Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy





























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 31 32 33 ... 64 65 66
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 974

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 23, 2016 11:46 AM
Reply with quote

Pytanie, durne ale jednak zasadne pod względem zasad.

Pawęż pozwala w Warheim używać razem z nim tarczy - daje to jakieś kosmiczne modyfikatory do pancerza. Nie udało mi się znaleść zapisu który zabrania używania pawęża i tarczy razem z pawężem ( ekwipunek specjalny + pancerz ).

Drugie pytanie a raczej propozycja:
Broń z zasadą lekka oraz ta trzymana w drugiej ręce bez specialnej umiejętności dodaje przeciwnikowi +1WT na potrzeby testu zranienia. Każdy ptk powyżej 3 siły odejmuje 1 od pancerza przeciwnika. Moja propozycja jest taka :
Trafienia z siłą mniejszą niż 3 działaja w drugą stronę. Mianowicie S2 daje +1 oc dla przeciwnika, S1 +2 oc dla przeciwnika. Ewentualnie, modele z S2 automatycznie traktują swoją broń jakby posiadała cechę lekka.

Trzecia propozycja:
Automatyczne wiązanie walką celów w zasięgu 2" dla modeli z cechą broni drzewcowa oraz dużych celów. W sensie jeśli masz np włócznie nie musisz stać z kimś b2b żeby go atakować a on żeby atakował ciebie.

Czwarta propozycja:
Podniesienie cen dla ulepszeń powozów o przynajmniej 10zk na wszystkim ( taki koksownik jest nieproporcjonalnie tani i kupujemy go raz w przeciwieństwie to np ognistych strzał )


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Online

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7446
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 23, 2016 11:59 AM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Pytanie, durne ale jednak zasadne pod względem zasad.

Pawęż pozwala w Warheim używać razem z nim tarczy - daje to jakieś kosmiczne modyfikatory do pancerza. Nie udało mi się znaleść zapisu który zabrania używania pawęża i tarczy razem z pawężem ( ekwipunek specjalny + pancerz ).

Kosmiczne, tzn. jakie? Chodzi ci o zwiększenie OP o +2 przeciwko strzelaniu i nieprzydatność w walce wręcz oraz uniemożliwianie biegania?
Ponadto pawęż jest tarczą, a ponieważ jest tarczą specjalną dostępną niemal wyłącznie dla bohaterów znajduje się w ekwipunku specjalnym.

Quote::
Pawęż:
Pawęże to olbrzymie i nieporęczne tarcze, używane przez piechotę do osłony kuszników przed wrogim ostrzałem, rozsławione przez słynną kompanię najemników z Tilei – Oblężników Braganzy. W odróżnieniu od innych tarcz, pawęże zapewniają znaczną osłonę dla obrońcy.

Ciężkie i nieporęczne pawęże chronią przed pociskami wystrzelony z broni dystansowej, jednakże w walce wręcz nie zapewnia żadnej ochrony. Ponadto pawęże mogą służyć jako forkiet, stanowiąc podpórkę pod wymagającą forkietu broń palną.

UWAGI: Model piechura dzierżący pawęż otrzymuje premię +2 do Ochrony Pancerza przeciwko pociskom wystrzelonym z broni dystansowej lub otrzymuje Ochronę Pancerza na 5+ jeśli nie posiada PANCERZA. Ponadto, wyekwipowany w pawęż model nie może biegać oraz latać.
CENA: 10 zk; DOSTĘPNOŚĆ: Powszechna.

Krnabrny wrote:
Drugie pytanie a raczej propozycja:
Broń z zasadą lekka oraz ta trzymana w drugiej ręce bez specialnej umiejętności dodaje przeciwnikowi +1WT na potrzeby testu zranienia. Każdy ptk powyżej 3 siły odejmuje 1 od pancerza przeciwnika. Moja propozycja jest taka :
Trafienia z siłą mniejszą niż 3 działaja w drugą stronę. Mianowicie S2 daje +1 oc dla przeciwnika, S1 +2 oc dla przeciwnika. Ewentualnie, modele z S2 automatycznie traktują swoją broń jakby posiadała cechę lekka.
Nie. Nie widzę potrzeby upośledzać stworzeń z S2. Pancerz chroni równie dobrze przeciwko uderzeniom z S od 1 do 3.

Krnabrny wrote:
Trzecia propozycja:
Automatyczne wiązanie walką celów w zasięgu 2" dla modeli z cechą broni drzewcowa oraz dużych celów. W sensie jeśli masz np włócznie nie musisz stać z kimś b2b żeby go atakować a on żeby atakował ciebie.
Już kiedyś o tym dyskutowaliśmy bo byłoby to fajne ale:
Po pierwsze mocno komplikuje rozgrywkę - bo trzeba by pamiętać kto z kim walczy, bo nie byłoby tego widać na pierwszy rzut oka.
Po drugie w Warheim FS i WFB walczą te modele, które stykają się podstawkami - i jest to jedyna sytuacja gdy wrogie modele mogą stykać się podstawkami. Większy zasięg dużego celu odzwierciedla poniekąd większa podstawka oraz zasady, podobnie jak w przypadku broni drzewcowej, pozwalające atakować z drugiego szeregu.

Krnabrny wrote:
Czwarta propozycja:
Podniesienie cen dla ulepszeń powozów o przynajmniej 10zk na wszystkim ( taki koksownik jest nieproporcjonalnie tani i kupujemy go raz w przeciwieństwie to np ognistych strzał )
A co sądzą pozostali?


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 255

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 23, 2016 01:56 PM
Reply with quote

Ceny ulepszeń mogą być o 10zk większe, a zwiększenie zasięgu broni drzewcowych itd. zrobi sporo problemów, utrudnień

Back to top
View user's profile
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 475
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 23, 2016 05:51 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Podniesienie cen dla ulepszeń powozów o przynajmniej 10zk na wszystkim ( taki koksownik jest nieproporcjonalnie tani i kupujemy go raz w przeciwieństwie to np ognistych strzał )
A ja jestem na nie. W ceny ulepszeń wliczony jest wcześnjejszy zakup powozu.
Czego akurat mogłeś nie odczuć bo gracie w kampanię gdzie wóz jest za darmo.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Torin
Przebudzony
Przebudzony

Torin

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 249
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 23, 2016 06:09 PM
Reply with quote

Ja też jestem na nie, na początku zakup powozu i ulepszeń szarpie skarbiec kompani wystarczająco:)


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 771
Location: Będzin/Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 24, 2016 05:09 AM
Reply with quote

Co sądzicie o pomyśle dopuszczenia do gry modeli na okrągłych podstawkach?

Na chwile obecną widzę jedyną zaletę kwadratów w postaci jednoznacznej szarzy na plecy modelu. Jest to jednak do rozwiązania poprzez zaznaczenie na okrągłej podstawce tylu modelu.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 974

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 24, 2016 05:25 AM
Reply with quote

Jak okrągłe wejdą to wszystkie muszą być okrągłe bo za dużo bonusów to daje. Ewentualnie strefy kontroli jak w aos ( 1" i 2" dla dużych modeli czy broni drzewcowej ) bo nie zadziała.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 771
Location: Będzin/Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 24, 2016 06:18 AM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Jak okrągłe wejdą to wszystkie muszą być okrągłe bo za dużo bonusów to daje. Ewentualnie strefy kontroli jak w aos ( 1" i 2" dla dużych modeli czy broni drzewcowej ) bo nie zadziała.

Jakie bonusy masz na myśli?


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 974

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 24, 2016 06:46 AM
Reply with quote

Do modelu na okrągłej podstawce 25mm ustawisz mniej modeli na podstawce kwadratowej niż do kwadratowej. Dodatkowo przy np byczej szarży podstawka 40mm zetkniesz się ( z modelami ustawionymi w linii ) z całymi 2 modelami maksymalnie czy przy kwadracie możesz złapać 3 lekko.

Słowem jestem na nie bo wyjdzie z tego kaszana.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 771
Location: Będzin/Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 24, 2016 06:57 AM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Do modelu na okrągłej podstawce 25mm ustawisz mniej modeli na podstawce kwadratowej niż do kwadratowej. Dodatkowo przy np byczej szarży podstawka 40mm zetkniesz się ( z modelami ustawionymi w linii ) z całymi 2 modelami maksymalnie czy przy kwadracie możesz złapać 3 lekko.

Słowem jestem na nie bo wyjdzie z tego kaszana.

Z dostawianiem b2b i tak wszystko zależy od modeli na nich, terenu itd. Nie obawiałbym sie tego, bo z kolei do okrągłej podstawki łatwiej dostawić sie rantem kwadratu.

Co do byczej szarży, to nie pamietam (grając ogrami), aby choć raz przeciwnik ustawił się w idealnej linii pod moją szarżę.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 974

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 24, 2016 08:10 AM
Reply with quote

No właśnie nie łatwiej... Dodatkowo najmniejsze okrągłe podstawki maja 25mm.

Diagramowo - do podstawki 20x20 możesz dostawić 8 modeli 20x20 , 4 modele 25x25, 4 modele 40x40 i większę.

Do podstawki okrągłej 25 możesz dostawić modeli 5 na podstawkach 20x20, 40 x 40 możesz dostawic 4, 25mm możesz dostawić 4 ( nie mieszczą się rogami ).

Dalej do modelu 40x40 możesz dostawić 12 modeli na podstawkach 20x20, 6 modeli 25x25( po 2 na dole i górze i po 1 na bok bo inaczej sie nie mieści ) , 8 modeli 40x40 ( po 1 do ściany i po 4 na rogach )

Wbrew pozorą okrągłe podstawki mają same minusy a ich mieszanie z kwadratami to komedia przy wymuszeniu b2b.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1371
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 24, 2016 08:14 AM
Reply with quote

Grish ale PO CO?

Back to top
View user's profile
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 255

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 24, 2016 08:41 AM
Reply with quote

Właśnie po co zmieniać coś co dobrze działa?

Back to top
View user's profile
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 771
Location: Będzin/Sosnowiec
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 24, 2016 09:27 AM
Reply with quote

Patrząc na rynek skirmishów, kwadratowe podstawki to troche archaizm. Dopuszczając (a nie zastępując) okrągłe podstawki, powodujemy, że modele mogą być wykorzystywane też w innych systemach.

Poza tym okrągłe podstawki prezentują sie niebo lepiej, niż kwadratowe.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 974

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn paźdź 24, 2016 09:53 AM
Reply with quote

Ale zmieniają zupełnie mechanikę gry. Przykład najlepszy - 40 mm okrągła vs 20 mm kwadraty. 20 mm kwadratów dostawisz całe 8 i to jak masz szczęście obskoczyć model z każdej strony i ustawiasz od linijki w odpowiedniej kolejności ( przy kwadracie dostawaisz się b2b i nie ma problemu a przy okrągłej się coś może nie udać ). W innych systemach działa bo masz bicie po odziale ( 40k ) lub zasięgi broni do cc ( aos ) ewentualnie jakieś strefy kontroli dla każdego modelu ( za czym akurat jestem i wtedy można co się chce wprowadzać bo kontakt b2b nie jest wymagany ). U nas jest b2b i stąd tez muszą być kwadraty ( najlepiej same kwadraty ).


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
<
1 2 3 ... 31 32 33 ... 64 65 66
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 1023 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 9, 10, 11 ]
158 quidamcorvus 1928 Dyskusja ogólna (pyta...
 Wt paźdź 24, 2017 07:30 AM 
Krnabrny View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Errata do 2k6
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
32 quidamcorvus 2969 Errata do 2k6
 Śr May 03, 2017 06:11 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 87815 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 2999 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 02:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 160
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy