Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 49 50 51 ... 64 65 66
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pt stycz 13, 2017 08:56 PM
Reply with quote

strona 649 "Ucieczka i Pościg"

"Jeżeli pojazd Ucieka! przez własne lub wrogie modele, to podczas ruchu zada
im trafienia z uderzenia pojazdu. Ruch ucieczki pojazdu wykonuje się w zwykły sposób,
a następnie rozpatruje się zadane przezeń trafienia z uderzenia przeciwko każdej postaci,
przez którą pojazd uciekł.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pt stycz 13, 2017 09:16 PM
Reply with quote

Ja sie mylę za co przepraszam ale podręcznik prawdę ci powie.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pt stycz 13, 2017 09:26 PM
Reply with quote

Spoko:)

Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pt stycz 13, 2017 11:24 PM
Reply with quote

Błąd logiczny z mojej strony. Założyłem ze jeśli jakaś przestrzeń jest okupowana przez model to należy ją traktowąć jako teren niedostępny dla pozostałych modeli.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr stycz 18, 2017 06:57 PM
Reply with quote

Czy można umieszczać znaczniki kosztowności w maszynie która wykonała Ruch? Traktuje się to jak wsiadanie do ruchomego powozu?

Po rozstawieniu drużyn powóz jest traktowany jako stojący w miejscu?

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr stycz 18, 2017 07:04 PM
Reply with quote

Można złożyć. Nie wymaga to żadnych testów.

Tak, po rozstawieniu machina jest traktowana jako nieporuszająca się.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn stycz 22, 2017 01:25 PM
Reply with quote

Ok na podstawie dyskusji z kilkoma uczestnikami turnieju drobna propozycja :

Regeneracja jest ciut przegięta obecnie tak samo jak unik i uskok oraz gnoblar uwaga. Moja propozycja jest taka by ograniczyć te wszystkie umiejętności w pewien sposób np
Regeneracja - 1 rzut pod koniec tury po zadanych ranach za każdą brakującą ranę w celu wyregenerowania jej jak wskazuje nazwa regeneracji a nie robienie z niej magicznej ochrony na 4+ która nie jest magiczną ochroną.
Uskok/Unik - ograniczenie do 1 rzutu na turę deklarowanego po udanym rzucie na trafienie ( trudno unikać czegoś co już kogoś zraniło nie uważacie ? Tym bardziej po oblanym teście pancerza ), parowanie np można wykonywać raz na turę a unik już ile razy chcemy i to jest trochę bez sensu.
Gnoblar uwaga - tylko raz na turę ( obecnie ogr z gnoblarem i unikiem ma 2 rzuty pod rząd na to samo będące fabularnie tym samym )

Test cp przy rozjeżdżaniu powozem

Uproszczenie trafień w powóz do jednej charakterystyki i traktowania modelu powozu i woźnicy jak w 40k jako jednego modelu z jednymi statami ( rydwany mają takie zasady np. atakujesz zawsze pojazd na jego statystyki, w przypadku wyłączenia powozu wyłączasz też woźnicę ale nie wkładkę w postaci transportu jeśli taki jest )

Uciekający powóz tratuje wszystko na swojej drodze jak przy rozjeżdżaniu ( obecnie magicznie się przenosi czy to jeśli ucieka czy też jeśli spłoszy się konie i nic na jego drodze nie jest przeszkodą )

Przycięcie Krwawych Smoków ( obecnie najlepszy bohater, najlepsi stronnicy w postaci czarnych rycerzy i upiorów, jedyni nieumarli którzy mają możliwość prawie całej rozpiski zdobywającej doświadczenie ). Obecnie masz stronników po 50 zk którzy mają sprzętu za 30zk, budzą strach i mają zabójczy cios i 4WT, stronników po 120 zk ( 150 z ciężkim pancerzem ) mających save +1 w walce wręcz ( kawaleria + ciężki pancerz + tarcza ) i 2+ poza walką, budzących strach i mających zabójczy cios. Krwawy smok może mieć 1 swojej walce S7 i odbierać ci dodatkowo 1 atak.

Zaraz będzie pewnie stwierdzenie że Krwawy Smok jest główną siłą tej kompanii - coś w tym jest, tylko że ma bardzo mocny support w postaci chyba najlepszych stronników jak za swoją cenę. I może być w tej kompanii 15 modeli gdzie elfów czy krasnoludów będących chyba bardziej elitarnymi kompaniami z założenia może być 12 ( gdzie bohaterowie czy stronnicy nie są nawet porównywalni jeśli chodzi o możliwości ).

Żeby nie było że psioczę na wszystko tylko nie na siebie i to czym ja grałem : Zasada kompania najemników powinna być ograniczona do 1 najemnego ostrza w sensie najmujesz z zasady - nie możesz nająć następnego do czasu aż nie zwolnisz poprzedniego.

Zabranie Niziołkom dostępu do kusz ( obecnie wystawienie 14 modeli z kuszami z US4+ nie jest specjalnie trudne i nawet elfy nie mają takich możliwości, nawet modele dedykowane do walki wręcz mają US4 gdzie krasnoludy dedykowane do strzelania mają 3US )

Trzeba pociąć trochę niestety tu i tam ( każdy system tak ma ). Na dziś tyle refleksyjnego marudzenia Very Happy

Edit: Trzeba dodać ograbianie powozu. Powóz i składanie w nim kosztowności to jakaś porażka. To nie jest skarbonka w innym wymiarze tylko wóz a którego można zabrać rzeczy. To jest mocno i to naprawdę mocno bez sensu obecnie i rozwala balans w tej grze.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn stycz 22, 2017 01:38 PM
Reply with quote

Pamietaj ze na wampiry mozna nakupowac sprzetu czosnek woda swiecona, plonoce ataki i jak juz wyjmiesz wampira i nekromante to banda sie rozpada. Generalnie nie jest to latwy przeciwnik szczegolnie dla nie ogranych ludzi ktorych sporo bylo na turnieju, ale jako na jedynych w grze mozesz kupic relatywnie tani sprzęt ktory im robi spore kuku. Polej wampira woda swiecona, zabij nekro o statsch czlowieka i cala reszta sie rozpada.


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn stycz 22, 2017 02:35 PM
Reply with quote

Jedyne zmiany które ewentualnie się pojawia to 2 Żw dla Wampira na start.

Reszta tak jak napisał Findar to kwestia obeznania z zasadami.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn stycz 22, 2017 03:38 PM
Reply with quote

Zeby nie było na naiwną kampanię i turniej idę z krasiami zobaczymy czy są takie słabe. Pamiętam sporo gier z QC czy Domanem którzy grając lowcami czarownic pięknie rozkrecali moje wampiry, to tez a propo bandy na nieumarlych - juz istnieje tylko zacznijcie nią grać Smile


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn stycz 22, 2017 04:52 PM
Reply with quote

Łowcy czarownic to nienajlepszy przykład wyważonej kompani zdajesz sobie sprawę prawda ?

Co do samego procesu który opisujesz tzn sajdowania - nie wiem czy wiesz jak działa meta turniejowa w grach ( a o której moim zdaniem już można by powiedzieć w przypadku warheim tak samo jak o top3 jeśli chodzi o kompanie ). Jak chcesz grać w grę w której na jedyną słuszną rozpiskę są jedyne słuszne rozpiski a inne mogą jedynie grać z nastawieniem na remis jeśli się specjalnie nie przygotowały to jest to prosta droga do frustracji i power gamingu.

Aktualnie podejście czymś fanowym do turnieju jest raczej z góry skazane na porażkę ( nie nie mówie tu o niziołkach ale np krasnoludy, orkowie, siostry sigmara ).

Mamy mały system z małą ilością graczy i bardzo aktywną społecznością to postarajmy się wyważyć go tak żeby nie było w nim przegięć. A co do czosnku na wampira - obecnie przedmiotów specjalnych mogą używać tylko bohaterowie a czosnek i tak daje ci zawrotny test CP na szarżę który dla wampira z CP9 jest jakąś kpiną. Żeby nie było jest to 15% na to że wampir cię nie zaszarżuje - jak ty szarżujesz wampira to już wampir problemu nie ma. A wampir budzi jeszcze strach więc ty też się testujesz a większość modeli nie ma CP9 tylko 8 lub mniej. Jak ty szarżujesz wampira to też musisz zdać test strachu więc było nie było wampir ma większą szansę ustać przed czosnkiem niż ty opanować swój strach. Co do pochodni - broń improwizowana z cechą płonący atak czyli musi być w głównej ręce i nie można jej kombować z inną bronią ( nie ma zasady broń ręczna czyli możesz walczyć tylko pochodnią i nie dostajesz +1 za tarczę do pancerza w walce dodatkowo ). Bijesz jako ostatni, przeciwnik ma +1 do pancerza, bez krytyków. Dodatkowo wampir wcale nie boii się ognia w warheim. Super kontra słowem. 15% szansy na to że wampir odpuści szarżę ( bo ruchu z transformacji ktory jest szarżą to wg zasad nie dotyczy bo to nie szarża ) i wunderwaffe do podpalania stodół.

Woda święcona - trafienie z 4" ( jak już trafisz ) automatycznie raniące - niby ok bo możesz to mieć na każdym bohaterze. Problem tylko że nie możesz z tego robić stać i strzelać, musisz być 4" od wampira który walnie ci szarże w następnej turze na 100%. Ciężko być w 4" od wampira jeśli masz 4" ruchu a wampir 5" ( jeśli po 4" ruchu wampir jest w 4" od nas to znaczy że na początku tury wampira byliśmy w 8" od niego czyli wampir na początku swojej tury był 18" od nas a wiedząc że mamy te święcone buteleczki mógł podejść sobie na 9 cali i nasz misterny plan nie wypalił i w następnej turze albo się zbieramy w przeciwnym kierunku albo mamy problem ) chyba że zakładamy że wampir już dojechał kogoś od nas z bandy to wtedy to ma sens tyle że wampir już kogoś zmielił.

Słowem - nawet specjalne środki na wampiry są słabe przeciw wampirom. Ale ja wiem że są łowcy czarownic z dwoma kapłanami i ciężką kawalerią.

Moja propozycja czysto teoretyczna : Siostry Sigmara kontra Krwawe Smoki albo Strzygi, ewentualnie krasnoludy kontra Krwawe Smoki/Strzygi.

Ah i smaczek na koniec - wampiry mają 5 bohaterów na początku i 15 modeli w rozpisce. Czyli mają bonusy właściwie wszystkich kompanii a minusów garstkę. Każdy wampir może mieć duży cel albo kawalerię, każdy może mieć maszynę albo wybrać sobie jedną z dwóch. Dodatkowo każdy wampir ma swoje własne prywatne bonusy unikalne tylko dla niego.

Dajmy im 600 zk na początek bo faktycznie biednie to wygląda.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn stycz 22, 2017 05:24 PM
Reply with quote

fakt wampiry bardzo mocne, propozycja 2żw na wampirze bardzo dobra, tylko nie wiem co tam jeszcze można zmieniać.
Może że stronnicy wolniej zdobywają awanse( coś jak obecnie przy dużym celu)
Można zabrać jednego bohatera tak żeby było 4 na start.
Nie oszukujmy się że scenariusze z ostatniego turnieju trochę ustawiły metę, przez pogodę odpadło dużo strzelających band.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn stycz 22, 2017 05:25 PM
Reply with quote

Juz to kiedyś pisałem ale napisze raz jeszcze. Nawet w podręczniku.

Zupełnie inaczej gra się na stole który ma poziomy i przeszkody - murki, plotki itd. Obrona przeszkody/piętra/drabiny w WFS ma znaczenie i nawet kilku stronników z włóczniami broniąc przeszkody jest sobie w stanie poradzić z dużym celem.

Osłony przed strzelanie tez chronią.

Dlatego po raz kolejny apeluje o większą aktywność modelarską a nie granie na "pustych" stołach i biadolenie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Trawus
Śniący
Śniący

Trawus

Offline

Joined: stycz 25, 2016
Posts: 33

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn stycz 22, 2017 05:26 PM
Reply with quote

Można by zmniejszyć ilość bohaterów w bandzie do 4 i limit modeli do 12. To już zrobi sporą różnicę bez przycinania statystyk. Ewentualnie wampirki mogłyby mieć słabszą regenke na 5+.

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Pn stycz 22, 2017 05:43 PM
Reply with quote

Co wy się tak przyczepiliście tej regeneracji?
To tylko rzut i wychodzi na 4+
Inne modele mogą mieć pancerze które również dają im ochronę czasami nawet lepszą.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 49 50 51 ... 64 65 66
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57911 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9385 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115392 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337549 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 35313 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 02:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 24
_BBOT: 0
Razem: 24
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy