Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 7 8 9 ... 18 19 20
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb paźdź 07, 2017 04:37 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Zwierzoczłeki np są bardziej powszechne w starym świecie niż jaszczuroludzie.
Dlatego Zwierzoludzie są bardziej dostępni i posiadają powszechnego stronnika.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb paźdź 07, 2017 04:51 PM
Reply with quote

Jakby ta dostępność miała sens to jaszczuroludzie i khemri w ogóle by nie rekrutowali, bo NIE występują na tym kontynencie i kropka. Takie urealnianie gry jest bez sensu, tak jak pisał Szczery, a efekt na granie to nie zwiększenie realności, a rozwalenie wypracowanego balansu. Krnabrnemu chodzi o to, że banda zwierzoludzi ma swoja zasade ktora podbja poziom dostepnosci.


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/

Last edited by Findar on Sb paźdź 07, 2017 04:53 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb paźdź 07, 2017 04:52 PM
Reply with quote

Findar wrote:
Jakby ta dostępność miała sens to jaszczuroludzie i khemri w ogóle by nie rekrutowali, bo NIE występują na tym kontynencie i kropka.
Występują na południu. Kurhany Królów Grobowców można znaleźć w Księstwach Granicznych a Jaszczuroludzie występują na dalekim południu. Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb paźdź 07, 2017 04:57 PM
Reply with quote

Serio uważasz, że zasada dostępności, urealnia rekrutację przez te bandy w trakcie kampanii? Rolling Eyes


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb paźdź 07, 2017 05:04 PM
Reply with quote

Findar wrote:
Serio uważasz, że zasada dostępności, urealnia rekrutację przez te bandy w trakcie kampanii? Rolling Eyes
Tu nie chodzi o urealnianie, bo tego się nie da zrobić.

Zasada wymusza na graczu wybór, kupować jednostki czy ekwipunek. Jeśli wybierze jednostki, to kolejny wybór czy ryzykować kupno elitarnych i trudno dostępnych wojowników, czy słabszych ale powszechniejszych. Przy okazji w kampanii typowe staroświatowe kompanie mają nieco łatwiej z uzupełnianiem szeregów.

Ponadto dzięki zasadzie obozowiska, czy punktów kampanii można uzyskać modyfikator nawet +6 do rzutu, więc dramatu nie ma.

EDIT:
Poza tym nie wiem, czy zauważyliście zmianę w tabeli sprzedaży łupów, dochód drużyn został zwiększony więc jest co wydawać na łapówki.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb paźdź 07, 2017 05:23 PM
Reply with quote

Ale to wymuszenie na graczu nie wnosi nic dobrego do gry.

Wybor czy ryzykowac...Masz pomysł jak chcesz rozwijać bandę, jakie jednostki dać do rozpiski, ale masz kolejny losowy element który to może rozwalić.
Sam fakt, że teraz są bandy które się tym nie muszą przejmować, bo wezmą ogólniedostępnego powszechnego "człowieka" a nie niewolnika czy innego kaleke i dorzucą mu sprzętu, a inne zostaną z duża ilością gotówki na niepotrzebny powszechny szpej.
Rzucać 3/4 pare razy pod rząd to nie jest takie dziwne.

Wydłuża sekwencje po potyczce i ilośc rzeczy do pamiętania - wertowanie podrecznika ile dostepnosci ma ten stronnik. Już teraz często sekwencja po potyczce przypomina osobną grę paragrafową - rzuć - przejdź do tabeli - jeśli wyrzucisz tyle to przejdź do tabeli i rzuć jeszcze raz -> przejdź do tabeli...

Naprawdę nie rozumiem, czemu uważasz ze kolejne kulanie pomoże w jakikolwiek sposób tej grze...
Ja ostatecznie najwyżej przerzucę się na granie Ostlandem i tyle, ale ten pomysł wygląda tak:
https://youtu.be/8NUmsSRVP8s


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb paźdź 07, 2017 05:26 PM
Reply with quote

Kupując stronnika i tak musisz zerknąć w podręcznik, a dostępność jest obok ceny. Poza tym te same kwestie dotyczą dostępności ekwipunku, który też się planuje a nie zawsze udaje się kupić i wtedy zostają powszechnie dostępne przedmioty lub chomikowanie dochodu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Torin
Przebudzony
Przebudzony

Torin

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 304
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb paźdź 07, 2017 07:10 PM
Reply with quote

Według mnie dostępność nie jest zła, zawsze to jakiś urozmaicenie, daje możliwości większego zbalansowania. Natomiast jestem zdania, że podstawowe jednostki powinny być powszechne lub o wiele łatwiej dostępne i to nie tylko jedna, najsłabsza, wtedy to nie zniechęca. Jednostki elitarne, bohaterowie, potwory itp. powinny być trudno dostępne.


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn paźdź 08, 2017 06:11 AM
Reply with quote

A mnie się podoba pomysł Kozy. Dostępność jako opcja dodatkowa. Chcesz mieć pod górkę grasz z tą opcją nie chcesz nie grasz.
Wiem Adam, że ty tworzysz tą grę ale czasami warto słuchać tych którzy w nią grają. Bo po prawdzie w domowym zaciszu i tak zrobią to co uważają za słuszne, a po co mają kombinować skoro możesz im to ułatwić.

Back to top
View user's profile
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn paźdź 08, 2017 08:18 AM
Reply with quote

Po co my się w ogóle wydajemy w dyskusję.
Dostępności QC nie zrobi jako opcjonalnie zasady. A dla czego?
Bo opcjknalnych zasady się nie używa;P
Zauważcie że takie zasady jak motłoch, pieszczoty a nawet zadania specjalne umierają śmiercią naturalną z nieużywania.
To najlepszy dowód na to, że gracze szukają prywatności, jasności zasad i prostoty rozgrywki. Wtedy jest miejsce na taktykę i spotkanie z przeciwnikiem face to face. Wszystko co zbędne przesłania to co najistotniejsze w takich grach towarzyskich czyli konfrontacja z żywym przeciwnikiem a nie zaczytywanie się w podręcznik.

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn paźdź 08, 2017 10:20 AM
Reply with quote

Z innej beczki:

Quote::
SQUIG albo NOCNY HOP-GOBLIN: Herszt może prowadzić do boju dowolną ilość
Squigów (należy jednocześnie pamiętać, że w kompanii Nocnych Goblinów liczba Squigów
nie może być większa niż liczba służących w drużynie Nocnych Goblinów
) albo może
dowodzić trzema Nocnymi Hop-Goblinami.

Czy bohaterowie nocnych goblinów też są wliczani do tej liczby?

Jeśli:
Quote::
Zranienie krytyczne:
Jeżeli w udanym rzucie na zranienie wypdanie dublet to miało miejsce zranienie krytyczne.

To co daje w takim razie to:
Quote::
PIĘTNO KHORNA:
Khorne sprzyja swym wybrańcom. Bohater naznaczony Piętnem Khorna zadaje
zranienie krytyczne jeżeli w rzucie na zranienie wypadnie dublet.
lub to:
Quote::
PIEKIELNE OSTRZE – Trafienia zadane Piekielnym Ostrzem zadają zranienie
krytyczne jeżeli w rzucie na zranienia wypadnie dublet.


Co może robić model po uwolnieniu?
Quote::
Unieruchamiający:
Tego rodzaju oręż nie jest przeznaczony do zabijania, lecz do pochwycenia żywcem i
unieruchomienia przeciwnika. Trafiony orężem pieszy model, który nie podlega zasadzie
specjalnej DUŻY CEL i MACHINA WOJENNA zostaje unieruchomiony (postać traktowana jest
tak, jakby została Oszołomiona!). Model pozostanie unieruchomiony dopóki w fazie
rozpoczęcia tury nie wykona udanego testu SIŁY (by rozerwać więzy) albo INICJATYWY

(by wyśliznąć się z pęt) w zależności od tego, który ze współczynników jest większy.
Test należy ponawiać w każdej turze modelu.

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn paźdź 08, 2017 10:25 AM
Reply with quote

Wydaje mi się, że przy zranieniu musi wypaść dublet w udanym rzucie. W pozostałych przypadkach tylko dublet.

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn paźdź 08, 2017 10:27 AM
Reply with quote

Też mi się tak wydaje, ale wole się dopytać Razz

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn paźdź 08, 2017 10:30 AM
Reply with quote

szczery-do-bolu wrote:
Po co my się w ogóle wydajemy w dyskusję.
Dostępności QC nie zrobi jako opcjonalnie zasady. A dla czego?
Bo opcjknalnych zasady się nie używa;P
Zauważcie że takie zasady jak motłoch, pieszczoty a nawet zadania specjalne umierają śmiercią naturalną z nieużywania.
To najlepszy dowód na to, że gracze szukają prywatności, jasności zasad i prostoty rozgrywki. Wtedy jest miejsce na taktykę i spotkanie z przeciwnikiem face to face. Wszystko co zbędne przesłania to co najistotniejsze w takich grach towarzyskich czyli konfrontacja z żywym przeciwnikiem a nie zaczytywanie się w podręcznik.

To zależy Szczery ile masz czasu. My wielokrotnie graliśmy kampanie z motłochem, ze zdarzeniami losowymi, ze zdarzeniami specjalnymi oraz innymi pierdołami. Ale motłoch zarzuciliśmy bo to darmowe punkty doświadczenia i tak naprawdę tylko w początkowej fazie kampanii są w stanie coś namieszać, później to mięso armatnie. Teraz ponownie planujemy kampanie i będziemy ją rozgrywać zapewne bez dostępności modeli.

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn paźdź 08, 2017 10:33 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
szczery-do-bolu wrote:
Po co my się w ogóle wydajemy w dyskusję.
Dostępności QC nie zrobi jako opcjonalnie zasady. A dla czego?
Bo opcjknalnych zasady się nie używa;P
Zauważcie że takie zasady jak motłoch, pieszczoty a nawet zadania specjalne umierają śmiercią naturalną z nieużywania.
To najlepszy dowód na to, że gracze szukają prywatności, jasności zasad i prostoty rozgrywki. Wtedy jest miejsce na taktykę i spotkanie z przeciwnikiem face to face. Wszystko co zbędne przesłania to co najistotniejsze w takich grach towarzyskich czyli konfrontacja z żywym przeciwnikiem a nie zaczytywanie się w podręcznik.

To zależy Szczery ile masz czasu. My wielokrotnie graliśmy kampanie z motłochem, ze zdarzeniami losowymi, ze zdarzeniami specjalnymi oraz innymi pierdołami. Ale motłoch zarzuciliśmy bo to darmowe punkty doświadczenia i tak naprawdę tylko w początkowej fazie kampanii są w stanie coś namieszać, później to mięso armatnie. Teraz ponownie planujemy kampanie i będziemy ją rozgrywać zapewne bez dostępności modeli.

Może z zadaniami specjalnymi zagramy?

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 7 8 9 ... 18 19 20
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57888 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Turnieje Warheim FS [Relacja] Mitterherbst... Turniej Warheim FS...
...w dniu 30.09.2017 w Innym Wymiarze w Katowicach.
1 quidamcorvus 4979 Re: [Relacja] Mitterhe...
 Wt paźdź 03, 2017 09:07 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9383 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Download] Podręcznik do Warheim FS, edycja Mitterherbst...
...albo turniejowa.
7 quidamcorvus 6281 [Download] Podręcznik...
 Pt stycz 05, 2018 09:57 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Errata do Mitterherbst. 5 quidamcorvus 6624 Re: Errata do Mitterhe...
 Wt grud 05, 2017 03:58 PM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 26
_BBOT: 0
Razem: 26
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy