Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pt wrz 01, 2017 06:02 PM
Reply with quote

Wiktor ma trochę racji. W przypadku możliwości resetu znika obawa przed strata bohatera czy stronnika i można grać na pałę. W skrajnym wypadku dojdzie do tego, że grać się będzie na rozpy bazowe i mamy turniej WFB. Wuj strzelił turniej na zasadach kampanii.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com

Last edited by Grish on Pt wrz 01, 2017 06:02 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pt wrz 01, 2017 06:02 PM
Reply with quote

Nikt. Nawet mi to nie przeszkadza - zwyczajnie mówię jakie mogą być ( ale nie muszą ) być tego konsekwencję. Można to wykorzystać na swoją korzyść dość prosto bo na 3 scenariuszach nie zrobisz takiej ilośći pd żeby stronnicy czy bohaterowie sie jakoś specjalnie wybilijali na tle modeli zwyczajnie nie zdobywających doświadczenia.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pt wrz 01, 2017 08:38 PM
Reply with quote

Hm to może tylko jeden reset?
Póki co turnieje Warheim stroniły od podejścia chamskiego powergamerstwa, dużo osób poznaje grę dopiero na turnieju.
Czemu jak trafią na ogranego gracza w pierwszej grze i wyzeruje się im banda, to do końca mają jechać na kulawym koniu.
Dobry historyk powie, że studiując zakazy z przeszłości dowiemy się nie czego ludzie nie robili, ale wręcz przeciwnie Wink (Krzyżacy mieli prawo zakazujące im nosić czarnych nogawic, uważanych za drogie i ekstrawaganckie, nieprzystające zakonnikowi, nie muszę mówić jaki kolor był najpopularniejszy).
Podsumowując po co zabraniać czegoś, skoro dotychczasowa praktyka pokazała, że nie jest to nadużywane.
p.s. sory za przydługi wywód ale piątkowy wieczór sprzyja wywodom Tanczy


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb wrz 02, 2017 02:43 PM
Reply with quote

Próbowałem na 3 bandach systemu dostępności modeli w rozgrywkach kampanijnych.
Na Kultystach tzeencha restart za restartem, na middenheimie było nieźle bo modele z reguły udawało się odkupić.
Na DE raz udało mi się ruszyć z bandą z miejsca po 4 restartach drugi raz po 2, a warunkiem było szybkie zdobycie gildii kupców dla obozowiska i podbicie dostępności o +3.
Nie muszę chyba opowiadać w jakiej dupie byłem w stosunku do band z możliwością łatwiejszego uzupełniania swoich szeregów np. ludzkich.
Być może to jest powodem zmiany układu sił w rodzajach band na turnieju.
Tylko tak jak już pisaliście na 4 potyczki restart to wcale głupi pomysł.
Sprawdziłem.
Jestem zwolennikiem zasad obozowiska tylko nie widzę jaki związek z tym ma dostępność modeli.
Dla jednej rozbudowy obozowiska-gildii kupców tak psuć coś co do tej pory działało dobrze.
Tego nie mogę zrozumieć.

Byłbym rad gdyby po turnieju wywiązała się na ten temat szersza dyskusja oparta na turniejowych doświadczeniach, a QC otworzył się na głosy graczy.
Pamiętajmy że jest to gra stworzona przez graczy i dla graczy.
I jeśli zacznie tych graczy męczyć albo nudzić to przerzucą się na prostsze i przyjemniejsze gry.

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb wrz 02, 2017 03:14 PM
Reply with quote

Dosyć chaotyczna wypowiedź i nie do końca jestem przekonany czy jesteś za dostępnością modeli czy też przeciwko Very Happy

Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb wrz 02, 2017 03:16 PM
Reply with quote

Na papierze jak patrzę i tak potestowałem to :

- dostępność dla drużyn z minusem do dostępności oraz dodatkowym kosztem przy drogich przedmiotach

Bukarnier u Slayerów. Cena 55, dostępność 11. -1 z bandy znaczy dostępność 10, cena +3d6 bo powyżej 51 zk. Czyli z bazy mamy 17% żeby go kupić. Cena waha się od 58 zk do 73, z przewaga na 65-66 ( po 27% że wypadnie 11 oraz 10 oczek na 3 kościach ). Jakby to ująć - ten stronnik nie jest wart 66 zk.

Chyba że dodakowe korony płacimy tylko za przedmioty a za stronników nie ( chociaż wydaje mi się że Pepe tak liczył i uznałeś że prawidłowo liczył )

- specjalistyczny stronnik dla ludzkich band ma dostępność 7 - tak samo jak Wilczarz w Middenheim i psy u łowców czarownic. Nie dopłacamy do niego nic.

- Strigoica ma dostpność 12 i kosztuje w przedziale 253 do 268, czyli żeby mieć pewność ( na ile można ją mieć czyli te 3+ bo mamy jednak -1 do dostępności ) potrzebujemy obniżyć z 11 -1 do 3-1 ( wtedy mamy 3+ dopiero inaczej 4+ ) czyli o 8 poziomów, płacimy 24k6 ( 3k6 łapówki za przedmio wart więcej niż 51 zk ) czyli w przedziale od 24 zk do 144, średnio 84 zk łapówki. Nasza strigoica żeby była wmiarę pewna do kupienia - 92%, wychodzi - 250 + 27k6.

Ja uważam że nowa mechanika dostępności stronników jest zwyczajnie nie zbalansowana z łąpówkami, minusami drużyn i tak dalej.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb wrz 02, 2017 03:29 PM
Reply with quote

Nie liczyłem dodatkowych kosztów. Koszt jest taki jak zapisano. Dodatkowe są tylko do przedmiotów. IMO.
Nawet nie wiedziałem, że jest coś takiego jak łapówka Very Happy

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb wrz 02, 2017 04:05 PM
Reply with quote

No właśnie o to chodzi w dostępności modeli:ludzie, zwierzoludzie i zielonoskorzy których jest więcej w starym świecie mogą łatwiej uzupełnić szeregi niż starsze rasy których jest coraz mniej lub napływają do starego świata z innych kontynentów. W Lustrii czy Naggaroth dostępność wyglądałaby inaczej.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb wrz 02, 2017 04:19 PM
Reply with quote

Ja byłbym za tym żeby na dostępność stronników była osobna pula i dodatkowo każda banda powinna mieć powszechnego stronnika nie będącego niewolnikiem np. Grasant Chaosu, Wojownik Klanowy, czy Wojownik w u mrocznych elfów. Bandy z początkową karą do dostępności muszą przegrać pierwsze potyczki z małymi stratami żeby uzbierać fundusz na ulepszenie Obozowiska itd. W przypadku dużych strat w takich bandach jedyne rozwiązanie to reset lub liczenie na szczęście w sekwencji po potyczce.

Back to top
View user's profile
Deval
Nieświadomy
Nieświadomy

Deval

Offline

Joined: paźdź 03, 2017
Posts: 1

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Wt paźdź 03, 2017 08:18 PM
Reply with quote

Czy SZERMIERZ (Model walczący w walce wręcz ma prawo do przerzutu wszystkich nieudanych rzutów na trafienie w czasie szarży. Premia przysługuje jedynie w trakcie szarży, po pierwszej rundzie walka rozgrywa się w zwykły sposób.) działa gdy dany Bohater zaszarżuje, czy też gdy zostanie zaszarżowany?


_________________
-- \r\nZ poważaniem\r\n\r\nDeval
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Wt paźdź 03, 2017 08:19 PM
Reply with quote

Deval wrote:
Czy SZERMIERZ (Model walczący w walce wręcz ma prawo do przerzutu wszystkich nieudanych rzutów na trafienie w czasie szarży. Premia przysługuje jedynie w trakcie szarży, po pierwszej rundzie walka rozgrywa się w zwykły sposób.) działa gdy dany Bohater zaszarżuje, czy też gdy zostanie zaszarżowany?
Umiejętność działa tylko wtedy gdy to bohater szarżuje.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Wt paźdź 03, 2017 08:33 PM
Reply with quote

Czy w obecnej wersji podręcznika można "Animować" dowolną ilość modeli podlegających tej zasadzie? Kiedyś można było tylko połowę?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Wt paźdź 03, 2017 08:34 PM
Reply with quote

Tak. Podobnie ograniczenie zostało zniesione z zasady zasadzka.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
kozAa
Przebudzony
Przebudzony

kozAa

Offline

Joined: list 21, 2015
Posts: 307

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Wt paźdź 03, 2017 09:05 PM
Reply with quote

I przyzywanych zombie nie wolno Animować jak dobrze pamietam?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Wt paźdź 03, 2017 09:06 PM
Reply with quote

kozAa wrote:
I przyzywanych zombie nie wolno Animować jak dobrze pamietam?
Tak. Zombie przyzwane zaklęciem pojawią się po zakopaniu tych animowanych.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 58935 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Turnieje Warheim FS [Relacja] Mitterherbst... Turniej Warheim FS...
...w dniu 30.09.2017 w Innym Wymiarze w Katowicach.
1 quidamcorvus 5062 Re: [Relacja] Mitterhe...
 Wt paźdź 03, 2017 09:07 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9626 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Download] Podręcznik do Warheim FS, edycja Mitterherbst...
...albo turniejowa.
7 quidamcorvus 6467 [Download] Podręcznik...
 Pt stycz 05, 2018 09:57 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Errata do Mitterherbst. 5 quidamcorvus 6761 Re: Errata do Mitterhe...
 Wt grud 05, 2017 03:58 PM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 46
_BBOT: 0
Razem: 46
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy