Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 56 57 58 ... 64 65 66
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 11:37 AM
Reply with quote

Nie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 11:54 AM
Reply with quote

To fakt nikt tego nie lubi.

Back to top
View user's profile
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 12:01 PM
Reply with quote

Można to liczyć szybciej. Roboczo nazywam to 'Prestiżem Jednostki' i przydaje się zwłaszcza przy 'obozowisku'.

W na karcie drużyny w miejscu na sumę PD modelu wpisuje całkowity prestiż generowany przez model (a więc PD, +5 za model, punkty za ekwipunek, itd.) a przed walką z licząc tylko te modele które biorą udział w potyczce.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 12:05 PM
Reply with quote

Ja też nie widzę problemu z liczeniem ceny ekwipunku. mam zapisany go i przy każdych zakupach dodaje lub odejmuje od ogólnej wartości sprzętu. Tylko trzeba sobie to przeliczyć przy zakładaniu bandy. a ekipa golasów jest czymś innym niż ekipa gości w pancerzach z bronią tarcza dwoma pistoletami, muszkietami etc.


_________________
thedarkoak.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Torin
Przebudzony
Przebudzony

Torin

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 304
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 12:07 PM
Reply with quote

Można liczyć szybciej, czytać szybciej i przerzucać się zasadami ( też szybciej ), a fakt jest taki że robi się tego trochę za wiele.


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 12:18 PM
Reply with quote

Czytać wystarczy ze zrozumieniem, nie trzeba szybciej.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Torin
Przebudzony
Przebudzony

Torin

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 304
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 03:24 PM
Reply with quote

Nie chodzi tu o "czytanie ze zrozumieniem", ale o zbędne zasady, które niepotrzebnie utrudniają i wydłużają grę, przez co rozgrywka traci na atrakcyjności.


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 03:39 PM
Reply with quote

To policz prestiż przed grą nie wydłuży ci rozgrywki.

Jeśli na bieżąco aktualizujesz kartę to nie zajmuje to wiele czasu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 05:10 PM
Reply with quote

QC chodziło mi o pytanie :

Model A z zasadą strzelec wyborowy chce strzelić do modelu B umieszczonego wewnątrz powozu - czy może to zrobić czy musi strzelać w powóz normalnie.

Co do dodatkowych koni pociągowych zmień nazwę na Silniejsze konie pociągowe bo dodatkowe sugeruje że są dodatkowe ( a nie są ).

A co do stać i strzelać, to było by fajnie jakby ta klaryfikacja znalazła się w podręczniku oraz uszczególnienie że modele w powozie nie tworzą razem z powozem wspólnego modelu tylko są w jego wnętrzu.

Dodatkowe pytanie - czy powóz który szarżował w swojej turze, w turze przeciwnika jest liczony jako powóz który był w ruchu ? Na logikę patrząc ruszyć się ruszył czyli w ruchu był.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:05 PM
Reply with quote

1. Nie może strzelić do konkretnego modelu. Zasada strzelec wyborowy pozwala zignorować wymóg strzelania do najbliższego modelu, a na potrzeby strzelania powóz, zwierzęta pociągowe, pasażerowie i woźnica traktowani są jak jeden cel. Dopiero po trafieniu rozstrzyga kto konkretnie oberwał pociskiem.

2. Jak dla mnie są dodatkowe.
Quote::
Dodatkowe zwierzęta pociągowe: Doświadczeni woźnice doskonale zdają sobie sprawę, że zwierzęta pociągowe zaprzęgnięte w przeciążony pojazd szybko się zmęczą, a podróż znacznie się wydłuży. Dlatego bogaci drużynnicy często wyposażają machiny wojenne w dodatkową parę zwierząt pociągowych słusznie rozumując, że cztery konie zmęczą się później niż dwa.
UWAGI: Woźnica powożący machiną wojenną zaprzęgniętą w dodatkowe ZWIERZĘTA POCIĄGOWE może zignorować kary do SZYBKOŚCI wynikające z obciążenia pojazdu (zobacz paragraf RUCH RYDWANÓW & POWOZÓW w ROZDZIALE XIX: RYDWANY & POWOZY).
CENA: 30+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 7.

3. To znaczy co? Bo dla mnie jest jasne i nie wiem co wymaga uszczegółowienia?

Jeśli model szarżuje na powóz w ruchu, to nie można zadeklarować stój i strzelaj bo trafienia szarżującego rozdzielane są jak przy strzelaniu.

Jeśli model szarżuje na powóz który się nie poruszał, to wybiera kogo konkretnie atakuje. Jeśli szarżuje na model, który może S&S to szarżowany może zadeklarować taką reakcję na szarżę. Jeśli szarżuje koło/powóz/zwierzę pociągowe to nie można S&S i strzelać bo szarżowane modele nie mają takiej możliwości. Co tu wymaga jeszcze wyjaśnienia?

4. Tak.
Walka z poruszającym się powozem: wrote:
Wrogie modele mogą próbować zaatakować poruszającą się, a za taką uważa się MACHINĘ WOJENNĄ która w poprzedniej turze wykonywała ruch, szarżę lub rozjeżdżanie, deklarując szarżę w normalny sposób. Pojazd, który zostanie zaatakowany przez model na podstawce mniejszej niż 40x40 mm nie zostaje związany walką wręcz i w następnej turze może kontynuować ruch lub wykonać szarżę albo rozjeżdżanie w normalny sposób. Ponadto, atakowanie poruszającego się pojazdu nie jest łatwym zadaniem, wszystkie udane trafienia należy rozdzielić między zwierzęta pociągowe, pojazd lub koło, a woźnicę lub pasażerów tak, jak ma to miejsce w fazie strzelania.
Jeżeli poruszająca się MACHINA WOJENNA zostanie zaszarżowana przez model na podstawce 40x40 mm i większej, zostaje związana walką wręcz jednak szarżujący nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem INICJATYWY, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:18 PM
Reply with quote

No to grubo wyszedłem wczoraj na potyczce Very Happy

Dla klaryfikacji dalszej :
Mam dodatkowe zwierzęta pociągowe. Zginie 1 koń. Z jaką prędkością się poruszam ?

Szarżuje na model powozem. Zabijam ten model. Następnej turze gracza którego szarżowałęm, jego modele szarżują mój powóz - dostają trafienia z uderzenia ? *

Jak jest z szarżowaniem powozem ? Tzn czy maksymalnie możemy szarżować na modele ustawione do 45* stopni od przodu modelu czy dowolny model w zasiegu szarży ?

Edit: *Jeśli szarżują powóz od przodu tzn z kierunku w którym się poruszał


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części

Last edited by Krnabrny on Cz marca 02, 2017 06:28 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:28 PM
Reply with quote

1. Niezależnie od tego czy masz 2 czy 4 zwierzęta pociągowe obowiązuje zasada:
Utrata zwierzęcia pociągowego: wrote:

Jeżeli w wyniku udanego trafienia i zranienia zwierzę pociągowe zostanie Oszołomione! lub Powalone na ziemię!, będzie wleczone przez swego towarzysza dopóki nie odzyska sił. Oszołomienie! lub Powalenie na ziemię! jednego ze zwierząt zredukuje SZ pojazdu do połowy. Zwierzę, które zostanie Wyłączone z akcji! redukuje SZ powozu do ¼ wartości (zaokrąglając w dół) dopóty, dopóki w fazie walki woźnica nie odetnie truchła, wykonując udany rzut na 5+.

2. Nie, nie dostają, a czemu miałyby dostać?
Walka z poruszającym się powozem: wrote:

Wrogie modele mogą próbować zaatakować poruszającą się, a za taką uważa się MACHINĘ WOJENNĄ która w poprzedniej turze wykonywała ruch, szarżę lub rozjeżdżanie, deklarując szarżę w normalny sposób. Pojazd, który zostanie zaatakowany przez model na podstawce mniejszej niż 40x40 mm nie zostaje związany walką wręcz i w następnej turze może kontynuować ruch lub wykonać szarżę albo rozjeżdżanie w normalny sposób. Ponadto, atakowanie poruszającego się pojazdu nie jest łatwym zadaniem, wszystkie udane trafienia należy rozdzielić między zwierzęta pociągowe, pojazd lub koło, a woźnicę lub pasażerów tak, jak ma to miejsce w fazie strzelania.
Jeżeli poruszająca się MACHINA WOJENNA zostanie zaszarżowana przez model na podstawce 40x40 mm i większej, zostaje związana walką wręcz jednak szarżujący nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem INICJATYWY, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej.

3. Możesz deklarować szarżę na modele w polu widzenia (czyli w uproszczeniu cele znajdujące się z przodu lub z boku)
Quote::
Pole widzenia:
Pole widzenia określa to, co model widzi. Potrzeba ustalenia pola widzenia modelu zdarza się bardzo często. Model musi widzieć przeciwnika, którego zamierza zaatakować, czy to za pomocą broni dystansowej czy w walce wręcz. Jeśli da się wytyczyć prostą, nieprzerwaną linię od oczu modelu do jakiejkolwiek części ciała wrogiego modelu, to mówi się że przeciwnik jest w polu widzenia.
Na początku każdej fazy, model może się dowolnie obrócić. Przyjmuje się, że model w WARHEIM FS może wykonywać czynności i reagować na to co ma jedynie z przodu lub z boku, modele nie widzą do tyłu. Jeśli postać zostanie zaatakowana od tyłu, nie może korzystać z cechy oręża PARUJĄCY, Ochrony Pancerza jaką zapewnia TARCZA czy PAWĘŻ natomiast w ramach reakcji na szarżę nie może stać & strzelać.
Na linii wzroku modelu, pomiędzy nim samym, a potencjalnym celem, może znaleźć się coś, co ogranicza widoczność. Dlatego też modele i elementy scenerii pola bitwy, znajdujące się między modelem a jego celem, mogą przesłaniać pole widzenia.
...osobną kwestią jest to czy z powodu ewentualnych obrotów starczy ruchu na dotarcie do wroga.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:37 PM
Reply with quote

Ok co do tej szarży na model w polu widzenia. Jak model jest z boku mojego powozu to zeby go zasarżować muszę:
- obrócić się według własnej osi
- wykonać obrót zgodnie z zasadami obrotu
- w czasie szarży nie obowiązują kary do ruchu za obrót
- wygląda to jeszcze inaczej i powiem ci jak


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:42 PM
Reply with quote

Na początku fazy cel musi znajdować się w polu widzenia machiny, a drogę do niego pokonujesz zgodnie z poniższymi zasadami.
Quote::
Zwrot:
Manewrowanie wozem na otwartej przestrzeni to w miarę łatwe zadanie. Problem pojawia się wtedy, gdy trzeba pokonać wąskie, miejskie ulice lub zniszczone imperialne gościńce.
W trakcie wykonywania ruchu lub szarży kierujący pojazdem woźnica może bez utraty prędkości wykonać jeden zwrot zmieniając kierunek przemieszczania się wozu o kąt nie większy niż 45º. Jeżeli woźnica zdecyduje się skręcić o więcej niż 45º ale nie więcej niż 90º to maksymalny dystans jaki pojazd może pokonać w trakcie rozgrywania bieżącej fazy ruchu zostaje zmniejszony o K6”.

Obrót:
Rydwany i powozy to masywne i ciężkie machiny, których obrócenie sprawia trudności nawet doświadczonym woźnicom. Zamiast wykonywać ruch powożący pojazdem woźnica w fazie ruchu może obrócić pojazd o więcej niż 90º ale nie więcej niż 180º. Obrót należy wykonać wokół osi wyznaczonej przez środek podstawki rydwanu lub powozu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:45 PM
Reply with quote

Czy obrót zatem może nastąpić w szarży ?


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
<
1 2 3 ... 56 57 58 ... 64 65 66
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57937 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9388 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115469 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337955 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 35359 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 02:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 21
_BBOT: 0
Razem: 21
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy