
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › [Warsztat] Drużyny
[Warsztat] Drużyny
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Pn czerw 27, 2011 06:26 PM
|
|
No, 3T to ból. No i więcej nigdy nie będzie. Ale jeśli z taką szybkością, skillami typu zasadzka, taką mobilnością strzelców, inicjatywą i WW dajesz się trafiać zbyt często, to pretensje możesz mieć tylko do siebie  Jeśli mając dość inicjatywy by wyskoczyć bez obaw z każdego okna dasz się osaczyć, to frajerzysz
Mógłbym się z nimi strzelać kraśkami na dużym dystansie. Nikim innym
Obecnie mam 4 gotowe do pomalowania bandy, 5 i 6 się robią. Pewnie nim je skończę, to wyjdzie nowy, całkowicie plastikowy Army Deal do WE, wtedy pomyslę 
Kupowanie figsów i składanie band jest spoko, ale malowanie to mordęga
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Sb lip 02, 2011 09:26 PM
|
|
coś się poprzestawiało z nazwą łuku
szlachcic ma inaczej niż strażnik ścieżek
ale wydaje mi się że posiadają ten sam sprzęt
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Sb lip 02, 2011 09:29 PM
|
|
Tak, wszędzie powinno być łuk elfi.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
sirwit713
Śniący
Joined: marca 15, 2011
Posts: 33
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Pn lip 03, 2011 08:22 AM
|
|
Czcze gadanie. Biedne elfy mają TYLKO 3 wt.
Zwykli ludzie (czyli większość band) ma 3 wt i uwierzcie gdy się nie pofarci w rzutach to więcej mieć nie będą.
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Pn lip 03, 2011 11:00 AM
|
|
sirwit713 wrote: |
Czcze gadanie. Biedne elfy mają TYLKO 3 wt.
Zwykli ludzie (czyli większość band) ma 3 wt i uwierzcie gdy się nie pofarci w rzutach to więcej mieć nie będą. |
ale o co Ci chodzi że elfy za mocne?
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Pn lip 04, 2011 09:15 AM
|
|
Słabe nie są
W sumie jak się zastanowić, to przy średniej długości kampanii (ok 8 gier), to i tak większość ludzi z tym 3T pozostanie. W sumie jeden rzut na 11 daje szansę na rozwój T.
Cały czas teraz nad tymi WE siedzę - milion rozpisek normalnie. Nie znalazłem mocniejszej bandy w obecnym kształcie. A z proponowanymi zmianami to już w ogóle.
Tak, liczebność będą mieć niską. I magię mają taką sobie.
Za to świetne skille specjalne, świetne statsy, świetne zasady specjalne, świetny startowy eq (czyli jednak wszyscy na elfich łukach pocinają), no i łatwy dostęp do płaszczyków.
Na dzień dobry łatwo wykręcić rzeźniczą 9-tkę
4 herosów, 5 strażników polany i jeszcze 25 zk na pierdoły zostanie (może jakieś skórki, albo miecze, albo jeszcze jeden łuk dla wiecznego straszaka?). W h2h niby słabo, ale przy 7 strasznie mobilnych strzelcach z BS 4-5 i elfich łukach, h2h być nie powinno.
W terenach miejskich skaczesz od osłony, do osłony tak, by zawsze miec kogos na czystej.
Poza miastem korzystasz ze specjalnych zasad ruchu.
Jeśli ktokolwiek np. na Wampirach (którychkolwiek)czy Orkach chce mieć szansę z elfami musi liczyć na jakiś dramat pogodowy. Inne bandy jakieś tam szanse mają, ale też nie za duże
Last edited by drachu on Pn lip 04, 2011 09:26 AM; edited 2 time in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt lip 05, 2011 01:37 PM
|
|
drachu wrote: |
Nie znalazłem mocniejszej bandy w obecnym kształcie. A z proponowanymi zmianami to już w ogóle.
|
Zobacz DE:
Wykręcanie 3 Ataków z 4S z Hatem na wiedźmach .. tez kopie po jajach  Fajna magia... To samo zasady specjalne(ale to u wszystkich elfów)
Specyficzne strzelanie, ale dla mnie DE to full ofens, jak na razie najlepszy, wchodzą z jednej strony i wychodzą drugą  Hate daje olbrzymiego powera  Maksujemy ataki i na samej powtarzalności rzutów klepiemy co się da
drachu wrote: |
Na dzień dobry łatwo wykręcić rzeźniczą 9-tkę
4 herosów, 5 strażników polany i jeszcze 25 zk na pierdoły zostanie
|
Słabo to w combacie wygląda jakaś driada byłaby pożądana
5+ AS, 5+WS, 2A, 4WT, 4S .. tak wiem że się nie rozwija, ale staty mówią same za siebie
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt lip 05, 2011 06:31 PM
|
|
Nie ruszasz driady, bo nie jest Ci do niczego potrzebna  Możesz kupić ją później. Nie tracisz expa, bo byś go i tak nie miał. Grasz tymi WE. Nie potrzebujesz combatu, bo go nie będzie. Jedyna banda szybsza niż Ty to Eshin. Ale to minimalnie - zresztą wystarczy im odstrzelić paru ogoniastych i po ptokach - Skaveny uciekają aż miło, a jakoś przesadnie twarde nie są.
Z łatwością jesteś w stanie utrzymać dystans z każdym, na dodatek po każdym pięciocalowym spacerku możesz sobie kropnąć bez kar. Z BS 4-5. Nawet jak ktoś Cię zaszarżuje, to stoisz i strzelasz. Albo podstawiasz wieczniaka z tą jego dwustronną dzidą. Po prostu śmigasz po całej planszy strzelając jak szalony. Testowane (na proxach, bo proxach) - działa. Ludzkie bandy (testowałem Averland, Reikland, Middenland i Wiedźmołapów) znosiłem bez oporu, chociaż najmilej wspominam Krwawe Smoki - 3 zwycięstwa - w których łącznie miałem wyłączonego z akcji jednego stronnika (nekros mnie ciepnął czarem).
DE - jasne, fajni, ale do combatu trzeba dojść. Pamiętaj - WE na dzień dobry wystawią 7 kapitalnych strzelców na elfich łukach. I w h2h jest kilku mocnych konkurentów. A wiedźmom życzę miłego ganiania za strzelającymi WE 
DE nie wykręcisz startowej 9-tki tak łatwo. Da się, ale wtedy musisz mieć paru niewolników (albo samych wojowników na sztyletach, ale to znikoma radość).
DE mogą być bardzo mocne - zgoda. Ale nie zaczynają z tak wysokiego pułapu. A ich bohaterowie nie mają dostępu do kusz powtarzalnych. Nie wykręcisz na początku plutonu egzekucyjnego. No i nie zatrudnisz najemników (a u elfów taki kupiec okazuje się naprawdę ważny)
Ogólnie w kampaniach raczej nie brałbym niewolników. A jeśli już bym ich brał, to na pewno nie w roli żywych tarcz. Nie ma co dawać wrogowi łatwego expa i punktów kampanii.
Zresztą... jak grasz DE to w pakiecie dostajesz ichni pompatyczny i mroczniacki kindermetalowy fluff "Ku chwale boga morduuu, arghhhh, narodziłem się by zabijaaaać, Cradle of Filth FTW!"
Okej, ale żeby nie była to dyskusja "Wcale że tak! Wcale że nie!" Napiszę co bym zmienił w WE, żeby dalej byli mocni, ale nie aż do porzygu:
1. Stronnicy zaczynają jednak z długimi łukami. To całkiem fajne rozwiązanie z obecnej, podręcznikowej wersji bandy i działa fajnie.
2. Wieczny strażnik bez skilli siłowych. Ma Furię Karnousa, zresztą w Warheimie umiejętności walki są naprawdę spoko. Będzie rzeźniczył i bez tego skila co daje WT 
3. Szkoła łucznicza Asrai działa tylko na modele piesze. Bo mimo wszystko strzał bez kar po 9 calach jazdy koniem to przeginka (bo oczywiście orzeł i jeźdźcy to fajne pomysły i jestem za ich wprowadzeniem).
4. Odpuściłbym średnie pancerze u herosów. Ithilmarowe w sumie też. Jak są już nieuchwytni, to niech chociaż nie twardzielują. Zresztą to chyba u nich fluffowe, że nie biegają w stali. Leśniaki powinny iść w nietrafialność (płaszczyki) a nie w stal. Jak już chcesz pancerz u elfów, to rozważ tatuaże. W obecnym kształcie WE nie różnią się niczym od innych elfów - niby nie mają ciężkich pancerzy, ale nadrabiają dziarami.
5. Leśne licho tylko dla strażnika ścieżek, jako tego najbardziej zżytego z lasem. To bardzo mocny skill.
6. Szlachcice We drożsi o 5zk. Albo i 10. Mogą dokładnie to samo co kapitanowie DE, a mają fajniejszy eq.
Bo żeby nie było - HE i DE to też mocne bandy, ale mają swoje ograniczenia i można je poczuć. U nich czujesz "miękkość", bo do h2h jednak dochodzi. WE to taka baletnica z karabinem maszynowym- groźna i nieuchwytna, ale jak ją osaczysz w kąciku to też krwawi. Stąd moje propozycje zmian - doskonały atak, mobilność i nieuchwytność pozostają (no i zabójczy strzał). A jak już ktoś dobiegnie to najpierw stand and shoot, a potem first strike saerathem. Ale za takimi plusami powinny iść też minusy. A elfy powinny być mięciutkie  Miękciejsze niż WE i DE, bo to partyzanty
Last edited by drachu on Wt lip 05, 2011 06:32 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt lip 05, 2011 08:07 PM
|
|
drachu wrote: |
Nie ruszasz driady, bo nie jest Ci do niczego potrzebna Możesz kupić ją później. Nie tracisz expa, bo byś go i tak nie miał. Grasz tymi WE. |
Nie zgodzę się driada jest idealna na niewyexpione modele przeciwnika.
Nadaje uniwersalności, nie ma co na same strzelanie się ustawiać
Potrafi przywalić do tego 6I
Dla mnie jak w WFB WE to ofens z lekkim wsparciem strzeleckim
Quote:: |
DE - jasne, fajni, ale do combatu trzeba dojść. Pamiętaj - WE na dzień dobry wystawią 7 kapitalnych strzelców na elfich łukach. I w h2h jest kilku mocnych konkurentów. A wiedźmom życzę miłego ganiania za strzelającymi WE 
DE nie wykręcisz startowej 9-tki tak łatwo. Da się, ale wtedy musisz mieć paru niewolników (albo samych wojowników na sztyletach, ale to znikoma radość).
|
Demonizujesz strzelanie
Jest pogoda, tereny, scenariusze które uwalają strzelanie, zdarzenia losowe, są sposoby zagrań przeciwko strzelającym,
jest dodatkowy modyfikator -1 za strzał do biegnącego
Jedyne co nie podoba mi się w WE,DE,HE
powinno być ujednolicenie jednostki pod nazwą Elfi Wojownik, startujący ze sztyletem. I sami decydujemy czy robimy sobie z niego łucznika, czy włócznika, czy nawet miecznika. Jedyne różnice to Hate u DE i Szermierz u HE oraz Szybki przy posługiwaniu się włócznią
Co do postulatów to:
1. Z tego co widzę bohaterowie mają łuki elfie, zwykłe pacynki długie łuki
2. Na furię musi posiadać skilla
3. Nie jestem za wyjątkami, prosta zasada na wszystko, konny strzelacz mnie nie przeraża w żadnym stopniu, bo jest łatwiejszy do trafienia niż pieszy
4. Nie mam zdania, nie wiem na czym się podpierać czy na przesłankach z WFB, RPGa czy innych elfich band z Warheima
5.To nadal skille do wyuczenia, nie widzę przeciwwskazań żeby zostały takie jakie są..., zasada specjalna to zasada specjalna
6. No nie bardzo, szlachcic DE ma Hate'a, u DE dziwi mnie tylko brak kuszy na bohaterach... Co do Eq, DE ma bardziej różnorodne  Do Walki Wręcz: 8 sztuk, a WE: 7. Do strzelania DE: 3, WE: 5. Pancerz DE: 7, WE:5
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
Last edited by Doman on Wt lip 05, 2011 08:08 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt lip 05, 2011 09:54 PM
|
|
Nie wiem czy demonizuję - przez lata preferowałem bandy strzelające. Ale każda miała swój minus - zwykle wystarczyło kryć się, podejść blisko i nastukać. Teraz testowałem dość ostro i są bandy, które nawet nie mogą się odgryźć (jak Krwawulce Smokulce własnie). W Warheimie jest kilka fajnych zasad dających strzelcom przewagę (jak stand and shoot). Jasne, można wtopić z pogodą, ale jako przeciwnik WE chciałbym mieć coś do gadania na stole, a nie liczyć na mgłę lub wichurę. A teren własnie jest po stronie elfów - będą tak biegać, by mieć Cię na czysto, samemu będąc za osłoną.
Pamiętasz jak w Mordce jeszcze Tileaniec, czy Leśny elf zwiadowca potrafili sparaliżować pół stołu? Tu masz 7 takich na dzień dobry.
1. W podręczniku tak, ale na poprzedniej stronie sami pisaliście - elfi u każdego.
2. Właśnie o tym piszę - o dostępie do skilli. Własnie daltego, że jest ta furia i niezłe skille walki proponuję obciąć wiecznemu strażnikowi dostęp do skilli siłowych.
3. JAsne, że łątwiej go trafić. Ale z 9M kolo może się skitrać za wielkim domem, czy innym dużym kawałkiem terenu, a potem sobie wyjedzie i ciepnie. Że nie wspomnę o latającym na orle herosie.
4. Tu poza fluffem (niewiele jest figsów We w blaszkach, sam kojarzę 1 czy 2, ale to dowódcy wielkich armii, a nie band 9 typów), RPGiem i tak dalej jest jeszcze kwestia balansu  Przewagi muszą być rekompensowane słabościami, których tutaj tak naprawdę to nie ma (bo max t3 jak już pisałem nie boli aż tak - większość ludzi nawet po długiej kampanii i tak z tym t3 zostaje)
5. To trochę jak z art of silent death w Mordce - skill, który herosi brali jak najszybciej, bo był w kosmiczny sposób lepszy. I leśne licho też jest sporo ponad konkurencją.
6. Fakt, jest hejt. Z tego punktu się wycofuję. Masz rację.
Pozdro i dobranoc. Jutro poodpisuję na to, co jeszcze sie pojawi.
Last edited by drachu on Wt lip 05, 2011 09:55 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt lip 05, 2011 10:09 PM
|
|
QC, jak jest z tymi łukami? tylko bohaterowie czy all?
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt lip 05, 2011 10:13 PM
|
|
Doman wrote: |
QC, jak jest z tymi łukami? tylko bohaterowie czy all? |
Z tego co widzę to dostęp do elfich łuków mają tylko bohaterowie. A z elfim łukiem zaczyna Szlachcic i Strażnik Ścieżek.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: [Warsztat] Drużyny
Posted: Wt lip 05, 2011 10:18 PM
|
|
No to kolejny problem z głowy  NAwet kilka (bo ten z jeźdźcami polany w sumie też)
QC przemyśl te pancerze
I teraz już naprawdę dobrej nocy życzę
Okej. PRzemyślałem to i w sumie się wycofuję - po prostu kiedy napisałeś, że u wszystkich powinien być łuk elfi, to założyłem, że u stronników też i nieco się zjeżyłem. Teraz jest git. Tzn. Dalej wyciepałbym średnie pancerze (ithilmar bym zostawił), ale jakoś przesadnie kopii kruszyć o to nie chce.
Last edited by drachu on Śr lip 06, 2011 08:19 AM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
szczery-do-bolu
Przebudzony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Śr lip 06, 2011 10:28 AM
|
|
Jeśli wolno, to ja chcialbym z innej beczki.
W drużynie Muszkieterów z Nuln bohater-Inżynier ma zasadę specjalną, która po krótce mówi, iż stronnicy mogą korzystać z jego US lub dowolnej nabytej przez niego umiejętności Strzeleckiej.
Moja wątpliwość dotyczy tychże umiejętnośći, czy przypadkiem nie powinni móc korzystać z US, umiejętnoći Strzeleckich oraz Specjalnych.
Jak zauważyłem, drużyna to posiada ciekawe i dość charakterystyczne umiejętnośći, które to mogłyby zasadniczo wpłynąć na charakter prowadzenia bandy. Weźmy takiego "Rusznikarza". O ile ciekawiej byłoby grać drużyną, w której stronnicy-muszkieterzy nie musieliby obwiać się o wybuch broni.
To nadal pozwalałoby na korzystanie z jednej umijętności na raz, ale za to możnaby poszaleć z innymi typami dostępnej dla stronników broni palnej.
Co Wy na to?
Acha i jeszcze jedno.
Dla czego mag metalu stracił możliwość warzenia mikstur??
Last edited by szczery-do-bolu on Śr lip 06, 2011 10:28 AM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Warsztat] Drużyny
Posted: Śr lip 06, 2011 04:07 PM
|
|
szczery-do-bolu wrote: |
Acha i jeszcze jedno.
Dla czego mag metalu stracił możliwość warzenia mikstur?? |
Gdzieś już o tym pisałem, wśród powodów było między innymi to, że niewielu z graczy tego z korzystało, poza tym Alchemik ma już możliwość rzucania zaklęć.
A co do Muszkieterów z Nuln, to możliwość korzystania z umiejętność specjalnych przez stronników byłaby dość potężna, szczególnie gdyby inżynier został dowódcą.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Normal
|
|
Galeria - Figurki
|
[Warsztat] Zwiadowcze stado klanu Eshin.
Szczuroludzie do Warheim FS.
[
Go to page:
1, 2 ]
|
25 |
quidamcorvus |
20824 |
[Warsztat] Zwiadowcze ... Śr wrz 04, 2019 04:18 PM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
[Warsztat] Magiczne przedmioty
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
123 |
quidamcorvus |
64205 |
[Warsztat] Magiczne pr... Pn sierp 18, 2019 03:45 PM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
[Warsztat] Machiny wojenne.
|
0 |
quidamcorvus |
5771 |
[Warsztat] Machiny woj... Cz lip 18, 2019 09:19 AM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
[Warsztat] Magia...
...nowe zaklęcia.
[
Go to page:
1 ... 4, 5, 6 ]
|
75 |
Repentia.Vlk |
82604 |
Re: [Warsztat] Magia..... Pt May 24, 2019 09:24 AM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
[Warsztat] Trucizny, mikstury & Narkotyki
|
2 |
quidamcorvus |
4278 |
[Warsztat] Trucizny, m... Cz marca 21, 2019 06:54 PM quidamcorvus  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|