Wersja PDF dostępna jest
TUTAJ.
Vilitch Przeklęty, Mistrz Zamętu:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: SPECJALNE
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +33 PUNKTY
PODSTAWKA: 25 X 25 MM
Kiedyś przyszły na świat bliźnięta, jedno zdrowe i ładne, drugie nędzne i maleńkie. I chociaż wodzowie plemienia spodziewali się, że to zdrowy syn wyrośnie na wielkiego wojownika, to cherlawy Vilitch Przeklęty był tym, który odmienić miał ich los na zawsze.
Poród bliźniąt był trudny i ich matka zmarła wkrótce po połogu, gdyż powicie chciwych niemowląt odebrało jej wszystkie siły. Kiedy dorośli, Thomin – zdrowy bliźniak – stał się doskonałym myśliwym i szybko został przywódcą najmłodszych wojowników plemienia. Cherlawy Vilitch Przeklęty na odwrót, budził pogardę swą brzydotą i słabością. Zmuszano go do wykonywania obowiązków zmarłej matki i poniżano, odmawiając mu używania miecza. Thomin bił Vilitcha za najmniejsze przewiny, a jego ojciec, nie zważając na błagania cherlaka, nie interweniował.
Po osiągnięciu dojrzałości Thomin wyrósł na umięśnionego i atletycznego wojownika, który szybko uczył się wojennego rzemiosła. Vilitchowi Przeklętemu udało się osiągnąć wiek dojrzały pod okiem plemiennego szamana, od którego nauczył się kilku lichych sztuczek i dowiedział się trochę na temat wiedzy tajemnej. Każdej nocy słabeusz modlił się gorąco do Tzeentcha, by zmienił jego los, by uczynił go silnym, a jego brata zmienił w niewolnika. Wielki Czarnoksiężnik, który uwielbia anarchię, z czasem przystał na egoistyczne prośby Vilitcha Przeklętego.
W pewną Geheimnisnacht, kiedy księżyc Chaosu zbliżył się do świata, Vilitch Przeklęty obudził się i okazało się, że jego ciało i ciało jego bliźniaka Thomina zlały się w jedno. Intelekt jego brata połączył się z jego własnym, a Thomin przeobraził się w śliniącego się golema wykonującego polecenia Vilitcha Przeklętego.
Makabryczne połączenie wojownika i cherlaka, które wychynęło z namiotu braci, jarzyło się mocą złowrogiej magii. Dobrze zapowiadające się zdolności magiczne Vilitcha Przeklętego zostały wzmocnione po stokroć, a potężne ciało, z którym go połączono, zyskało diaboliczną siłę. Odkrywszy swe nowe moce, Vilitch Przeklęty wpadł w zabójczy szał i jął wysyłać pociski czystej zmiany we wszystkich, którzy w przeszłości patrzyli na niego z góry. Zmusił też ciało Thomina, by zadławiło każdego, kto starał się go powstrzymać. Zanim słońce zaszło, wioskę strawił ogień, a ziemię pokryły roztopione ciała.
Lecz historia Vilitcha Przeklętego nie kończy się w tym miejscu. Zniekształcony Mistrz Zamętu przemierza północne rubieże Imperium ścigając elitę wojowników swego plemienia, w tym celu używa naznaczonych znakiem Tzeentcha kompanii w szeregach których doskonali swe złowieszcze mocy, czekając by zniewolić umysły swych wrogów i zmienić ich w chodzące marionetki, żyjące i umierające zgodnie z jego zachcianką.
UWAGI: Vilitch Przeklęty może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Kult Purpurowej Dłoni oraz napiętnowanych Znakiem Tzeentcha Grasantów Chaosu oraz Karnawał Chaosu i Zbrojne stado Zwierzoludzi. Aby zatrudnić Postać Dramatu służący w szeregach kompanii DOWÓDCA musi posiadać Krew Tzeentcha (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK), a następnie musi wybrać spośród dowolnych sprzymierzonych stronników model na podstawce 25x25 mm, który staje się nosicielem Mistrza Zamętu. Model stronnika należy usunąć z KARTY DRUŻYNY, zaś w jego miejscu w szeregach drużyny pojawia się Vilitch Przeklęty.
Mistrz Zamętu, która osiągnęła kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosowała NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności AKADEMICKICH. Ponadto, Vilitch Przeklęty może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
BŁOGOSŁAWIEŃSTWO TZEENTCHA: Mistrz Zamętu cieszy się wyjątkową łaską Pana Przemian. W czasie każdej potyczki Vilitch Przeklęty może przerzucić jeden dowolny rzut ustalający Poziom Mocy rzucanego zaklęcia, którego rezultat oznacza Przekleństwo Tzeentcha. Wynik drugiego rzutu jest ostateczny.
DOMINACJA: Mistrz Zamętu potrafi zdominować swe ofiary siłą spojrzenia. DOMINACJA może zostać użyta w fazie strzelania, a Postać Dramatu może obrać za cel dowolny niezwiązany walką model przeciwnika pozostający w polu widzenia, w odległości do 6”. Ofiara DOMINACJI musi wykonać test CP. Udany test oznacza, że ofiara oparła się mocy Vilitcha Przeklętego i nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Nieudany test CP oznacza, że ofiara poddała się mocy DOMINACJI i do końca następnej tury Postaci Dramatu wykonuje wszystkie polecenia Mistrza Zamętu, tak jak modele sprzymierzone. Należy zauważyć, że DOMINACJA nie działa na istoty podlegające zasadzie specjalnej NIEZŁOMNOŚĆ.
KAMIENNA DUSZA: Duch Vilitcha Przeklętego jest odporny na niepożądane skutki magii. MAG może przerzucić wynik rzutu na TABELĘ PRZEKLEŃSTWO TZEENTCHA. Wynik drugiego rzutu jest ostateczny.
CHARAKTERYSTYKA VILITCHA PRZEKLĘTEGO:
Code:: |
MISTRZ ZAMĘTU SZ WW US S WT ŻW I A CP
Początkowa 4 2 2 3 3 1 3 1 8
Maksymalna 5 6 6 4 4 3 6 4 9
|
BROŃ/PANCERZ: Vilitch Przeklęty posiada SZTYLET oraz KOSTUR, gracz wedle uznania może wyposażyć Postać Dramatu w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
ZASADY SPECJALNE:
CZARNOKSIĘSTWO.
MAG: Mistrz Zamętu zna jedno zaklęcie z Dziedziny Tzeentcha. Więcej informacji znajduje się w ROZDZIALE XXIIII: MAGIA.
NACZYNIE CHAOSU: Vilitch Przeklęty potrafi okiełznać i zmagazynować potężną dawkę niestabilnej, magicznej mocy. Kiedy magowi przeciwnika nie uda się osiągnąć wyniku potrzebnego do rzucenia czaru, Kostki Mocy użyte w tej próbie stają się dodatkowymi Kostkami Rozproszenia Mistrza Zamętu, które Postać Dramatu może wykorzystać później w tej samej fazie magii. I na odwrót, jeśli wrogowi nie uda się rozproszyć któregoś z zaklęć rzuconych przez Vilitcha Przeklętego, Kostki Rozproszenia użyte w tej próbie zmienią się natychmiast w dodatkowe Kostki Mocy, które Postać Dramatu może wykorzystać później w tej samej fazie magii.
TAJEMNA WIEDZA: Vilitch Przeklęty bez trudu zgłębiają tajniki ośmiu Tradycji Magii. MAG który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosuje NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ prócz zaklęcia z Dziedziny Tzeentcha może nauczyć się czaru z jednej z ośmiu Tradycji Magii. Aby, sprawdzić jakie zaklęcie poznał Mistrz Zamętu należy wykonać rzut 2K6 i porównać wynik z wybraną listą ZAKLĘĆ TRADYCJI MAGII. Jeżeli wynik wskazuje na czar, które MAG już zna, należy powtarzać rzut, póki nie uzyska się innego wyniku.
WYBRANIEC TZEENTCHA: Vilitch Przeklęty posiada jeden Stygmat Tzeentcha, który należy wylosować zgodnie z zasadami podanymi w ROZDZIALE XXIII: STYGMATY CHAOSU. W trakcie losowania Stygmatu Tzeentcha gracz może wykonać dwa rzuty i wybrać korzystniejszy dla siebie wynik.
ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się Vilitch Przeklęty. Wynik 1 oznacza, że Mistrza Zamętu dowiedział się o obecności ściganych współplemieńców i opuszcza szeregi drużyny by dokonać zemsty - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Wynik 2+ oznacza, że Vilitch Przeklęty zażądał żołdu w postaci Krwi Tzeentcha (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK). Jeżeli Mistrz Zamętu nie otrzyma żołdu, należy wykonać rzut K6. Wynik 1-3 oznacza, że Vilitch Przeklęty porzuca martwe ciało swego dotychczasowego nosiciela, należy losowo wybrać spośród dowolnych sprzymierzonych stronników model na podstawce 25x25 mm (lub bohaterów jeśli w momencie wykonywania rzutu w drużynie nie ma stronników na podstawce 25x25 mm), który staje się nowym nosicielem Mistrza Zamętu; z kolei wynik 4+ oznacza, że Vilitch Przeklęty odpowiada na zew Tzeentcha i opuszcza szeregi drużyny - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY.