
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
kozAa - Pt stycz 22, 2016 09:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 02:38 PM |
kozAa
Przebudzony
Joined: list 21, 2015
Posts: 307
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt stycz 24, 2017 11:12 AM
|
|
Sam się zdziwiłem jak moja Stregoica padła od zabójczego cisu wielkiego squiga:). Mam też taką propozycję żeby Nekrarchom dać podobną umiejętność jak ma mag wysokich elfów , że przy awansie i zdobyciu nowego czaru z dziedziny nekromancji dostaje dodatkowy czar z domeny śmierci/niebios, oraz nekromante zamiast jednego Drega. Obecnie to najsłabszy ród, a banda rozbija się przy zabiciu nekrarchy, który obecnie nie jest mistrzem magii.
|
|
Back to top
|
|
 |
Krnabrny
Widzący
Joined: May 24, 2014
Posts: 1073
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt stycz 24, 2017 03:58 PM
|
|
Po głębokim naprawdę przemyśleniu i analizie naprawdę sporej ilości czynników dochodzę do takich wniosków
- zasada nieumarły jest ok chociaż moim zdaniem jest zbyt mocna w przypadku kilku stworzeń
- zasada głód krwi wymaga moim zdaniem drobnej zmiany z :
nie będzie związany walką z inną postacią lub w odległości do 8” nie będzie
żadnych widocznych modeli wroga, to musi wykonać test CP. Jeżeli uda się zdać test, to wszystko jest w najlepszym porządku – stworzenie zachowuje się rozsądnie i porusza się w normalny sposób.
na
nie będzie związany walką z inną postacią to musi wykonać test CP. Jeżeli uda się zdać test, to wszystko jest w najlepszym porządku – stworzenie zachowuje się rozsądnie i porusza się w normalny sposób.
Z innych zmian :
- usunięcie zapisu o przyzwanych stworzeniach nie liczacych się do rozbicia lub usunięcie przyzywania stworzeń w całości ( k3 żywych pocisków generowanych przez maga bez żadnego testu albo 2k3 żywych pocisków w niektórych kompaniach które pojawiają się ot tak to trochę łamiącą balans sytuacja bo daje fałszywy mocno obraz prestiżu [ masz np model generujący k3 stworzenia który nie ma tego w żaden sposób ujętego w swoim prestiżu a takich modeli możesz mieć kilka, rekordowy Ostland z magiem bestii - 5 - 11 modeli { 2x1-4 niewolników jesli ma więźniarkę, 1-3 wilków } czyli Ostland moze wystawić 11 modeli nie liczących się do rozbicia i to uważam za bezsens])
- zmianę zasady kompania najemników na brak możliwości zostawiania najemników oraz wymagany rzut k3 na ilość tur przez którą nie można wziąć żadnego najemnika po tym jak wzieliśmy jakiegoś za free i mu nie zapłaciliśmy
- zastąpienie nieaktualnych pozycji możliwych do wybrania w tabelce bonusów za punkty kampanii ( niszczyciele itp itd na czym nikt nie gra a zajmują miejsce czemuś bardziej przydatnemu )
- głosowanie nad zmianami do podręcznika na forum poprzez ankietę bez wymaganej ilości głosów trwającą miesiąc, po miesiącu albo zmiana przechodzi albo nie * jak nie przechodzi przez np 3 miesiące nie można nad nią ponawiać głosowania *
- rozgrywanie turniejów na ustalonych mapach * każda misja ma rozrysowany układ terenów na stole w myśl tego jak przewidział to piszący scenariusz i jaki układ terenów został przetestowany - nie każdy rozumie zamysł piszącego scenariusz i może wyjść niezła kabała z tego *
- losowe parowanie graczy do pierwszej potyczki w miejsce parowania po prestiżu, parowanie po dużych/małych ptk za ostatnią bitwę a nie za ogólną sumę ptk - niech to że grasz na tesko bandzie nie owocuje tym że wpadasz na swojej mirrora w prestiżu, zmieni to trochę układ w mecie
- brak dodatkowych skarbów w scenariuszach turniejowych z zasady * na obecnym turnieju dało by radę zarabiać całkiem normalnie nie eksplorując bo tyle było skarbów z zasady *
- dostęp do ekwipunku specjalnego dla stronników w każdej kompanii
- w każdej kompanii stronnik którego można wyposażyć w ciężki pancerz lub brak stronników których można wyposażyć w ciężki pancerz generalnie
_________________ The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.
Age of Sigmar na części
|
|
Back to top
|
|
 |
Repentia.Vlk
Świadomy
Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt stycz 24, 2017 04:26 PM
|
|
Krnabrny szanuje twój zapał, naprawdę.
Ktoś jeszcze ma podobne zdanie do Krnabrnego, co sądzicie o jego pomysłach?
_________________
Quote:: |
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki. |
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt stycz 24, 2017 04:46 PM
|
|
Quote:: |
Po głębokim naprawdę przemyśleniu i analizie naprawdę sporej ilości czynników dochodzę do takich wniosków
- zasada nieumarły jest ok chociaż moim zdaniem jest zbyt mocna w przypadku kilku stworzeń
- zasada głód krwi wymaga moim zdaniem drobnej zmiany z :
nie będzie związany walką z inną postacią lub w odległości do 8” nie będzie
żadnych widocznych modeli wroga, to musi wykonać test CP. Jeżeli uda się zdać test, to wszystko jest w najlepszym porządku – stworzenie zachowuje się rozsądnie i porusza się w normalny sposób.
na
nie będzie związany walką z inną postacią to musi wykonać test CP. Jeżeli uda się zdać test, to wszystko jest w najlepszym porządku – stworzenie zachowuje się rozsądnie i porusza się w normalny sposób. |
Nie. Kiedyś zasada brzmiała tak jak proponujesz i na prośbę graczy została zmieniona na obecną, ponieważ zbyt mocno upośledzała model.
Quote:: |
Z innych zmian :
- usunięcie zapisu o przyzwanych stworzeniach nie liczacych się do rozbicia lub usunięcie przyzywania stworzeń w całości ( k3 żywych pocisków generowanych przez maga bez żadnego testu albo 2k3 żywych pocisków w niektórych kompaniach które pojawiają się ot tak to trochę łamiącą balans sytuacja bo daje fałszywy mocno obraz prestiżu [ masz np model generujący k3 stworzenia który nie ma tego w żaden sposób ujętego w swoim prestiżu a takich modeli możesz mieć kilka, rekordowy Ostland z magiem bestii - 5 - 11 modeli { 2x1-4 niewolników jesli ma więźniarkę, 1-3 wilków } czyli Ostland moze wystawić 11 modeli nie liczących się do rozbicia i to uważam za bezsens])
- zmianę zasady kompania najemników na brak możliwości zostawiania najemników oraz wymagany rzut k3 na ilość tur przez którą nie można wziąć żadnego najemnika po tym jak wzieliśmy jakiegoś za free i mu nie zapłaciliśmy |
A ja proponuję zabrać Piechocie morskiej z Marienburga dodatkowe 100 zk. Skoro chcesz obcinać zasady specjalne konkretnych drużyn, to równajmy wszystkie. Niewolnicy to specjalna zasada Ostlandu, tak jak dodatkowe 100 zk Marienburga.
Co do K3 wilków, to mogą je mieć wszystkie drużyny w szeregach których służy ludzki mag. Na tej zasadzie równie dobrze możemy usunąć konkretne zaklęcia, czy postacie.
Quote:: |
- zastąpienie nieaktualnych pozycji możliwych do wybrania w tabelce bonusów za punkty kampanii ( niszczyciele itp itd na czym nikt nie gra a zajmują miejsce czemuś bardziej przydatnemu ) |
Co proponujesz?
Quote:: |
- głosowanie nad zmianami do podręcznika na forum poprzez ankietę bez wymaganej ilości głosów trwającą miesiąc, po miesiącu albo zmiana przechodzi albo nie * jak nie przechodzi przez np 3 miesiące nie można nad nią ponawiać głosowania * |
Nigdy w życiu. Już nie raz o tym pisałem. Tu nie ma miejsca na demokrację. I nawet nie jest to kwestia mojej ambicji, dumy czy czego tam jeszcze. W ostatnich miesiącach było już kilka przykładów na to, że demokracja nie działa i użytkownicy nie są w stanie dogadać się w prostych kwestiach.
Quote:: |
- rozgrywanie turniejów na ustalonych mapach * każda misja ma rozrysowany układ terenów na stole w myśl tego jak przewidział to piszący scenariusz i jaki układ terenów został przetestowany - nie każdy rozumie zamysł piszącego scenariusz i może wyjść niezła kabała z tego * |
Układanie elementów terenu to część potyczki, nie widzę sensu odbierania tej przyjemności graczom.
Quote:: |
- losowe parowanie graczy do pierwszej potyczki w miejsce parowania po prestiżu, parowanie po dużych/małych ptk za ostatnią bitwę a nie za ogólną sumę ptk - niech to że grasz na tesko bandzie nie owocuje tym że wpadasz na swojej mirrora w prestiżu, zmieni to trochę układ w mecie |
Czemu zmieniać coś co działa? Bo po trzech turniejach IMO działa.
Quote:: |
- brak dodatkowych skarbów w scenariuszach turniejowych z zasady * na obecnym turnieju dało by radę zarabiać całkiem normalnie nie eksplorując bo tyle było skarbów z zasady * |
Na napisanie scenariuszy mieliście kilka miesięcy, mnie naprawdę jest obojętne według jakich będziecie grali - to wam mają sprawić przyjemność. Tylko je napiszcie.
Quote:: |
- dostęp do ekwipunku specjalnego dla stronników w każdej kompanii |
Nie. Ekwipunek specjalny jest dostępny wyłącznie dla bohaterów.
Quote:: |
- w każdej kompanii stronnik którego można wyposażyć w ciężki pancerz lub brak stronników których można wyposażyć w ciężki pancerz generalnie |
Usuńmy z drużyn magów lub dajmy dostęp wszystkim do magów. Albo zostawmy jedną drużynę. Będzie sprawiedliwie.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Krnabrny
Widzący
Joined: May 24, 2014
Posts: 1073
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt stycz 24, 2017 05:48 PM
|
|
Co do piechoty z Marienburga bez 100 zk to w sumie ok. Mnie jakoś specjalnie na tych 100 zk nie zależy. Middenheim w sumie w 500 zk ma wtedy tyle co Marienburg więc jak dla mnie problemu nie ma. Middenheim mimo 500 zk jest całkiem-całkiem jak i taki Reikland więc imo problemu nie ma ale to się muszą też inni zainteresowani wypowiedzieć którzy grali tą zacną kompanią.
_________________ The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.
Age of Sigmar na części
|
|
Back to top
|
|
 |
Findar
Świadomy
Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt stycz 24, 2017 06:02 PM
|
|
Warheim nie jest i nie ma ambicji systemu pisanego z myślą o scenie turniejowej. Turnieje są raz na półroku i mają charakter piknikowo integracyjny. Propozycję Krnabrnego idą w strone takiego właśnie sytemu więc generalnie jestem na nie. Warheim to taka namiastka sesji rpg i niech tak zostanie ;).
Jestem za wzmocnieniem szefów kompanii którzy są jedynymi magami w druzynie - > szczególnie Nekrarchy.
Myślałem nad taką zasadą dla nich za 30zk (koszt ciężkiego pancerza) wybrany inny bohater zyskuje umiejętność więzy duszy(odpowiednik więzów krwii) efekt następnego przekleństwa Tzeentcha uderza w niego zamiast w maga któremu nie wyszło zaklęcie. Po wykorzystaniu więź się wypala i trzeba wykypic na nowo.
_________________ diariuszrpg.blogspot.com/
|
|
Back to top
|
|
 |
Grish
Świadomy
Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt stycz 24, 2017 06:13 PM
|
|
Findar wrote: |
Warheim nie jest i nie ma ambicji systemu pisanego z myślą o scenie turniejowej. Turnieje są raz na półroku i mają charakter piknikowo integracyjny. Propozycję Krnabrnego idą w strone takiego właśnie sytemu więc generalnie jestem na nie. Warheim to taka namiastka sesji rpg i niech tak zostanie ;).
Jestem za wzmocnieniem szefów kompanii którzy są jedynymi magami w druzynie - > szczególnie Nekrarchy.
Myślałem nad taką zasadą dla nich za 30zk (koszt ciężkiego pancerza) wybrany inny bohater zyskuje umiejętność więzy duszy(odpowiednik więzów krwii) efekt następnego przekleństwa Tzeentcha uderza w niego zamiast w maga któremu nie wyszło zaklęcie. Po wykorzystaniu więź się wypala i trzeba wykypic na nowo. |
To mi się podoba. Reszta sorry ale z d..py.
|
|
Back to top
|
|
 |
Krnabrny
Widzący
Joined: May 24, 2014
Posts: 1073
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt stycz 24, 2017 06:29 PM
|
|
Jeśli przyjmujemy założenie że to nie jest i nie będzie zbalansowana gra turniejowa - ok.
Jakoś to przeżyję
_________________ The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.
Age of Sigmar na części
|
|
Back to top
|
|
 |
Torin
Przebudzony
Joined: stycz 10, 2013
Posts: 304
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Wt stycz 24, 2017 08:17 PM
|
|
Jedyny sensowny pomysł (bez obrazy) to ten dotyczący wzmocnienia kapitanów-magów, faktycznie mają lekko pod górkę, a drużyna Nekrarchy to już całkiem, ciężko ochronić jeden model:)
Jedną z zalet Warheima jest jego zróżnicowanie, nie ma co na siłę ujednolicać.
Co do Ostlandu i jego ilości dodatkowych modeli, to w kampanii jakoś nie bardzo wychodzi im to na plus:) A mag mający do dyspozycji przyzwane zwierzaki podczas walki jest praktycznie zbędny.
Nie ma też co obcinać 100 zk Marienburgowi bo ktoś dobrze nimi zagrał kampanię, zawsze mieli i było dobrze, taka cecha bandy.
Nie przesadzajmy ze zmianami, kilka kosmetycznych wystarczy, to co się da to uprościć ale nie kosztem urozmaicenia gry.
PS: Demokracja to mit:)
_________________ A.Ś.
|
|
Back to top
|
|
 |
Rejmond
Nieświadomy
Joined: stycz 25, 2017
Posts: 10
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr stycz 25, 2017 09:23 PM
|
|
Chciałbym się upewnić, że przedmiot Płaszcz Folariatha (podręcznik s. 606) działa tak, jak mi się wydaje.
Mój czarodziej ma ten właśnie płaszcz i zaklęcie Zbroja Quaysh (Wysoka magia). Czarodziej noszący ten płaszcz może zaszarżować na figurkę przeciwnika i może przejąć szarżę na siebie. Jako, że według opisu przedmiotu, nie może atakować w walce wręcz ani strzeleckiej, walka w którą wejdzie będzie polegała na tym, że dwóch kolesi stoi i patrzy się na siebie, bo żaden drugiemu nie może nic zrobić (Przy założeniu, że przeciwnik nie ma magicznej broni). Ci dwaj muszą tak stać. Nie mogą się rozejść, bo są w walce i będą w niej dopóki jeden z nich nie padnie. Czarodziej nie może wtedy czarować, bo jest w walce (chyba, że ma odpowiednią zdolność, która mu na to pozwala). Jeśli czarodziej miał na siebie rzuconą Zbroję Quaysh, to z początkiem każdej tury walki, zaklęcie będzie trafiało wszystkie figurki, z którymi się styka.
Dodatkowo chciałbym zapytać:
- Czy jeśli czarodziej z tym płaszczem jest w walce, to moi pozostali elfowie mogą strzelać do jego przeciwnika? Niby nie mogą, bo walczy z sojusznikiem. Ale z drugiej strony, ten sojusznik nie może być trafiony ani zraniony, więc tak jakby przeciwnik był sam.
- Czy jeśli ten widmowy czarodziej zaszarżuje na przeciwnika, ten przeciwnik zadeklaruje ucieczkę i mój czarodziej go dogoni, to może zabić uciekającego? Czy deklaracja "Zabijam go, bo ucieka" jest liczona jako trafienie, czy nie?
Dla wygody wklejam opis tego płaszcza:
Płaszcz Folariatha:
Zacny flavor tekst
Bohater odziany w Płaszcz Folariatha może zostać trafiony i zraniony jedynie magicznymi atakami. Ponadto, należy zauważyć, że wędrujący między światami bohater nie może atakować wrogów w fazie strzelania oraz fazie walki wręcz.
UWAGI: Płaszcz Folariatha jest dostępny wyłącznie dla kompanii Elfów
Wysokiego Rodu z Ulthuanu.
CENA: 65+2K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr stycz 25, 2017 09:29 PM
|
|
Bohater odziany w ten płaszcz traktowany jest jako byt niematerialny, a więc nie może zaszarżować i nie może być zaszarżowany (w tym nie może przejąć szarży) jeżeli przeciwnik walczy bronią niemagiczną.
A więc mag odziany w taki płaszcz w ogóle nie może strzelać i szarżować, a sam może być ostrzelany lub zaszarżowany przez przeciwnika uzbrojonego w broń magiczną lub inne magiczne ataki.
Quote:: |
Ponadto, należy zauważyć, że wędrujący między światami bohater nie może atakować wrogów w fazie strzelania oraz fazie walki wręcz. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Rejmond
Nieświadomy
Joined: stycz 25, 2017
Posts: 10
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr stycz 25, 2017 09:39 PM
|
|
Ok, dzięki.
W takim razie proponuję dodać klauzulę o szarżowaniu do opisu tego przedmiotu, bo deklaracja szarży i wejście w walkę nie jest technicznie atakiem, i jest w fazie ruchów, a przedmiot odnosi się wyłącznie do faz walki wręcz i fazy strzelania. Ja na przykład mylnie go przez to zrozumiałem.
Last edited by Rejmond on Śr stycz 25, 2017 09:41 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Śr stycz 25, 2017 09:40 PM
|
|
Ok. Dzięki za zwrócenie uwagi.
EDIT:
Quote:: |
Bohater odziany w Płaszcz Folariatha może zostać trafiony i zraniony jedynie magicznymi atakami. Ponadto, należy zauważyć, że wędrujący między światami bohater nie może szarżować oraz atakować wrogów w fazie strzelania i fazie walki wręcz. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Findar
Świadomy
Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz stycz 26, 2017 06:53 AM
|
|
Qc co myslisz o umiejce dla magow kapitanow?
_________________ diariuszrpg.blogspot.com/
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Sticky
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
129 |
quidamcorvus |
57286 |
Pytania i odpowiedzi..... Wt sierp 27, 2019 09:03 AM quidamcorvus  |
|
Frostgrave
|
Pytania
|
7 |
Staś |
9109 |
Pytania Śr sierp 10, 2016 01:28 PM drachu  |
Normal
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[
Go to page:
1 ... 18, 19, 20 ]
|
296 |
quidamcorvus |
113518 |
Dyskusja ogólna (pyta... Pn stycz 15, 2018 02:09 PM quidamcorvus  |
|
Pytania & odpowiedzi [Mordheim]
|
Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[
Go to page:
1 ... 26, 27, 28 ]
|
407 |
Izwor |
328707 |
Pytania różne Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM M.T.  |
|
Kostnica
|
Pytania i odpowiedzi [AoS]
[
Go to page:
1, 2, 3 ]
|
42 |
Staś |
34447 |
Pytania i odpowiedzi [... Śr marca 22, 2017 01:12 PM wellofeternity  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|