Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 44 45 46 ... 64 65 66
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic kozAa - Pt stycz 22, 2016 09:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 02:38 PM
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1071

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt grud 13, 2016 12:05 PM
Reply with quote

To zaproponuj koszta.

Mniejszą pojemność ale większą siłę tzn 4 do 5-6. Potwory są drogie i nikt nie narzeka - np smoczy ogr, zagan czy pegaz.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt grud 13, 2016 12:18 PM
Reply with quote

A kto poza Tobą Krnabrny narzeka na machiny? Zagrajcie kampanie gdzie za machinę trzeba zapłacić, woźnice wynająć albo posadzić na koźle bohatera i powiedz mi wtedy o niskich kosztach?

Nie widzę potrzeby dodatkowego komplikowania zasad taranowania/rozjeżdżania. Teraz jest jednako dla wszystkich a i tak piszesz o problemach z ogarnięciem. To po dodatkowo mieszać?


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1071

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt grud 13, 2016 12:40 PM
Reply with quote

Doprecyzowanie zasad to wg ciebie komplikacja ?

Większość by wtedy powozów nie nabyła nawet jakby nie były wymagane ;] W IW chyba wszyscy narzekali przynajmniej kilka razy - na różne rzeczy związane z powozami ( wynikające trudności, skomplikowane zasady, milion tabelek, milion testów, nieścisłości co do tego co jest a co nie jest modelem, nadmierna komplikacja w stylu model w modelu i czy obejmuje model w modelu coś co obejmuje model powozu itp itd ).

Dalej - wszyscy w przypadku powozów popełniają jakieś błędy ( tzn wszyscy u nas ) bo jest pełno zasad które mają się tylko do powozów i to za każdym razem inaczej ( alokacja ran, szarże, rozjeżdżania, kary za ruch itp itd ).

Powozy to fajny bajer ale obecnie strasznie utrudnia grę i wydłuża. Zresztą nie ma co gadać. Zobaczymy w czasie turnieju jakie będą jaja bo będą na 100% bo interpretacji conajmniej kilku rzeczy przy powozach jest kilka.

Przykład pierwszy z brzegu - szarżujesz na powóz. Wiążesz walką wręcz powóz albo nie wiążesz. W dalszym ciągu szarżujesz więc wkładce przypadać powinny strzały z stać i strzelać. Walka trwa. Powóz nie jest związany walką czyli może szarżować w przeciwnika który było nie było był związany walką z nim w poprzedniej turze i pozostał w odległości b2b z powozem. Szarże są przed ruchem czyli szarżujesz normalnie mimo pozostawania w walce w której nie pozostajesz.

Abordaż - nigdzie nie jest opisane co to właściwie jest mimo że jest powiedziane jak to zrobić. Dokonałem abordażu i co wtedy ? Co jeśli powóz ma maksymalne obciążenie i nie ma miejsca ? Ile modeli wiążę walką ( wszystkie czy tylko wybrany 1 ? ) ? Co się dzieje z modelem który dokona abordażu i szarżuje jeśli w środku znajduje się model budzący grozę i szarżujący testu grozy nie zda ?

Zabijam konie powozu który stoji w miejscu - czy dalej koziołkuje mimo że się nie ruszał ? Oba zwierzęta są powalone na ziemie - ile rusza się powóz ?


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt grud 13, 2016 01:41 PM
Reply with quote

A co ma wspólnego komplikowania 'rozjeżdżania' z doprecyzowaniem?

Jeśli szarzujesz na poruszający się pojazd to nie ma reakcji na szarżę bo trafienia rozdzielasz jak w strzelaniu.

Jeśli szarzujesz na stojący powóz to wybierasz kogo szarzujesz i normalnie wykonujesz reakcje na szarżę oraz ewentualna psychologię.

Jeśli szarzujesz na poszajacy się pojazd od przodu pojazdu to w następnej turze machiny jesteś rozjechany/zaszarżowany - to chyba normalne?

Zaszarżowany poruszający się pojazd nie jest związany walką wręcz dlatego może szarżować.

Jeśli wykonasz abordaż i szarżę to wybierasz kogo atakuje z jak przy normalnej szarży Podobnie jak w przypadku szarża + wspinaczka.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8371
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt grud 13, 2016 05:27 PM
Reply with quote

Jak już kiedyś pisałem zasady dotyczące machin wojennych wymagają uściślenia, podkreślam uściślenia nie rewolucji i z czasem się za to wezmę. A na razie czekam na rozsądne propozycje, albo inaczej na Wasze pytania. Bo po pytaniach będę wiedział co trzeba uściślić.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt grud 13, 2016 05:43 PM
Reply with quote

Kampanie z wozami zaproponowalem miedzy innymi dlatego zeby byla szanss ograc te zassdy ktore przez dlugi czas byly martwe. Turniej tez bedzie świetnym testem, co nagle to podiable, ograjmy to co jest, po turnieju zmieniajmy.


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt grud 13, 2016 09:43 PM
Reply with quote

Zasady powozu/rydwanu powinny być jak najbardziej uproszczone:
- podział na załoge i powóz, bez dodatkowych rozdzieleń na koła, wierzchowce itd. (wierzchowce w statystykach powozu)

- jak szarżujesz na pojazd to wybierasz w co bijesz(załoga, albo pojazd)

- pojazd może wyjechać z walki i zadać trafienia z uderzenia

- pojazd może rozjeżdżać ( udany test powożenia, a jak nie zda testu to wykonuje zwykły ruch)

- usunięcie pkt( walka z poruszającym się pojazdem)

- tabela utraty kontroli tylko w przypadku zabicia woźnicy.

- pojazd nie może rozjeżdżać innych pojazdów( może dobrowolnie wjechać w inny pojazd ale wtedy oba otrzymują trafienia o sile 7).

- brak możliwości ruchu z bata( wszystkie pojazdy mają 8 cali ruchu)

Mniej rzutów, mniej tabel. Co wy na taką propozycję?

Back to top
View user's profile
Torin
Przebudzony
Przebudzony

Torin

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 299
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 14, 2016 07:56 AM
Reply with quote

Mi tylko przeszkadza wysoka cena, poza tym można by uściślić to kiedy jest wiązany walką, może za każdym razem gdy jest zaszarżowany? Poza tym nie jest tak źle, dwa pojazdy mogą się rozjeżdżać, czemu nie mają się zderzyć burtami.


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1071

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 14, 2016 08:40 AM
Reply with quote

Jak dotykają się przodami podstawek to zderzają się przodami. Jak szarżujesz na przód to atakujesz od przodu. Krawędzie i pola widzenia mają znaczenie więc czemu w przypadku powozów miało by być inaczej ?


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8371
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 14, 2016 08:56 AM
Reply with quote

Ponieważ rozjeżdżanie to nie szarża.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1071

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 14, 2016 09:24 AM
Reply with quote

Obecnie duży cel zatrzymuje powóz który jechał szarżując czy nie ?


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8371
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 14, 2016 10:06 AM
Reply with quote

Nie zatrzymuje. A co ma do tego duży cel?


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1071

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 14, 2016 10:07 AM
Reply with quote

Czyli powóz szarżujący na jadący powóz też go nie zatrzymuje aktualnie ?


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8371
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 14, 2016 10:10 AM
Reply with quote

Nie zatrzymuje. To jedna z zalet machin wojennych, że trudno je zatrzymać.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 446
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr grud 14, 2016 10:15 AM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Nie zatrzymuje. To jedna z zalet machin wojennych, że trudno je zatrzymać.

Podsumowując: Machina zatrzymuje się w następujących przypadkach:
- gracz zatrzymuje ją nie poruszając jej w turach ruchu.
- zostały wyłączone zwierzęta pociągowe (po rzutach i efektach tabelki)
- zostało zniszczone koło maszyny (po rzutach i efektach tabelki)
- maszyna zaszarżowała inny model

coś przeoczyłem?


A z moich wątpliwości:
jak działa cały ten abordaż?
jak już jestem na maszynie wroga normalnie atakuje woźnice i traktujemy to jak walkę wręcz dwóch modeli?
Czy po ewentualnym wyłączeniu woźnicy (i pasażerów) mogę przejąć daną maszynę?

Back to top
View user's profile Visit poster's website
<
1 2 3 ... 44 45 46 ... 64 65 66
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 4, 5, 6 ]
82 quidamcorvus 5419 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt stycz 22, 2019 09:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2673 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 30454 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 02:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Errata do 2k6
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
32 quidamcorvus 7778 Errata do 2k6
 Śr May 03, 2017 06:11 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 170510 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy