
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 12, 2011 02:46 PM
|
|
quidamcorvus wrote: |
Jeśli była szarża. Szarża to jedyny sposób na związanie modeli walką wręcz. Jeśli trzy modele stoją w szeregu a ty chcesz zaszarżować na środkowy to tylko z tym będziesz związany walką wręcz. To, że stykasz się rogami z pozostałymi dwoma nie oznacza, że automatycznie z nimi walczysz.
|
Podręcznik mówi co innego:
Quote:: |
Modele mogą walczyć, o ile w momencie ich ataku, stykają się z podstawkami modeli przeciwnika, nawet jeżeli ich podstawki stykają się ze sobą tylko narożnikami. |
Quote:: |
W każdym razie stykające się podstawkami wrogie modele nie mają prawa odmowy wykonania swoich ataków!
|
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 12, 2011 10:02 PM
|
|
Doman wrote: |
Podręcznik mówi co innego:
Quote:: |
Modele mogą walczyć, o ile w momencie ich ataku, stykają się z podstawkami modeli przeciwnika, nawet jeżeli ich podstawki stykają się ze sobą tylko narożnikami. |
Quote:: |
W każdym razie stykające się podstawkami wrogie modele nie mają prawa odmowy wykonania swoich ataków!
|
|
Zgadza się ale dotyczy to jedynie modeli, które zostały związane walką wręcz. A praktycznie jedynym sposobem na związanie modeli walką wręcz jest szarża:
Quote:: |
Rozdział 4: Ruch, 1. Deklaracja szarż, akapit drugi:
Jeżeli gracz chce, by którykolwiek z kierowanych przez niego modeli wszedł w walkę wręcz z modelem lub modelami przeciwnika, może zadeklarować szarżę. Szarża jest praktycznie jedynym sposobem włączenia modeli do walki wręcz. Jeżeli gracz chce zaatakować przeciwnika, musi na niego zaszarżować swoim modelem – nie może po prostu dostawić modelu do walki wręcz, o ile wcześniej nie zadeklarował szarży. Wszystkie szarże należy zadeklarować na początku fazy ruchu, w wybranej przez gracza kolejności. |
Tak więc wracając do przykładu powyżej, jeżeli zaszarżowany zostanie środkowy model, to jedynie on zostanie związany walką wręcz. Ponadto, niezwiązane walką wręcz modele dla jasności powinny zostać odsunięto o 1" do walczących.
Quote:: |
Rozdział 4: Ruch, 1” od siebie:
Gracze odkryją, że poruszanie postaci na stole prowadzi czasem do zatłoczenia, szczególnie kiedy wiele różnych modeli walczy wręcz. Ważne jest zatem ustalenie, które postacie aktualnie walczą, a które są blisko, ale nie toczą walki, a może tylko starają się przejść obok.
Z tego powodu, modele stron przeciwnych winne, o ile nie walczą, utrzymywać dystans nie mniejszy niż 1” od siebie. Modele, które w wyniku działań miałyby zbliżyć się do wroga na odległość mniejszą niż 1”, muszą się po prostu zatrzymać w odległości 1” od przeciwnika. Należy pamiętać, że w zwykłych warunkach jedyną metodą włączenia jednostki do walki wręcz jest szarża na przeciwnika. Jednakże w wyniku szarży, szarżująca postać może znaleźć się w odległości mniejszej niż 1” od dowolnego przeciwnika (nie tylko tego, który był celem szarży). |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 12, 2011 10:18 PM
|
|
no ok
ale i tak ten co odsuwa w tył modele jest w mniej korzystnej sytuacji
tył u leżącego modelu? to strona od głowy?
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 12, 2011 10:28 PM
|
|
Doman wrote: |
ale i tak ten co odsuwa w tył modele jest w mniej korzystnej sytuacji
tył u leżącego modelu? to strona od głowy? |
Jaki tył?
W przypadku szarżującego będzie miał zastosowanie ten przypadek:
Quote:: |
Jednakże w wyniku szarży, szarżująca postać może znaleźć się w odległości mniejszej niż 1” od dowolnego przeciwnika (nie tylko tego, który był celem szarży). |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn lip 17, 2011 12:01 PM
|
|
Okej - pytanie pozornie proste. Zasada dla mnie była oczywista, ale po wczorajszej konfrontacji okazało się, ze dla mojego rozmówcy też była oczywista, ale działała zupełnie inaczej. Dyskusja na szczęście akademicka via GG, a nie przy stole.
Chodzi o kapłanów i modlitwy.
Nie jesteśmy zgodni, czy przeciwnik może rozpraszać modlitwy już momencie rzucania, czy dopiero w swojej fazie magii jak poświęci na to jakieś kostki?
To jest jedno. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Chodzi o czar Furia Feniksa. Na kogo on działa?
1. Na istoty które w fazie rzucania były pod wzornikiem, nawet jeżeli w kolejnych rundach się rozpierzchły?
2. NA kolesi, którzy mają nieszczęście akurat znajdować się pod wzornikiem, nie ważne od ilu rund się pali?
Kurcze, trochę niejasno to ująłem. Czy Czar tworzy strefę w której jest coraz cieplej i lepiej się nie zbliżać, czy na początku wybierasz ofiary które z czasem będą przypiekane coraz mocniej, nawet jak zwieją na drugą stronę planszy?
BTW - skąd Mouldery biorą spaczeń (oczywiście wg. zasad, a nie fluffu)
Last edited by drachu on Pn lip 17, 2011 12:06 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn lip 17, 2011 06:15 PM
|
|
drachu wrote: |
Chodzi o kapłanów i modlitwy.
Nie jesteśmy zgodni, czy przeciwnik może rozpraszać modlitwy już momencie rzucania, czy dopiero w swojej fazie magii jak poświęci na to jakieś kostki? |
Modlitwy działają jak zaklęte czary, czyli przeciwnik może je rozpraszać Kostkami Rozproszenia w fazie magii kapłana:
Quote:: |
Zaklęte czary:
Niektóre magiczne przedmioty skrywają w sobie zaklęte czary – zaklęcia zapisane w ich strukturze, które właściciel przedmiotu może uwolnić w fazie magii. Należy zauważyć, że posiadanie przedmiotu z zaklętym czarem nie czyni z modelu MAGA.
Zaklęcie przechowywane w magicznym przedmiocie może zostać rzucone w fazie magii gracza tak jak inne zaklęcia (na przykład zaklęty czar nie może zostać rzucony przez Uciekający! model) i może zostać rozproszony w taki sam sposób, jak rozprasza się zwykłe zaklęcia.
Zaklęte czary rzuca się automatycznie – nie wymagają one Kostek Mocy. Zaklęty czar może zostać rzucony tylko raz w jednej fazie magii. Każdy przedmiot skrywający zaklęty czar ma w swoim opisie Poziom Mocy. Przeciwnik może rozproszyć zaklęty czar, o ile uzyska wynik równy bądź większy niż podany Poziom Mocy, bądź też może się posłużyć zwojem rozproszenia w zwykły sposób. Przeciwko zaklętym czarom mogą zostać użyte również magiczne przedmioty, których działanie rozprasza bądź niszczy czary.
Bohater nie może dysponować więcej niż jednym przedmiotem skrywającym zaklęty czar.
|
drachu wrote: |
To jest jedno. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Chodzi o czar Furia Feniksa. Na kogo on działa?
1. Na istoty które w fazie rzucania były pod wzornikiem, nawet jeżeli w kolejnych rundach się rozpierzchły?
2. NA kolesi, którzy mają nieszczęście akurat znajdować się pod wzornikiem, nie ważne od ilu rund się pali? |
1.
drachu wrote: |
BTW - skąd Mouldery biorą spaczeń (oczywiście wg. zasad, a nie fluffu) |
Niedawno było 1 Łup = 1 Kawałek Spaczenia, ale po kilku dyskusjach i testach doszedłem do wniosku, że można zrobić tak:
Quote:: |
Skaveny z Klanu Moulder mogą próbować pozyskać Spaczeń w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce wymieniając Łupy! na Upioryt. Za każdy Łup! drużyna Skavenów otrzymuje K2 kawałki Spaczenia, które mogą zostać wykorzystane w procesie ciałokształtowania. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn lip 17, 2011 06:20 PM
|
|
Czyli na moje wyszło, dzięki 
Z Moulderami fajne - 1 za 1 to już by stawiało opłacalność biznesu pod znakiem zapytania.
Last edited by drachu on Pn lip 17, 2011 06:21 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Gabriel_Daco
Świadomy
Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb lip 23, 2011 11:29 AM
|
|
Czy jeżeli bohater pauzuję, to można przekazywać jego ekwipunek innemu bohaterowi? Konkretnie: mój kapitan opuszcza 3 najbliższe bitwy, czy może pożyczyć kusze sierżantowi?
_________________
Doman wrote: |
Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D |
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb lip 23, 2011 11:34 AM
|
|
Gabriel_Daco wrote: |
Czy jeżeli bohater pauzuję, to można przekazywać jego ekwipunek innemu bohaterowi? Konkretnie: mój kapitan opuszcza 3 najbliższe bitwy, czy może pożyczyć kusze sierżantowi? |
Tak. Ekwipunek możesz przekazać w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce:
Quote:: |
Sekwencja po potyczce:
Po zakończeniu każdej potyczki, gracze muszą przejść następującą procedurę. Gracze nie muszą przechodzić przez wszystkie etapy od razu, jednak zaleca się, aby pierwsze trzy kroki wykonano w obecności przeciwnika. Podobnie, zaleca się, aby przeciwnik lub strona neutralna była świadkiem wszystkich rzutów.
1. POWAŻNE OBRAŻENIA
Korzystając z TABELI POWAŻNY OBRAŻEŃ należy wykonać rzut dla każdego modelu Wyłączonego z akcji!.
2. DOŚWIADCZENIE
Bohaterowie i grupy stronników, które przeżyły bitwę otrzymują Punkty Doświadczenia zgodnie z zasadami podanymi w scenariuszu, według którego rozgrywano potyczkę.
3. PUNKTY KAMPANII
Kompanie, które przeżyły rozgrywkę zdobywają Punkty Kampanii. Drużyna zawsze otrzymuje +1 Punkt Kampanii za każdy rozegrany scenariusz. Ponadto, kompanie otrzymują także +1 Punkt Kampanii za każdą potyczkę, którą wygrała realizując cel rozgrywki.
4. RZUTY NA EKSPLORACJĘ
Należy wykonać rzut na eksplorację, według zasad podanych w ROZDZIALE XIII: KAMPANIA.
5. SPRZEDAŻ ŁUPÓW
Gracz wedle uznania może sprzedać dowolną, posiadaną przez siebie ilość Łupów. Należy zauważyć, że Łupy można sprzedać wyłącznie jeden raz w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce.
6. RZUT NA DOSTĘPNOŚĆ DOŚWIADCZONYCH STRONNIKÓW
Zgodnie z zasadami podanymi w podrozdziale NOWI REKRUCI & ISTNIEJĄCE GRUPY STRONNIKÓW w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK gracz wykonuje rzut, którego wynik określa sumę Punktów Doświadczenia posiadanych przez gotowe do rekrutacji modele stronników.
7. RZUT NA DOSTĘPNOŚĆ I ZAKUP RZADKICH PRZEDMIOTÓW
Gracz, który zamierza nabyć trudno dostępny ekwipunek powinien wykonać na tym etapie, zgodnie z zasadami podanymi w podrozdziale DOSTĘPNOŚĆ w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK, rzut którego wynik określić, czy poszukiwane przedmioty znajdują się na rynku. Jeśli poszukiwane przedmioty znajdują się w sprzedaży, gracz może nabyć ekwipunek.
8. REKRUTACJA POSTACI DRAMATU
Gracz, zgodnie z zasadami podanymi w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK, może zatrudnić jedną z Postaci Dramatu.
9. REKRUTACJA STRONNIKÓW I ZAKUP EKWIPUNKU
Gracz, zgodnie z zasadami podanymi w podrozdziale REKRUCI w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK może zatrudnić nowe modele bohaterów i/lub stronników, które oprócz sztyletu i ewentualnej broni wymienionej w opisie modelu, mogą zostać wyposażone w przedmioty Powszechnie dostępne. Należy zauważyć, że nowo rekrutowane modele mogą zostać wyposażone w przedmioty Rzadkie dopiero w czasie rozgrywania następnej sekwencji po potyczce, chyba że drużyna posiada takie przedmioty w swoim skarbcu.
10. PODZIAŁ EKWIPUNKU
Gracz, zgodnie z zasadami podanymi w opisie drużyny oraz w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK, może wymieniać oręż i ekwipunek pomiędzy modelami bohaterów i grupami stronników.
11. AKTUALIZACJA PRESTIŻU DRUŻYNY
Po zaznaczeniu zdobytych Punktów Doświadczenia oraz zakończeniu ewentualnej rekrutacji, należy zaktualizować Prestiż drużyny.
Po zakończeniu powyższej procedury drużyna jest gotowa do rozegrania kolejnej potyczki.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Gabriel_Daco
Świadomy
Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska
|
|
Back to top
|
|
 |
Gabriel_Daco
Świadomy
Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 26, 2011 04:18 PM
|
|
Pytania dwa:
1) w paru sytuacjach można pozyskać darmowego najemnika, który po potyczce odejdzie, chyba, że zawrze się z nim kontrakt i będzie płacić żołd. Rozumiem, że oznacza to, że po potyczce należy mu zapłacić tylko żołd, a nie żołd+ koszt rekrutacji, jeśli chcę się by pozostał
2)Jak to jest z tymi muszkieterami? Mają zwykłe muszkiety czy krasnoludzkie? W dyskusji zostało ustalone, że zwykłe, ale nie ma tego w najnowszym podręczniku.
_________________
Doman wrote: |
Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D |
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 26, 2011 04:52 PM
|
|
1. Tylko żołd.
2. Zwykłe.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr lip 27, 2011 07:29 AM
|
|
Apropos - czy to zamierzone, że muszkiet zwykły i krasnoludzki kosztują tyle samo?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr lip 27, 2011 07:53 AM
|
|
drachu wrote: |
Apropos - czy to zamierzone, że muszkiet zwykły i krasnoludzki kosztują tyle samo? |
Tak.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
drachu
Przebudzony
Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn lip 31, 2011 09:59 AM
|
|
Dooobha, kolejne pytanie
Mój łowca czarownic ma miecz, pistolet pojedynkowy i tarczę. Szarżuję na paskudnego bestioludzia. Czy mogę wykonać bezpośredni strzał z pistoletu, a potem walczyć mieczem i tarczą? Czy jak wykonam bezpośredni strzał, to potem atak wykonuje kolbą pistoletu?
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Sticky
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
129 |
quidamcorvus |
58939 |
Pytania i odpowiedzi..... Wt sierp 27, 2019 09:03 AM quidamcorvus  |
|
Frostgrave
|
Pytania
|
7 |
Staś |
9627 |
Pytania Śr sierp 10, 2016 01:28 PM drachu  |
Normal
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[
Go to page:
1 ... 18, 19, 20 ]
|
296 |
quidamcorvus |
118341 |
Dyskusja ogólna (pyta... Pn stycz 15, 2018 03:09 PM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[
Go to page:
1 ... 64, 65, 66 ]
|
983 |
quidamcorvus |
364536 |
Re: Dyskusja ogólna (... Śr czerw 21, 2017 03:20 PM quidamcorvus  |
|
Pytania & odpowiedzi [Mordheim]
|
Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[
Go to page:
1 ... 26, 27, 28 ]
|
407 |
Izwor |
349994 |
Pytania różne Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM M.T.  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|