Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 42 43 44 ... 64 65 66
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pt grud 09, 2016 12:34 PM
Reply with quote

Obecnie podoficer działa tak jak powinien - w obu turach. Wystarczy że spełnia się wszystkie wymagania które są wpisane - zapis jest poprawny i składny stąd się zdziwiłem jak stwierdziłęś że nie mogę.

Damn !

Edit: No nic na przyszłość muszę sprawdzać jednak w podręczniku takie rzeczy zeby nie było potem problemu.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pt grud 09, 2016 01:30 PM
Reply with quote

Zapis jest jasny per analogia do cp dowódcy, zawsze gralismy ze wybrana grupa w obu fazach walki korzysta w jednej turze (aktywacji obu graczy) z statystyki.


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 09:14 PM
Reply with quote

W jednym z tematów padło stwierdzenie że pasażerowie powozu/zwierzęta pociągowe mogą " dobijać" modele powalone, oszołomione na skutek trafienia z uderzenia. Jest to możliwe? Moim zdaniem nie powinno tak być, bo powóz i zaloga to jeden model i wszystko powinno być w tym samym czasie.

Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 09:17 PM
Reply with quote

To jest kwestia głupiego zapisu że trafienia z uderzenia są przed walką. Taka walka przed walką żeby potem dobić tym który powalił trafieniem z uderzenia.
Jakby to było z I modelu to by miało sens. Obecnie Pierw wpadasz na mnie masą, potem ja cie uderzam piką, potem ty mnie pałką Very Happy Tak samo autohity przy trafieniu z uderzenia to komedia ale to chyba sprawa na dłuższą dyskusję.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 09:33 PM
Reply with quote

no nie precyzyjne to jest, ale nie powinno dać się dobijać. Obecnie nie można dobić jak powalisz wroga byczą szarżą to w przypadku powozu też tak powinno być

Back to top
View user's profile
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 09:34 PM
Reply with quote

kozAa wrote:
W jednym z tematów padło stwierdzenie że pasażerowie powozu/zwierzęta pociągowe mogą " dobijać" modele powalone, oszołomione na skutek trafienia z uderzenia. Jest to możliwe? Moim zdaniem nie powinno tak być, bo powóz i zaloga to jeden model i wszystko powinno być w tym samym czasie.
Moim zdaniem nie powinno tak być. Skoro jest zapis, że machina, zwierzęta pociągowe i woźnica oraz pasażerowie to jeden model. Zresztą dyskutowałam ostatnio o tym z QC i przyznał mi racje Twisted Evil

Krnabrny wrote:
To jest kwestia głupiego zapisu że trafienia z uderzenia są przed walką. Taka walka przed walką żeby potem dobić tym który powalił trafieniem z uderzenia.
Nieprawda. Zapis brzmi...
Quote::
Trafienia te zadawane są na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować.
...przyznasz, że to różnica?


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 10:21 PM
Reply with quote

Nie mają określonej inicjatywy ani nie są to zwykłe ataki więc jak dla mnie różnicy nie ma. Magiczne automatyczne trafienia z S modelu na które nie można nic poradzić. Powinny to być zwykłe ataki z I10 oraz uderza jako pierwszy i by było po kłopocie. Działy by się w walce, dotyczyły ich wszystkie zasady dotyczące walki - ot zwykłe ataki w wyższej inicjatywie.

Znaczy idealnie to by było jakby były z I modelu co by miało więcej sensu przy obecnych zasadach. Aktualnie różne dziwne rzeczy mogą wyjść np trafienie z uderzenia kontra elfa z I6 z błogosławieństwem asuriana czy jak tam się zwie umiejętność dająca uderza jako pierwszy, ataki modelu który szarżował.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 10:33 PM
Reply with quote

No jak dla ciebie to:
Quote::
trafienia z uderzenia są przed walką
nie różni się od tego:
Quote::
trafienia te zadawane są na samym początku walki
to trudno będzie dyskutować ale mimo wszystko spróbuję.

Krnabrny wrote:
Magiczne automatyczne trafienia z S modelu na które nie można nic poradzić.
Nie dać się zaszarżować? Przejąć szarżę poświęcając mięso armatnie?
Bycza szarża/trafienie z uderzenia to specjalny atak przynależny określonym modelom - zwykle 'większym' od podstawowego piechura - który reprezentują ich przewagę. Zapis...
Quote::
Trafienia te zadawane są na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować.
...oznacza to, co oznacza. Jeżeli obaj walczący dysponują taką zasadą to działają jednocześnie, a później rozstrzygane są ewentualne ataki.

A że trafia automatycznie? A dlaczego nie? W przypadku machin wojennych jest to często ich jedyny atak. W przypadku dużych celów w pewien sposób niweluje ich wady - ot choćby to, że zawsze można do takiego celu strzelić.

Krnabrny wrote:
Powinny to być zwykłe ataki z I10 oraz uderza jako pierwszy i by było po kłopocie. Działy by się w walce, dotyczyły ich wszystkie zasady dotyczące walki - ot zwykłe ataki w wyższej inicjatywie.
Ale to nie są zwykłe ataki, tylko atak specjalny kończący szarżę, tylko i wyłącznie szarżę.

Krnabrny wrote:
Aktualnie różne dziwne rzeczy mogą wyjść np trafienie z uderzenia kontra elfa z I6 z błogosławieństwem asuriana czy jak tam się zwie umiejętność dająca uderza jako pierwszy, ataki modelu który szarżował.
Nie rozumiem. Model z byczą szarżą/trafieniem z uderzenia jest właśnie czymś co może przełamać monopol takiego Elfa na zawsze uderza jako pierwszy. Zresztą jeśli takiemu modelowi uda się zaszarżować na takiego Elfa, to już za samo dokonanie takie czynu należy mu się nagroda. Twisted Evil


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 10:40 PM
Reply with quote

Dobra bo widzę że i tak nie dojdziemy do porozumienia w tej sprawie. Niech będzie że przyjmuję twoją argumentację i trafienia z uderzenia mają sens w obecnej formie.

Można je zatem parować ? Bo skoro są zwykłym atakiem trafiającym automatycznie ( analogicznie do rzeczy trafiających automatycznie w wypadku strzelania ) powinien być rzut na trafienie obowiazujący co do parowania - ot żeby zrekompensować brak trafienia z uderzenia celom które go nie maja. Skoro szarżujący trafiający z uderzenia może wymanewrować tego elfa to elf równie dobrze może ten atak parować skoro to zwykły atak tylko że " na początku walki ".


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 10:45 PM
Reply with quote

A gdzie ja napisałam, że to 'zwykły atak'? Bo chyba nie tu:
Quote::
Bycza szarża/trafienie z uderzenia to specjalny atak przynależny określonym modelom...
Albo tu:
Quote::
to nie są zwykłe ataki, tylko atak specjalny kończący szarżę...
Skoro trafiają automatycznie, to nie można ich parować bo nie ma rzutu na trafienie.

Krnabrny wrote:
ot żeby zrekompensować brak trafienia z uderzenia celom które go nie maja...
A jak zamierzasz zrekompensować brak możliwości rzucania zaklęć modelom, które nie są 'magami'? Albo latania modelom, które nie mają 'lotu'? Albo strzelania modelom, które strzelać nie mogą?


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 10:51 PM
Reply with quote

Atak w walce wręcz to atak w walce wręcz.

Postać, która walczy bronią z cechą oręża PARUJĄCY może spróbować sparować
tylko jedno celne trafienie, które nastąpi do końca fazy walki wręcz (własnej lub
przeciwnika).

Jest to trafienie w walce wręcz, jest trafione i nie ma zapisu że nie da się go parować - wnioskuje stąd że można je parować. Jest to nielogiczne i bez sensu ale tak jak i fakt omijania kolejki takimi atakami. Nawet jeśli przyjąć że zostało trafione z maksymalnym możliwym wynikiem ( tzn 2 x 6 ) to i tak powinna być możliwość sparowania takiego ataku. Skoro przy broni nie wymagającej testu trafienia są przypadki że należy owy test wykonać ( chyba zabójczy cios albo zatruty atak tak ma/miał ) to czemu w przypadku trafienia z uderzenia by nie miało tak być ?


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 11:02 PM
Reply with quote

To nie jest 'atak w walce wręcz' (bycza szarsza/trafienie z uderzenia nie ma nic wspólnego ze współczynnikiem Atak) tylko 'automatyczne trafienie'.

Nie ma broni do walki wręcz niewymagającej testu trafienia. Zatruty atak wymaga dubletu na udanym trafieniu, a zabójczy cios oprócz udanego trafienia wymaga także dubletu na udanym zranieniu.

Ale masz rację w jednym, w definicji byczej szarży/trafienia z uderzenia brakuje zapisu...
Quote::
ofiary nie mogą skorzystać z cechy oręża PARUJĄCY...
...jaki widnieje w przypadku innych specjalnych ataków. Dziękuję za zwrócenie uwagi, poprawimy to.

Co do omijania kolejki, to dlatego jest to atak specjalny, czyli wyjątek od reguły, czyli coś odmiennego od podstawowych reguł.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 11:07 PM
Reply with quote

Ok to jeszcze jedna sprawa jak już jesteśmy przy poprawianiu ( przyjmuje twój argument i uważam dyskusje za zakończoną )

Bycza szarża wymaga by model znajdował się w odległości większej niż jego szybkość wyrażona w calach przed rozpoczęciem szarży - trafienie z uderzenia tego nie wymaga ( tzn kawaleria oraz powozy ). Aktualnie można powozem zadać trafienia z uderzenia szarżując z 1" a ogrem dopiero z 6,01". Wystarczy zapis że trafienie z uderzenia w przypadku potworów/kawalerii/powozów wymaga szarży przynajmniej z odległości większej niż szybkość modelu szarżującego wyrażona w calach.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 11:08 PM
Reply with quote

To celowy zabieg.

Tym właśnie różni się bycza szarża od trafienia z uderzenia. W ten sposób rozróżnione zostały modele piesze (bycza szarża) od kawalerii i machin wojennych (trafienia z uderzenia). Dlatego też te zasad różnie się nazywają.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn grud 12, 2016 11:14 PM
Reply with quote

To to już jest kompletnie bez sensu inaczej tego się nazwać nie da - ale rozumiem że tak miało w założeniu być.

Inna sprawa odnośnie powozów - brak zapisu że nie można przejechać nad modelem z zasadą duży cel. Obecnie można przejechać powozem ponad drugim powozem próbując go rozjechać ( miałem taką sytuację nawet gdzie przeciwnik próbował rozjechać swoim powozem mój i przejechał nad nim ).


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
<
1 2 3 ... 42 43 44 ... 64 65 66
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 6, 7, 8 ]
106 quidamcorvus 6792 Pytania i odpowiedzi.....
 Pn May 06, 2019 07:43 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2836 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 33307 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Errata do 2k6
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
32 quidamcorvus 8256 Errata do 2k6
 Śr May 03, 2017 06:11 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 178055 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: bor667
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 451

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 26
_BBOT: 0
Razem: 26
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Statystyki
Statystyki
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 168
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy