Wersja PDF dostępna jest
TUTAJ.
Relikwiarz Graala:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: SPECJALNE
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +35 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 40 X 40 MM
Pielgrzymi Graala to fanatyczni towarzysze Rycerzy Graala, którzy podróżując i walcząc u boku świętego wojownika w licznych potyczkach, nabrali bitewnego doświadczenia i przełamali strach, stając się groźnymi wojownikami. W większości przypadków uwielbienie dla Rycerza Graala i możliwość walki z wrogami Królestwa Bretonni umacnia ich oddanie Pani z Jeziora.
Rycerze Graala nigdy nie zniżają się do tego, aby wydawać im rozkazy, ani w ogóle odzywać się do pospólstwa. Ponieważ Pielgrzymi Graala z natury rzeczy nie są zbyt spolegliwi, niektórzy przywódcy muszą siłą zaprowadzać porządek. Rozsądni (a przynajmniej mniej szaleni) pielgrzymi szybko pojmują, iż ich szanse przeżycia znacznie wzrastają, jeśli będą wykonywać polecenia starszych i bardziej doświadczonych pielgrzymów.
W zamian nie oczekują niczego poza możliwością wspólnej podróży, natomiast skrzętnie zbierają wszystkie przedmioty wyrzucone przez Rycerza Graala, uznając je za relikwie. Każda rzecz ma wielkie znaczenie dla oddanego sługi Pani z Jeziora. Typowy pielgrzym może nosić naszyjnik z guzików lub starą koszulę przewiązaną kawałkami uzdy lub rzemieniami. Szczęśliwcy stają się posiadaczami spodni, a nawet pogiętych i połamanych kawałków zbroi. Po śmierci Rycerza Graala pielgrzymi natychmiast ograbiają jego ciało z ubrania i wszelkich relikwii. Ciężko ranni Rycerze Graala czasami padają ofiarą, tego rodzaju ataku religijnego uniesienia, zwykle kończącego się zaduszeniem nieszczęsnego wojownika. Jego ciało również staje się relikwią, swego rodzaju sztandarem niesionym przez fanatyków na lektyce. Odziane w zbroję i osadzone na końskim szkielecie (prawdziwym lub wyrzeźbionym z drewna) wzbudza zapał bojowy i przysparza sił idącym do walki pielgrzymom. Największe i najsłynniejsze oddziały fanatyków istnieją od wielu lat, liczebnością przewyższając nawet grupy, które towarzyszą żywym Rycerzom Graala. Dość często bywają zapraszane przez władców i Rycerzy Graala do wzięcia udziału w bitwie lub szczególnie niebezpiecznej wyprawie. Pielgrzymi Graala nie odmawiają takiej prośbie, zwłaszcza przekazanej w imieniu Rycerza Graala.
UWAGI: Relikwiarz Graala może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Rycerze Graala. Aby zatrudnić Postać Dramatu w szeregach kompanii Rycerzy Graala musi służyć przynajmniej czterech Pielgrzymów Graala stanowiących jedną grupę stronników.
CHARAKTERYSTYKA RELIKWIARZ GRAALA:
Code:: |
RELIKWIARZ SZ WW US S WT ŻW I A CP
Początkowa 4 - - 4 6 4 - - -
Maksymalna 4 - - 4 6 4 - - -
|
ZASADY SPECJALNE:
DUŻY CEL, MACHINA WOJENNA.
OŁTARZ GRAALA: Drużyna walcząca w pobliżu Relikwiarza Graala jest bardziej zdeterminowana w walce z wrogiem. Wszystkie sprzymierzone modele, znajdujące się w odległości do 6” od Relikwiarza Graala otrzymują premię +1 do współczynnika CP (do maksymalnej wartości 10) oraz otrzymują Magiczną Ochronę na 6+. Ponadto Relikwiarz Graala, który znajduje się w zasięgu dowodzenia DOWÓDCY, zwiększa ten zasięg o kolejne +6”.
RELIKWIARZ GRAALA: MACHINA WOJENNA składa się z palankinu i niosących Relikwiarz Graala czterech Pielgrzymów Graala stanowiących jedną grupę stronników. Relikwiarz Graala i Pielgrzymi Graala poruszają się tak, jak pozostałe modele, z tym jednakże wyjątkiem, że nie mogą biegać i podlegają zwykłym karom do ruchu przy poruszaniu się przez teren trudny i bardzo trudny. Współczynnik SZYBKOŚĆ określa maksymalną prędkość MACHINY WOJENNEJ przy czterech Pielgrzymach Graala, kiedy to Relikwiarz Graala może poruszyć z szybkością równą szybkości Pielgrzymów Graala – jeżeli którykolwiek z Pielgrzymów Graala został Oszołomiony!, Powalony na ziemię! lub Wyłączony z akcji! prędkość MACHINY WOJENNEJ jest zmniejszana proporcjonalnie.
Strzały skierowane w MACHINĘ WOJENNĄ rozpatruje się przeciwko całej jednostce, a trafienia rozdzielane są losowo między Pielgrzymów Graala a Relikwiarz Graala. MACHINA WOJENNA traktowana jest jak każda inna jednostka w sensie stosowania modyfikatorów do trafienia, ponadto Relikwiarz Graala.podlega zasadzie specjalnej DUŻY CEL. Po ustaleniu liczby trafień należy rozdzielić je losowo, rzucając K6. Jeżeli uzyskano wynik 1-4, należy wykonać rzut na zranienie modelu Relikwiarza Graala. Jeżeli uzyskano wynik 5 lub 6, należy wykonać rzut na zranienie niosących MACHINĘ WOJENNĄ Pielgrzymów Graala. Jeżeli Pielgrzymi Graala zostaną Wyłączeni z akcji! bądź zostaną zmuszeni do Ucieczki!, tudzież sam Relikwiarz Graala ulegnie Wyłączeniu z akcji!, kolejne trafienia nie są rozdzielane, ale trafiają odpowiednio w Pielgrzymów Graala bądź Relikwiarz Graala.
Jeżeli modele Pielgrzymów Graala niosący MACHINĘ WOJENNĄ nie Uciekają!, nie zostali Oszołomieni!, Powaleni na ziemię! lub Wyłączeni z akcji! przeciwnik nie może atakować Relikwiarza Graala, odzwierciedla to sytuację, w której przeciwnik skupia uwagę na realnym i bezpośrednim zagrożeniu jakie stanowią Pielgrzymi Graala, którzy z kolei będą starali się chronić MACHINĘ WOJENNĄ.
TRAFIENIE Z UDERZENIA: Relikwiarz Graala może spowodować poważne szkody podczas uderzenia w szeregi wroga. Jeśli w dowolnej turze Pielgrzymi Graala niosący MACHINĘ WOJENNĄ szarżują na przeciwnika, Relikwiarz Graala zadaje każdemu wrogiemu modelowi z którym styka się podstawką K3 automatyczne trafienie o SILE 4 wynikające z impetu szarży. Trafienia te zadawane są na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować. Atak taki trafia automatycznie, a ofiara nie może skorzystać z cechy oręża PARUJĄCY.
Jeżeli Relikwiarz Graala uderzy w inną MACHINĘ WOJENNĄ, POTWORA lub model dosiadający POTWORA, to trafienia z uderzenia rozpatrywane są przeciwko MACHINIE WOJENNEJ lub POTWOROWI, a nigdy przeciwko modelowi. Jednakże Pielgrzymi Graala mają prawo zaatakować model w zwykły sposób.
ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi koszt potrzebny do utrzymania Relikwiarza Graala. Wynik 1-2 oznacza, że Relikwiarz Graala rozpada się na kawałki zmieniając się w kupę śmieci z których powstał - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Wynik 3-5 oznacza, że na konserwację MACHINY WOJENNEJ należy poświęcić K6 Łupów. Natomiast rezultat 6 oznacza, że koszt naprawy to K3 Łupy.