to był wybór sensowny - wspierasz strzelców ofensywną piechotą, czy defensywnymi kraśkami? Spoko. Dwie różne koncepcje bandy, ale dalej jajem są muszkieterzy.
Proponuję, by wrócić do układu w którym bierzesz strażników miejskich lub kraśków.
Druga sprawa to banda Nekrarchy. A konkretnie wielkie nietoperze. To zrobiło się strasznie mocne dziadostwo - można mieć je 3. Nie są drogie jak na swoje statsy. Ale tak było zawsze. W sumie przywykłem.
Ale teraz dostały standardowy zestaw zasad dla modeli 40x40. W tym byczą szarżę.
Kurcze, mieć w bandzie trzy jednostki z byczą szarżą na podstawkach 40x40 to strasznie dużo. I to jeszcze latające. No spychacz śmierci. Zdjąłbym im byczą szarżę. Wiem, że inne 40x40 mają, ale tutaj to za dużo. |
Zgadzam się z tobą. Zresztą podobną propozycję wysunęła Sister of Mercy i nawet przygotowaliśmy aktualizację, którą opublikuję na blogu w czwartek.
Związana jest ona głównie z wprowadzeniem zasad obłędu ale zmieniliśmy też parę innych rzeczy.
I tak, odnośnie drużyny Muszkieterów z Nuln to muszkieterzy i strażnicy miejscy mogą być rekrutowani równolegle.
W przypadku kompanii Nekrarchy zrezygnowaliśmy z 0-3 Piekielnych Nietoperzy, na rzecz 0-1 Roju Nietoperzy, który prezentuje się następująco:

Ponadto:
Nastąpiła zmiana nazwy umiejętności OBIEŻYŚWIAT na ŚWIATOWIEC.
Zmianie uległa także umiejętność ZWIADOWCA dostępna dla bohaterów. Teraz jest to:
Quote:: |
Obieżyświat:
Bohater podlega zasadzie specjalnej RANGER oraz ZWIADOWCA. |
Następujący bohaterowie i stronnicy...
Harpunnik, Przepatrywacz, Szablozębny, Niedźwiedź, Nomada, Traper, Myśliwy, Zbrojny Graala, Ptasznik z Catrazzy, Starszy, Zwiadowca, Pasterz, Wojownik Cienia, Widmo, Górnik, Łowca, Traper (Gnoblar), Gorger, Kawalerzysta Chaosu, Grabieżca, Nieumarły Nomada, Traper (Goblin), Sieciarz Nocnych Goblinów, Ośmiornica Bagienna, Skink-Kameleon
...podlegają zasadzie specjalnej RANGER.
Najemne Ostrza:
Czarownica, Goniec, Kartograf, Skrytobójca, Złodziej, Zwiadowca
Zmiana nazwy zasady specjalnej obieżyświat na światowiec. Podlega zasadzie specjalnej obieżyświat.
Szczurołap
Podlega zasadzie specjalnej RANGER. Prestiż drużyny +32.
Zwiadowca
Podlega zasadzie specjalnej RANGER. Prestiż drużyny +26.
Zmiana nazwy zasady specjalnej obieżyświat na światowiec.
Mechanizm rangera
Powiadają, że mechanizm zamętu oddziałuje na zmysły wrogów oślepiając ich i ogłuszając. Wielu przeciwników boleśnie przekonało się o skuteczności działania tego urządzenia.
KOSZT: 35 ZK
DZIAŁANIE: raz na potyczkę
EFEKT: Bohater używający mechanizmu rangera podlega zasadzie specjalnej RANGER oraz ZWIADOWCA.
MELANCHOLIA
Służący w kompanii losowo określony model bohatera zostaje ogarnięty melancholią, postać do końca rozgrywki musi przerzucić wszystkie udane testy trafienia. Aby zrealizować zadanie specjalne bohater musi przeżyć potyczkę i co najmniej raz wziąć udział w walce wręcz.
Po wypełnieniu zadania specjalnego należy pokazać przeciwnikowi kartę.
- NAGRODA -
Model bohatera, który zrealizuje zadanie specjalne otrzymuje dodatkowe +K3 PD.
- LUB -
Drużyna otrzymuje
+1 Punkt Odporności.
Na chwilę obecną w dziale Download dostępna jest aktualna wersja pełna podręcznika (dwa pierwsze linki od góry).
Czyli TEN i TEN. |
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
beszcza
Przytomny
Joined: list 05, 2011
Posts: 83
Location: Chełmża
Filia Kujawsko-Pomorska
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr sierp 17, 2016 08:00 AM
|
|
Mam płytę wiórową 33 x 50 cali. Jak myślicie nada się pod stół do Warheim dla dwóch max trzech graczy?
Last edited by beszcza on Śr sierp 17, 2016 10:48 AM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr sierp 17, 2016 08:15 AM
|
|
beszcza wrote: |
Mam płytę wiórową 33 x 50 cali. Jak myślicie nadal się pod stół do Warheim dla dwóch max trzech graczy? |
We dwóch powinno dać radę. We trzech będzie trochę szybciej i ciaśniej.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
beszcza
Przytomny
Joined: list 05, 2011
Posts: 83
Location: Chełmża
Filia Kujawsko-Pomorska
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr sierp 17, 2016 10:47 AM
|
|
oki dzięki
|
|
Back to top
|
|
 |
Dominig
Przytomny
Joined: grud 04, 2014
Posts: 82
Location: Kędzierzyn/Wrocław
Filia Dolnośląska
Filia Opolska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr sierp 17, 2016 11:06 AM
|
|
W takich wypadkach jak mniejszy stół dobrze jest się wystawić na krawędzi a nie 6' od niej.
_________________ kostkadomina.blogspot.com/
|
|
Back to top
|
|
 |
kozAa
Przebudzony
Joined: list 21, 2015
Posts: 307
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn sierp 21, 2016 03:42 PM
|
|
Witam, mam pytanie odnośnie stygmatów nurgla:
Stygmat Wielogłowy: Czy model dodaje "dodatkowe K3 głowy" do już jednej posiadanej przez model, co w rezultacie da minimalnie 2 ataki a maksymalnie 4 ataki?
Stygmat Niekontrolowane Gazy: Czy model wypuszcza gazy jeśli zostanie trafiony czy musi zostać również zraniony? I czy wypuszcza je jeśli deklaruje szarżę na przeciwnika budzącego Strach/Grozę? Czy chmura gazów znika jeśli model wypuszcza kolejną? I ostatnie pytanie odnośnie tego stygmatu, jeśli przeciwnik zda test WT wynikiem 1 na kości to zostaje PnZ?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn sierp 21, 2016 03:57 PM
|
|
Tak. Wielogłowy ma tyle Ataków ile ma głów. Jeśli ma łącznie 2 głowy to ma 2 Ataki, jeżeli ma 4 głowy to ma 4 Ataki.
Model musi zostać trafiony i zraniony.Tak wypuszcza za każdym razem gdy musi wykonać test Strachu lub Grozy. Tam jest błąd na 6 model zostaje PnZ!. Chmury rozwiewają się tylko na Niewypale.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
kozAa
Przebudzony
Joined: list 21, 2015
Posts: 307
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn sierp 21, 2016 04:30 PM
|
|
Ok, dzięki za szybką odpowiedź:)
|
|
Back to top
|
|
 |
Repentia.Vlk
Świadomy
Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Sb sierp 27, 2016 02:55 PM
|
|
Ostatnio przejrzałam podręcznik z zasadami do 9Ery i znalazłam tam dwie zasady, które moim zdaniem warto rozważyć.
Pierwsza propozycja jest bardzo luźna, strzelanie w WFS nie jest przegięte dlatego rzucam tę propozycję czysto akademicko.
Propozycja dotyczy rodzajów terenu związanych z nimi modyfikatorów do strzelania. I model strzelający do celu znajdującego się na terenie trudnym otrzymywałby modyfikator -1 do trafienia, w przypadku [/i]terenu bardzo trudnego[i] modyfikator to -2. Rozumiem, że wynika to z tego iż te tereny rozumiane są pewnie jako dające pewną ochronę gruzowiska, czy inne skupiska kamieni albo rzeki i strumienie, w pewnym stopniu też chroniące przed pociskami.
Co o tym sądzicie?
Druga propozycja moim zdaniem jest ciekawsza. Może nie wiecie ale w odróźnieniu od QC staram się wspierać MAGÓW i lobbuję gdzie się da (ale cicho o tym bo Łowcy czarownic się dowiedzą  ) i dlatego proponuję by MAGOWIE II i III poziomu oprócz innych modyfikatorów otrzymywali jeszcze modyfikator +1 do prób rzucania i rozpraszania zaklęć, a magowie IIII poziomu +2.
Ewentualnie MAG II poz +1, III poz +2, IIII poz +3.
Co o tym sądzicie?
_________________
Quote:: |
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki. |
|
|
Back to top
|
|
 |
Magus
Śniący
Joined: czerw 19, 2016
Posts: 36
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn sierp 28, 2016 06:01 AM
|
|
O ile co do pierwszego pomysłu nie mam zdania , to IMO magowie ( przynajmniej w moich kampaniach ) mimo awansów bynajmniej groźni nie są , więc poparłbym takie zmiany.
|
|
Back to top
|
|
 |
Krnabrny
Widzący
Joined: May 24, 2014
Posts: 1073
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn sierp 28, 2016 07:22 AM
|
|
A no nie są - też jestem tego zdania.
_________________ The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.
Age of Sigmar na części
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn sierp 28, 2016 10:50 AM
|
|
A nie lepiej jak w 9 Erze magowie 1 i 2 poziomu +1 a 3 i 4 +2?
A co do terenów to może z takimi modyfikatorami ludzie zaczęli by dzielić stół na tereny?
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn sierp 29, 2016 09:51 PM
|
|
Mam pytanie do tych terenów. A to nie jest tak, że w 9 Erze nie ma modyfikatorów do strzelania za osłony, tylko są te za tereny?
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Sticky
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
129 |
quidamcorvus |
58873 |
Pytania i odpowiedzi..... Wt sierp 27, 2019 09:03 AM quidamcorvus  |
|
Frostgrave
|
Pytania
|
7 |
Staś |
9615 |
Pytania Śr sierp 10, 2016 01:28 PM drachu  |
Normal
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[
Go to page:
1 ... 18, 19, 20 ]
|
296 |
quidamcorvus |
118090 |
Dyskusja ogólna (pyta... Pn stycz 15, 2018 03:09 PM quidamcorvus  |
|
Pytania & odpowiedzi [Mordheim]
|
Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[
Go to page:
1 ... 26, 27, 28 ]
|
407 |
Izwor |
349089 |
Pytania różne Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM M.T.  |
|
Kostnica
|
Pytania i odpowiedzi [AoS]
[
Go to page:
1, 2, 3 ]
|
42 |
Staś |
36467 |
Pytania i odpowiedzi [... Śr marca 22, 2017 02:12 PM wellofeternity  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|