Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 17 18 19 20
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Trawus
Śniący
Śniący

Trawus

Offline

Joined: stycz 25, 2016
Posts: 33

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb list 18, 2017 10:17 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Odpowiedziałem powyżej, gdy edytowałeś posta. Wink

quidamcorvus wrote:
Trawus wrote:
Nie znalazłem takiego zapisu dlatego pytam.Jest zapis, że wykonując wielokrotny strzał nie da się najpierw oszołomić/powalić na ziemię a następnie automatycznie wyłączyć z akcji wroga co by sugerowałoby, że strzały padają równocześnie.
Taki sam zapis jest przy wielu atakach, a te nie padają równocześnie. Po prostu w jednej rundzie wykonując wielokrotny strzał/wiele ataków nie można najpierw O!/PnZ!, a potem WzA! modelu.

Poprawiałem literówkę:P dzięki za odpowiedź;)

Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb list 18, 2017 10:20 PM
Reply with quote

Jest obowiązek deklarowania bo zmienia to wartość potrzebną do oddania skutecznego strzału - tzn wartość na teście. Także musiał byś podzielić strzały przed ich oddaniem + wydaje mi się że dzielenie strzałów przy wielokrotnym strzale kłóci się z podręcznikiem.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb list 18, 2017 10:24 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
Jest obowiązek deklarowania bo zmienia to wartość potrzebną do oddania skutecznego strzału - tzn wartość na teście. Także musiał byś podzielić strzały przed ich oddaniem + wydaje mi się że dzielenie strzałów przy wielokrotnym strzale kłóci się z podręcznikiem.
Nie zmienia żadnej wartości.

Zaznaczyłem, że deklarujesz wielokrotny strzał czyli masz -1 do trafienia dla każdego strzału, niezależnie od tego ile tych strzałów będzie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb list 18, 2017 10:33 PM
Reply with quote

Musisz strzelać do najbliższego celu prawda ? Nawet jak masz strzelca wyborowego czyli kolejne -1 do trafienia to już wpływa no wymagany wynik. Czyli wpływa to na rzut na trafienie. Zresztą


Po zakończeniu pierwszej części strzelania należy przystąpić do pozostałych
strzałów. Gracz powinien wyznaczyć do strzału jedną ze swych jednostek i wybrać
jeden z modeli wroga na cel ostrzału. Po wyznaczeniu celu należy odmierzyć zasięg i
rozpatrzyć strzelanie zgodnie z podanymi zasadami. Następnie należy przejść do
kolejnej postaci strzeleckiej i postępować jak poprzednio. Należy kontynuować
strzelanie, póki nie wystrzelą wszystkie wyznaczone do strzału modele uzbrojone w
broń dystansową.


Czyli deklaracja celu -> testy. Czyli możesz podzielić strzały wykonywane przez danym model przed pierwszym testem.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb list 18, 2017 10:37 PM
Reply with quote

Dokładnie tak.

Wielokrotny strzał traktujesz analogicznie (brzmi kulawo ale oddaje to o co mi chodzi):
Quote::
Po zakończeniu pierwszej części strzelania należy przystąpić do pozostałych
strzałów. Gracz powinien wyznaczyć do strzału jeden wielokrotny strzał i wybrać
jeden z modeli wroga na cel ostrzału. Po wyznaczeniu celu należy odmierzyć zasięg i
rozpatrzyć strzelanie zgodnie z podanymi zasadami. Następnie należy przejść do
kolejnego wielokrotnego strzału i postępować jak poprzednio. Należy kontynuować
strzelanie, póki nie wystrzelą wszystkie wielokrotne strzały.

W uproszczeniu traktujesz model z wielokrotnym strzałem jako wiele modeli strzelających tyle, że na jednej podstawce z tą różnicą, że w jednej rundzie nie możesz O!/PnZ! a następnie automatycznie WzA!.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Trawus
Śniący
Śniący

Trawus

Offline

Joined: stycz 25, 2016
Posts: 33

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb list 18, 2017 10:46 PM
Reply with quote

Jak jesteśmy w tym temacie to:
-Model z umiejętnością Rajtar wystrzeliwując z dwóch pistoletów nie ma chyba kary -1 za wielokrotny strzał? Może również strzelać z każdego pistoletu do innego wroga?
-Można do rewolwery zamontować lunetę?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb list 18, 2017 10:55 PM
Reply with quote

1. Nie ma.
2. Nie można. Tylko do kuszy lub muszkietu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Trawus
Śniący
Śniący

Trawus

Offline

Joined: stycz 25, 2016
Posts: 33

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb list 18, 2017 11:00 PM
Reply with quote

to jak dwa pistolety to nie wielokrotny strzał to strzałem z jednego pistoletu można oszołomić/powalić na ziemię a z drugiego automatycznie wyłączyć z akcji?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Sb list 18, 2017 11:03 PM
Reply with quote

Trawus wrote:
to jak dwa pistolety to nie wielokrotny strzał to strzałem z jednego pistoletu można oszołomić/powalić na ziemię a z drugiego automatycznie wyłączyć z akcji?
Nie można.

Podobnie nie można byczą szarżą/trafieniem z uderzenia O!/PnZ! a następnie automatycznie WzA!.

Po prostu konkretny model, nie może tego zrobić w ciągu jednej rundy i tyle - niezależnie od liczby ataków itd. Dla każdego kolejnego ataku wykonuje kolejne rzuty, żeby sprawdzić czy model uzyska innego efektu zranienia.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn list 19, 2017 12:17 AM
Reply with quote

To z tym wielokrotnym strzałem nie ma sensu stary. Rozpatrujesz strzały po koleji to znaczy deklarujesz 1 -> trafiasz -> deklarujesz 2 itp. NIe ma to sensu. Zawsze to były strzały w 1 model deklarowane odrazu i było dobrze...


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn list 19, 2017 12:33 AM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
To z tym wielokrotnym strzałem nie ma sensu stary.
Dlaczego nie ma sensu?

Wielokrotny strzał działa tak samo jak kilku strzelców stojących obok siebie - przecież wszyscy nie strzelają równocześnie do jednego celu. Sam zacytowałeś fragment zasad, który to opisuje. Analogicznie stosujesz do to wielokrotnego strzału. Nie widzę tu żadnych sprzeczności z zasadami i sensem.

Model deklaruje wielokrotny strzał, więc strzela z -1. Rozpatruje pierwszy strzał, później drugi itd. Jak inaczej wyobrażasz sobie sytuację z niewypałem? Deklaruję 3 strzały i od razu rzucam kostkami - wypada niewypał, na przykład 1 lub 6 i co wtedy? Przy 1 ile strzałów oddał zanim broń wybuchła? Przy szóstce do którego strzału odnosi się niewypał, do jednego czy do wszystkich - przecież strzelasz jednocześnie, tak?

Krnabrny wrote:
Zawsze to były strzały w 1 model deklarowane odrazu i było dobrze...
Nie były, przynajmniej w grach ze mną. Nawet jak grałeś Marienburgiem to ze swojego wozu strzelałeś wielokrotnie po kolei rozpatrując strzały.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn list 19, 2017 10:30 AM
Reply with quote

Deklaracja 1,2,3,4,5,6 -> test 1,2,3,4,5,6. Cel deklarujesz przed rzutem na trafienie, Zresztą - strzały deklarujesz przed testami na trafienie tak jak ataki zresztą - to było zawsze logiczne żeby nie dochodziło do sytuacji gdzie zostawiasz strzały bo może ktoś od pierwszego nie zejdzie to się strzeli do niego więcej razy. Ot sytuacja analogiczna do deklarowania ataków. Ale tu chyba inni się muszą wypowiedzieć jak grali.

Ps. Kusza nie ma wielokrotnego strzału.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn list 19, 2017 10:57 AM
Reply with quote

Kusza powtarzalna ma wielokrotny strzał.

OK, zadeklarowałem wielokrotny strzał i pierwszym strzałem WzA! model, to potem muszę z revolvery strzelać do modelu którego już nie ma? Przecież nie mogę tego wykonać, bo modelu do którego miałbym strzelać już nie ma. I to jest OK?

Dlatego powtarzam, oficjalnie strzał wielokrotny rozpatruje się tak jak strzelanie kilku modeli.

Deklarujesz strzał wielokrotny, otrzymujesz pierwszy modyfikator -1. Następnie rozpatrujesz każdy strzał osobno.

Po zadeklarowaniu wielokrotnego strzału możesz strzelić raz, dwa albo pięć. Nie ma to znaczenia, a do każdego strzału masz przynajmniej modyfikator -1.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn list 19, 2017 11:26 AM
Reply with quote

JA bym powiedział ze jak zadeklarowałeś 6 strzałów w ten model to przepadło 5 strzałów. Tak samo jak przy atakach jak pierwszy z 5 wza model to pozostałe 4 przepadaja.


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
Posted: Pn list 19, 2017 12:07 PM
Reply with quote

Krnabrny wrote:
JA bym powiedział ze jak zadeklarowałeś 6 strzałów w ten model to przepadło 5 strzałów. Tak samo jak przy atakach jak pierwszy z 5 wza model to pozostałe 4 przepadaja.

Dlatego zmienię zasady na poniższe. Skirmish to nie battle, gdzie Ataki liczyło się w dziesiątkach.

Quote::
Wielokrotny strzał:
W przypadku modelu dysponującego bronią dystansową podlegającą zasadzie WIELOKROTNY STRZAŁ gracz powinien zadeklarować czy korzysta z tej cechy oręża, a następnie wybrać jeden z modeli wroga na cel ostrzału. Po wyznaczeniu celu należy odmierzyć zasięg i rozpatrzyć strzelanie zgodnie z podanymi zasadami. Następnie należy przejść do kolejnego strzelania w ramach WIELOKROTNEGO STRZAŁU i postępować jak poprzednio. Należy kontynuować strzelanie, póki nie rozpatrzy się wszystkich strzelań w ramach WIELOKROTNEGO STRZAŁU lub gracz zdecyduje o zakończeniu strzelania.

Quote::
Które modele walczą?
Modele mogą walczyć, o ile w momencie ich ataku, stykają się z podstawkami modeli przeciwnika, nawet jeżeli ich podstawki stykają się ze sobą tylko narożnikami. Mogą walczyć nawet te modele, które zostały zaatakowane od boku bądź od tyłu.
Jeżeli model styka się z więcej niż jednym wrogiem, ma prawo, gdy przychodzi jego kolej, wybrać na cel jednego z nich. Jeżeli model dysponuje więcej niż jednym ATAKIEM, gracz kierujący modelem ma prawo podzielić ATAKI zgodnie ze swoją wolą, o ile jego wybór został jasno określony przed rzutami na trafienie. Po wyznaczeniu celu należy rozpatrzyć pierwszy ATAK zgodnie z podanymi zasadami. Następnie należy zadeklarować cel kolejnego ATAKU i postępować jak poprzednio
W przypadku WIERZCHOWCÓW, które mają własny współczynnik ATAKI, takich jak konie bojowe czy wielkie wilki, ataki KAWALERZYSTY i WIERZCHOWCA rozpatrywane są oddzielnie i mogą być skierowane przeciwko różnym celom.
W każdym razie stykające się podstawkami wrogie modele nie mają prawa odmowy wykonania swoich ataków!


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 17 18 19 20
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57523 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Turnieje Warheim FS [Relacja] Mitterherbst... Turniej Warheim FS...
...w dniu 30.09.2017 w Innym Wymiarze w Katowicach.
1 quidamcorvus 4901 Re: [Relacja] Mitterhe...
 Wt paźdź 03, 2017 09:07 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9245 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Download] Podręcznik do Warheim FS, edycja Mitterherbst...
...albo turniejowa.
7 quidamcorvus 6222 [Download] Podręcznik...
 Pt stycz 05, 2018 09:57 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Errata do Mitterherbst. 5 quidamcorvus 6569 Re: Errata do Mitterhe...
 Wt grud 05, 2017 03:58 PM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 17
_BBOT: 0
Razem: 17
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy