Wersja PDF dostępna jest
TUTAJ.
Tehenhuain, Zwiastun Boga Węża:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: SPECJALNE
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +31 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 20 X 20 MM
Tehenhauin był pierwszym i największym prorokiem Boga Węża, Soteka. Po straszliwych zarazach, które spadły na populację miasta-świątyni Chaquy, to właśnie Tehenhauin zjednoczył ocalałych i wyprowadził ich ze splugawionego miasta. Wyniósł z wielkiej piramidy błyszczące ostrze ofiarne i ukryte tablice wieszczące nadejście Boga Węża, Soteka. Tehenhauin zrobił z tablic totem i niósł go przed mieszkańcami opuszczającymi zniszczoną Chaquę. Pojawienie się na niebie nad Lustrią komety o dwóch ogonach potwierdziło proroctwo. Ocalali z Chaquy z Tehenhauinem na czele przepowiadali wszędzie nadejście Boga Węża, lecz Slannowie, Magowie-Kapłani nie podejmowali żadnych działań, gdyż chcieli najpierw zgłębić znaczenie zapisów na tablicach. Dlatego też to właśnie Tehenhauin był zwiastunem Kultu Soteka, a wiara w Boga Węża szybko rozprzestrzeniła się po całej Lustrii.
Na polu bitwy, Tehenhauin ma w zwyczaju atakowanie w sposób właściwy dla swego patrona – węża o dwóch ogonach. Tak jak wąż, który wije się w poszyciu, tak Prorok i jego armia wykorzystują znajomość dżungli, by podkraść się do wroga i zaatakować w najbardziej sposobnym momencie. Właśnie dlatego ataki Tehenhauina są zabójcze, a jadowita energia jego armii uderza zawsze w najsłabszy punkt obrony przeciwnika. I choć nikt nie zna losu Tehenhauina, niektórzy utrzymują, że ciągle rezyduje w najgłębszych lasach świata i jako awatar Soteka wiedzie wojnę przeciwko znienawidzonym Skavenom.
UWAGI: Tehenhauin może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Jaszczuroludzie z Lustrii. Aby zatrudnić Postać Dramatu DOWÓDCA musi posiadać Sztylet Soteka (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK).
Zwiastun Boga Węża, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności WALKI, STRZELECKICH lub SZYBKOŚCIOWYCH. Ponadto, Tehenhauin może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
MISTRZ SKRYTOBÓJSTWA: Zwiastun Boga Węża bez trudności potrafi atakować przeciwników sam pozostając w ukryciu. Wszystkie udane trafienia wykonane przez Postać Dramatu podlegają zasadzie specjalnej SKRYTOBÓJCZY.
UKRYWANIE SIĘ: Tehenhauin do mistrzostwa opanował sztukę ukrywania się. Dopóki Zwiastun Boga Węża pozostaje w odległości do 1” od dowolnego elementu terenu wiejskiego, przeciwnik musi wykonać udany test I aby zaszarżować lub ostrzelać, także magicznymi pociskami, model bohatera (choć Postać Dramatu nadal odczuwa skutki zaklęć obszarowych oraz takich, które nie wymagają by rzucający zaklęcie mag widział cel).
ZABÓJCZY CIOS: Dzięki uczestnictwu w niezliczonych walkach Tehenhauin osiągnął doskonałość w sztuce zabijania i czyni to nad podziw szybko i gładko. Wszystkie ATAKI wykonane przez Postać Dramatu w fazie walki wręcz podlegają zasadzie specjalnej ZABÓJCZY CIOS.
CHARAKTERYSTYKA TEHENHAUINA:
Code:: |
TEHENHAUIN SZ WW US S WT ŻW I A CP
Początkowa 6 2 3 3 2 1 4 1 6
Maksymalna 6 6 6 4 3 3 8 4 8
|
BROŃ/PANCERZ: Zwiastun Boga Węża posiada SZTYLET oraz DMUCHAWKĘ, gracz wedle uznania może wyposażyć Postać Dramatu w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
ZASADY SPECJALNE:
ŁUSKOWATA SKÓRA (6+), RANGER, TRUDNY DO ZABICIA, WODNY, ZASADZKA, ZIMNOKRWISTY, ZWIADOWCA.
WIECZNA NIENAWIŚĆ: Zwiastun Boga Węża rezerwuje śmiertelną wrogość dla Szczuroludzi. Bohater specjalny darzy wszystkie modele należące do kompani Szczuroludzi tak wielką NIENAWIŚCIĄ, że może w fazie walki wręcz przerzucić wszystkie nieudane rzuty na trafienie nie tylko w pierwszej, ale we wszystkich rundach walki.
WŁADCA ROJU: Ta umiejętność może zostać użyta przed potyczką. Tehenhauin przyzywa K3 Roje Węży, które zostają umieszczone w odległości do 12” od Zwiastuna Boga Węża. Rój Węży, jeśli przeżyje potyczkę odchodzi po zakończeniu rozgrywki, ponadto ZWIERZĘTA nie są wliczane do limitu modeli w drużynie oraz nie są brane pod uwagę na potrzeby testu rozbicia.
ZWIASTUN BOGA WĘŻA: Tehenhauin potrafi warzyć wywary, którymi może dręczyć swych wrogów w bitwie. W fazie magii Postać Dramatu, o ile nie Ucieka!, nie została Oszołomiona! lub Powalona na ziemię!, w fazie ruchu nie wykonała biegu oraz nie opuściła stołu, może wykorzystać jeden z poniższych wywarów. Należy zauważyć, że Zwiastun Boga Węża nie może użyć tego samego wywaru w następujących po sobie fazach magii. Wywary działają tak samo jak zaklęte czary o poziomie mocy 7. O ile nie podano inaczej w ich opisie, Tehenhauin może użyć wywaru na pojedynczym modelu przeciwnika, także związanym walką wręcz znajdującym się w odległości do 18" od Zwiastuna Boga Węża (postać zostaje wybrana przez kierującego Postacią Dramatu gracza bez ograniczeń, z wyjątkiem tego, że Tehenhauin musi widzieć swój cel).
KRWAWNIK – Do początku następnej fazy magii kompanii w szeregach której służy Postać Dramatu ofiara klątwy traktowana jest tak jakby poruszała się po terenie bardzo trudnym i terenie niebezpiecznym. Model może znajdować się pod działaniem jednej klątwy na raz.
POKRZYK – Do początku następnej fazy magii kompanii w szeregach której służy Postać Dramatu ofiara klątwy otrzymuje karę -1 do wszystkich testów trafienia i zranienia oraz Ochrony Pancerza. Model może znajdować się pod działaniem jednej klątwy na raz.
POSOCZNIK – Do początku następnej fazy magii kompanii w szeregach której służy Postać Dramatu wszystkie trafienia zadane ofierze klątwy podlegają zasadzie specjalnej ZATRUTY ATAK. Model może znajdować się pod działaniem jednej klątwy na raz.
SZALEJ – Do początku następnej fazy magii kompanii w szeregach której służy Postać Dramatu ofiara klątwy przeprowadzając test oparty na współczynniku CP wykonuje rzut 3K6 odrzucając kostkę z najniższym wynikiem. Klątwa nie działa na modele podlegające zasadzie specjalnej NIEZŁOMNOŚĆ. Model może znajdować się pod działaniem jednej klątwy na raz.
ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się Postać Dramatu. Wynik 1 oznacza, że Tehenhauin wyrusza w drogę powrotną do Lustrii - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Wynik 2-4 oznacza, że Bohater Specjalny zażądał żołdu w postaci Larwy Ixti (zobacz ROZDZIAŁ XV: EKWIPUNEK). Natomiast rezultat 5-6 oznacza, że Zwiastun Boga Węża zaaferowany ostatnimi wydarzeniami zapomina o żołdzie.
Rój węży:
PODSTAWKA: 25 X 25 MM
Pierwotne lasy Starego Świata wręcz kipią niezliczoną liczbą jadowitych stworzeń od malutkich gadów po potężne pytony i wije wielkości ludzkiego ramienia. Stworzenia te czynią puszcze niezwykle niebezpiecznymi. Zakradają się i wpełzają do obozowisk intruzów, obserwując ich każdy krok. Bezustanne zagrożenie ze strony wijących się węży, atakujących z gałęzi, tudzież odkrycie jadowitego stworzenia wewnątrz buta czy podgłówka osłabia pewność siebie najtwardszego wojownika. Roje węży są szczególnie niebezpieczne, kiedy pełzną wielką ławą przed drużyną Jaszczuroludzi. Każdy wojownik wroga, który chce zbliżyć się do Jaszczuroludzi, musi najpierw znaleźć w sobie odwagę, by przejść przez może jadowitych gadów poprzedzających kompanię. Wymaga to lekkomyślnej wręcz odwagi i niewielu przeciwników decyduje się na taki krok, a jeszcze bardziej nielicznym udaje się go przeżyć.
CHARAKTERYSTYKA ROJU WĘŻY:
Code:: |
RÓJ WĘŻY SZ WW US S WT ŻW I A CP
Początkowa 5 3 0 2 2 1 1 2 10
Maksymalna 5 3 0 2 2 1 1 2 10
|
BROŃ/PANCERZ: Roje węży posiadają zdolność broń naturalna z cechą oręża ZATRUTY ATAK i PRECYZYJNE UDERZENIE. Roje węży nigdy nie mogą używać oręża i pancerzy.
ZASADY SPECJALNE:
ŁUSKOWATA SKÓRA (6+), RANGER, TRUDNY DO ZABICIA, WODNY, ZASADZKA, ZIMNOKRWISTY, ZWIADOWCA, ZWIERZĘ.
SFORA: W walce wręcz Roje węży dosłownie wspinają się jeden na drugiego, wiedzione dziką chęcią zaatakowania wroga. Każdy Rój węży stojący bezpośrednio za innym modelem Roju węży, który walczy wręcz może zaatakować i zostać zaatakowany przez związany walką wręcz model przeciwnika.
TRUDNY DO ZABICIA: Roje węży są wyjątkowo trudne do zabicia, zniszczenie nawet dziesiątek gadów zdaje się nie mieć znaczenia przy ogromnej ilości stworzeń. Rój węży zostaje Wyłączony z akcji! jedynie przy wyniku 6 w rzucie na TABELĘ EFEKT ZRANIENIA. Wynik 1-5 traktowany jest jako Oszołomiony!.