
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
kozAa - Pt stycz 22, 2016 10:27 PM, beszcza - Śr sierp 17, 2016 10:47 AM, Magus - Wt sierp 30, 2016 09:21 PM, Spazo - Śr grud 07, 2016 03:38 PM |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 11:37 AM
|
|
Nie.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Pepe
Widzący
Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 11:54 AM
|
|
To fakt nikt tego nie lubi.
|
|
Back to top
|
|
 |
Repentia.Vlk
Świadomy
Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 12:01 PM
|
|
Można to liczyć szybciej. Roboczo nazywam to 'Prestiżem Jednostki' i przydaje się zwłaszcza przy 'obozowisku'.
W na karcie drużyny w miejscu na sumę PD modelu wpisuje całkowity prestiż generowany przez model (a więc PD, +5 za model, punkty za ekwipunek, itd.) a przed walką z licząc tylko te modele które biorą udział w potyczce.
_________________
Quote:: |
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki. |
|
|
Back to top
|
|
 |
Bahior
Świadomy
Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 12:05 PM
|
|
Ja też nie widzę problemu z liczeniem ceny ekwipunku. mam zapisany go i przy każdych zakupach dodaje lub odejmuje od ogólnej wartości sprzętu. Tylko trzeba sobie to przeliczyć przy zakładaniu bandy. a ekipa golasów jest czymś innym niż ekipa gości w pancerzach z bronią tarcza dwoma pistoletami, muszkietami etc.
_________________ thedarkoak.blogspot.com/
|
|
Back to top
|
|
 |
Torin
Przebudzony
Joined: stycz 10, 2013
Posts: 304
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 12:07 PM
|
|
Można liczyć szybciej, czytać szybciej i przerzucać się zasadami ( też szybciej ), a fakt jest taki że robi się tego trochę za wiele.
_________________ A.Ś.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 12:18 PM
|
|
Czytać wystarczy ze zrozumieniem, nie trzeba szybciej.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Torin
Przebudzony
Joined: stycz 10, 2013
Posts: 304
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 03:24 PM
|
|
Nie chodzi tu o "czytanie ze zrozumieniem", ale o zbędne zasady, które niepotrzebnie utrudniają i wydłużają grę, przez co rozgrywka traci na atrakcyjności.
_________________ A.Ś.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 03:39 PM
|
|
To policz prestiż przed grą nie wydłuży ci rozgrywki.
Jeśli na bieżąco aktualizujesz kartę to nie zajmuje to wiele czasu.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Krnabrny
Widzący
Joined: May 24, 2014
Posts: 1073
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 05:10 PM
|
|
QC chodziło mi o pytanie :
Model A z zasadą strzelec wyborowy chce strzelić do modelu B umieszczonego wewnątrz powozu - czy może to zrobić czy musi strzelać w powóz normalnie.
Co do dodatkowych koni pociągowych zmień nazwę na Silniejsze konie pociągowe bo dodatkowe sugeruje że są dodatkowe ( a nie są ).
A co do stać i strzelać, to było by fajnie jakby ta klaryfikacja znalazła się w podręczniku oraz uszczególnienie że modele w powozie nie tworzą razem z powozem wspólnego modelu tylko są w jego wnętrzu.
Dodatkowe pytanie - czy powóz który szarżował w swojej turze, w turze przeciwnika jest liczony jako powóz który był w ruchu ? Na logikę patrząc ruszyć się ruszył czyli w ruchu był.
_________________ The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.
Age of Sigmar na części
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:05 PM
|
|
1. Nie może strzelić do konkretnego modelu. Zasada strzelec wyborowy pozwala zignorować wymóg strzelania do najbliższego modelu, a na potrzeby strzelania powóz, zwierzęta pociągowe, pasażerowie i woźnica traktowani są jak jeden cel. Dopiero po trafieniu rozstrzyga kto konkretnie oberwał pociskiem.
2. Jak dla mnie są dodatkowe.
Quote:: |
Dodatkowe zwierzęta pociągowe: Doświadczeni woźnice doskonale zdają sobie sprawę, że zwierzęta pociągowe zaprzęgnięte w przeciążony pojazd szybko się zmęczą, a podróż znacznie się wydłuży. Dlatego bogaci drużynnicy często wyposażają machiny wojenne w dodatkową parę zwierząt pociągowych słusznie rozumując, że cztery konie zmęczą się później niż dwa.
UWAGI: Woźnica powożący machiną wojenną zaprzęgniętą w dodatkowe ZWIERZĘTA POCIĄGOWE może zignorować kary do SZYBKOŚCI wynikające z obciążenia pojazdu (zobacz paragraf RUCH RYDWANÓW & POWOZÓW w ROZDZIALE XIX: RYDWANY & POWOZY).
CENA: 30+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 7. |
3. To znaczy co? Bo dla mnie jest jasne i nie wiem co wymaga uszczegółowienia?
Jeśli model szarżuje na powóz w ruchu, to nie można zadeklarować stój i strzelaj bo trafienia szarżującego rozdzielane są jak przy strzelaniu.
Jeśli model szarżuje na powóz który się nie poruszał, to wybiera kogo konkretnie atakuje. Jeśli szarżuje na model, który może S&S to szarżowany może zadeklarować taką reakcję na szarżę. Jeśli szarżuje koło/powóz/zwierzę pociągowe to nie można S&S i strzelać bo szarżowane modele nie mają takiej możliwości. Co tu wymaga jeszcze wyjaśnienia?
4. Tak.
Walka z poruszającym się powozem: wrote: |
Wrogie modele mogą próbować zaatakować poruszającą się, a za taką uważa się MACHINĘ WOJENNĄ która w poprzedniej turze wykonywała ruch, szarżę lub rozjeżdżanie, deklarując szarżę w normalny sposób. Pojazd, który zostanie zaatakowany przez model na podstawce mniejszej niż 40x40 mm nie zostaje związany walką wręcz i w następnej turze może kontynuować ruch lub wykonać szarżę albo rozjeżdżanie w normalny sposób. Ponadto, atakowanie poruszającego się pojazdu nie jest łatwym zadaniem, wszystkie udane trafienia należy rozdzielić między zwierzęta pociągowe, pojazd lub koło, a woźnicę lub pasażerów tak, jak ma to miejsce w fazie strzelania.
Jeżeli poruszająca się MACHINA WOJENNA zostanie zaszarżowana przez model na podstawce 40x40 mm i większej, zostaje związana walką wręcz jednak szarżujący nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem INICJATYWY, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej. |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Krnabrny
Widzący
Joined: May 24, 2014
Posts: 1073
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:18 PM
|
|
No to grubo wyszedłem wczoraj na potyczce
Dla klaryfikacji dalszej :
Mam dodatkowe zwierzęta pociągowe. Zginie 1 koń. Z jaką prędkością się poruszam ?
Szarżuje na model powozem. Zabijam ten model. Następnej turze gracza którego szarżowałęm, jego modele szarżują mój powóz - dostają trafienia z uderzenia ? *
Jak jest z szarżowaniem powozem ? Tzn czy maksymalnie możemy szarżować na modele ustawione do 45* stopni od przodu modelu czy dowolny model w zasiegu szarży ?
Edit: *Jeśli szarżują powóz od przodu tzn z kierunku w którym się poruszał
_________________ The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.
Age of Sigmar na części
Last edited by Krnabrny on Cz marca 02, 2017 06:28 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:28 PM
|
|
1. Niezależnie od tego czy masz 2 czy 4 zwierzęta pociągowe obowiązuje zasada:
Utrata zwierzęcia pociągowego: wrote: |
Jeżeli w wyniku udanego trafienia i zranienia zwierzę pociągowe zostanie Oszołomione! lub Powalone na ziemię!, będzie wleczone przez swego towarzysza dopóki nie odzyska sił. Oszołomienie! lub Powalenie na ziemię! jednego ze zwierząt zredukuje SZ pojazdu do połowy. Zwierzę, które zostanie Wyłączone z akcji! redukuje SZ powozu do ¼ wartości (zaokrąglając w dół) dopóty, dopóki w fazie walki woźnica nie odetnie truchła, wykonując udany rzut na 5+. |
2. Nie, nie dostają, a czemu miałyby dostać?
Walka z poruszającym się powozem: wrote: |
Wrogie modele mogą próbować zaatakować poruszającą się, a za taką uważa się MACHINĘ WOJENNĄ która w poprzedniej turze wykonywała ruch, szarżę lub rozjeżdżanie, deklarując szarżę w normalny sposób. Pojazd, który zostanie zaatakowany przez model na podstawce mniejszej niż 40x40 mm nie zostaje związany walką wręcz i w następnej turze może kontynuować ruch lub wykonać szarżę albo rozjeżdżanie w normalny sposób. Ponadto, atakowanie poruszającego się pojazdu nie jest łatwym zadaniem, wszystkie udane trafienia należy rozdzielić między zwierzęta pociągowe, pojazd lub koło, a woźnicę lub pasażerów tak, jak ma to miejsce w fazie strzelania.
Jeżeli poruszająca się MACHINA WOJENNA zostanie zaszarżowana przez model na podstawce 40x40 mm i większej, zostaje związana walką wręcz jednak szarżujący nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem INICJATYWY, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej. |
3. Możesz deklarować szarżę na modele w polu widzenia (czyli w uproszczeniu cele znajdujące się z przodu lub z boku)
Quote:: |
Pole widzenia:
Pole widzenia określa to, co model widzi. Potrzeba ustalenia pola widzenia modelu zdarza się bardzo często. Model musi widzieć przeciwnika, którego zamierza zaatakować, czy to za pomocą broni dystansowej czy w walce wręcz. Jeśli da się wytyczyć prostą, nieprzerwaną linię od oczu modelu do jakiejkolwiek części ciała wrogiego modelu, to mówi się że przeciwnik jest w polu widzenia.
Na początku każdej fazy, model może się dowolnie obrócić. Przyjmuje się, że model w WARHEIM FS może wykonywać czynności i reagować na to co ma jedynie z przodu lub z boku, modele nie widzą do tyłu. Jeśli postać zostanie zaatakowana od tyłu, nie może korzystać z cechy oręża PARUJĄCY, Ochrony Pancerza jaką zapewnia TARCZA czy PAWĘŻ natomiast w ramach reakcji na szarżę nie może stać & strzelać.
Na linii wzroku modelu, pomiędzy nim samym, a potencjalnym celem, może znaleźć się coś, co ogranicza widoczność. Dlatego też modele i elementy scenerii pola bitwy, znajdujące się między modelem a jego celem, mogą przesłaniać pole widzenia. |
...osobną kwestią jest to czy z powodu ewentualnych obrotów starczy ruchu na dotarcie do wroga.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Krnabrny
Widzący
Joined: May 24, 2014
Posts: 1073
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:37 PM
|
|
Ok co do tej szarży na model w polu widzenia. Jak model jest z boku mojego powozu to zeby go zasarżować muszę:
- obrócić się według własnej osi
- wykonać obrót zgodnie z zasadami obrotu
- w czasie szarży nie obowiązują kary do ruchu za obrót
- wygląda to jeszcze inaczej i powiem ci jak
_________________ The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.
Age of Sigmar na części
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:42 PM
|
|
Na początku fazy cel musi znajdować się w polu widzenia machiny, a drogę do niego pokonujesz zgodnie z poniższymi zasadami.
Quote:: |
Zwrot:
Manewrowanie wozem na otwartej przestrzeni to w miarę łatwe zadanie. Problem pojawia się wtedy, gdy trzeba pokonać wąskie, miejskie ulice lub zniszczone imperialne gościńce.
W trakcie wykonywania ruchu lub szarży kierujący pojazdem woźnica może bez utraty prędkości wykonać jeden zwrot zmieniając kierunek przemieszczania się wozu o kąt nie większy niż 45º. Jeżeli woźnica zdecyduje się skręcić o więcej niż 45º ale nie więcej niż 90º to maksymalny dystans jaki pojazd może pokonać w trakcie rozgrywania bieżącej fazy ruchu zostaje zmniejszony o K6”.
Obrót:
Rydwany i powozy to masywne i ciężkie machiny, których obrócenie sprawia trudności nawet doświadczonym woźnicom. Zamiast wykonywać ruch powożący pojazdem woźnica w fazie ruchu może obrócić pojazd o więcej niż 90º ale nie więcej niż 180º. Obrót należy wykonać wokół osi wyznaczonej przez środek podstawki rydwanu lub powozu.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Krnabrny
Widzący
Joined: May 24, 2014
Posts: 1073
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
Posted: Cz marca 02, 2017 06:45 PM
|
|
Czy obrót zatem może nastąpić w szarży ?
_________________ The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.
Age of Sigmar na części
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Sticky
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
129 |
quidamcorvus |
57937 |
Pytania i odpowiedzi..... Wt sierp 27, 2019 09:03 AM quidamcorvus  |
|
Frostgrave
|
Pytania
|
7 |
Staś |
9388 |
Pytania Śr sierp 10, 2016 01:28 PM drachu  |
Normal
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[
Go to page:
1 ... 18, 19, 20 ]
|
296 |
quidamcorvus |
115469 |
Dyskusja ogólna (pyta... Pn stycz 15, 2018 03:09 PM quidamcorvus  |
|
Pytania & odpowiedzi [Mordheim]
|
Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[
Go to page:
1 ... 26, 27, 28 ]
|
407 |
Izwor |
337955 |
Pytania różne Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM M.T.  |
|
Kostnica
|
Pytania i odpowiedzi [AoS]
[
Go to page:
1, 2, 3 ]
|
42 |
Staś |
35359 |
Pytania i odpowiedzi [... Śr marca 22, 2017 02:12 PM wellofeternity  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|